Spannende dingen mee gemaakt op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Re: Spannende dingen mee gemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:17

We maakten een camperrondreis door het westen van Canada. Op de camping aangekomen kregen we te horen dat er een beer op de camping rondhing. Nergens druk om maken hij is erg vriendelijk....... okeeee dan..
Omdat het regende en het warm was zaten we in de camper met de deur open en te lezen. Ineens zie ik wat bewegen in mijn ooghoek en uit de bosjes komt een prachtige kaneelkleurige black bear tevoorschijn. Hij loopt richting de deur kijkt even op en vervolgd zijn pad langs de camper en gaat het bos weer in.
Spannend was het wel, maar nooit echt bang geweest.

Op de veluwe zijn we vorig jaar een groep wilde zwijnen tegengekomen. Dat vond ik echt eng.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:29

Mijn verhalen vallen nog mee.

In Oostenrijk in een bui staan waar enorm grote hagelstenen vielen.
Gelukkig konden we schuilen onder een brug. De deuken stonden in de auto.

In zuid Frankrijk afgevoerd worden naar het ziekenhuis door een ambulance met sirenes aan.

Mijn cameratas kwijt zijn waar een behoorlijke waarde aan equipment in zit.

Afgelopen november tijdens de storm in het vliegtuig zitten.
De piloot begon de vlucht al met een geruststellend verhaal, NOT. Het weer zag er slecht uit, het zou een lastige vlucht worden en hij houdt ons wel weer op de hoogte als we in de buurt van Schiphol zouden zijn. :\
Toen we bijna zouden landen gaf hij aan dat het weer zo slecht was, dat ze eerst moesten cirkelen om te mogen landen. Dat duurde 3 rondjes en toen mochten we landen.
Dat was een hele enge landing. Mijn tante die mee was en vaak vliegt, zei dat ze dit nog nooit had meegemaakt.
Maar gelukkig is het wel goed gegaan. Na onze vlucht werden bijna alle vluchten gecanceld vanwege de storm.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:27

Vorig jaar was ik samen met mijn vriend op vakantie in Tunesie toen de terroristische aanslag plaats vond bij het strand in Port el Kantaoui.

Er gebeurde die dag zoveel. Ik zal een paar momenten er uit pikken.

Ik vond het een spannend moment om de mensen vanaf het strand op te vangen. Zo kwamen er meerdere vrouwen samen aan gelopen, helemaal onder het bloed, huilend en trillend. Ik was zo blij dat het bloed er vanaf te wassen was en dat ze niet gewond waren. Iets later valt dan het besef dat iemand anders wél gewond is, maar niet met deze vrouwen meeliep..
Het moment dat de granaat afging was ook heel raar. Het was heel de tijd (op schoten na) stil, en toen kwam er zo'n harde knal ergens vandaan. Het klonk heel dichtbij, maar ik wist niet waar het vandaan kwam.

Vervolgens was het stil. Mijn vriend wilde daarom richting het strand. Bij de toegangspoort stond een groepje personeel, waarvan wij met een paar heel goed bevriend zijn geraakt. Toen wij dichtbij waren, draaide een kok zich om. Hij duwde twee mannen naar voren en is vervolgens richting het strand gaan schreeuwen. De mannen die naar ons toe kwamen rennen, schreeuwden dat wij moesten rennen. Ze renden vlak achter ons aan en renden weer direct terug toen wij een hoek om waren.
Later zagen wij foto's en video's van hoe dichtbij de terrorist was, en dat hij het plan had om het terrein van ons hotel op te lopen. Het personeel was op dit moment zó ontzettend dapper!

Nadat wij binnen waren zijn wij via de hal naar de kop van het hotel gelopen. Het licht was uit en je hoorde niks.
Op de kop van het hotel zagen wij hoe ons personeel achter de terrorist aan renden en hoe de kustwacht op hem probeerde te schieten. Je had ook vanaf hier uitzicht op de tuin van het hotel naast ons en op een groot deel van het strand. Dit was zo'n verschrikkelijk beeld.

