Tips voor Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:10

Flight of the Gibbon....in de buurt van Patttaya....geweldige ervaring....

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:14

Ik heb niet alle reacties gelezen hoor dus misschien staat het al ergens.
3 keer ben ik in Thailand geweest en het gaafste wat ik daar gedaan heb is een jungle tocht op de motor en de aller chillste/ gezelligste en mooiste plek vind ik nog altijd Koh Phangan, ik ga daar altijd naartoe en dan boek ik een huisje bij lime and soda resort. Heel gaaf, gewoon bungalows op het strand!

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 01:06

Citaat:
Erg graag! Koh Chang word als olifanteneiland beschreven toch? Zou leuk zijn als je wat tips kan doorsturen. :)

Hebben er trouwens ook mensen nog boottochten gemaakt op rivieren of iets dergelijks?

Ik zal hem na het weekend naar je sturen via pb, dan ben ik weer thuis! En wij hebben niet echt een boottocht gedaan, maar wel tijdens de jungle tocht een vrij lange rivier raft op bamboevlotten, en verder is de ferry naar de eilanden een tocht en kan je bijvoorbeeld op Koh Chang bij Scandinavian Chang Diving Centre met hun boot een tocht maken en gaan snorkelen op diverse plekken. Wij hebben ook 6 duiken met ze gemaakt, echt heel gaaf! Wij hebben Koh Chang niet echt per definitie als olifanten eiland ervaren, er waren wel wat olifanten maar niet absurd veel voor zover ik weet. Maar ook niet echt op gelet om eerlijk te zijn..

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 18:25

runnerfan schreef:
Ik heb echt geen idee hoe het heet. We hadden namelijk niks geboekt of gereserveerd :D We zijn met een tuktuk die kant op gegaan en hebben ter plekke de huisjes bekeken en prijs gevraagd. Dit was relatief goedkoop maar wel middenklasse zeg maar. Je had daar een heel luxe hotel, die zat toen wij er waren vol. Er waren echt primitieve huisjes waar de deur niet eens goed van dicht kon en deze blokhutten. Aan de lange zijde van het strand zeg maar. Wel echt aan het strand onder de palmbomen. Als je er bent zie je wel wat ik bedoel :o
Als je echt een naam wilt kan ik m'n vriend wel vragen maar hij zit nu in het buitenland. Hij is er dinsdag weer...

Goh als je vriend het nog weet (als hij terug is), ik ben erg benieuwd! :o

@x_ankieee super! Bedankt. Ik zal ook eens een kijkje nemen bij die duikschool.

Zijn er nog meer mensen die resort/bungalows of huisjes aan kunnen bevelen?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:40

Ik ben afgelopen zomer een maand in Thailand geweest, ik zal een overzichtje geven van onze reis:
We zijn gestart in Bangkok, we zaten in de wijk Sukhumvit. Hotel RetrOasis, wij waren er erg tevreden over. In Bangkok is ontzettend veel te doen, een grote aanrader is om te gaan fietsen met een tour van Ko van Kessel. Dat is echt heel leuk.
Daarna met de bus naar Chiang Mai. Chiang Mai is leuk <3 Wij zijn daar naar het Elephant Nature Park geweest, is duur maar echt zo de moeite waard. Verder nog een jungle tour gedaan. Er is ook echt een hele leuke night market in de stad. Accommodatie daar was Baan Thai Resort.
Vervolgens naar Phuket gevlogen, wij zaten in het plaatsje Kata, daar kun je heel leuk surfen. Hotel was Garden Home Kata.
Daarna naar de eilanden gegaan, begonnen op Koh Phangan, daar hebben wij een week gezeten om te relaxen. Wij zaten daar in het Haad Yao Bay View resort en was echt heaven <3 we hebben daar niet echt iets gedaan behalve een beetje snorkelen.
Daarna naar Koh Samui, ik vond dat eiland een beetje tegenvallen. Zeer commercieel en toeristisch, het sprong er ook echt uit dat daar veel sekstoerisme is. Wat wel leuk was is dat je vanaf daar een dagtrip kan doen met de boot naar het An Thong Marinepark. Accommodatie Hathai House.
Daarna Krabi, dat vond ik ook echt fantastisch. We zaten daar in Ao Nang, accommodatie Ao Nang Beach Resort, hotel zat aan het strand en je kon ook de bergen in heel makkelijk en daar zaten apen. We hebben een buitenrit gedaan over het strand met goed verzorgde paarden en een kookcursus gedaan.
Toen weer terug naar Bangkok, verbleven in Grand Centre Point Terminal 21 en nog heerlijk geshopt.

