Vliegen met een jong kindje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:39

Gillbo schreef:
Vaak heb je wat meer ruimte als je met een kind reist, zeker op z'n verre vlucht.
Ik zou vooral niet te veel "moeten" op zo'n reis, lekker een stukje lopen zo nu en dan en wat speelgoed, goed eten en drinken maar niet volproppen met snoep.
De flight crew heeft echt wel ervaring met kleine kinderen op een reis en zij gaan je ook helpen.

Liever met een krijsend kind in een vliegtuig dan met een azijnzeiker. Wordt zo moe van de discussie dat je met kinderen niet mag vliegen, niet in een restaurant mag komen, niet in de stad, niet in een park, niet in de trein. dat kinderen nog mogen bestaan in deze maatschappij. Ophokken tot hun 18e en dan wel gemanierd de wereld in schoppen dat kan ook niet he.
Lakse ouders daarin tegen dan heb je wel een punt maar zo te lezen is TS verre van dat.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:48

Zorg ervoor dat je zeker weet dat je kindje niet verkouden is. Zeker voor jonge kinderen is dit erg gevaarlijk. Mijn broertje is piloot, hij heeft eens een kindje in het vliegtuig gehad wat alleen maar huilde. Heel voorzichtig afgedaald, maar er kwam toch bloed uit de oortjes. Kinderen kunnen hier blijvende beschadigingen aan over houden.

Ik wist het zelf niet, vandaar de tip!

Veel plezier!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:49

Beetje tranquigel? :+

Ik weet het niet zo goed, zelf geen kinderen een pest hekel aan kleine kinderen op (lange) vluchten. Maar was me opviel bij de etterbakjes die ik in de buurt had op vluchten:

Zorg dat ze kunnen bewegen. Probeer een plek bij de nooduitgang te scoren zodat ze lekker op de grond kunnen spelen met iets. Kunnen ze de stoel even uit.
Niet straffen voor het uiten van verveling. Negatieve aandacht is ook aandacht, en het wordt alleen maar erger. Beter voorkomen dat ze zich gaan vervelen.
Snacks zijn leuk, maar iets zonder suiker! Ten eerst kleeft je kind anders vast aan de mede passagiers (haat aan plakhandjes!), ten tweede krijgen ze er alleen maar nog meer energie van.
Probeer verschillende soorten entertainment mee te nemen. BV een filmpje, iets om te bouwen/knutselen/kleuren. Dat zijn toch allemaal andere vormen van uitdaging, waardoor het leuker blijft om te doen. de USA is ver weg, en na 4 uur kleuren ben je er op een gegeven moment wel klaar mee.

Geen idee of het wat is hoor, maar dit zijn in elk geval dingen die me opvielen aan ouders in het vliegtuig. Die deden bovenstaande juist niet, en daardoor werd het ook steeds erger. Kinderen werden volgepropt het suikershit, waarvan ik de helft op schoot had liggen. Na een paar uur zijn krijtjes veel leuker om mee te gooien dan om mee te kleuren... En die ouders maar lachten en klagen dat ik er wat van zei... T is een wonder dat iedereen die vlucht overleefd heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:50

Nou ik heb me ook echt wel eens behoorlijk gestoord aan kleine kinderen in vliegtuigen. Als je zelf al een slopende vlucht van 8 uur hebt en het kind drie stoelen verderop is 8 uur constant aan het krijsen... Dan kan je er haast niet omheen om dat vervelend te vinden. Waar ik me dan écht aan stoor is eigenlijk de ouders, die het niets lijkt te boeien. Een simpele glimlach of een blik waaruit blijkt dat zij het ook vervelend vinden gaat vaak al een heel eind.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Vliegen met een jong kindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:00

Ik heb expres niet mijn dochter gevlogen toen ze heel jong was. Inderdaad omdat ik er zelf ook een pesthekel aan heb als een kind zit te krijsen in het vliegtuig. Die oortjes hebben vaak gewoon moeite met de druk.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:01

JoanneE schreef:
Zorg ervoor dat je zeker weet dat je kindje niet verkouden is. Zeker voor jonge kinderen is dit erg gevaarlijk. Mijn broertje is piloot, hij heeft eens een kindje in het vliegtuig gehad wat alleen maar huilde. Heel voorzichtig afgedaald, maar er kwam toch bloed uit de oortjes. Kinderen kunnen hier blijvende beschadigingen aan over houden.