Ik zal deze vakantie echt nooit meer vergeten en ik denk er nog steeds dagelijks aan.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:36

Wauw heel heftig !!!!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:42

Gigantische vertraging tijdens m'n eerste vlucht als 15-jarige in m'n eentje :=
M'n zus woont in Canada en ik ging een weekje op vakantie daarheen een aantal jaar terug. Helaas was op de terugweg het vliegtuig niet meer goed en hadden we zo'n 6 uur vertraging. Daar zit je dan als 16-jarige in je up op 't vliegveld terwijl je Engels niet bar geweldig is. Uiteindelijk vliegtuig gefixed en konden we boarden voor de terugweg. 't opstijgen was erg spannend want steeds als het vliegtuig iets minder naar boven vloog, heb je het gevoel alsof je naar beneden gaat, oftewel ik was als de dood dat 't vliegtuig neerstorte tot wel vier keer toe :))

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:50

Haha dat er na recht gaan vliegen klinkt heel bekend

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:03

xdniesje, wat onwijs heftig dat je dit hebt meegemaakt. Lijkt me zeer beangstigend.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:14

zeer veel meegemaakt in 2004 toen ik drie maanden rondreisde in Indonesië en maleisië..
Ik zal er even twee vermakelijke uitpikken en neerkalken..

Jakarta>Jogjakarta net voor het suikerfeest.

Wij waren na een rondje Sumatra doorgevlogen naar Jakarta, om daar rond te kijken. vervolgens naar Jogja en vandaaruit door naar Bali om ons aan te sluiten bij de kleine Sunda Eilanden reis van Djoser..

De dagen op Java, waren redelijk strak kwa tijd en mogelijkheden.

Dus wij wilden een vlucht van Jakarta naar Jogjakarta.. Kon niet, alles vol.. Say What???
Dus op naar de nachttrein.
Ook helemaal vol? QUE?? Ja, wij als niet moslims in Moslimcountry waren even vergeten dat er ook ooit een einde aan ramadan komt en de bij behorende volksverhuizing.. We zaten er middenin.

Uiteindelijk konden we 2 kaarten krijgen voor de nachttrein. We stappen in, mooie ruime plaatsen, allemaal genummerd.. En van de ene wagon via een balkon en de open lucht, over een plaat naar het volgende balkon, waarvandaan je een volgende wagon in kon.. Pff, best eng hoor, zo'n vierkante metalen plaat zonder bescherming.. gelukkig kun je de balkon rand vasthouden als je erop stapt.. Op volle snelheid is dat best eng.

Maar goed, wij vinden onze plek.. Nu ja.. Halve plek.. we hadden de laatste twee plekken in de trein, waar een een of andere kast voor stond waardoor wij precies 30 cm beenruimte hadden voor de hele reis.. Benen om hoog tegen de muur zat ook best lekker.

Probleempje was.. het toilet (zo'n gat in de vloer waar je naar de rails zwaait met een bak klotsend water ernaast) zat in de volgende wagon.. Je zou dus snachts over die enge koppelplaat moeten.. We hadden al afgesproken dat we dat niet zouden doen in het duister..

Paar uur later kreeg ik trek in een kretek en trok naar het balkon in het duister. Ik sta tegen de wagon geleund met de avond wind in mijn gezicht, tot mijn oog viel op iets waar het niet op zou moeten vallen.. voorbij flitsende rails een halve meter voor mij waar het balkon open is, maar ophoud, je keek recht op de koppeling tussen beide wagons

Was die hele plaat er dus ergens onderweg afgevlogen.. We hadden wel kunnen ontsporen.. Nutteloos om te zeggen dat we naast niet meer naar het toilet.. ook geen peukje meer hebben gedaan die reis.

-----

De Batikmaffia in Jogjakarta.

De lonely planet, onze reisbijbel had al gewaarschuwd voor de onschuldige oorlog tussen de diverse batik winkeltjes. En dat toeristen er op bedacht moesten zijn dat je zomaar tegen je wil in zo'n winkeltje kon belanden, waar je na wat emotionele blackmail, met een stapel doekjes die je niet wil hebben, het pand verlaat.

