Stedentrip in Europa, aan de kust, zonder auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: Stedentrip in Europa, aan de kust, zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:18

Ben 1 keer in Belfast geweest, maar dat kon mij niet zo bekoren. Maar ik denk dat Belfast wel genoeg heeft om er een weekendje te spenderen. Wij waren er voor 1 nachtje omdat we de volgende dag een tour deden door Noord-Ierland en dat was schitterend.

Dublin is leuk, zeker voor een weekend. En de mooie omgeving is ook redelijk makkelijk te bereiken. Met de trein ben je via een prachtige route zo in bijvoorbeeld Bray. Over whale watching heb ik vanuit Dublin nooit gehoord, maar misschien is het wel mogelijk.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:24

Zowel in Lissabon als in Dublin geweest.. Lissabon vond ik een Veel mooiere stad dan Dublin en er is ook strand.. Dublin vond ik vooral heel gezellig qua pubs enz.. stad heeft verder niet veel bijzonders.. niet echt bezienswaardigheden zoals Parijs ofzo heeft.. De natuur rondom Dublin is echt wel super en redelijk makkelijk te komen..

Beide zijn aanraders maar zijn eigenlijk niet te vergelijken

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:35

Iemand zei Edinburgh, kan in ook zeker aanraden! Hele mooie en sfeervolle stad.
Dublin vond ik ook erg leuk. Belfast ben ik ook geweest, tijdens dezelfde reis als de andere twee, maar daar kan ik me veel minder van herinneren. Heeft op mij dus duidelijk minder indruk gemaakt. Maar het is ook al een tijdje terug dus dat kan ook aan mij liggen :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:41

Porto en Lissabon

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:29

Voor wat betreft Ierland en walvissen spotten, dan moet je in het zuidwesten zijn zie ik na wat googlen. Om heel eerlijk te zijn wist ik niet dat er zoveel soorten walvissen in die wateren komen. Goed om te weten! Bijvoorbeeld deze: http://www.corkwhalewatch.com/

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 11:30

Thanks voor alle nieuwe input +:)+ Ik moet duidelijk gaan bedenken wat ik precies wil, want er zijn mogelijkheden genoeg. Walvissen kijken is geen must trouwens, maar wel erg leuk als het kan. Die maatschappij in Cork (Ierland) had ik ook gezien.

Hebben bokkers hier ook ervaring met specifiek in je eentje naar de steden gaan die jullie noemen? Zo kom ik bijvoorbeeld tegen dat Dublin en Valencia niet echt leuk/geschikt zouden zijn voor een reis alleen. Je zou bijvoorbeeld lastiger een tafeltje krijgen als je ergens wilt eten. Herkennen jullie dat? Hoe is dat in de andere steden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:37

Valencia is volgens mij prima te doen in je eentje! Ben er nu al een paar keer geweest en heb er vaak zat mensen alleen gezien :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:41

In zowel estoril (100meter van ons hotel) als in Lissabon kregen mensen alleen gewoon een tafeltje. In het restaurant in estoril was het zelfs het laatste tafeltje.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:47

Jans schreef:
Valencia is volgens mij prima te doen in je eentje! Ben er nu al een paar keer geweest en heb er vaak zat mensen alleen gezien :)

Lijkt me ook. Ik begrijp niet zo goed waarom je gen tafeltje zou krijgen in je uppie. Er zijn zo ontzettend veel restaurantjes, tentjes, terrasjes etc dat je overal waar je wil kunt eten.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:01

Ik heb ook geen problemen ervaren met alleen naar steden te gaan.. verwacht ook in Dublin geen problemen hoor.. in die pubs is altijd zoveel te beleven.. en in de meeste pubs kun je ook eten..

Alleen naar een sjiek restaurant gaan voelde wel vreemd moet k zeggen.. maar een gezellig plekje met life muziek enz voelt al heel anders en is prima te doen in je eentje..
Ben zelf trouwens alleen in Helsinki geweest in mn eentje maar ik denk dat andere steden ook prima in je uppie te doen zijn

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:09

Belfast heb ik gewoond, nog nooit een walvis mogen zien...

Maar Belfast is enorm leuk, zeker wanneer je je gaat verdiepen in haar geschiedenis.

Wat ook enorm leuk is is om vanuit Belfast de trein te nemen naar Larne en van daaruit de bus naar de Giants causeway te pakken. Prachtige kustweg met waanzinnige uitzichten! Tegenwoordig kan het zijn dat deze bus al vanuit Belfast zelf vertrekt.

Ook enorm mooi zijn de Mourne Mountains. Ook goed bereikbaar met de bus en prachtige bergen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:14

Dublin is ook geen probleem in je eentje. Je hebt er vrij snel contact en ergens eten in je eentje .... nooit gehoord dat dat niet mogelijk is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:16

Is het een idee om naar Belfast te vliegen en vanaf Dublin terug (of andersom)? Zoiets staat nog op mijn lijstje. Belfast straalt misschien niet zo veel uit als Dublin, maar het is wel een stad met een bijzondere geschiedenis. Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat eens met eigen ogen willen zien. Overigens nooit problemen ervaren om ergens in mijn eentje een tafeltje te krijgen, ook niet in Dublin.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 16:07

Woeps... al een tijdje geleden dat ik hier reageerde.

Inmiddels heb ik al wel bijna een keuze gemaakt. Ik ga over een paar weken naar Manchester of Liverpool (lichte voorkeur vanwege het waterfront en de dockworks).

Ik heb wel ontzettende reiskriebels gekregen van dit topic. Zo viel Faro af omdat ik daar liever voor langere tijd blijf, wan wat een mooie streek is dat. Idem voor Alesund en IJsland. Dan zijn er nog de steden waar ik toch met mijn vriendje naartoe wil (Lissabon, Dublin, Belfast, ...). En een hoop suggesties zijn simpelweg niet betaalbaar aan te reizen als je zo specifiek vanaf Schiphol wil vliegen met een vaste vertrektijd. Dus ondanks het trekken van mijn eigen plan, ontzettend veel dank voor de tips. Ik heb genoeg citytrip-inspiratie voor het komende jaar :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:07

Allebei de steden nooit geweest. Veel plezier, lijkt me allebei leuk.

Er is een kleine kans dat ik in augustus naar Manchester ga, maar dat weet ik nog niet zeker.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:14

Jammer dat ik te laat ben met de beste suggestie: Bordeaux :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 17:53

@ mbkaatje: Als de keuze op Manchester valt, zal ik hier delen hoe het was.

Palmera schreef:
Jammer dat ik te laat ben met de beste suggestie: Bordeaux :D

Al eens geweest :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:20

Ja leuk. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.