Alleen op reis! (Couchsurfing)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly

Re: Alleen op reis! (Couchsurfing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 21:27

Ik ga naar Antwerpen gewoon met de trein en ik denk dat ik daar gewoon lopend en met ov ga. Bij andere bestemmingen zou ik zeggen trein of vliegtuig heen, ov in het land zelf mits dat te doen is daar natuurlijk :P

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:50

Babeth schreef:
Hier een fanatiek couchsurfer en alleen maar goede ervaringen. Ik reis nu al 3 jaar non stop en echt alleen maar gecouchsurft. Nog geen hotel of hostel gezien.
Geweldige mensen ontmoet en velen zijn nu echt goede vrienden waar ik regelmatif bij terug kom als ik weer in de buurt ben.
Absolute aanrader!

Waar leef je dan van als ik vragen mag? Lijkt mij geweldig om zo te leven!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:14

Avossy schreef:
Babeth schreef:
Hier een fanatiek couchsurfer en alleen maar goede ervaringen. Ik reis nu al 3 jaar non stop en echt alleen maar gecouchsurft. Nog geen hotel of hostel gezien.
Geweldige mensen ontmoet en velen zijn nu echt goede vrienden waar ik regelmatif bij terug kom als ik weer in de buurt ben.
Absolute aanrader!

Waar leef je dan van als ik vragen mag? Lijkt mij geweldig om zo te leven!

Ik werk online. Maar ik leef erg simplistisch en heb aan 200 per maand ruim voldoende. Vaak heb ik aan 50 euro per maand genoeg.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:15

Wat geweldig om te horen dat mensen zulke keuzes maken, Babeth! Heel veel mooie ontmoetingen gewenst. Nederland is misschien een beetje saai, maar je bent hier altijd welkom.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:36

Ik ben toevallig nu in Nederland sinds 4 weken. Volgende week ga ik weer de hort op. Ditmaal euroazie en iran :D
Ben even familie en vrienden bezoeken in nl

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:00

Mooi plan, al is het daar nu wel wat onrustig. Wij hebben het ooit op de fiets gedaan. Zo leuk om te zien hoe de routes zich verleggen die reizigers nemen, afhankelijk van onrusten, oorlogen, aardbevingen, enz.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:36

Babeth schreef:
Ik ben toevallig nu in Nederland sinds 4 weken. Volgende week ga ik weer de hort op. Ditmaal euroazie en iran :D
Ben even familie en vrienden bezoeken in nl

Hoe lang blijf je bij een persoon logeren en hoelang blijf je in een stad als ik vragen mag?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:50

In Georgie heb ik een appartement, dus daar ga ik niet couchsurfen. In de omringende landen wel. Meestal blijf ik 3 a 4 dagen per host. Soms een week als we echt goed met elkaar kunnen opschieten. Ik ga ook vaak terug maar hosts waar ik al ben geweest. Het langste dat ik bij een couchsurf host heb gezeten is 1,5 maand. Dat was in Mexico.

In Iran ga ik een maand bij een vriend verblijven,maar dat is geen couchsurf host.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:06

Is couchsurfen nou gratis of niet?
Kwam er niet helemaal uit.
En zag dat iemand waar ik via Airbnb gezeten heb ook op couchsurfing stond. Terwijl die betreffende locatie op Airbnb geld kost. (Was andere locatie als waar ik zat toen)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:15

Ik zou maar wat graag elk jaar 3 maanden in het buitenland zijn, maar ik mag niet meer dan 3 weken vrij nemen :(

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:33

Babeth schreef:
In Georgie heb ik een appartement, dus daar ga ik niet couchsurfen. In de omringende landen wel. Meestal blijf ik 3 a 4 dagen per host. Soms een week als we echt goed met elkaar kunnen opschieten. Ik ga ook vaak terug maar hosts waar ik al ben geweest. Het langste dat ik bij een couchsurf host heb gezeten is 1,5 maand. Dat was in Mexico.

In Iran ga ik een maand bij een vriend verblijven,maar dat is geen couchsurf host.