Geeft niet, wij komen daar niet in de buurt en batik is leuk, maar we hoeven er niet te gaan kijken.
Dus, met zo'n riksja geval even een hapje eten.. Na een dagje wisten we ongeveer hoe het centrum eruit zag.. Dus waarschijnlijk vond de driver dat we wel wat meer mochten zien van de omgeving..

waar het vorige ritje 10 minuten was.. heeft hij ons, tegen wil en dank 45 minuten vervoert langs allerlei uithoeken en ik zweer dat we de meeste kruisingen 3x gezien hebben. Maar ach, t kost allemaal niet zoveel, en we hebben geen haast dus toe maar.. Alles beter dan de driver van de dag ervoor die met ons dames achterin en zelf met z'n 60+ jaar en mager voorop tegen de heuvel ons de heuvel op geheigd heeft.. ERgens halverwegen heb ik mijn zusje nog proberen te overtuigen dat ze hem misschien achterin moest zetten en zij misschien moest gaan fietsen.. Helaas vond zij dat ik dat maar moest doen, en zo ploeterde hij verder.

Dus dit ritje was al een heel stuk aangenamer dan het van de dag ervoor.. Totdat..
Hij een scherpe draait maakt en van zijn fiets springt.. Waardoor het geval, topzwaar achteren nu, achterover kiepert en wij half rollend half springend maar vooral ons balans weer zoekende als een soort loony toons een batik winkel in tollen.

Nodeloos om te melden dat ik nu twee stukjes batik rijker ben, waar ik 12 jaar later nog steeds niet van weet wat ik er mee moet doen..

-------

onze reis heeft 3 maanden geduurd.. vol met gestuntel en leuke dingen..
dus als er behoefte is aan meer, kan ik nog wel eens een herinnering ophalen.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:29

2 weken geleden, een survival kamp in de Ardennen met alle eerste jaars van school (zo'n 100 studenten in totaal, kleine school).
Eerste nacht vroor het, en de tenten hadden geen binnentent -O- Wat een kou en wat was het afzien. Ondanks de vele lagen kleding die ik aan had was het gewoon ijs en ijs koud (terwijl het overdag dan weer heel erg zonnig en warm was).
Maargoed, na de eerste nacht te hebben overleefd, was de tweede nacht wat warmer. Maar helaas, er moest een klasgenootje kotsen van de drank, zij sliep naast mij en maakte me wakker :') Op zich niks mis mee, heb samen met een ander klasgenootje geholpen het op te ruimen. Maar ik heb nog steeds geen dankjewel gehoord..
Toen ik weer fijn kon gaan slapen werd ik een uur later gewekt door het roepen vanaf buiten de tent. Een jongen van een andere opleiding was zoek. Bleek dat er een paar nog het dorp in waren gegaan en ze hem kwijt waren geraakt :+ Hij was uiteindelijk gevonden op de camping onder een bosje waar die lag te slapen :')

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:24

Hier eigenlijk niet zo veel spannende reisverhalen.

Toen we afgelopen jaar terug wilden vliegen van Nieuw Zeeland hebben we een uur vertraging gehad omdat het vliegtuigpersoneel niet op het vliegveld kon komen door een staking van de buschauffeurs :evaw:

Toen we in Wales waren een paar jaar geleden wilden we met onze auto een stukje door de heuvels rijden, echter wilde onze auto het grindpad niet op. Een lokale mevrouw stond eerst stiekem te lachen omdat het dus niet lukte, maar ze was daarna wel zo aardig om ons een andere (misschien wel mooiere) route te wijzen.

Diezelfde reis hebben we in een hotel Baskerville Hall geslapen. Op zich natuurlijk niet opmerkelijk. Maar we waren daar de enige gasten op dat moment :O Op dat moment liep daar zo'n 7 man personeel rond. Omdat we met een niet al te groot budget op reis waren, sliepen we in een relatief klein 2 persoonskamer. Achteraf las ik dat er schijnbaar nogal wat geesten zich daar rondwanen. Was ik even blij dat ik dat niet op voorhand wist, anders had ik echt geen oog dichtgedaan _O- (Afbeelding)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 19:22

Zo weer even bij gelezen, staan veel heftige dingen tussen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:34

Mijn vader laten rijden werkt mij al genoeg op de zenuwen. Mijn vader laat heel snel de auto uitvallen, dus wanneer hij de hellingproef moet doen in Oostenrijk, schijt ik 7 kleuren.

