Adults only vakanties en geen feest/zuiplocaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:35

Vorig jaar ben ik allemen naar Rhodos geweest. Ik zat in een hotel vlakbij rhodos stad. Prachtige locatie. Veel te zien en een goede afwisseling van strand en cultuursnuiven. Heb toen via corendon geboekt en heb ter plekke een aantal excursies gedaan zodat je ook wat samen doet. Ik ga altijd in september dus geen tot weinig last van kinderen.

Dit jaar wil ik of mee met een single reis of alleen naar de canarische eilanden

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 14:35

Varekaj schreef:
Ik ben trouwens in oktober vorig jaar 2 weken naar Pula geweest in Kroatië. Met het weer moet je geluk hebben, maar meestal temperatuur rond de 20° nog. Leuke kleine stad, auto is wel aan te raden als je de omgeving wil gaan bezoeken. Strand is rotsstrand en heb ik niet gezien door het mindere weer maar mijn vriend wel. In veel kleine baaien heb je een bar in/aan het water en als vrouw alleen heb ik niks hinder gehad. En ik ben nochtans slank, blond en amper 1m60 hoog :') Als ik hier in de stad uitga heb ik meer gezeik...
Eten is er spotgoedkoop, ik zou er zo terug naartoe gaan.

Ja Pula ben ik mee bekend :j Heb in 2007 3 weken in Umag gezeten. Hele fijne sfeer en mensen :j Goedkoop eten, maar idd een auto is wel aan te raden.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:37

In Tenerife zijn er ook enkele adults only hotels. Denk dat je er wel wat kan vinden online. Een ex-collega van mij heeft een B&B in Competa (denk ik) waar ook geen jonge kinderen toegelaten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:40

Als je voldoende hebt aan een uitvalsbasis en dagelijks graag met de auto wil rondrijden naar verschillende dingen, dan ken ik nog wel een plekje. Je kan er een huisje huren of een plek voor een tentje. Koken, boodschappen etc moet je zelf doen, maar gegarandeerd geen kinderen, alle rust van de wereld en goed weer :D En lekker eten natuurlijk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 14:43

Varekaj schreef:
Als je voldoende hebt aan een uitvalsbasis en dagelijks graag met de auto wil rondrijden naar verschillende dingen, dan ken ik nog wel een plekje. Je kan er een huisje huren of een plek voor een tentje. Koken, boodschappen etc moet je zelf doen, maar gegarandeerd geen kinderen, alle rust van de wereld en goed weer :D En lekker eten natuurlijk.

Oh no! 1 ding ga ik absoluut niet doen: slapen in een tent :n :')

Mijn hele jeugd hebben we gekampeerd met mijn ouders en ik moest verplicht in de tent slapen en heb er echt een trauma aan over gehouden. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:45

Ok dan valt die af :)) Om in je uppie een huisje te huren wordt wat duur geloof ik.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 14:51

Varekaj schreef:
Ok dan valt die af :)) Om in je uppie een huisje te huren wordt wat duur geloof ik.

Mwahhh denk het wel ja. Tenzij ik de hoofdprijs in de loterij win of een bank overval :D

Ilja000

Re: Adults only vakanties en geen feest/zuiplocaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 15:14

Een cruise. Er zijn verschillende maatschappijen die verschillende doelgroepen aanspreken. In jouw geval kies je dan niet voor Disney Cruises :) Maar misschien wel Holland America Lijn of Celebrity oid.
Je ligt bijna iedere dag in een andere haven, kunt op eigen gelegenheid op stap, maar ook excursies boeken. Aan boord kun je feesten, maar als je ergens niet wilt zijn, dan zijn er altijd rustiger plekjes te vinden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 15:25

Wij gaan altijd na matala en dan buiten het seizoen
Wij vliegen de 18de heen en komen 29 april terug net voor de mei vakantie

Echt genieten rust op t strand en op t puntje van t dorp heb je een kroegje beren gezellig
In t hoogseizoen ook maar dan vooral overdag ligt t propvol met toeristen die van andere plekken afkomen en is voor mij de lol er snel vanaf en zit een bar ook vol met "jongeren" rond de 21 jaar
Wij noemen het de testosteron bar :')

