[VOLG] First travel alone - Werkvakantie in Portugal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Re: [VOLG] First travel alone - Werkvakantie in Portugal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:19

Gaaf avontuur! Altijd leuk om mee te lezen!
Beterschap met je enkel!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:51

Wat leuk, ik ga je volgen! :D
Sterkte met je enkel. :(:)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 10:24

Dankjullie, leuk dat jullie volgen! :D
Tijd voor een verslagje zou ik zeggen :)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 10:50

Maandag
Zonnetje scheen heerlijk en na 2 uur rijden met de auto door een prachtige omgeving (oh ik ben nu al verliefd op Portugal <3), heuvels, weides met bloemen, mooie oude kurkbomen, rotsachtige heuvels met prachtige hoge bomen, kwamen we eindelijk aan op stal. Spullen op mijn eigen kamer met tweepersoonsbed (<3) gegooid en daarna gelijk naar de grote weide om de paarden op te halen en hier op het erf in de paddocks te zetten. In de weide en op de paddocks staan de "gewone" paarden, de makkelijkere "manegepaarden" zeg maar, allemaal lieve dieren. Op stal staan 4 prachtige volbloed lusitano's <3 Ik ben verliefd op stuk voor stuk. Deze worden dan ook hoog in de dressuur gereden door Meike en hebben nogal een sterk karakter :+

Een prachtige weide vol met bloemetjes, ideaal om foto's te maken <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paarden opgehaald, opgezadeld en ik moest op Rita rijden, een paard dat hier net drie dagen staat. Opgestapt, katskreupel -O- Waarschijnlijk een trap van de andere paarden gehad in de nieuwe kudde... Ander paard dan, Hollandaise <3 Geen idee wat voor ras, maar hij is mooi en heeft een prachtige kleur. Ik kan even niet op de naam komen, hij is lichtoranje :+ Net ingereden dus kent bijna niks, leuke uitdaging dus! Bochten en gas en bijna alles was nog een probleempje, maar dat maakt de uitdaging alleen maar leuker :)

Na het rijden geluncht en daarna op buitenritje gegaan met Meike haar dochtertje Laura, in de prachtige omgeving hier <3 Volle rengalop de heuvels op, simpelweg heerlijk <3
Afbeelding
Afbeelding

Daarna met een klein kindje gelopen op het kleine shetje. Daarna zou ik de 4 paarden op stal longeren, maar Laura wou dat graag doen dus heb ik lekker toegekeken in het avondzonnetje, ook niet erg :D En toen was het al weer tijd om alles te voeren, de stallen te mesten en af te sluiten. Nu ik het zo vertel klinkt het heel weinig, maar we waren nonstop van 9-9 bezig haha, maar het is leuk werk dus niet erg!

De andere dagen komen later, nu moet ik de 4 paarden longeren! Alle foto's zijn met de telefoon gemaakt tot nu toe, helaas geen tijd gehad om mijn camera te gebruiken.

Sorry voor de overload aan smileys :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:03

Wat gaaf zeg <3

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:36

Wat ontzettend leuk dat ik dit topic tegenkom!
Ik heb ook contact gehad met Meike en ga zeer waarschijnlijk ernaartoe in mijn tussenjaar!
Ik volg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:40

Superleuk joh! Ziet er ook fantastisch uit daar

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 22:12

dinek123 schreef:
Wat ontzettend leuk dat ik dit topic tegenkom!
Ik heb ook contact gehad met Meike en ga zeer waarschijnlijk ernaartoe in mijn tussenjaar!
Ik volg :)

Leuk zeg! Ik ben er pas drie dagen en wil nu al niet meer naar huis haha. Enorme aanrader dus :D

Vanavond eindelijk de kans gehad om foto's op de weide te maken! Mooie avondzon, kom ik bij de wei, wolk voor de zon en donker :+ Ach, nog genoeg kans voor mooie en goede foto's!
Even snel een foto tussendoor, hartstikke onscherp en kwalitatief prut, maar ik vond hem zo schattig :P
Afbeelding

En deze <3
Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:21

Wauw wat gaaf! Ik zit in 5 vwo tto en moet ook een internationale stage doen. Dit mocht ook bij een internationaal bedrijf in Nederland maar ik vertrek 1 juli naar Thailand om 2 weken vrijwilligerswerk te doen voor een natuurbehoudproject. Superleuk om jouw ervaringen in het buitenland te lezen, die OP had ik zelf geschreven kunnen hebben. Heel veel plezier nog :D