We hebben 1 keer gehad dat de auto uitviel en de rem het dus niet deed en mijn vader compleet in paniek raakte. Mijn broer schreeuwde keihard door de auto TREK GVD DIE HANDREM EROP! Nou ik dacht echt dat we naar beneden zouden storten.

We hebben ook wel eens een vos in de tent gehad vroeger. Dat was voor ons natuurlijk heel eng en spannend. Dat beest terroriseerde de hele camping. :') Bij de buren had hij een flinke zak hondenvoer meegenomen en bij mijn oud tante en oud oom de kip voor de kippensoep mee gejat. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:44

Op een Griekse veerboot tjokvol zigeuners. Ze gingen naar een jaarlijks feest op een eiland. In de douche werd een schaap geslacht. En allemaal mannen met gouden tanden wilden met me op de foto, omdat ik (toen nog) lange blonde haren had.

Kamperen in de Surinaamse jungle, en je moeten wassen in de rivier tussen de kaaimannen en piranha's. Was ook leuk!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:09

Heftig xdniesje!

Hier opzich niet hele extreme dingen maar af en toe was ik wel echt heel bang.

Kroatië, ik was toen ongeveer 9 jaar. Ik zwom samen met mijn vriendinnetje en broer in de zee met een lucht bed. Je had ipv strand rotsen om op de liggen. Het water was rustig en wij hadden veel plezier. Toen ineens er enorme golven kwamen en ik zoveel zee water binnen kreeg dat ik voor mijn gevoel niet meer kon ademen.
Mijn broer dacht dat ik een grapje maakte toen ik help riep en hij liet me niet op het lucht bed. Mijn vriendin was toen samen met mijn broer op het lucht bed en ik werd Door vele golven mee genomen richting de rotsen. Mijn ouders waren volledig in paniek omdat Ik zovaak en veel kopje onder ging dus die sprongen mij achterna. Ik kwam onder een rots terecht en had een boel ribben gekneusd etc etc. Uiteindelijk konden ze me uit het water vissen maar sinds die gebeurtenis ben ik niet meer in zee geweest.
Zo snel dat het omsloeg van rustig water naar enorme golven, vreselijk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:14

Wij zijn een keer met een wandelsafari in Tanzania in aanraking gekomen met een kudde op hol geslagen olifanten. Dan ben je opeens heeel erg klein...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:18

Goof schreef:
NZ92 schreef:

OMG dit is ook wel een beetje dom zeg, wie stapt er nu in bij 2 wildvreemde kerels :Y)

Dat heet liften, dat doen mensen als ze reizen :+

Dan mag je wel echt voor jezelf spreken. No way dat ik bij twee vreemde mannen in de auto stap. Niet in het buitenland, maar ook niet in Nl :n

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:44

Ik ben bang voor apen dankzij een ervaring in Kenia. Ik was 5 jaar denk ik. Na de safari sliepen we op een soort resort. Ineens stond er een aap in de kamer die zijn tanden liet zien en een grommend/krijsend geluid maakte en op mij af kwam. Ik gaf zo harde gil dat hij daar gelukkig van schrok en er vandoor ging.

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:47

Het was niet super spannend vergeleken met wat hier staat, maar toen ik in Parijs was werd er in onze coupe in de metro pepperspray oid gespoten. Iedereen had last van zijn ogen en stond te drammen voor de deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:59

Zo, flink wat dingen gebeurd bij een aantal mensen... Hier nooit zulke heftige dingen gelukkig, maar wel een aantal spannende momenten tijdens het kamperen.

