Scooter huren Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: Scooter huren Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 06:58

Ik zou het niet doen, verzekeringen zitten er vaak niet op dus als er wat gebeurd ben je vaak niet gedekt.
Daarnaast rijden ze als gekken, ook meer in het binnenland en het is een wonder geweest dat we geen ongelukken hebben zien gebeuren toen wij er waren...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:21

Ik weet dat in Chiang Mai de taxi's niet eens een meter hebben, die hanteren ongeveer vaste prijzen en in Krabi is dit ook zo. Waar ik zat stond een bord bij de taxi's met de prijzen naar de meest gangbare plaatsen.

Rondom de scooter filmen is een goede tip.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:37

Juangi schreef:
De kans op flinke schaafwonden is ook groot! Hoeveel mensen daar wel niet met een kort broekje en shirtje op een scooter zitten... Als je dan onderuit gaat, loop je ernstige schaafwonden op! Wordt je ook niet blij van als je de rest van de vakantie met zo'n wond loopt!

Of nog fijner: onderuit gaan en met je blote been tegen de gloeiend hete uitlaat aan komen.....mieterse littekens! -O-

Daarnaast: "Motorbike OK now. You break, you pay!"
Ja, aardige verhuurmeneer, maar ik kan aan de buitenkant van dit apparaat niet beoordelen of op de hoek van de straat de zuiger niet dwars door het motorblok heen slaat.....en als uw motorbike een vastloper heeft dan loopt dat 'you pay' behoorlijk uit de klauw.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:34

Ik wil je het advies geven om toch een internationaal rijbewijs te gaan halen bij de Anwb. Als je iets wil huren, al is het maar een snorkel, dan willen ze graag je paspoort/ id/ rijbewijs achter houden als borg. Een internationaal rijbewijs voldoet vaak ook. En liever een "waardeloos" papiertje kwijt dan je kostbare paspoort. Mocht er iets aan de hand zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:51

Ik heb al op de vorige pagina gezegd dat ik het niet ga doen vanwege de risico's. :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:55

Ja dat heb ik gelezen, ik bedoelde ook geen scooter huren maar letterlijk een snorkel. Of je moet iets van identificatie inleveren bij het hotel..... Dan kan je vaak ook een internationaal rijbewijs inleveren. Als daar iets mee gebeurd is het niet zo erg....

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:30

LZP -> BEU