Hopelijk heb je er wat aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 04:41

AnnevM schreef:
Wat leuk, ik volg even! Ik ga 3 juli voor twee weken vrijwilligerswerk doen in Thailand en daar ook m'n duikbrevet halen :D

Off -topic: hou er wel rekening mee dat je een werkvergunning regelt voor je vertrek anders mag je geen vrijwilligerswerk doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 05:09

Tips Bangkok:
- Bayoke sky tower geeft het beste uitzicht over de stad, als je rond half zes 's avonds gaat dan kan je zowel foto's maken overdag, als de avond valt en als het donker is. Helaas weten de busladingen met Chinezen dit ook dus het zal flink duwen worden.
- Grand Palace is tegenwoordig 100% gevuld met Chinezen. Dus verwacht flink duwen en op elke foto zullen honderden mensen in de achtergrond staan. Wat Po ligt meteen naast grand Palace, is een stuk goedkoper, veel rustiger, en in een soortgelijke stijl gebouwd. Misschien dat je beter daar naartoe kan (massages daar zijn beroemd, maar helaas werken ze klanten af alsof het ene fabriek is, misschien dus beter overslaan daar). Aan de overkant van de rivier heb je nog "temple of dawn" waar het nog rustiger is. Er gaat een klein bootje op en neer over de rivier voor een paar baht.
- neem een hotel dicht bij de skytrain, dan kan je overal makkelijk komen
- shoppen in Siam (meerdere winkelcentra daar: Paragon, MBK, Siam World, etc); vooral MBK is een leuke plek om lang rond te lopen en rond te kijken
- massage kan je op bijna elke hoek van de straat krijgen; 1 uur kost rond de 150-250 baht (Thaise massage of voet massage). Als het duurder is dan zit je op een te-toeristische plek.

Tips voor Chiang Mai:
- neem de nachttrein naar Chiang Mai. Het is een 11 uur durende rit en er is weinig te zien vanuit de trein (ze hebben de ramen grotendeels afgedekt tegen de zon) dus je kan rustig slapen zonder veel te missen. Reserveren is meestal niet nodig behalve op feestdagen (voor Songkran zijn alle kaartjes al maanden uitverkocht)
- welke tempels e.d. daar bezoeken is al eerder genoemd.

Algemene tips met wat je absoluut moet vermijden:
1. Rondreizen in "minivans" (kleine witte bestelbusjes met 11-15 zitplaatsen). De bestuurders rijden als gekken en ze crashen geregeld in een andere auto of in een lantaarnpaal terwijl ze onder de invloed van drank/drugs zijn. Vooral 's avonds en 's nachts loop je behoorlijke risico's.
2. Koh Tao: volledig onder maffia bestuur en buitenlanders (westerners) zijn er steeds vaker het doelwit van geweld. Google eens op "koh toa" en google vult het vanzelf al aan tot "koh tao murders" als een van de meest gezochte dingen.
3. Als je in het binnenland wilt vliegen (extreem goedkoop) vermijd dan Nok Air (extreem veel vluchten vallen uit door pilotentekort en ze scoren slecht qua veiligheid).

Voor een strandvakantie en snorkelen:
- Phuket: zelf ben ik naar Koh Similan geweest wat super mooi was (turtles, stingray, etc) met deze maatschappij: https://www.facebook.com/Seastar-Happy- ... 448701794/ Ook kan je makkelijk "James Bond island" bereiken vanuit Phuket
- Pattaya: lelijke stranden, teveel toeristen, zo goed als geen snorkelen
- Hua Hin / Cha-am: beter dan Pattaya, maar te druk gedurende de weekenden en geen bounty stranden. Wel goedkoop en lekker seafood.

Je geeft al aan naar Koh Chang te willen; daar hebben ze ook mooie stranden. Zelf heb ik een schoolreisje naar "Koh poedersuiker" (net onder Koh chang) gemaakt en dat was niet mis.

Btw; hou er rekening mee dat het nu extreem droog is in Thailand. Er is een goede kans dat Songkran verder ingekort gaat worden (watergooi-festival halverwege april) en dat de meeste watervallen droog zullen staan tot het flink gaat regenen wat nog wel even kan duren (misschien eind april).