Wij gaan al jaren naar Corsica op vakantie en pakken dan altijd de boot. De laatste keer dat we geweest zijn had de boot alleen enorm veel vertraging. Het waaide op de kade al heel erg hard, we zagen in de haven al hoge golven en we wisten al een beetje hoe laat het was :+ Uiteindelijk op de boot, we zijn maar in de neus gaan zitten omdat ik slim genoeg was geweest een half pakje reispilletjes te nemen en mijn vader en zusje sowieso niet wagenziek/zeeziek worden. Twee minuten uit de haven en alle flessen kletterden al naar beneden in de bar, op de open zee was het zo heftig dat we door de ramen aan de voorkant elke keer als we omhoog gingen op een golf alleen maar lucht zagen, en naar beneden alleen maar water. Heb nog nooit zo veel kotsende mensen op een kluitje gezien, en wij zaten nog in het stuk waar mensen met zeebenen gaan zitten. Uiteindelijk even een rondje door het restaurant gelopen (middenstuk) en daar was het echt drama. Permanent geschreeuw, mensen op zoek naar een dokter, werd uiteindelijk nog omgeroepen. Mijn vader is anesthesie assistent en die is uiteindelijk nog maar gaan helpen want het ging echt helemaal nergens meer over. Overal mensen met kotszakjes, er lag echt overal kots.. Op de vloeren, gigantische rijen voor de wc's, ga zo maar door. Ik was zo stoned als een vlieger en kon overal eigenlijk alleen maar om lachen.

Op Corsica maar ook in Kroatië hebben we eigenlijk ook vrij vaak flink enge onweersbuien gehad. Minstens eens per vakantie werden mijn zusje en ik dan uit onze eigen tent gehaald en moesten we bij mijn ouders in de grote tent komen zitten. In Kroatië is de bliksem toen een keer ingeslagen in onze tentstok, was best creepy :=

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:50

Haha wat een leuk topic....waar zal ik eens beginnen? Mijn nr 1 avontuur is toch wel op het vliegveld in Mexico....eigelijk begon het avontuur al in het vliegtuig. In het kort ben ik onder het bloed (had ook nog witte kleren aan ivm business class reizen) begeleid over het vliegveld met twee militairen om mijn papieren te regelen. En ik kan je vertellen ik heb een hoop bekijks gehad, haha en nee ben geen terrorist. Wat ik wel had gedaan is mijn collega's helpen met een merrie die tijdens de vlucht is bevallen. Het eerste veulentje ooit tijdens een vlucht geboren. Omdat er complicaties waren is de merrie helaas ingeslapen na landing.Het veulen heeft het gered. Doordat we heel veel procedures af moesten ronden duurde het heel lang en mijn koffers en tas waren in vliegtuig achtergebleven. Ik kreeg dus twee beveiligers/militairen mee om mijn spullen op te halen en hiervoor moest ik dus naar andere kant van het vliegveld met witte kleding die onder het bloed zaten. Nee dit vluchtje zal ik niet snel vergeten. :D

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:57

Super leuk topic!

Ik was aan het backpacken met mijn ouders in malaysia, toen we op de laatste dag al om 6 u op het vliegveld stonden want wij zouden sochtends rond een uur of 10 naar onze overstap vliegen.
Dus wij zoeken naar ons vluchtnummer op de borden nergens te vinden, maar even vragen aan de mevrouw achter de balie. Vlogen we dus pas savonds... pfff AM of PM zullen wij nooit meer vergeten.
Voelde ons toen net als in die film van dat een man op het vliegveld leeft hij het land niet in of uit kan. Het was de langste dag van mijn leven haha gelukkig kunnen we er nu om lachen!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:36

Leuk topic! Al die horror verhalen!

Mijn eerste vakantie samen met vriendje kreeg ik een allergische uitslag van t een of t ander. Iel midden in de nacht naar n Gran Canarisch ziekenhuis. Reisleider nog uit zn bed gebeld enzo. Gelukkig kwam het wel weer goed allemaal!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:54

Jeetje wat een heftige verhalen.

