Wereldreis maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: Wereldreis maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 07:22

Bedankt voor alle aanrader!
ik denk dat het voor iedereen voor zichzelf spreekt of hij of zij een wereldreis wil maken, of wil backpacken in een land. Ik wil het liefst een wereldreis maken. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:32

Liek_ schreef:
Ben ik de enige die nooit een wereldreis zou willen maken? Ik ben een aantal maanden in Australië geweest en door een overkill aan mooie plekken heb ik er niet optimaal van genoten. Weer een werelderfgoed, saaaaaaai (bij wijze van natuurlijk). Ik was er niet meer van onder de indruk. Doodzonde! Misschien iets om in je achterhoofd te houden.

Haha nee ik ken dat. Na zo'n 2,5 week wil ik wel weer naar huis, en neem ik ook niks meer op van wat ik zie. Met als resultaat dat je thuis aan het bekijken bent op de foto's wat je nu eigenlijk gezien hebt :+ ik ben dan echt overloaded.
Maar dat is vast bij iedereen anders?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:37

SophieFT schreef:
Bedankt voor alle aanrader!
ik denk dat het voor iedereen voor zichzelf spreekt of hij of zij een wereldreis wil maken, of wil backpacken in een land. Ik wil het liefst een wereldreis maken. :)

Ik begrijp dat dat voor ieder verschilt. Wilde je er alleen van bewust maken dat het ontzettend vermoeiend is, wie weet had je daar nog niet bij stil gestaan? Het was enkel een goed bedoelde tip ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:46

Caroline52 schreef:
Australië zoizo Sydney en dan natuurlijk opera haus en de great barrier reef. En even door de natuur zelf rijden. Maar let op Australië is niet normaal duur... En uurtje in een parkeergarage kost al snel 60...

China is heel vet. De Chinese muur al helemaal echt een aanrader en helemaal niet vies etc zoals veel mensen in Europa zeggen dat het is.

Australie is helemaal niet abnormaal duur en je betaalt al helemaal geen 60 euro voor een uurtje parkeren.
'Even' door de natuur rijden..... welke natuur? Bergen, sneeuw, verlaten stranden, woestijn, bossen, regenwouden? Australie is groter dan Europa dus je gaat er niet 'even' door de woestijn rijden.

Ik zag ook iemand die zich na 3 weken al verveelde in Australie? Hoe dan? Het is groter dan Europa, er is overal wat te zien en doen, ik ben er nu 4x meerdere maanden geweest en heb me nog nooit een minuut verveeld.
Backpacken of reizen is ook niet per definitie heel vermoeiend. Dan doe je iets fout. De bedoeling is dat je geniet, niet dat je er moe van wordt.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:51

Waar ik ben geweest was het wel duur hoor... Maar de natuur daar is wel degelijk mooi. Ik zeg toch niet dat je elk stukje natuur daar gezien moet hebben? Aan een uurtje of 2 kan je echt al meer dan genoeg hebben hoor.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:12

Ik heb veel gereisd en wat ik het fijnste vond was geen einddatum hebben. Elke plek kijken hoe lang ik zin had om te blijven en daar via via weer te horen wat een volgende leuke bestemming is. Ik heb een geplande reis gemaakt dat was zoals hier boven al genoemd is heel vermoeiend... tijdens mijn ongeplande reizen bleef ik op een plek soms 3 dagen langste 4 maanden ofzo. Ik was op budget maar met slim reizen hoeft het helemaal niet duur te zijn. Ik heb vakantie gevierd in Thailand en indonesie (hotel plus uit eten was net zo duur als mijn studentenkamer en lidl :p) en gewwooft in de duurdere landen zoals Australie. Ik vind wwoofen heerlijk want 4 uurtjes per dag werken voelt als vakantie en als je vlakbij een plek wwooft waar je iets bijzonders wil zien is elke goede wwoofhost bereid om je dat te laten zien. En we meeste wwoofhosts waren ons zo dankbaar dat ze ons naar ons volgende wwoofadres reden.hoppa , geen travel costs.en oh, werken kan je heel makkelijk in landen als nieuw zeeland en Australia en de lonen voor simpele baantjes liggen hier in vergelijking met Nederland hoog. Ideaal!

Dus bedenkt van tevoren welke landen, regel inentingen en rijbewijs en zoek visums uit. Koop een enkeltje naar ergens-op-de-wereld en de eerste 3 nachten in een hostel en geniet van de vrijheid!!

En ohja, mocht je naar bijv australie reizen via Singapore zorg dan dat je een vlucht hebt die scohtends aankomt in Singapore en de volgende vlucht savonds vertrekt. Dan kan je leuk een dagje een nieuwe stad verkennen voor helemaal gratis. Dubai en hawai zijn trouwens ook leuk voor een dagje. Of Kuala Lumpur :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 08:28

Super bedankt rauka! Dat wwoof is zeker in australie een dingetje waar ik naar wil kijken!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:30

oh ik volg

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:39

Mijn nicht doet het nu ook, zit nu in Azië en heeft al veel Nederlanders gezien en vrienden gemaakt. Daar moet t gezellig zijn haha. Ik zal je vanmiddag haar Facebook voor het reizen even geven zodat je weet waar die is geweest, dat is een aanraader.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:40

Caroline52 schreef:
Waar ik ben geweest was het wel duur hoor... Maar de natuur daar is wel degelijk mooi. Ik zeg toch niet dat je elk stukje natuur daar gezien moet hebben? Aan een uurtje of 2 kan je echt al meer dan genoeg hebben hoor.