Ik wist het zelf niet, vandaar de tip!

Veel plezier!

Oh ja ik neem ook altijd neusspray(simpele zoutoplossing) mee voor de kinderen mee om de boel open te houden
En een bekertje drinken geven tijdens stijgen en dalen.Dat sliken houd de oren open.Als je geen water mee mag nemen dan even aan de stewardess in het vliegtuig vragen dat geven ze dan zo.

Vanaf 12 maanden regelmatig gevlogen en nooit een krijssend kind gehad.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 14-04-16 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:02

Als men alle irritante dingen uit het vliegtuig zou weren of niet mogen vliegen zouden het lege vliegtuigen zijn denk ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 10:17

Geen discussie over dat je kinderen vervelend vind aub.

Met kinderen mag je trouwens niet bij de nooduitgang zitten ivm de veiligheid.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:22

Keet schreef:
Geen discussie over dat je kinderen vervelend vind aub.

Met kinderen mag je trouwens niet bij de nooduitgang zitten ivm de veiligheid.

Nee, omdat ze de deur niet open kunnen maken. Dat moeten de passagiers bij de nooduitgang doen namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:26

Je kunt als je kind last heeft van de oren, ook de stewardess vragen om bekertjes met warme watjes. Die weet gelijk wat je bedoelt en die moet je voor het stijgen tot het vliegtuig niet meer stijgt, en voor de landing tot je op de grond staat over de oren van je kind heen doen
Dat werkte bij mij heel goed als kind.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:27

Ik heb zelf voor het eerst gevlogen toen ik drie maanden was en ik vond het alleen maar leuk :') Dus het hoeft niet dat je het hele vliegtuig bij elkaar krijst als kind zijnde. Gewoon lekker af en toe een stukje lopen, inderdaad een beetje moe maken en lekker slapen. En het cabinepersoneel weet ook veel :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:31

StormMilagro schreef:
Ik heb zelf voor het eerst gevlogen toen ik drie maanden was en ik vond het alleen maar leuk :') Dus het hoeft niet dat je het hele vliegtuig bij elkaar krijst als kind zijnde. Gewoon lekker af en toe een stukje lopen, inderdaad een beetje moe maken en lekker slapen. En het cabinepersoneel weet ook veel :)

Knap dat je het nog weet en knap dat je toen al liep ;)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:59

janderegelaa schreef:
StormMilagro schreef:

Knap dat je het nog weet en knap dat je toen al liep ;)

Wauw serieus :')? Weet je er bestaan ouders die je dingen vertellen! En het 'gewoon lekker een stukje lopen' zeg ik hier tegen de moeder, een kind van deze leeftijd kun je namelijk optillen weet je dat?

Ik snap niet dat in dit topic zoveel mensen het moeilijker maken voor TS dan het werkelijk is.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:06

Ik gaf de tip omdat er vaak te gemakkelijk over gedacht wordt. De druk is voor heel jonge kinderen behoorlijk en ze kunnen er minder goed tegen dan volwassenen. Er kan gewoon schade ontstaan, ik denk dat niemand dat graag op zijn geweten heeft. Daarom; je moet mijns inziens niet vliegen als je twijfelt of je kind verkouden is. Als dit niet het geval is kan het geen kwaad.
Nogmaals, een goede reis gewenst!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:12

Als mijn oma vroeger op ons pastte en we waren te druk naar haar zin, kregen we allemaal incl. De hond :D een schaaltje advocaat met slagroom. Kon ze in no time ongestoord haken :z al vrees ik dat deze tip vandaag de dag niet meer op gaat :')

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:50

De tip van de hete watjes is echt goud waard!
Mijn broertje heeft bijzonder dunne trommelvliezen en altijd al last gehad van het vliegen . Echt heel zielig. Toen hij een jaar of tien was en huilde van de pijn tijdens een vlucht kwam de piloot langs met warme watjes in een bekertje. Dat was echt een opluchting! Normaal kauwde hij als een debiel op kauwgom en snoepjes en zat hij constant zijn oren te ploppen, maar dat hielp nauwelijks tot niet bij hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:56