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 10:50

AnnevM schreef:
Wauw wat gaaf! Ik zit in 5 vwo tto en moet ook een internationale stage doen. Dit mocht ook bij een internationaal bedrijf in Nederland maar ik vertrek 1 juli naar Thailand om 2 weken vrijwilligerswerk te doen voor een natuurbehoudproject. Superleuk om jouw ervaringen in het buitenland te lezen, die OP had ik zelf geschreven kunnen hebben. Heel veel plezier nog :D

Oeh dat is ook heel gaaf zeg! <3 Ik wou het liefst ook naar zoiets, maar mijn ouders vonden het te gevaarlijk voor een meisje van 16 *zucht*. Achja, dan over een paar jaartjes maar haha. Heel veel plezier! :D

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 16:58

Dinsdag heb ik dus heel weinig gedaan, door mijn enkel gegaan en de hele ochtend op de bank gezeten. Eind van de middag weer wat rondgestrompeld. Er is hier een zwarte poes die heel schuw is, maar die was voor de tweede keer zwanger van Witje (de aangelopen tamme kat hier) en heeft eind vorige week een nestje gekregen <3 Het zijn er in totaal vijf, maar vanaf het begin had ze al drie kittens aan de kant gelegd om volledig voor de andere twee te zorgen. Die drie waren dus zwak. Dinsdag vonden we dus 1 van die kittens steenkoud en dun in het hooi van de rest vandaan, ook lagen er vliegeneitjes in zijn mond, omdat hij die telkens open heeft gehad van het miauwen. :( Die dus mee naar binnen genomen en melk gegeven en warm gehouden in de hondenmand. Toen kwam Champagne (een van de honden, een reutje) bij de kitten kijken en die was meteen helemaal zorgzaam en heeft hem geadopteerd, ongelooflijk mooi <3
Afbeelding

Even later vonden we ook de andere twee, een stuk minder zwak, zwaarder en nog warm, maar wel klein voor hun leeftijd. Die hebben we dus ook meegenomen uit voorzorg, omdat de moeder ook niet goed voor het andere nestje had gezorgd. Ook die heeft Champagne geadopteerd <3 Hij likt ze om hun stoelgang te stimuleren (iets wat het instinct van moederdieren is, terwijl hij een reutje en een hond is), gaat voorzichtig om ze heen liggen om ze warm te houden en gaat alleen zijn mand uit om te eten. En dat terwijl hij normaalgesproken van sochtendsvroeg tot savondslaat op jacht is. Zo bijzonder <3
Afbeelding

Daarna de paarden gelongeerd, heb me vergist, het was dinsdag niet maandag dat we dat deden haha. Ik heb weer geholpen met de stallen mesten en het voeren. Ik kon weer lopen eind van de dag, dus lekker de paardjes op de wei gezet :)

Afbeelding
Afbeelding

En achterop de jeep terug =:)
Afbeelding

Lekker uitzichtje vanaf de verranda
Afbeelding

Woensdag
's Ochtends vonden we het zwakste kittentje helaas dood in de mand, rust zacht kleine Y;( De andere twee kittens doen het gelukkig goed. Gevoerd, stallen gedaan zoals gewoonlijk en daarna ben ik de vijf paarden op stal gaan longeren, wat een heerlijke dieren zijn het <3

Mijn favoriet, Essencial <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de mooie Estoril
Afbeelding

En mijn 2e favoriet, de hengst Heros :~
Afbeelding

's Middags zijn we Laura van school op gaan halen en doorgereden naar het ziekenhuis in Lissabon voor Meike. 2,5 uur lang in de auto, maar zelf dat was geen straf met dit uitzicht :+
Afbeelding

En op de terugweg lekker bij de pizzahut gegeten, onze eerste pizza hadden ze laten aanbranden dus kregen we de 2e gratis en extra groot. We hebben met zn drieën de eerste nog niet eens op, dus dat wordt weer lekker pizza eten vanavond :')

En toen we terugkwamen dus foto's gemaakt! Er komen er zeker nog meer aan :D

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 17:56

Vandaag weer een heerlijk dagje gehad :D

Nadat we de paarden hadden gedaan mocht ik op een van de Lusitano's rijden, Zimbru (heet ie volgens mij haha) <3 Hij heeft erg hoog in de sport gelopen en kan dus ontzettend veel, mijn rijdkunsten komen niet verder dan L-oefeningen dus het was erg wennen en ik heb in die ene rit al veel geleerd! Ook heerlijke galopswissels gemaakt :D

