Ervaringen safaripark beekse bergen of andere dierentuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Re: Ervaringen safaripark beekse bergen of andere dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:02

Beekse Bergen is Echt een aanrader. Mooie verblijven veel dieren. Ben er een tijdje terug geweest, dieren waren speels aan het rondrennen. Burgers zoo of all wetter zoo in munchen is ook heel mooi. Artis vond ik helemaal niks, veel te klein

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:21

Beekse bergen waren wij om 11 uur daar en om 17.00 uur buiten en alles gehad.

Ook lees ik hier dat je burgerszoo niet in een dag kan zien. Ik ga er 2x per jaar heen en als ik alles wil zien kan ik dat ook van 10.00 tot 14.00 uur en dan heb ik echt alles gehad. En niet dat ik snel voorbij loop met een een camera.

Artis vind ik echt een no go. Zo klein en verouderd. Vind rotterdam wel mooi. Ook apenheul vond ik leuk. Dolfinarium niet, dat vond ik heel klein

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:24

Beekse Bergen is absoluut een aanrader. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 22:25

Ik ga denk ik zoiezo naar beekse bergen. Ben ooit in Six Flags in Amerika geweest en daar had je een safari attractie. Daar ging je met een jeep langs allemaal dieren die los liepen op de beren en tijgers na. Ik heb toen ook nog een giraf gevoerd.
Tweede park twijfel ik nog over, denk wel Arnhem. En misschien moet ik van de week nog maar een kaartje voor de trein halen. Die zijn nu 16 euro

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:35

Ik vind blijdorp nog steeds geweldig. Maarja, ben in Rotterdam opgegroeid en vind het gewoon een mooie dierentuin.
Artis vind ik afschuwelijk. Kleine verblijven en gewoon geen leuk park.

Beekse bergen lijkt me erg leuk omdat je er doorheen kunt rijden ook.

Ik vind het ook belangrijk dat er genoeg voor de kids is. Heb zelf een dochtertje van 4 dus ik vind het wel fijn als zij een super leuke dag heeft. Dan hebben wij dat ook :D

Misschien is dit nog handig:
http://www.alletop10lijstjes.nl/10-popu ... nederland/

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:39

Delphi schreef:
Ik ben zelf weg van de Beekse Bergen, al is Burgers Zoo ook erg mooi.
Ik vind de dieren in beekse bergen mooi ruim zitten. Ze hebben er ook zwartvoet pinguïns.
Er is een roofvogelshow en naast een bussafari en bootsafari kun je ook met je eigen auto de safari doen.
Wij vinden het zeer dagvullend en gaan er dit jaar zeker weer heen.

De bus-, boot- en autosafari zit bij de prijs inbegrepen. Je kunt ze ook alle 3 doen.

Helemaal mee eens!
Ik denk dat ik de beek bergen echt de beste en mooiste dierentuin vind!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:46

Door dit topic wil ik ook echt graag een keer naar de Beekse Bergen :D .

Pairi Daiza in België is ook enorm mooi, maar ik denk dat dat met het OV bijna onmogelijk is. Als de verblijven voor de gorillas, orang oetans en koala's af zijn zou ik daar volgend jaar toch echt eens een daguitstap naar maken als je van grote verblijven en mooie aankleding houdt. Op wat schildpadden (die in beslag genomen werden en daar een nieuw leven krijgen) na, hebben eigenlijk alle dieren erg veel mooie ruimte vind ik.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:50

TurdusMerula schreef:
Ik vind Artis een absolute afrader.

Verouderd, kleine hokken, sneue dieren.

Eens. Ik ben daar met school ooit heengestuurd om stereotiep gedrag bij dieren te bestuderen. Dus dat zegt genoeg lijkt me;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 22:51

@Bibi: door je lijstje wil ik alleen maar naar nog meer parken. Dat worden veel treinkaartjes als aanbieding kopen :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:53

Als je eens naar een wat kleinere dierentuin wil dan zijn de Aqua Zoo in friesland dn Zooparc Overloon echte aanraders. Ik ben zelf een groot rode panda fan en pinguin fan.
Bij beide parken loop je door het gebied van de pinguins heen. Ze gingen mijn ex toen ook achtervolgen hahahah
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 22:57

Ah wat schattig. Ik ben echt verliefd op die beestjes met hun waggel loopje. Ik vond Mr. Poppers penguins zo'n leuke film.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden met mij die een giraf voert

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:16

Gaya Zoo in Kerkrade. Verbaast me ontzettend dat niemand m nog genoemd heeft.

