Emmaa_ schreef:Ductape en WB40 zaten altijd standaard in de camping tas bij ons. Doet me denken aan zo'n grafiekje...
Beweegt het?
Nee, maar moet bewegen --> wb40
Ja, moet niet bewegen --> ductape
Briljant en helemaal waar!
Duct tape is goud waard!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zal net zien dat ze op zijn als je hem nodig hebt.
Lekker voor 's avonds als het afkoelt, of om over je slaapzak te doen als het 's nachts wat kouder is dan verwacht, of onder je luchtbed te leggen zodat de kou uit de grond niet zo doortrekt.
Voor de verlichting vind ik de tl-campinglampen fijn. Tegenwoordig heb je ze met led-lampen, die gaan lekker lang mee!
Verder kan ik wel zo'n elektrische vliegenmepper aanraden, vooral in het wespenseizoen. Haat die beesten niet, maar ben er allergisch voor en frituur ze dan eigenlijk echt liever op de tafel ipv gestoken worden
Ik doe daar werkelijk alles mee, gisteren zelfs nog bij de tenten gebruikt. Over koelelementen hebben we wel nagedacht, maar we hebben niks om ze te blijven koelen, dus daar hebben we hoogstens de eerste dagen wat aan. Leek me dan ruimte onnodig. Glorixdoekjes is dan wel weer een goede tip, die moet ik ook bijschrijven. Waar we de eerste week zitten zetten we met ontzettend veel mensen dus dan zijn die zeker geen overbodige luxe. Reservebatterijen is ook een goede tip, ik vraag me af hoe ik die heb kunnen vergeten. Badjas gaat wel echt mee, heb er zo'n hekel aan als ik in zo'n klein hok me moet aan en uitkleden. Stoompan is trouwens wel een super goede tip, lijkt me interessant, moet ik eens opzoeken.
Onze slaaptenten hebben een vaste bodem, dat is super fijn, de rest van de tenten hebben een passend grondzeil, maar die hebben we er zelden in liggen. 8nnemiek schreef:karuna schreef:Vaccuumzakken heb je toch een stofzuiger voor nodig?
Kan gewoon met een voetpomp die kan zuigen, maar wij gebruiken zelfs een klein handpompje!
. Als het nat weer is wordt niks meer droog en zit je krom in je tentje
.

Cabelona schreef:Vroeger als klein meisje al met mijn ouders gaan camperen met de tent (eerst een lekke bungalow tent en later een de waard en nog veel later met de caravan ivm. papa's rug). Nu ga ik elk jaar met mijn vriend camperen met onze tent:[ Afbeelding ]
We hebben met aanschaf van de tent gelet op dat de gehele tent is voorzien van een vaste kuip.
Wij doen onze kleding wel gewoon in tassen, omdat curverboxen meer ruimte innemen in de auto. Wel altijd meerdere plastic tassen mee voor vieze kleding etc. Ook hebben we in al die tijd op plekken gestaan zonder stroom. Dus elke dag/ om de dag boodschappen doen.
KimD schreef:We hebben op de eerste camping wel stroom, moet nog even uitzoeken hoe dat zit met een omvormer in Engeland.
Waar zijn jullie al geweest Cabelona?
overdag was het lekker warm, maar in de nacht werd het zo gruwelijk koud dat ik maar bij mijn ouders in de sleurhut ben gaan liggen. dunne slaapzak die 30 jaar oud was, werkte niet echt 
Haha Vuurneon! Oostenrijk zit vol gevaren
Wij zijn toen bij elkaar in de slaapzak gekropen maar hebben geen oog dichtgedaan, haha. De volgende ochtend kwamen een paar mensen op de tent kloppen om te kijken of we nog leefden 

wahahaha 

alleen slapen onder een zeiltje. Ik kon dan nooit slapen van de kou
midden in de nacht 100 keer eruit moeten omdat je alweer moet plassen is niet fijn als er sneeuw ligt.
daarvoor vind ik mijn vaste bed in de caravan veel te fijn liggen. Ook de wc in de caravan is 's nachts wel erg prettig
wij nemen alles mee op vakantie, zelfs ons paard. Omdat die helaas niet in de caravan past en er maar 1 aanhanger tegelijk achter de auto kan houdt dat in dat we altijd 2 keer moeten rijden, heen en terug. Daarom blijven we de laatste jaren in NL. We hebben wat jaren achtereen op de Veluwe gestaan, vorig jaar zijn we in de Achterhoek geweest en nu gaan we naar Drenthe. We zoeken altijd een camping uit waar het paard ook mee naar toe kan, en een omgeving met veel natuur in de directe omgeving.
dat is ook het leuke aan kamperen vind ik, je maakt snel contact met andere mensen.