Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Erg graag! Koh Chang word als olifanteneiland beschreven toch? Zou leuk zijn als je wat tips kan doorsturen.
Hebben er trouwens ook mensen nog boottochten gemaakt op rivieren of iets dergelijks?
runnerfan schreef:Ik heb echt geen idee hoe het heet. We hadden namelijk niks geboekt of gereserveerdWe zijn met een tuktuk die kant op gegaan en hebben ter plekke de huisjes bekeken en prijs gevraagd. Dit was relatief goedkoop maar wel middenklasse zeg maar. Je had daar een heel luxe hotel, die zat toen wij er waren vol. Er waren echt primitieve huisjes waar de deur niet eens goed van dicht kon en deze blokhutten. Aan de lange zijde van het strand zeg maar. Wel echt aan het strand onder de palmbomen. Als je er bent zie je wel wat ik bedoel
![]()
Als je echt een naam wilt kan ik m'n vriend wel vragen maar hij zit nu in het buitenland. Hij is er dinsdag weer...
oneside schreef:Zijn er nog meer mensen die resort/bungalows of huisjes aan kunnen bevelen?
enzino schreef:Aeroflot zou ik zelf ook liever vermijden. Als ze al veilig zijn dan zou ik liever niet 10 uur in een kleine ruimte met Russen door willen brengen.
Alternatieven: KLM, EVA, China Airlines vliegen direct wat perfect is als je kan slapen in een vliegtuig.
Anders kan je altijd een tussenstop maken halverwege met Qatar, Emirates, of Etihad. Mogelijk Finnair is nog een optie maar alle andere maatschappijen zou ik zelf niet eens overwegen (onveilig, je vliegt te ver om, te duur).
Ik vind Phuket wel de moeite waard (anders zou ik er niet wonen) maar Krabi is redelijk gelijkwaardig. En plekken zoals "James Bond eiland" kan je zowel vanaf Krabi als phuket bereiken aangezien het ongeveer halverwege deze 2 plaatsen ligt.
Vanuit Bangkok kan je trouwens heel goed dagtripjes maken naar Ayuthaya (oude hoofdstad) en Lopburi (stad met overal apen). Voor een paar euro neem je een trein en vanaf het station in Ayuthaya and Lopburi kan je alles te voet bereiken.
Didi146 schreef:Wij hebben de rondreis gemaakt met privechauffeur en privegids in een minivan. In tegenstelling tot enzino, heb ik dit als heel fijn ervaren. Hele vriendelijke mensen en erg goede chauffeur. We hadden een grote, luxe minivan voor ons alleen.
boeflover schreef:Ik ging er heel sceptisch naartoe omdat ik berichten ken dat de tijgers worden gedrogeerd. Maar eenmaal daar na alles gezien te hebben en met diverse vrijwilligers van daar gesproken te hebben (er zitten héél veel buitenlandse studenten als stage) ben ik er van overtuigd dat dit niet zo is, het was fantastisch om de tijgers aan het einde vd dag los te zien gaan en te zien spelen en rennen met elkaar (en wij achter een lage afrastering in het midden van het terrein).