@Miranda: die was ik vergeten. Groot hotel voor la palma begrippen, ligt wel afgelegen van een hoop dingen. Die foto van La Zamora in mijn profiel is daar vlakbij
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 23-03-16 15:30
Even wat foto's gevonden van ons verblijf op Gran Canaria
amandananana
Geplaatst: 23-03-16 15:32
Fuerteventura en dan plaatsje Coralejo is echt super leuk
Palmera
Geplaatst: 23-03-16 15:38
Heerlijk zeg, overal die bloemen! Ik geniet er hier ook zo van: het gunstige klimaat maakt dat er altijd wel wat bloeit.
Cayenne
Geplaatst: 23-03-16 15:39
Ja, ik stond er echt van te kijken! We waren er half januari en in Nederland is dan natuurlijk alles dor en koud. Kom je daar de meest prachtige bloemen tegen Ik was een echte toerist, overal foto's van maken
Irene2
Geplaatst: 23-03-16 15:41
amandananana schreef:
Fuerteventura en dan plaatsje Coralejo is echt super leuk
Ik vond het juist verschrikkelijk, met alleen maar barretjes en winkels. Maar, misschien heb ik wel wat gemist! vertel eens?
Victory-Boy
Geplaatst: 23-03-16 15:42
Supervixen schreef:
Las Casitas bij Tijaraffe. Heerlijk rustig. Een auto huren is wel een must!
Wij hadden ook een huisje van Las Casitas. Inderdaad een prachtige omgeving, leuke en vriendelijke mensen en de eigenaar van de huisjes heeft prachtige verhalen. We zouden er zo weer naartoe gaan ... als er geen bergen waren. Mijn god, wat waren die erg voor iemand zoals ik met zware hoogtevrees. Ik heb regelmatig doodsangsten uitgestaan bij het rijden over die smalle weggetjes zonder vangrail en bij het wandelen. Mijn vriend reed, want ik durfde niet eens. Maar ... voor iemand die geen hoogtevrees heeft zeker een aanrader, wat een prachtig eiland!
Cayenne
Geplaatst: 23-03-16 15:44
Wij zaten in het resort van Lopesan Costa Meloneras. Heerlijke kamer! We hadden eigenlijk een gewone kamer geboekt, maar die bleken per ongeluk allemaal volgeboekt en dus kregen we een gratis upgrade naar een mastersuite Ik heb niet geklaagd, hoor En ze hadden ook een spa Helaas heb ik daar niet veel van kunnen genieten ivm een ongelukje tijdens de reis, waardoor ik niet meer mocht zwemmen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-03-16 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Fitzroy
Geplaatst: 23-03-16 15:44
Ik vond Fuerteventura ook het best te omschrijven als 'het grote niets' . Wat een afschuwelijk eiland, nooit meer .... Lanzarote daarentegen vind ik wel mooi met dat vulkanische.
Palmera
Geplaatst: 23-03-16 15:46
La Palma is het steilste eiland ter wereld. Dus niet altijd geschikt voor mensen met hoogtevrees.
Maar: er zijn zat wandelingen en tochtjes wel geschikt(er) voor mensen met hoogtevrees. En bij angst gewoon niet zelf rijden @Fitzroy: alle canarische eilanden zijn vulkanisch. Afhankelijk van de begroeïng merk je daar meer of minder van. Op La Palma bevinden bv de meest zichtbare vulkanen zich in het zuiden. Dat is ook het jongste deel van het eiland. In het noorden zie je alleen nog maar groen, daar is alles alweer begroeid.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 23-03-16 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Victory-Boy
Geplaatst: 23-03-16 15:49
Inderdaad en het ergste is nog dat ik het van te voren wist. Ik vond de bergen in Tennessee al eng, maar ik dacht: ach, zal wel meevallen allemaal. Niet dus. Wel zonde, want ik ben echt wel verliefd geworden op La Palma.
Palmera, wat la zamora is mooi zeg! Gelukkig zitten we aan de goede kust dan haha. Zijn de wegen beetje goed begaanbaar daarnaar toe? Hebben in ieder geval een goede auto gehuurd, dus kunnen gelukkig wel ergens naar toe als we dat zouden willen. Lijkt me wel leuk om ergens te snorkelen ofzo!
De wegen zijn prima te doen. Geen snelweg, veel bochten. Op dit moment veel onderhoud aan de wegen.
Bij het La Zamora strandje heb ik wel eens mensen zien snorkelen. Is zeer helder water. En ook een geliefde surfplek trouwens.
Supervixen
Geplaatst: 23-03-16 16:16
Hoogtevrees heb ik gelukkig geen last van, het is inderdaad steil bij wandelingen. Ik zou nog graag een keer naar La Gomera gaan, ben ik ook benieuwd naar. Of het noorden van Tenerife.
Deze zomer ga ik echter 3 weken rondreizen in Zuid Afrika, dus voorlopig geen Canarische eilanden voor mij.
LauraM
Geplaatst: 23-03-16 16:21
Ik ga komende zomer ook naar Gran Canaria, we zitten in een hotel bij Playa del Ingles. Als iemand nog tips heeft staat mijn pb-box open.
Fuertaventura viel voor ons af omdat wij hoorde dat het daar heel hard waait omdat er bijna geen bergen zijn en het echt een watersport eiland zou zijn. Wij waren zelf erg aan het twijfelen tussen Tenerife en Gran Canaria, ik weet ook zo niet meer wat de doorslag heeft gegeven.
meggiemeg
Geplaatst: 23-03-16 16:24
Wij zijn jaren geleden op Fuerteventura geweest, de eerste keer was het nog helemaal in opkomst en nog niet volgebouwd en niet zo toeristisch. De 2e keer hadden we zoiets van nooit meer, alles is volgebouwd. Het is een vrij ruig eiland. Niet super groen. Het dierenpark zoals ik me herinner stelde niet zoveel voor. Er is vrij veel wind. Als je echt voor een strandvakantie gaat is het eiland ook niet zo geschikt, het zijn veelal ruwe stranden met veel gesteente, de witte stranden die er zijn horen bij de dure hotels. Maar als je van de luxe resorts houd en daar niet veel vandaan zal gaan is het wel een leuk eiland.
Wij zijn een paar weken geleden naar Tenerife geweest, was een heel positieve verrassing. De toeristenoorden zitten allemaal langs de kust, daar zaten wij dus niet En dan merk je dus eigenlijk verrassend weinig van de enorme hoeveelheid toeristen die er wel degelijk zijn op het eiland. Hele week een huurauto gehad en het hele eiland zo'n beetje rond geweest. Ook veel gewandeld, o.a. bij de Teide (vulkaan). Echt een schitterende natuur ook Ik vond het echt een aanrader
Zeker!! Alleen had ik een ongelukje met m'n voet gehad net een week voordat we gingen. Gelukkig hadden we een huur auto. Zijn dus wel het hele eiland over gereden en op plekken gestopt. Fantastisch mooi was het! Wij zaten in het princess (nog wat) hotel La Palma. Aan de westkust schijn je beter weer te hebben dan aan de oostkust.
Jester_
Geplaatst: 11-05-17 06:46
Jildau schreef:
Ah bedankt! Dat klinkt heel positief. Zag ook al een gaaf dierenpark op Fuerteventura maar daar weet ik verder weer niets van.