Betrouwbare vakantie sites

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:21

LauraM schreef:
Leffroi schreef:
Jaaa, het is bijna zo ver. Donderdag vliegen we naar Londen toe! Ontzéttend veel zin in.

Ik heb alvast heeeeeel veel zenuwen en *foei* ik moet nogsteeds een oysterkaart bestellen. Vanmiddag alle routes even uittekenen.

Iemand nog tips and tricks? *\o/*

Een oysterkaart kan je ook gemakkelijk in London zelf kopen. Op Liverpool street station zijn loketjes waar je ze kunt kopen, ze geven je dan ook advies hoeveel je er het beste op kunt zetten. :j

Dat is fijn om te weten. Maar denk ik niet zo handig. We moeten namelijk van het vliegveld naar onze b&b en dat gaat ook met het openbaar vervoer. Of is zo'n oystercard ook te verkrijgen op een station?

Celiien

Re: Betrouwbare vakantie sites

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:22

Welk vliegveld vlieg je op?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:24

We komen aan in Gatwick

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:25

Dan heb je geen oystercard nodig. Gatwick express nemen naar station victoria. Daar je oystercard activeren/kopen en dan de metro pakken. Gatwick express heeft losse kaarten (31 pond voor een retourtje pp)
correctie op de prijs
als je online boekt is er nu een actie:
Citaat:
Web Duo Anytime Return
Online promotion, save over £25:
Valid for travel together from London Victoria 2 x Adult or
1 x Adult and 1 x child £69.80 ->£44.70
Laatst bijgewerkt door Celiien op 06-06-16 10:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:26

Weet je dat heeel zeker? Heb namelijk enorm veel zenuwen en als er iets mis gaat kan ik nu alvast wel janken, hahahahaha.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:28

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:31

Verdant lane, in zone 3

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:40

Van Victoria groene lijn nemen richting Upminster. Op Tower Hill overstappen naar de lichtgroene lijn richting Lewisham :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:43

_Nelleke_ schreef:
Een creditcardaanvraag kan wel een week of 2 duren. Bovendien zijn de eisen voor het aanvragen van een creditcard best streng

Wat heet streng bij jou ? BKR registratie wordt soms al niet eens naar gekeken := Gegevens invullen en klaar.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:44

Oef, die creditcard. Dat was heel simpel, makkelijk en snel. Geen enkel probleem.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:48

Ik had hem binnen 2 dagen :+ (ING)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 13:10

Kan ik die Gatwick travel dinges ook daar in Londen zelf kopen? Die krengen zijn nog duur ook..

Sorry, ben echt op van de zenuwen... Ik ben zooo bang dat alles mis gaat en kaartlezen kan ik ook al niet meer. Is er niet zoiets als 9292ov.nl maar dan voor Londen? Hahaha. Wat vreselijk, kan niks meer...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:11

Yup, alleen dan betaal je zo'n 25 pond meer dan als je ze nu besteld :j

Is er wel overigens, ik zal ff opzoeken hoe het heet. Je krijgt de app gratis als je ook een reisboekje van ze koopt. Het is niet zo lastig de metro, en in principe kan je zo weer terug als er iets fout gaat :j

http://www.100procenttravel.com/Webshop ... tegory=100%_cityboxen

Ik heb deze voor Rome gehad, ideaal :j

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 13:36

Het ik net die Gatwick Express tickets besteld, zou ik ze in een PDF-bestand krijgen in dezelfde mail (staat specifiek in die mail), niks te bekennen!!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 13:37

Oei, ik lees net gelukkig dat ik die nog in een aparte mail krijg. Hoop dat ze daar mee opschieten, haha. Kreeg het al benauwd.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:44

_O- rustig aan!
Het komt heus wel goed. Londen is niet heel moeilijk qua metro etc. Je hebt verschillende gekleurde lijnen met een eindpunt. Dat eindpunt bepaald ook de richting waar je heen gaat. En er zijn meerdere stations waarbij je kan overstappen op een andere lijn.