:j Heeft bij mij ook altijd super gewerkt LaCiega, ik durfde na een paar vluchten zelfs bij het landen zonder bekertjes te gaan, dan was het altijd minder. En nu ben ik (durf ik te zeggen), een van de weinige personen op de vlucht die er niet tot nauwelijks last meer van heeft. Stijgen en dalen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:16

er is op de grond best wat ruimte voor die kleintjes. kunnen ze iig even lekker de benen strekken.
Die plastic raamstickers waren en zijn hier een succes. ook een leuk voorleesboek als cadeau is een blijvend terugkerende hit.
kleine spelletjes, filmpjes etc kunnen prima op de tablet. Zorg voor nieuwe spelletjes en check vooraf of ze werken, dan kan er op dat vlak niets mis gaan.
je kan bij de action leuke knuffels en rugtasjes kopen met een pakje stiften erbij. deze kunnen ze dan inkleuren en meenemen op hun reis. zit het op de kleding of handjes? nat doekje erover en het is zo weer weg. Thuis de rugtas eens de wasmachine in, opbergen en het jaar erop weer opnieuw te gebruiken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 14:08

Maar kleurt een 14 maander al dan?

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:21

knuffeldier schreef:
Hier gaat mijn haar al recht van overeind staan. Je zou maar een mede passagier zijn. Je gaat op vakantie, betaalt honderden euro's voor een ticket en dan zit je opgescheept met het krijsende kind van een ander. Persoonlijk vind ik het niet kunnen zulke kleine kinderen op zulke lange vluchten. Ga gewoon een paar jaar dichterbij op vakantie. Leuker voor de rest van de mensen in het vliegtuig en een stuk fijner voor je kind wat dat scheelt ze een hoop stress.

Tsja zo heb je ook regelmatig volwassen mensen die ziek worden in het vliegtuig, mensen die niet al te fris ruiken en noem het maar op, die ook allemaal maar uit de vliegtuigen zetten dan? :D Overigens vliegen kinderen vaak geen business class, daar heb je meer je eigen ruimte en dus minder 'overlast' van je mede passagiers. :)

Alhoewel kinderen helemaal niet vervelend hoeven te zijn op lange vluchten. Ik vloog mijn eerste vlucht (14 uur) met 3 weken en heb de jaren daarna als jong kind (mijn zus overigens ook) vrij veel lange vluchten gevlogen. Geen enkele keer overlast veroorzaakt voor de andere passagiers. :)

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:27

Keet schreef:

Wel met potloden en onder begeleiding. Nou ja, kleuren....krassen :P
Viltstiften moet je ze niet geven. Naast dat ze daar alles mee kunnen inkleuren, is het ook giftig als ze het in de mond stoppen.

Die warme watjes zijn idd top! Was ik vergeten te melden. Hebben de stewardessen voor je +:)+
Zorg ook dat je een flesje hebt voor stijgen en één voor landen. Het slikken van het drinken helpt de oren te openen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:34

knuffeldier schreef:
pioade schreef:
Vorig jaar sept zijn wij met onze toen 14 maanden oude zoon naar Florida gevlogen. Heen vlogen we overdag, ging redelijk goed. Veel iPad spelletjes en filmpjes gekeken. En verder onbeperkt soepstengels en rozijntjes. Wij hadden ook de autostoel mee aan boord, nadeel vind ik wel dat dat ding veel plek inneemt. Hij heeft er heen een uurtje of 2 in geslapen. Terug vlogen we 's nachts, dat was de eerste paar uur drama. Kind was volledig oververmoeid en overstuur toen we vertrokken en heeft 2 uur gekrijst... Pas toen de lichten in het vliegtuig uit gingen werd hij rustiger en heeft hij uiteindelijk een uurtje of 4 geslapen. Daarna was hij gelukkig weer redelijk vrolijk.
Grootste tip: bereid jezelf goed voor en wat er ook gebeurd blijf rustig....
Wij hebben pas weer gevlogen en ik vond het nu makkelijker omdat hij nu meer geïnteresseerd is in boekjes, filmpjes, vormendoosjes e.d. En inderdaad, knuffel mee en voldoende eten, drinken en luiers! Houd ook rekening met (forse) vertraging!
We hebben een geweldige vakantie gehad in Florida, Amerikanen zijn heel kind vriendelijk!