Drought dries up waterfalls in Chiang Mai
CHIANG MAI, 28 March 2016 (NNT) – Four waterfalls in the northern province of Chiang Mai has become parched amidst the prolonged drought crisis.

This year’s drought crisis is said to be the worst in a decade. Water in Huay Kaew, Sai Yoi, Wang Bua Ban, and Mon Tha Than waterfalls has completely dried up. The four waterfalls are situated in Doi Suthep Pui National Park.

Local authorities are now drawing up plans to increase humidity in the park and looking into the possibility of building weirs in different locations.

Meanwhile in Si Sa Ket Province, provincial authorities are travelling to different places afflicted by the ongoing dry season and giving out drinking water to the residents. The locals have also been told to brace for possible summer storms.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-03-16 05:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 05:20

oneside schreef:
Zijn er nog meer mensen die resort/bungalows of huisjes aan kunnen bevelen?

Dat klinkt heel ouderwets, waar je naar "inside information" zoekt om een verborgen schat van een hotel te vinden.

Sinds de komst van internet kan je makkelijk een hotel/resort/bungalow vinden op:
http://www.booking.com of op http://www.agoda.com
In plaats van dat je op de adviezen van 1 persoon afgaat zie je hier de adviezen van miljoenen personen allemaal samen genomen in de vorm van een "rating".
Kies een hotel in je prijsklasse met een hoge rating en meer dan 100 ratings en het kan bijna niet mis gaan.

sloffiee

Re: Tips voor Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:57

ik ben nu alles helemaal aan het uitpluizen we gaan een vlucht boeken via skyscanner
alleen tot nu toe is aerowflot het goedkoopst alleen dat is een Russische maatschappij weet niet of ik daarmee wil vliegen dus phuket is niet heel bijzonder las ik hier?
ik zou wel wat budha beelden etc willen zien en olifanten en de natuur en uiteraard strand en zee iemand dan een goede tip of komen we dan meer richting krabi?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:49

Kijk eens bij EVA Air....
Ook mee gevlogen en goede service en ervaring...of China Airlines...
Kijk anders eens op Greenwood Travel, complete pakketten en excursies...je kunt altijd kijken
wat jij leuk vindt en ideeen opdoen hoe er te komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 03:53

Aeroflot zou ik zelf ook liever vermijden. Als ze al veilig zijn dan zou ik liever niet 10 uur in een kleine ruimte met Russen door willen brengen.

Alternatieven: KLM, EVA, China Airlines vliegen direct wat perfect is als je kan slapen in een vliegtuig.
Anders kan je altijd een tussenstop maken halverwege met Qatar, Emirates, of Etihad. Mogelijk Finnair is nog een optie maar alle andere maatschappijen zou ik zelf niet eens overwegen (onveilig, je vliegt te ver om, te duur).

Ik vind Phuket wel de moeite waard (anders zou ik er niet wonen) maar Krabi is redelijk gelijkwaardig. En plekken zoals "James Bond eiland" kan je zowel vanaf Krabi als phuket bereiken aangezien het ongeveer halverwege deze 2 plaatsen ligt.

Vanuit Bangkok kan je trouwens heel goed dagtripjes maken naar Ayuthaya (oude hoofdstad) en Lopburi (stad met overal apen). Voor een paar euro neem je een trein en vanaf het station in Ayuthaya and Lopburi kan je alles te voet bereiken.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:44

enzino schreef:
Aeroflot zou ik zelf ook liever vermijden. Als ze al veilig zijn dan zou ik liever niet 10 uur in een kleine ruimte met Russen door willen brengen.

Alternatieven: KLM, EVA, China Airlines vliegen direct wat perfect is als je kan slapen in een vliegtuig.
Anders kan je altijd een tussenstop maken halverwege met Qatar, Emirates, of Etihad. Mogelijk Finnair is nog een optie maar alle andere maatschappijen zou ik zelf niet eens overwegen (onveilig, je vliegt te ver om, te duur).

Ik vind Phuket wel de moeite waard (anders zou ik er niet wonen) maar Krabi is redelijk gelijkwaardig. En plekken zoals "James Bond eiland" kan je zowel vanaf Krabi als phuket bereiken aangezien het ongeveer halverwege deze 2 plaatsen ligt.

Vanuit Bangkok kan je trouwens heel goed dagtripjes maken naar Ayuthaya (oude hoofdstad) en Lopburi (stad met overal apen). Voor een paar euro neem je een trein en vanaf het station in Ayuthaya and Lopburi kan je alles te voet bereiken.

