Zou wel komisch zijn dat we in dezelfde weken daar zitten
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sanne1992 schreef:Dank je gaucho. Inverness alleen voor Loch Ness en dus dolfijnen.
Oban is puur en alleen voor de dolfijnen. Die zouden we dan kunnen schrappen.
En qua snelwegen, is ook helemaal niet erg. Probeerde er meer mee te zeggen, dat wij snelwegen niet gaan vermijden als we deze tegen komen.
Zou ook echt rekening houden met het onderweg stoppen, want de routes zijn erg mooi en indrukwekkend. Onderweg van Edinburgh naar Inverness rij je door het Cairngorms National Park, prachtige plek en zou daar eventueel een nachtstop doen. De toch van Inverness-Skye moet je ook niet onderschatten, daarnaast is het een prachtige route, vooral het stuk langs de lochs! En Skye is groot! 3 volle dagen Edinburgh is best een hoop op 12 dagen, het is mooi maar uiteindelijk blijft het een stad
Inverness vind ik persoonlijk niet heel bijzonder, Oban is wel erg leuk maar heel klein! Zou liever een dag Oban doen dan Inverness. Glencoe en Rannoch Moor in de buurt van Glencoe zijn ook prachtig! Een van mijn favoriete plekken in Schotland. Zou daar echt een nachtstop doen.
.
). Isle of Skye is iets wat ik persoonlijk zelf eigenlijk echt niet wil missen. Maar daar gewoon wat plekken uit wil pikken (old man of storr en cairnigails (denk dat ik het verkeerd typ)).
.
St. Andrews is een leuk stadje, enorm klein, maar het strand is mooi en het heeft een hele leuke ouderwetse atmosfeer.
De Quiraing ook niet vergeten als je in Skye bent! Tenzij wandelen echt niet je ding is, want het is best een flinke wandeling. Maar echt indrukwekkend mooi :J
. Hele gave foto's trouwens, prachtig gebied. Dus dat scheelt. Quiraing bedoelde ik net inderdaad
(hoe ik nu weer op cairnigails kom
).

sanne1992 schreef:Misschien een wat onbeschofte vraag, en mocht iemand die niet willen beantwoorden of alleen via pb is het ook goed.
Maar, wat waren jullie per persoon kwijt en over welke periode?
Veel plezier!
Distillery was korter dan ik had verwacht, maar wel heel leuk om te zien allemaal. Rondleiding gekregen, proeverij etc. Is denk ik bijna overal wel mogelijk mocht je het leuk vinden.
Staat/stond op de lijst met lelijkste steden van de UK. Vond Culloden zelf wel heel indrukwekkend, maar denk dat je wel moet weten wat er gespeeld heeft voordat dat een beetje gaat spreken. Zijn wel rondleidingen en is sowieso wel info over te vinden mocht je het interessant lijken. Er zit ook een plek met stone circles en graftombes in de buurt daar; Clava Cairns. Glen Affric heb ik hier nog niet voorbij zien komen, zijn we erna geweest. Is een natuurreservaat redelijk dichtbij Loch Ness. Staan leuke hikes uitgezet en het uitzicht is waanzinnig! Staat ook bekend als 1 van de mooiste plekjes van Schotland.
En Eilean Donan Castle aan het einde van die weg uiteraard (kun je ook in trouwens als je wilt). Skye zelf was voor mij ook wel echt het toppunt en zou dat ook zeker niet overslaan. Quiraing sowieso, maar die stond al op je lijstje. Adembenemend. Je kunt hier trouwens ook met de auto naar boven rijden (wel een aardige klim, auto moet wel power genoeg hebben). Lealt falls vond ik ook erg mooi in combi met het strand daar beneden (beetje black beach-ish) met ruine en loslopende schapen
. Je kunt een heel deel van de kust zien vanaf daar. Kilt rock zit vlakbij en rij je waarschijnlijk langs, ook wel waard om dan even uit te stappen. Sowieso zijn er daar onderweg veel mooie uitzichten die de moeite waard zijn om even te stoppen (Loch Ainort, Sligachan river (zoek dan even de mythe op die bij die river hoort en steek je hoofd even in het water
)). Old man of storr heb ik wel alleen vanaf de weg gezien. Daar had ik best graag een tochtje naar boven willen maken
next time... Als je in Portree bent trouwens; haal je lunch bij Mackenzies bakery
Fantastisch lekkere broodjes en meatpies ed. en de beste appeltaart ever
En dat allemaal supercheap.
De andere kant is onwijs mooi. Beneden zijn ook wandelroutes. Je kunt trouwens de Hogwarts express/Jacobite steam train nemen
Weet alleen niet of hij in september nog rijdt, maar hij is echt in gebruik. Glencoe is ook al een paar keer genoemd. Ook supermooi.. En Oban vond ik ook een leuk stadje. Knus en gezellig, vriendelijke mensen (vraag waar het gezellig is en ze wijzen je de weg
en heerlijk eten. Zijn eventueel ook wel leuke cafeetjes voor 's avonds 
en het kan zijn dat ik af en toe wat dingen qua dag door elkaar heb gegooid.
En de weggetjes zijn inderdaad niet niks.. En 's avonds zie je echt helemaal niks.
Het is allemaal mooi en interessant, elke hoek van de straat, overal waar je kijkt
), chille andere mensen, prima kamers, mooi uitzicht en superschoon sanitair en warme douches

Goed het moge duidelijk zijn dat ik een beetje verliefd op Schotland ben 

of ze ergens anders staan dus hou het even hierbij voordat ik heel het topic volspam. sanne1992 schreef:Hoi Bokkers,
Mijn ouders willen in september mij en mijn vriend meenemen op een vakantie naar Schotland.
De planning is om met 2 auto's een rondreis door schotland te maken.
Op het lijstje voor sightseeing staat sowieso:
- Edinburg
- St. Andrews golfclub
- Inverness (Loch Ness)
- Isle of Skye (old man of storr, portree)
- Glenfinnan (viaduct van de film Harry Potter)
- Oban (dolfijnen en walvissen spotten)
Dit allemaal willen we gaan doen in 11 tot 14 dagen (inclusief overtocht).
Zijn er bokkers die eerder zijn geweest, en misschien ideeën hebben over wat we nog meer echt moeten zien. Evt. Reistips voor de bootovertocht, of route. Laat maar weten ik ben benieuwd