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:00

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:05

Ben al een tijd niet in Beekse Bergen geweest, staat wel weer op de planning. Ben ook erg benieuwd naar Emmen maar de mooiste dierentuin vind ik de Gaiazoo in Kerkrade!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:05

Burgers Zoo is ook een aanrader, leuk dierenpark :j Maar ik zou niet naar Artis gaan, de hokken (ondanks veel verbouwingen...) zijn veel te klein.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:18

Mocht je wildlands toch nog overwegen, via de ANWB kun je voor 20 euro kaartje kopen. Gok dat je dan wel lid moet zijn van de ANWB maar er is vast iemand te vinden die dat is. Daar heb je iig hoop pinguïns!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:22

Gaia zoo in Kerkrade! Echt n aanrader!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:32

De laatste keer Artis vond ik wel dat ze fijn bezig waren met verbeteren.
Uiteraard nog wel heel wat punten die beter moeten, met name de leeuwen vond ik er dieptriest bij zitten op een postzegelstuk.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:36

Beekse Bergen is super! Wil ik ook heel graag nog eens naartoe :D

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:42

Burger's Zoo en Beekse Bergen zijn absoluut mijn twee lievelingsparken.
Gaia Zoo is inderdaad ook een aanrader en meerdere keren verkozen tot mooiste dierentuin, maar mist toch iets, ik weet niet precies wat.
Verder ben ik fan van de Zoo in Zürich, maar die is hier niet echt van toepassing denk ik. Mocht iemand er een keer in de buurt zijn, zeker heengaan!!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:44

Beekse bergen afgelopen zomer op vakantie geweest. In 1 dag konden wij het niet zien. zelfs 1 volle dag geweest en nog later terug geweest voor de roofvogelshow.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:51

Bootsiebob schreef:
Verder ben ik fan van de Zoo in Zürich, maar die is hier niet echt van toepassing denk ik. Mocht iemand er een keer in de buurt zijn, zeker heengaan!!

In de Zurich Zoo ben ik ook geweest. Heel erg mooi gelegen (hoogst gelegen dierentuin van Europa) en ziet er allemaal heel mooi ruim en verzorgd uit :)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:18

Ik moet er weer gauw heen gaan. De olifanten hebben een heel nieuw verblijf, dat waren ook de enige dieren daar die ik voorheen nog stereotyp gedrag zag vertonen (wiegen van 1 been op het andere).
Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet!

http://www.zoo.ch/xml_1/internet/en/app ... /f2619.cfm

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:08

Hi even een vraagje.

Ik wil overmorgen naar de beekse bergen, omdat ik kortingskaartjes heb die tot Juni geldig zijn. Alleen is het niet echt goed weer vrijdag, dus ben ik bang dat alles binnen zit.
Iemand van jullie er op een regenachtige dag geweest? Zit er dan nog veel buiten of is er niets te zien?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:30

Beekse Bergen vind ik echt niets... Vies, oud en het safari gedeelte is prut. Vooral veel hert en gazelle soorten met de auto en/of bus safafi. Alleen de zebras en giraffes zijn leuk, maar die staan met slecht weer vaak binnen of onder hun schuilstal. De herten, gazelles etc liggen vooral maar een beetje in hun afgegraasde gebied. Leeuwen lopen niet meer 'los'. Je tijd dan gewoon langs een kooi waar ze in zitten, lekker veraf er vandaan. De bus safari is lang en saai. Je staat een heel kwartier stil bij een dier wat niet interessant is. Ze ging zelfs een verhaal over de zwanen houden in het gebied. De bus is oud, hobbelt en lawaaierig. Het zit totaal niet lekker, plus de bus was ook nog eens vies.

Ga maar eens recensies lezen. Er zijn veel negatieve recensies over Beekse Bergen.