Aah thnx!!!! Kan ik weer even veder zoeken

Bedankt kally! Ik ga er even op kijken

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:18

Ik heb met Royal Jordanian gevlogen en dat zou ik niet snel nog een keer doen. 7u vertraging op de heenweg en weren afgeblaft door het personeel toen we gingen klagen omdat we 0 informatie kregen.

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:24

Ik heb eindelijkmn vriend even gevraagd :o en de blokhutten op koh ma heten island view cabana. Volgens mij kan je het wel vinden op internet. Veel plezier alvast op je reis!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:40

Wij vlogen met China Airlines. Was goed bevallen.

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:05

Ik ben met kerst ruim 2 weken in Thailand geweest, het is daar echt fantastisch! We hebben een rondreis van 8 dagen gemaakt en daarna 7 dagen in een resort in Cha Am geweest. We zijn niet heel ver naar het noorden gegaan, maar hebben wel super veel mooie dingen gezien!

-Drijvende markt ( kan in veel plaatsen). Wij zijn in Damnoen Saduak geweest en vervolgens naar de Rose Garden (Sampran Riverside). Hele mooie tuinen.
-Kanchanaburi: Erawan Waterfalls. Toeristisch, maar enorm gaaf. Als het nu zo droog is, is het waarschijnlijk niet zo leuk maar het is met voldoende water zeker de moeite waard. We hebbben ook met de oude, originele, trein de tocht over de River Kwai gemaakt. Heel indrukwekkend en erg mooie uitzichten. Ook kan je daar een museum en erebegraafplaats bezoeken.
-Ayyuthaya. Is hierboven al genoemd, is zeker een aanrader!!
-Sukhothai: dit national park staat niet voor niets op de UNESCO Werelderfgoedlijst: het is er echt prachtig. Ik zou je aanraden om fietsen te huren en het park dan te verkennen. Le charme sukhothai Resort is een aanrader: prachtig rustig, klein Resort met luxe bungalows.
-lopburi: apenstad, ook hierboven al genoemd.
-khao yai national park:groot national park waar wij een jungle wandeltocht gemaakt hebben en zelfs een wilde olifant tegen gekomen zijn!

Wij hebben de rondreis gemaakt met privechauffeur en privegids in een minivan. In tegenstelling tot enzino, heb ik dit als heel fijn ervaren. Hele vriendelijke mensen en erg goede chauffeur. We hadden een grote, luxe minivan voor ons alleen.

Wij zijn direct met Eva air gevlogen, prima vliegreis. Redelijk goed eten, snacks tussendoor, veel drinken, goede "computer" voor films en spelletjes en vriendelijk cabinepersoneel.

Hopelijk heb je iets aan mijn ervaring :)

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:14

Misschien een wat andere reactie dan je verwacht, maar toch wil ik je even waarschuwen.
Ik ken een meid die in december naar Thailand is geweest. Ze is onderweg van het vliegtuig naar de (transfer)bus gestoken door een mug; in de bus heeft ze zich pas ingesmeerd tegen de muggen. Op dat ieniemienie stukje heeft ze de knokkelkoorts opgelopen, ze is nu erg ziek en een jaar uit de running!
Dus alsjeblieft smeer je altijd goed in, liefst al in het vliegtuig!

Maar toch een fijne vakantie :D

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:56

Zo jammer dat jullie allemaal naar standaard toeristen oorden gaan, er is zoveel meer moois te zien :o

prachuap khiri khan bv of http://tipsthailand.nl/bezienswaardigheden-phetchaburi/ ook echt geweldig ( en strand waar je nog lekker kan chillen zonder over ladingen Chinezen te struikelen ) en makkelijk te berieken met de trein, mooier en ( goedkoper ) kan haast niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 04:08

Didi146 schreef:
Wij hebben de rondreis gemaakt met privechauffeur en privegids in een minivan. In tegenstelling tot enzino, heb ik dit als heel fijn ervaren. Hele vriendelijke mensen en erg goede chauffeur. We hadden een grote, luxe minivan voor ons alleen.

Helemaal met je eens daar.

Het probleem is met de minivans die als een buslijn tussen plekken rijden. De chauffeur krijgt betaald per rit en wil het (begrijpelijk) zo snel mogelijk doen. Elke minuut dat hij kan besparen door een rood licht te negeren is een minuut eerder thuis en kunnen doen waar je zin in hebt.