En als je het even niet weet kan je altijd zo ergens binnenlopen, mensen zijn over het algemeen heel behulpzaam.
En anders moet je gewoon altijd terug naar t centrum; Regent/Oxford street - picadilly circus. Vanaf daar kan je zo weer je weg oppikken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 11:05

Pfff, kan wel janken, hahaha. De hond had vannacht tot 3 keer toe besloten dat hij in de schijterij was, dus niet veel geslapen vannacht (mede door zenuwen). Arm beest, wist niet hoe snel hij naar beneden moest komen :+

Als het goed is is alles geregeld, maar ik ben echt op van de zenuwen. Wel goed voor mijn dieet trouwens, want ik krijg bijna niks meer door mijn keel :') En ik krijg maar geen route uit handen, teveel te zien, teveel zenuwen. Maargoed, als we er eenmaal zijn, bekijken we wel wat we allemaal gaan bezichtigen. Eerst maar onze B&B vinden *\o/*

Maar... ik heb er wel heel veel zin in!!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:24

Heel veel plezier! Maak je niet te druk, het is vrij overzichtelijk allemaal. En mensen zijn zo behulpzaam :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:26

Zeker! De meesten helpen je graag hoor!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:28

Haha TS, ik word gewoon zelf zenuwachtig als ik je topic lees.

Komt helemaal goed, gewoon rustig blijven, goed opletten en anders inderdaad aan mensen vragen. Je gaat er echt wel uit komen!

Veel plezier :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:28

Heel veel plezier!

Als je voortaan los wilt boeken kan je voor een hotel kijken op booking.com
Daar heb ik vaker geboekt. AirBNB kom ik altijd duurder uit als bij hotels :+ Misschien ben ik teveel eisend..

Je kunt ook altijd skyscanner gebruiken om vluchten te zoeken, die vergelijkt alle maatschappijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:30

Vaak kan je zelfs in het vliegtuig al tickets kopen voor de trein naar Londen! Ik ben met Easyjet naar Luton gevlogen en daar konden we dat in ieder geval al in het vliegtuig regelen. Zou het alleen niet doen, wij hebben daar fors meer voor betaald dan wat we uiteindelijk op het station kwijt waren geweest.

Oystercard zou ik inderdaad gewoon op een groot station kopen, dan kunnen ze je daar adviseren over het bedrag dat je erop moet zetten.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 11:39

Ik ben het zekere voor het onzekere type. Dus de oystercards heb ik ook alvast binnen :+ Wel heb ik de goedkoopsten gedaan (daar waar 15 pond op staat), want opwaarderen kon immers altijd nog.

Heb al een rondje gaslocatie gedaan met de hond en die voelt zich in ieder geval een stuk beter dan vannacht, hoewel ik hem niet heb zien poepen. Maargoed, die zal wel leeg zijn natuurlijk.

Straks mn tas maar inpakken. Hoop dat het daar mooier weer is dan hier op het moment. Ik was van plan 2 jurkjes mee te nemenn (zegt iemand die zoiets nooit draagt :') ) en tja, die moeten dan wel aan natuurlijk.

Ik heb het telefoonnummer van de B&B al opgeschreven en het adres natuurlijk. En wat tips van hier heb ik vluchtig even uitgezocht. Ik moet in ieder geval eerst de groene lijnen hebben :Y)

Het gaat wel lukken :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:44

Tjah, in principe werkt het met de oyster's zo dat je een max bedrag per dag hebt. volgens mij is dat ongeveer 10 pond? Als je op die dag erboven komt reis je zegmaar gratis. Dus dan zou ik na dag 1 wel weer 15 pond opwaarderen en dan kan je nog 2 dagen reizen *\o/*

Enne mooier weer? hier is t strakblauwe lucht _O-
Je ging naar een musical toch? Op sjiek dus :j :)) Tenminste dat is hoe de Engelsen gaan, en je wil niet de toerist zijn uiteraard <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:25

De metro in Londen is super goed geregeld, dus als je opschrijft wat je eindstation moet zijn dan kom je er vanzelf door de borden te volgen! Elke keer bij een overstap even checken welke lijn je moet pakken :))