Werken in het buitenland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__nina

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:03

Ik werk momenteel in het buitenland. Geef ski les in Oostenrijk :)
Helaas is het seizoen weer bijna voorbij en vertrek ik volgende week na 4 maanden in de sneeuw weer naar Nederland.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:46

Sinds begin november 2012 woonzaam in Australie, lees mee :)

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:05

Ik meld me hier graag.
Voor mijn opleiding Bedrijfskunde & agribusiness aan HAS Hogeschool Venlo 'moet' ik 10 weken naar het buitenland.
Eigenlijk zou ik naar Canada gaan half Mei tot eind Augustus maar de visum aanvraag verloopt niet bepaald goed.
Nu voor de tweede keer aanvraag ingediend en ik hoor maar niks, eind deze week verloopt de aanvraag dus ga van het ergste uit.
Nu moet ik natuurlijk mijn school planning aanpassen en heb ik zojuist besloten in Blok 2 van het nieuwe jaar op stage te gaan. November tot begin Februari.
Aangezien het dan winter is in Nederland wil ik graag naar een land waar het dan zomer is, Australie bijvoorbeeld.
Meepraten in dit topic lijkt me uiteraard leuk maar misschien dat ik inspiratie uit andere kan halen of een eventuele stageplaats. :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:46

Als ik niks met mm vriend had, was ik komende zomer op Mallorca of eventueel Gran Canaria gaan werken :) Nu worden t helaas twee weken in NL op vakantie ;)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:42

_AB_, wat voor werk zou je doen op Gran Canaria?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:04

_AB_ schreef:
Als ik niks met mm vriend had, was ik komende zomer op Mallorca of eventueel Gran Canaria gaan werken :)

Je vriend kan toch wel die twee of drie maanden zonder jou, mocht je dit echt graag willen? :+

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:18

Laat je niet tegen houden door je vriend. Stel een maand later is het uit, dan heb je er spijt van. Ik ken nu 3 mensen die allemaal in het buitenland zitten voor stage en allemaal hebben een relatie.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:18

Hoi allemaal,

Bij deze wil ik me ook melden, In Juni ga ik voor 2 weken naar Duitsland om vrijwilligers werk te doen op een rach, hier organiseren ze o,a trektochten voor toeristen.
Het is niet voor een lange periode maar dit is de eerste keer dat ik zo iets ga doen, het is een unieke ervaring natuurlijk en erg leerzaam.

In de tussen tijd hoop ik mee te kunnen praten en van andere bokkers hun ervaring te kunnen mee lezen :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:45

Leuk! Waar ga je precies naar toe? :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:04

Naar black jack ranch in Hellertshausen :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:21

Narya schreef:
_AB_ schreef:
Als ik niks met mm vriend had, was ik komende zomer op Mallorca of eventueel Gran Canaria gaan werken :)

Je vriend kan toch wel die twee of drie maanden zonder jou, mocht je dit echt graag willen? :+

Ja hoor! Maar ik niet zonder hem ;)
K mis m zowat al als ie híer de straat uiit rijdt...

@ Nissima, Ik wilde iets zoeken in de horeca op GC.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:43

Hebben de mensen die vertrekken ook ineens dat de tijd echt voorbij vliegt?
Word echt gek van alles wat ik nog moet doen met nog maar 21 dagen op de teller :j

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:30

Voor je uit Nederland vertrekt, bedoel je? Man, man, man.. denk je goed voorbereid te zijn, kom je er op de dag voor vertrek nog achter dat je de helft vergeten bent _O- :)F

Ja, ik ken dat wel! Toen ik in 2013 naar Oostenrijk vertrok voor 5 maanden heb ik de dag van tevoren nog een mistlichtunit laten vervangen van mijn auto (kostte een halve dag omdat mijn bumper was vastgekit, bijzonder). Dit jaar was ik maar 5 dagen in Nederland voor ik weer vertrok, dus dan kan je verwachten dat je niet genoeg tijd hebt, en toch dacht ik dat het genoeg was :')

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:35

Mijn visum voor Canada is binnen, half Mei (datum nog onbekend) vlieg ik naar Toronto/Ontario voor 3 maanden :)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:55

Ja nissima ik bedoel idd voor vertrek.
Ik heb mijn koffer al een keer proef ingepakt wat ik ook probeer vouwen rollen vacuümzakken het past niet...kleding al gehalveerd maar ik weet zeker ik heb gewoon een te kleine koffer gekocht :o
5 dagen ik vind de 21 dagen die ik moet al kort, in 5 dagen word ik denk gek!

Spannend loesvl je kan dus weer opgelucht ademhalen nu je visum toch op tijd was!