Zo snel je een minivan huurt voor een dag of langer is dit gedrag meestal in de kiem gesmoord. Sneller rijden heeft geen zin meer en als je aangeeft dat je geen haast hebt en veiligheid boven snelheid prefereert is het snel een comfortabele rit.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 06:28

Behalve de erawan waterfalls heb je vlakbij kananchaburi ook de tigre temple. Wij zijn hier in 2011 geweest en dit is voor ons het hoogtepunt van onze reis geweest. Ik ging er heel sceptisch naartoe omdat ik berichten ken dat de tijgers worden gedrogeerd. Maar eenmaal daar na alles gezien te hebben en met diverse vrijwilligers van daar gesproken te hebben (er zitten héél veel buitenlandse studenten als stage) ben ik er van overtuigd dat dit niet zo is, het was fantastisch om de tijgers aan het einde vd dag los te zien gaan en te zien spelen en rennen met elkaar (en wij achter een lage afrastering in het midden van het terrein).

Qua vervoer hebben wij een auto gehuurd en zelf gereden (muv in Bangkok), dat was verrassend goed te doen. En qua hotel zijn wij gewoon gaan rijden en hebben ter plaatse het eea geboekt, als je niet te veel eisen hebt (warm water en airco) zit je zo tussen de 400-600 baht per nacht (10-15,-) kan nog goedkoper als je die twee eisen laat vallen. Er zijn heel veel plaatsen waar je terecht komt dus vooraf boeken is niet perse nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:30

boeflover schreef:
Ik ging er heel sceptisch naartoe omdat ik berichten ken dat de tijgers worden gedrogeerd. Maar eenmaal daar na alles gezien te hebben en met diverse vrijwilligers van daar gesproken te hebben (er zitten héél veel buitenlandse studenten als stage) ben ik er van overtuigd dat dit niet zo is, het was fantastisch om de tijgers aan het einde vd dag los te zien gaan en te zien spelen en rennen met elkaar (en wij achter een lage afrastering in het midden van het terrein).

Ik zou je toch aanraden wat sceptischer te zijn, aangezien National Geographic hier uitgebreid onderzoek heeft gedaan en er genoeg bewijs is gevonden dat ze daar in tijgers handelen (of preciezer: ze verkopen de tijgers in hun geheel om de waren vers te houden of in delen aan de hoogste bieder):
http://news.nationalgeographic.com/2016 ... ing-laos0/

Het bewijs is zelfs zo overweldigend geweest dat de overheid heeft besloten het park te sluiten:
http://news.thaivisa.com/thailand/park- ... ple/48275/
Maar aangezien de vredelievende monniken, die geen waarde hechten aan tastbare bezittingen en geen geld mogen beheren, er erg op gebrand zijn om hun winstgevende zaakje niet zomaar van de hand te doen is het al meerdere keren op een confrontatie met het leger/politie/overheidsinstanties uitgelopen.
En na een hoop getouwtrek wordt er opnieuw besloten de tijgers te verwijderen:
http://news.thaivisa.com/thailand/thail ... ys/128747/

Dit is wel een duidelijke opsomming waarom je de tijgertempel beter niet kunt bezoeken:
http://matadornetwork.com/change/7-reas ... er-temple/

En dan nog maar niet te beginnen over een aantal "incidenten" waarbij toeristen voor het leven met littekens in het gezicht rond mogen lopen omdat ze graag met een wild dier op de foto wilde.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:38

Op FB heb je een leuke tips pagina voor Thailand.....Tips Thailand geheten!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:26

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:04

Tiger kingdom ben ik ook geweest. Wij waren met een groepsreis en de middag hadden we vrij. Zijn er met een aantal naar toe gegaan.
Wij zijn bewust NIET met de dieren op de foto gegaan. Ander stelletje wilde met jonge leeuwtjes op de foto. De leeuwtjes waren duidelijk moe en kropen weg. De verzorgers haalden ze weg uit hun schuilplaats, ze moesten met de toerist op de foto.
Zooooop niet mijn ding. Dieren uitbuiten...
Ben ook naar de Chang Mai zoo geweest. Er was een Panda geboren. Dat was wel tof.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:57

Wij willen dit jaar ook (eindelijk *\o/* ) naar Thailand. Het plan was om in september te gaan, echter is het dan regenseizoen. Is het dan wel een aanrader om te gaan?