Hier gaat mijn haar al recht van overeind staan. Je zou maar een mede passagier zijn. Je gaat op vakantie, betaalt honderden euro's voor een ticket en dan zit je opgescheept met het krijsende kind van een ander. Persoonlijk vind ik het niet kunnen zulke kleine kinderen op zulke lange vluchten. Ga gewoon een paar jaar dichterbij op vakantie. Leuker voor de rest van de mensen in het vliegtuig en een stuk fijner voor je kind wat dat scheelt ze een hoop stress.

Amen...2x gehad..krijsende kinderen..niet huilen maar hysterisch krijsen. Fijn op een vlucht van pakembeet 16u non stop!

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:38

Mijn zoontje kleurde nog niet met 14 maand. Boekjes vond hij wel leuk voor even. Knuffels waren succesvoller. De iPad met babyspelletjes ook, net als het entertainment system voor z'n stoel. En bijvoorbeeld rozijntjes, die kun je 1 voor 1 geven en dan een beetje verstoppen ofzo.

Het is handig om iets super leuks achter de hand te houden voor het geval hij het echt even helemaal zat is. En neem een schoon shirt mee voor jezelf in je handbagage, ben je heel blij mee als je onder gespuugd wordt!
Ik neem ook altijd een draagzak mee in de handbagage, meestal krijg je je buggy terug via de bagageband en op sommige vliegvelden moet je ver lopen en wachten voor de paspoortcontrole.

Het heeft (vind ik) ook wel wat om je zo lange tijd zo intensief met je kind bezig te houden, thuis heb je daar niet altijd tijd voor. Ik vind de vluchten met kind sneller gaan dan de vluchten zonder kind! Overigens moet ik er niet aan denken om heel de tijd mijn kind op schoot te moeten houden. Wij hebben vanaf 1 jr dan ook altijd een extra stoel geboekt. Wij hebben (nog) niet het geluk gehad om bij het inchecken een extra ruime plek te krijgen, wellicht doet bijvoorbeeld KLM dat eerder dan TUI of JetAir waar wij mee vlogen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:39

IJsco_Love schreef:
Keet schreef:

Wel met potloden en onder begeleiding. Nou ja, kleuren....krassen :P
Viltstiften moet je ze niet geven. Naast dat ze daar alles mee kunnen inkleuren, is het ook giftig als ze het in de mond stoppen.

Die warme watjes zijn idd top! Was ik vergeten te melden. Hebben de stewardessen voor je +:)+
Zorg ook dat je een flesje hebt voor stijgen en één voor landen. Het slikken van het drinken helpt de oren te openen

Die van ons snapt er met 16 maanden helemaal niks van.
Wat hier wel een succes is, zijn boekjes waar je dingen mee kan doen. Zo hebben we een (kartonnen) boek waar figuren inzitten die je eruit kan halen en op een andere plaats terug kan stoppen. Ook hebben we boekjes met flapjes waar je aan kan trekken, en dan zie je waar Konijn Knabbel haar knuffelbeer verstopt heeft enzovoort.
Ze zit ook graag in haar eigen coconnetje, ik zou dus wellicht, als we zouden gaan vliegen, een groot dekentje meenemen dat over haar stoel kan, zodat ze zich helemaal kan verstoppen. Zaklampje mee, en het is helemaal feest.

Veel succes trouwens, zelf zou ik er stiekem niet aan durven beginnen, maar dat is eerder omdat wij echt niet het "juiste" kind daarvoor hebben vrees ik :P

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:43

Amen...2x gehad..krijsende kinderen..niet huilen maar hysterisch krijsen. Fijn op een vlucht van pakembeet 16u non stop![/quote]

Die kinderen huilden vast niet 16u non stop. Dat houd geen enkel kind vol. Wellicht komen er ooit wel adults only vluchten. Maar daar gaat dit topic niet over.