Oostenrijk heb ik een hele leuke herinnering aan. Bij het pension waar we op vakantie waren hadden ze pony's. Het meisje wat daar woont wilde met mij een buitenrit maken. Ik mocht op een leuke IJslander. Maar terwijl we onderweg waren kwam er onweer aan. Zo stelde dat meisje voor om een wedstrijdje te doen wie het eerst de berg op galoppeerd. De volgende dag kwam ze mij ineens een rozet brengen. Hele leuke verrassing en een hele leuke ervaring!
Mars
Geplaatst: 07-03-16 00:05
Portugal en Luxemburg.
Portugal was lang een vraagteken, ik wilde echt niet in de bloedhitte op een uitgemergeld paardje hobbelen. Maar we vonden een ontzettend leuke kleinschalige stal met Engelse eigenaresse. Paardjes zagen er goed uit, stonden in ruime paddocks met schaduw, vliegenmaskers, schoon water etc. En ze reden allen vroeg in de ochtend dus een heerlijke ochtendrit gemaakt op vrolijke en gezonde paardjes.
Zie dat helaas in heel veel landen wel anders. In New York konden we met een koetsje door Central park rijden maar dat heb ik geweigerd. Paarden zagen eruit om te huilen. Ook menigmaal rijkleding meegenomen naar Spanje/canarische eilanden maar daar nooit gereden. Puur omdat ik de omstandigheden qua paardenwelzijn om te janken vond. Daar wil ik niet aan bijdragen.
De Engelse dame in Portugal hebben we een dikke tip gegeven omdat we zo blij werden van hoe zij daar met de paardjes om ging
Leuk topic! Mijn lijstje: - Nederland ofcourse (maneges/verzorgpaarden) - Spanje (op vakantie bij de buren van ons vakantiehuis, die hebben 3 Spaanse hengsten staan ) - Hongarije (vriendin heeft daar een vakantiehuis met steeds tussen de 10-15 eigen paarden en ben een paar keer meegeweest )
Ceasar2015
Geplaatst: 07-03-16 02:04
Leuk! Nederland Frankrijk IJsland(bijzonder gaaf)!!
- Letland Was geweldig in de dikke laag sneeuw. Heb op 2 verschillende Letse paarden gereden. Zelfde ras maar de 1 was lichter type, de ander het zware.
- Amerika, (vlakbij) Fayetteville Prachtige buitenrit gemaakt op een Quarter. Daar ook nog op 2 gangenpaarden gereden; Tennessee Walking Horse en een Paso. Was prachtig daar, ook nog in een heel mooi stuk door het water gereden
KittyDylan
Geplaatst: 07-03-16 08:02
Alleen Nederland, wij komen niet in het buitenland
Mondy
Geplaatst: 07-03-16 08:05
Nederland België IJsland (wat was dat ontzettend gaaf ! Kreeg een IJslander van de eigenaar mee ipv de normaal te huren ijsjes en wat was dat een gaaf dier ) St Lucia ( We hebben zo moeten lachen om hun interpretatie van de paarden. Er wordt om je ervaring gevraagd en aan de hand daarvan krijg je er een mee. Ik zou een grote meekrijgen die behoorlijk loperig zou zijn en die wat schrikkerig/vervelend kon zijn.. paard was formaat e pony en volgens mij erg blij dat ze eens een rustig iemand op zich had. Lopen kon ze inderdaad wel maar geen stap verkeerd gezet Mevrouw dr bol stond op standje ultra vrolijk Terwijl mijn toenmalige vriend er een had die niet uit de planten weg te krijgen was )