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:33

NoGo schreef:
Ja nissima ik bedoel idd voor vertrek.
Ik heb mijn koffer al een keer proef ingepakt wat ik ook probeer vouwen rollen vacuümzakken het past niet...kleding al gehalveerd maar ik weet zeker ik heb gewoon een te kleine koffer gekocht :o
5 dagen ik vind de 21 dagen die ik moet al kort, in 5 dagen word ik denk gek!

Spannend loesvl je kan dus weer opgelucht ademhalen nu je visum toch op tijd was!

Ja, verrassend genoeg binnen 2 weken al! Stond tot maximaal 8 weken dus top.

Als jullie lange periode weg gaan (3 maanden dit geval), kunnen jullie alles in 1 koffer krijgen, of gaan jullie voor 2 grote koffers?

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:35

21 dagen, wat een luxe! Heb eens binnen één dag een vlucht moeten boeken, wassen en mn koffelinhoud opnieuw bij elkaar moeten rapen ivm ander soort werk. My god, 5 dagen achter elkaar gereisd toen. Dat was me toch wat.

Ik ga voor een lange periode meestal voor mn grote rugzak van 85/90 liter en een kleinere schoudertas voor persoonlijke zooi. Dit is altijd wel te doen geweest. Incl cap, regenlaarzen, jodphurs, stal en normale schoenen. Qua kleding neem ik altijd maar weinig mee. Gewoon goede basics en klaar. Evt koop je bij als er wat kapot gaat. Mijn collega bleef 2 jaar op stal en ze moest gebracht en opgehaald worden vanwege de spullen hahaha.
Dit jaar leen ik de cap en regenlaarzen van stal dus dat scheelt weer maar is ook korter termijn met veel vrije tijd dus dan gaan er meer "normale" kleren mee

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:44

Ik heb nu een grote koffer en een trolley bij me. Op zich goed te doen als je naar één enkele plek gaat die goed te bereiken is. Ik heb in de eerste week dat ik hier was al besloten niet op die ene plek te blijven en baal nu van mijn koffers. Onhandige dingen, zeker in combinatie met stadsbusjes, kinderkopjes, ontbrekende stoepen en onbestraatte middle-of-nowhere paadjes. Had liever mijn backpack bij me gehad!

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:34

Bedankt voor jullie antwoorden, ik blijf op 1 plek 3 maanden en ga erna 2 weken rond trekken even kijken nog wat het makkelijkste is

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:25

Hoi! Ik werk momenteel als Junior Hippotherapeut op Curacao. En ik zoek vanaf September een nieuwe baan. In de regio zuid, midden of Noor Amerika. Maar mijn absolute voorkeur gaat uit naar Canada. Ik wil mijn visum voor een jaar daar werken aanvragen. Iemand tips voor een plek waar Ik zou kunnen werken? Ik wil graag beginnen in Ontario.
Super leuk om weer mee te lezen. Misschien kunnen we ook allemaal een foto delen van de plek waar we werken? Lijkt me leuk!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:29

De plek waar ik nu werk is niet heel interessant, een vaag hostel in het centrum van Granada, maar mijn vorige plek was zó mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Oké, en toegegeven, Granada is ook fantastisch..

Afbeelding
Mijn vriendje die foto's maakt van La Alhambra

Afbeelding

Afbeelding

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:49

Afbeelding

Groetjes uit Hamburg! :D

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:21

Eefjah 1 dag ben je toen niet de helft vergeten?
Zou voor mij echt niets zijn...

Ik heb een grote rolkoffer en een kleine rolkoffer moet in italie nog een stuk met de trein dus dacht dat dat het handigst was.
Ik blijf voor 4 maanden op 1 plek.
Dus hoef buiten de heen en terugreis niet te reizen of iets.

Navanja, ik weet niets maar succes met zoeken!

Foto's zien er goed uit nissima.

Hier nog 2 dagen en een nacht werken.
Helaas gister escalatie gehad met als resultaat een dikke enkel en kan niet meer op mijn voet staan.
Zo naar de ha en dan hopen dat het alleen gekneusd is en niet mijn banden zijn anders ga ik mijn vertrek datum niet halen :o

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:32

Ik krijg gewoon weer de kriebels wanneer ik jullie verhalen lees! Vorig jaar 2 maanden gewerkt in Afrika, voor het eerst alleen weg en voor het eerst met het vliegtuig. Super gave ervaring en ben dus ook opzoek naar een leuk vervolg. Ik ga even het topic van vorig jaar terugzoeken voor leuke adresjes. :D

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:46

Wat een leuk topic!
Ik ben nog op zoek naar een job voor deze zomer, en als dit in het buitenland zou zijn zou dat helemaal geweldig zijn. :) Heeft iemand tips?
Ilona, waar heb jij gewerkt in Afrika? En jij, Nissima? Ik studeer Spaans dus Spanje is sowieso een grote kanshebber. :)