Rondreis Italië: Auto of trein?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:03

Stephanie_M schreef:
Ik zou gewoon lekker met de auto naar Italie rijden als je die hebt. Veel goedkoper dan vliegen en huren. Italië kan je goed rijden, alleen in Rome zou ik tot het hotel rijden en verder OV nemen.

Milaan, Verona en Florence zijn prima om doorheen te rijden. Venetie zijn alleen waterwegen;). Het dichtst bij de watertaxi kom je met de Auto dus wederom advies neem de auto. Rondom het gardameer is OV ook belabberd. Het is 1 dag rijden naar het noorden van Italie (gardameer, milaan, verona of venetie).

Volgens mij stond Milaan niet op het lijstje van TS, maar toch even een opmerking: je mag niet zonder vignet in het centrum van Milaan (Area C) komen, daar moet je voor betalen. Ik dacht 5 euro per dag.

Ik ben in andere steden minder bekend dan in Milaan (waar ik afgelopen jaar een semester gewoond heb), maar ook veel andere steden hebben een 'Zona a Traffico Limitato' (ZTL) waar je op bepaalde tijden niet in mag. Ik ben ooit in Arezzo per ongeluk een ZTL ingereden. We reden in een straat met eenrichtingsverkeer en de enige optie was een ZTL inrijden, omdraaien kon niet. :+ Gelukkig nooit een boete ontvangen, want die zijn aardig hoog...
Houd rekening met dat soort dingen bij het zoeken van een hotel en/of parkeerplaats. :)

Wat betreft snelwegen of binnenwegen, TS wil graag naar Venetië, Florence, Rome en het Gardameer. Lijkt me dan toch dat je redelijk wat snelwegen neemt. Toeren door Toscane is super leuk over buitenweggetjes, maar als je van grote stad naar grote stad wil (die ook nog eens op aardige afstand van elkaar liggen) dan schiet alleen buitenweggetjes nemen natuurlijk ook niet op. Dan heb je echt een heel ander reisdoel.

Als je zelf een TomTom hebt, zou ik die zeker meenemen! Zo'n ding huren is vaak best duur.

Stephanie_M

Re: Rondreis Italië: Auto of trein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:32

Overigens zou ik in Juli/Aug proberen Rome te mijden. Veel te heet dan.