Een uurtje of 2 :')
Dat is hetzelfde als een Amerikaan die in 2 uur tijd een park bezoekt in Rotterdam en die thuis gaat vertellen hoe mooi heel Europa en de natuur wel niet is :')

Anyway, TS, als je ergens heen gaat neem er dan in ieder geval genoeg de tijd om alles te zien wat je wil. Het is zonde als je er wel bent geweest, maar niet alles hebt kunnen zien omdat je haast hebt.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:49

Tip! kijk eens op workaway.info
Daar kun je in ruil voor werk, kost en inwoning krijgen dus super budget vriendelijk.
Ken veel vrienden die daar in hostelletjes/yoga retreats e.d hebben gewerkt en super veel leuke mensen hebben ontmoet!
Ik zelf heb in zuid afrika bij mensen op een boerderij met paarden gezeten: [ITP] Bitloos paradijs in Zuid-Afrika

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 09:50

Bedankt!
Dat met paarden werken lijkt me ook erg gaaf!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:52

Voor in Zuid Afrika, google eens op de Panthera Africa sanctuary! Ze werken daar met verwaarloosde/mishandelde big cats, zou er zelf eerst vrijwilligerswerk gaan doen, maar dat kon helaas niet doorgaan. Twee Scandinavische vrouwen hebben de sanctuary opgericht en voor wat ik er van heb begrepen en heb gehoord, is het een goede plek zonder uitbuiting van de dieren en dergelijke!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:55

Je kunt je bijvoorbeeld aansluiten bij couchsurfing. Een netwerk waarbij jij slaapplaatsen voor reizigers kunt aanbieden maar jij ook bij hun kunt aankloppen. Hoe lang wil je gaan?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:05

Kamperen? Laat de tent maar thuis, veel te veel gesleep voor iets dat je in de praktijk zelden of nooit zult gebruiken. Althans, dat was mijn ervaring dik 20 jaar geleden 8-)

- zet een ruwe lijn uit en neem de tijd. Niets zo frustrerend als dat je elke dag weer op je schema kijkt om te zien wat nu weer "moet". Als je in Sidney staat en weet welke dag een paar maanden later je weer vliegt kan je altijd nog besluiten of je richting Melbourne gaat of juist naar Brisbane enz.

- kijk niet vreemd op als het in het begin niet is wat je er van had verwacht. De eerste weken ben je nog toerist, het heeft echt minimaal drie weken nodig voor je backpacker wordt ;)

- zorg dat alles in een goede rugzak past. Hoe langer je reist, hoe minder je nodig hebt. Ik kwam een meisje tegen die ruim twee jaar onderweg was, alles wat ze had zat in een daypack!

Veel plezier alvast, voor mij was het in elk geval een fantastische ervaring waar ik zoveel jaar later nog af en toe met weemoed aan terug denk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:08

Een wereldreis maken staat niet gelijk aan backpacker worden. En als ik de post bovenaan deze pagina lees is dat ook niet wat ts voor ogen heeft.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:10

Lees je "reiziger" ipv "backpacker" ;)

Het is in elk geval een ander gevoel dan een paar weken op vakantie en dat gevoel heeft tijd nodig om te ontwikkelen :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 11:17

Ik heb geen bepaalde tijd, max is wel een jaar!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:59

Australië on a budget kan echt wel. Ik heb een tijd geleden al mijn kosten en mijn volledige budget voor 6 weken Australië op een rijtje gezet en hier gepost: http://www.thespectacularreality.com/20 ... australie/

Incl vluchten (België - Sydney en terug + 3 binnenlandse vluchten), autohuur (3 weken), excursies (paardrijden, snorkelen, scenic flights), eten en hostels was ik €3.100 kwijt. Dus het kan echt wel.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:05

Reizen is helemaal top! Mijn grootste tip, begin maar vast met sparen..... tis niet goedkoop, maar wel helemaal waard. Als je Australie wil aan doen, zeker gaan werken. Helaas heb ik dat zelf niet gedaan, maar is een hele ervaring.

Wat al gezegd is, maak een ruwe reislijn en plan vooral niet te veel. Laat het gewoon over je heen komen. Neem zo min mogelijk mee, je hebt echt niet heel veel nodig om in leven te blijven en een maand lange de zelfde kleren kan best :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 13:28

Bedankt!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:39

Ik zou de Malediven dan overslaan, die atolletjes zijn zo ieniemienie, daar is niets te zien dus zonde van het geld. Als je dan toch voor het ultieme bountystrand wilt gaan, kies dan de Seychellen. Schoon, mooi, veilig en op het eilandje La Digue vind je HET ultieme bountystrand. Weet niet of je er ook goedkoop kunt overnachten overigens.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:44

Psydoxy schreef:
Neem zo min mogelijk mee, je hebt echt niet heel veel nodig om in leven te blijven en een maand lange de zelfde kleren kan best :')

Ik had twee broeken bij me: één aan m'n kont en de ander kon dan een keer gewassen worden. Of drogen als ie nat was geregend oid.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 13:51

Kinke schreef:
Ik zou de Malediven dan overslaan, die atolletjes zijn zo ieniemienie, daar is niets te zien dus zonde van het geld. Als je dan toch voor het ultieme bountystrand wilt gaan, kies dan de Seychellen. Schoon, mooi, veilig en op het eilandje La Digue vind je HET ultieme bountystrand. Weet niet of je er ook goedkoop kunt overnachten overigens.

Super, dankjewel!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:10

Ik ben al 3 jaar bezig met een wereldreis en ben voorlopig nog niet klaar. Mocht je vragen hebben over bepaalde dingen, vraag maar raak.