Stukje schouderbinnenwaarts <3 mijn handen
Afbeelding

Daarna op Essencial, ik ben verliefd <3
Afbeelding

En nu weer met de pony lopen!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:04

Oh dat ziet er zo heerlijk uit!! Moet je al veel kunnen voordat je wordt 'aangenomen' daar? Zo te zien heb je daar beter weer dan hier :')

Jolijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:37

Geweldig!! Ik volg :D

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 21:38

CastaMickey schreef:
Oh dat ziet er zo heerlijk uit!! Moet je al veel kunnen voordat je wordt 'aangenomen' daar? Zo te zien heb je daar beter weer dan hier :')

Volgens mij niet echt. Als je gewoon goed kan rijden (gok B), stallen kan mesten, longeren en opzadelen dan zit je wel goed haha. Alleen voor de lusitano's moet je wat beter kunnen rijden omdat het best pittige en gevoelige paarden zijn. Maar jij rijdt beter dan ik dus no worries :+

Leuk dat je volgt Jolijn8!

Vanavond weer wat foto's kunnen maken <3
Ik hou van Portugal, zeker dat ik nog een keer terug kom!

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:47

Wauw, wat een prachtige verhalen, nu al! En leuk om het mee te maken naast de foto's

Ik ga je volgen dus hoop op nog vele verhaaltjes ^.^

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:56

Super gaaf Sharon! Echt tof dat je dit durft! :D kan het niet vaak genoeg zeggen. Geniet er van!

Show eens wat meer van je foto's?

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 23:37

MZorro schreef:
Wauw, wat een prachtige verhalen, nu al! En leuk om het mee te maken naast de foto's

Ik ga je volgen dus hoop op nog vele verhaaltjes ^.^

Dankjewel! Leuk dat je volgt :D Er staan een paar 5uurs buitenritten gepland dus dat gaat vast goed komen! <3

Cchanny schreef:
Super gaaf Sharon! Echt tof dat je dit durft! :D kan het niet vaak genoeg zeggen. Geniet er van!

Show eens wat meer van je foto's?

Dankjewel!! Komt zeker goed <3 Heb nog geen tijd gehad om de foto's verder te bewerken dus die komen later haha

Zo, en nu naar bed, morgen gaat de wekker weer om half zeven...
Aaah ik ben zo blij met de foto's van vandaag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:07

Ik volg ook! Ik ben ook portugal- en lusitanofan :D

Mooie foto's maak je en wat een schitterende paarden mag je rijden <3

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:20

Ik volg ook even! :)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 09:52

Dankjewel kchristi! :D
Leuk dat jullie volgen!

Heerlijke ochtend vandaag
AfbeeldingAfbeelding

Jaarling en tweejarige cremello akhal-tekes <3 Die staan nu weer te koop helaas
Afbeelding

Nu lekker ontbijten en dan zo weer op Essencial en Zimbru rijden <3

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 16:09

Dressuur in de bak gaat een buitenritje op Essencial worden <3

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:47

Wat een mooie omgeving. :) Mooie foto's vind de sfeer erg mooi in beide foto's. Wat bijzonder dat die hond de kitens zo opvangt, heel mooi.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 13:51

Jespri schreef:
Wat een mooie omgeving. :) Mooie foto's vind de sfeer erg mooi in beide foto's. Wat bijzonder dat die hond de kitens zo opvangt, heel mooi.

Dankje! <3 Ja het is echt prachtig hier!

Helaas is 1 van de twee overgebleven kittens zwak en wordt steeds zwakker... Langer dan twee dagen geven we hem niet. Afgelopen zondagavond zijn ze geboren, is ook niet zo gek dus :(:)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 08:31

Jammer dat ik zo weinig reacties op de verhalen krijg, maar goed, het genieten hier wordt er niet minder van :+

Als Meike haar enkel goed is vandaag, gaan we een 3 uurs buitenrit maken met haar dochtertje <3 Ik moet dan po Zumbru om te kijken hoe dat gaat, ik zou er namelijk met de klantenbuitenrit ook op moeten omdat er geen andere geschikte paarden over zijn. Helaas kan Zimbru nogal s gek doen op buitenrit, rennen, staken, steigeren en bokken... dus wish me luck :+
Laatst bijgewerkt door WildDreams op 01-05-16 08:43, in het totaal 2 keer bewerkt