Mijn raarste (want echt eng was het niet) vakantie was vorig jaar. Ik ging voor het eerst alleen wat verder weg op vakantie: Zakynthos :+
Na een heftig jaar met revalidatie na een ongeval was ik er hard aan toe.
Brak ik op dag 2 een middenvoetsbeentje door het missen van een banketstaaf afstapje. 8)7
Ik ben door een andere hotelgast naar het ziekenhuis gebracht. Helaas waren de privéklinieken onbereikbaar en moest ik naar het gemeentelijk ziekenhuis. Iedereen komt daar op de 1e hulp binnen. Iedereen. In de zaal lagen mensen van hartinfarct tot open wonden, open beenbreuken, gebroken ledematen. Heel bizar :=
De foto werd van mijn enkel genomen. Was niks op te zien. Maar ben toch in het gips gezet, want volgens de arts was het toch gebroken.
Na 2 dagen had ik nog steeds geen fit to fly en mijn terugreis kwam steeds dichterbij. Toen op aanraden van de reisorganisatie opnieuw naar het ziekenhuis. Wel de privékliniek deze keer. Aardige arts, maar wilde een nieuwe foto. Deze was op een andere locatie, dus in een kleine autootje met de assistent Zakynthos stad doorgecrosst :=
Daar aangekomen was het enorm druk, maar kreeg ik als buitenlandse overal voorrang. Daarna met de foto weer terug naar de dokter. Inderdaad gebroken middenvoetsbeentje. Nieuw gips (want dat was afgezakt :') ) en elke dag tegen trombose spuiten. Gelukkig kreeg ik van deze arts wel de verklaring fit to fly en mocht ik in het vliegtuig mee terug.

Wat overigens ook een uitdaging was. Van het grondpersoneel mocht ik namelijk de gewone trap niet op. Dus werd ik in een rolstoel in een wagentje gereden en zo via de nooduitgang het vliegtuig in getild _O-
Gelukkig was het rustig in het vliegtuig, dus ik mocht 3 stoelen bezetten en mijn pootje kon omhoog.

Terug op Schiphol ben ik in zo'n golfkarretje overal heen gereden. Het had zijn voordelen :D

Maar goed, behalve Zakynthos stad en het hotel heb ik dus weinig van het eiland kunnen zien. Dat was wel jammer.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 00:59

Toilet issues, of tissues?

Het mysterie van de Mandibak

In Indonesie heb je overal van die heerlijke sta toileten..
Om maar te zwijgen van de Mandibak.
Voor de mensen die niet weten wat dat is..
dat is een grote bak water waarin een klein bakje ronddobbert.

Voor de mensen die zich afvragen hoe je dat dan gebruikt..
Join the club.. Dat vroeg ik mij dus ook af..

gewapend met tissues en zakdoekjes trokken wij door het land. Twee keer hebben we het durven vragen, twee keer kregen we gegiechel maar geen antwoord.. Ik was lid van de MSN groep Vrienden van Bali. dus in pure wanhoop de toch wel prive vraag op het world wide web geplaatst..

Mocht je denken dat ik antwoord kreeg.. Nee hoor, ik kreeg een virtuele giechelstorm over mij heen maar het antwoord blijf uit..

Ik had al bedacht dat je met het bakje dan dus water moest scheppen.. maar dan.. vooroverbuigen en het tegen je kont aan kletsen leek mij niet raadzaam zonder een grote voorraad papier die er dus niet was.. Immers anders hijs je je broek op en loop je met een enorme nat te plekke die zich langs de achterkant van je benen langzaam uitbreid richting je blote onderbenen.

Uiteindelijk stonden we in Jakarte op het Hollandse fort.. Daarachter bevind zich een vuilnisbelt waar we ongewild zagen hoe je een mandibakje nu moet gebruiken..

----------

Schone Toilethoror..

Indonesische toiletten zijn ook meestal nat tot drijfnat (gelukkig, zie verderop), nat is schoon aldus de indonesiër.

Dus als je dan je broek laat zakken als westerling en balanceert boven een gaat al de niet voorzien van half versleten voetsteunen, moet je ook goed opletten dat niets van die kleding de grond raakt.. na een poosje ben je een volleerd accrobaat.. vooral als je naar het toilet leert gaan in een bus van Jakarta naar bali, met gat en mandibak (omg, dat was onverwacht).