En "goedkoop" t duurste is de vlucht rond de 90€ per persoon via Ryanair als je n beetje de juiste datas hebt en de taxi 140€ enkel
Je kunt ook n auto huren en zelf rijden maar dan ben je duurder uit z'n 300€ voor 10 dagen en dan nog tanken
Of openbaar vervoer maar dat schijnt om te huilen te zijn :+
Maar dan ben je wel niet plaats gebonden en kun je ook na leuke omliggende dorpjes
Wij gaan nu voor t eerst met de taxi na matala omdat we genoeg mensen daar kennen waar we eventueel een auto van kunnen lenen mochten we echt n dag weg willen

Het is ook leuk om eventueel alleen te gaan de gastvrijheid is d'r geweldig en z'n ongedwongen sfeer heerlijk
Je krijgt snel contact met mensen van daar en ook eventuele toeristen
Vele mensen die daar komen die komen d'r al jaren en gaan dan ook bijna nooit ergens anders heen
Wij komen d'r ook al heel wat jaren (voor m'n vriend is het de eerste keer ben benieuwd)

Als je eventueel eens wilt gaan mag je gerust met ons mee reizen enz
Wij gaan meestal 10/14 dagen voor de mei vakantie en als t n beetje mee zit in september ook nog eens
Wij doen het zodat we ook genoeg tijd kunnen doorbrengen met vrienden daar aangezien het dan nog rustig is en ze nog niet volop moeten werken
Je kunt je daar heel makkelijk opsplitsen een paar dagen en er alleen op uit gaan
Je komt elkaar wel tegen want groot is het niet maar je kunt wel je eigen weg gaan
Hotelletje kost z'n 35€ per nacht incl ontbijt en elke dag schone kamer enz
Eten en drinken is Qwa prijzen t zelfde als hier ongeveer

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 15:54

even inhakend op het seizoen ivm school,
wij hebben 2 kids die nog niet naar school gaan en boeken zelf dus ook voor of naseizoen. Zien dan ook veel gezinnen met kinderen in die leeftijdscategorie..
Dus ik weet niet of je daar wat aan hebt, maar die seizoenen zijn ook vaak niet echt kindvrij!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:49

Dat gaf ik ook al aan, Travis.
Mijn ervaring van september is dat er imo nog teveel kinderen in het vliegtuig zitten :P
Gelukkig ben ik er na de reis vanaf.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:50

Oh sorry glad overheen gelezen B-)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:58

De Algarve?

Hotel Sensimar Falesia Atlantic in Olhos 'd Aqua? :D

Goed hotel, lekker eten en een mooie locatie! Olhos 'd Aqua is een klein dorp met wat leuke restaurantjes en een paar kleine winkels! Mocht je het leuk vinden voor een avondje zit je met 10min in het oude centrum van Albufeira met de taxi!

De Algarve is ontzettend mooi!

Of evt Hotel Dom Manuel in Lagos, een kleinschalig hotel maar o zo leuk! <3

Lagos is een hele leuke stad waar je absoluut geen zuipende jongeren zult vinden, er is een lang en breed zandstrand en kleinere stranden tussen de rotsen!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:03

Gran Canaria! Ik vertoef er nu en het is heerlijk <3. Ook vrouwvriendelijk ik loop er rustig 's avonds alleen over straat. In Maspalomas (zuiden) zitten meerdere adults only hotels! Ik zit zelf in Las Palmas, is iets minder toeristisch dan het zuiden, vind ik zelf wat leuker :j. Zuiden is het wel een stuk mooier weer. Strand en restaurantjes in overvloed.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:03

In februari naar Tenerife is ideaal!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:09

De plekjes van elizawashere.nl zijn aanraders. Heerlijk rustig, bijzonder mooi en daardoor geen kindertrekpleisters want er is niets daar wat leuk is voor ouders en kinderen :Y)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 00:10

Je zou kunnen overwegen om eens vakantie te vieren aan de zuid/westkust van Portugal.
Geen kinderen kan ik garanderen! Rust, natuur, ruimte, een leuk houten chalet vlakbij ons eigen huis.
Als je gezelschap of een kletsje wilt van mij.. kan dat. Wil je niets, ook goed ;-))
Er is veel te zien, strand, oceaan, mooi weer, cultuur, natuur, Lissabon op ruim 1 uur rijden.
De Alentejo is echt een ontdekking waard!
Kijk maar eens op de website in m'n onderschrift.. (die nog aangepast moet worden, inmiddels is ook WiFi aanwezig).