Maar goed alles went en op een gegeven moment kun je wel uit de voeten.. Totdat je dus op een dag iets verkeerds eet.. Net de dag dat je moet vliegen..

dus je scharrelt wat over het vliegveld en je voelt de kramp al opkomen..
In de hoop op een echt toilet vlucht je de toiletruimten in. en vind daar veel te krappe, zeiknatte, doch blinkend witte porceleine plateaus, voorzien van het inmiddels bekende gat in de grond.. doortrekken kun je wel, maar papier ho maar..

op het moment dat je door je hurken gaat, voel je het dan misgaan.. met de kracht van een straalmotor begeeft je kringspier het en je voelt gewoon hoe het in een kaarsrechte lijn naar achteren geprojecteerd wordt.. Door de kramp kun je je houding niet corrigeren zonder in die bak ellende te vallen.. dus het enige dat je kunt doen is wachten tot de kramp zakt.

Nodeloos om te vertellen hoe de ruimte er uitzag toen ik mij schuchter omdraaide terwijl er iemand aan de deurkruk rammelde?

Dus ik mijn achterste schoongeboend.. dit maal dan toch maar zoals het hoort met mandibakje, want papier had ik niet genoeg bij mijn voor deze ellende.. nagedroogd en heeeeeeeeeeeeeeel zachtjes bakje na bakje water geschept en tegen de muur aan de achter kant van het toilet gehoost..

vervolgens met bakjes leegmikken mijn ongeluk richting het gat geprobeerd te manouvreren totdat het dusdanig verdund en weggespoeld was dat ik kon doen alsof mijn neus bloedde..

Degene achter mij moet het wel heeeeeeeeel schoon gevonden hebben, het water droop langs de muren naar beneden na mijn vertrek.

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 02:26

Jeetje wat een verhalen! :oo

1/2 jaar geleden gingen ik en een vriendengroepje(7man) met een fietsbootje de zee op naar het eilandje wat je vanaf de pier stuk verderop kon zien,
Toen we dat gingen huren werden alle speelluchtdingen uit de zee gehaald .
En waarschuwde ons voor het weer ;er kwam borabora ..
Wij lachen want ja er was geen wolkje aan de lucht :roll:
Wij dus vrolijk met 7 man op dat ding watertrappend naar het eilandje ,
Was heel gezellig :D
Totdat we terug gingen ...
Er kwamen steeds meer grote golven aan..
(Oja ter info : ik ben doodsbang voor de zee en ben dan ook overgehaald om toch mee te gaan :') )
En Er zat al aardig wat water in het bootje dus ik het stresskipje sprong van boord samen met een maatje ..
Want ja we waren dichtbij genoeg..toch?
Nope! Ik kreeg steeds meer zeewater binnen dus ben ik gaan hangen aan tarzan(ja really dat was z'n bijnaam. _O- .)
Toen we eindelijk bij het trappetje bij de pier kwamen werdt hij eerst keihard tegen de pier aangeduwd door een grote golf waardoor hij open lag door die k*t mosselen :x
Uiteindelijk allemaal heel aangekomen
Natuurlijk terug uitgelachen door het personeel wat wij toen. Uitlachte ..
En terecht want wat voelde wij ons als een stelletjes ezels zeg :o
En een tip als je vanuit de verte dus mensen als een gek op de pier ziet springen en gillen naar je dan als de sodemieter met je ass naar de pier komen :=
Blijkbaar dubbelgeluk gehad het bleek een tsunami uit Italië te zijn die onze kant op kwam maar ons net voorbij is gegaan ...
Vergeet t nooit meer ..en de zee? Daar ga ik nooit meer in daar :+

Ook het tikken van de pinnen met ene hamer vergeet ik niet meer ..
Toen er weer slecht weer op komst was hoorde je overal getik tot aan de verte .
Zo bracht je ook gelijk iedereen op de hoogte..
Goh en ik maar toen doen alsof ik niet bang was :')