Klinkt heel gaaf! Ik ben stiekem best jaloers op jou leven.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:56

Iedereen kan het, maar je moet er het lef voor hebben. Ik ben vertrokken met bijna geen geld en toch al 3 jaar onderweg. Pas sinds een jaar doe ik het online werk, daardoor werkte ik gewoon per land waar ik was in de paarden voor wat maanden per keer.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:00

Klinkt heel gaaf!
Ik overweeg het ook al een tijd voor na mn examen, maar inderdaad... heb ik het lef? Ik denk dat ik maar gewoon moet gaan ja

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:14

Gewoon doen. Je krijgt er geen spijt van, je word wel een ander mens en je leert erg veel. Iedereen zou het eigenlijk eens in zijn of haar leven moeten doen. Al is het maar een half jaar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:17

Poeh was ik maar wat meer in de computers of iets dergelijks. Wou dat ik de mogelijkheid had mijn werk online uit te voeren en op reis te zijn.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:27

Mijn werk is ook niet computertechnisch, iedereen kan het doen.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:23

Dat klinkt nog interessanter hahah, wat doe je precies coor werk dan via internet?

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 23:03

Even een update!
Morgen mijn laatste dag couchsurfing in Antwerpen, ben hier nu sinds zaterdagochtend :D is een onwijs leuke eerste CS ervaring geweest, heb de eerste nacht bij een meisje geslapen dat ik op een concert heb ontmoet en met haar een beetje Antwerpen verkent. Toen zondag mijn host ontmoet en met haar weer andere delen van de stad verkent. Vandaag er zelf het grootste deel van de dag op uit geweest en vervolgens weer samen door de stad gegaan. Onwijs gezellig en voelde eigenlijk al vanaf het begin niet alsof ik bij een onbekende was :) morgen voornamelijk in mijn eentje er op uit en dan sluiten we mijn reis samen af door ergens vlaamse friet te gaan eten waarna ik de trein terug ga nemen.

Zie er nu al naar uit om mijn volgende cs trip te gaan plannen! :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:25

Mooi dat het zo goed bevallen is. Zelf ga ik ook een reisje maken en kom zodoende in dit topic terecht.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar ervaring met hostels en. Couchsurfing wil ik zeker nog eens een keer proberen.

Ik zit bij mijn eerstvolgende reisje aan Airbnb te denken. Zijn hier ook mensen die ervaring met zowel CS als Airbnb hebben?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:40

Babeth schreef:
Iedereen kan het, maar je moet er het lef voor hebben. Ik ben vertrokken met bijna geen geld en toch al 3 jaar onderweg. Pas sinds een jaar doe ik het online werk, daardoor werkte ik gewoon per land waar ik was in de paarden voor wat maanden per keer.

Wel respect hoor!

Dit zinnetje op jouw blog sprak mij wel erg aan.
Citaat:
Life begins at the end of your comfort zone!

Zelf was ik al behoorlijk zenuwachtig toen ik voor het eerst op weg was naar mijn eerste hostel boeking op gemengde slaapzaal. Maar toen ik daar eenmaal in bed lag was daar niets meer van over. en vond ik het prima.

Helemaal dat je naar Iran gaat vind ik stoer om als vrouw alleen heen te gaan.
Heb je daar dan geen mannelijke voogd nodig want dat lijkt mij persoonlijk erg tricky of gold dat voor Saudi Arabie?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:13

In Iran kun je gewoon als vrouw vrij alleen reizen. Wel zijn vrouwen en mannen apart.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:22

Loretta schreef:
Heb je daar dan geen mannelijke voogd nodig want dat lijkt mij persoonlijk erg tricky of gold dat voor Saudi Arabie?

Da's idd Saudi-Arabië :j

Oh, en voor geïnteresseerden: vanaf volgende maand stel ik mijn studio in Hamburg open *\o/*

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 18:48

Super leuk! :D
Verder geen ervaring met Airbnb hier maar heb er weinig negatieve dingen over gehoord, maar ligt natuurlijk echt aan de verhuurder lijkt me

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:38

Ik alleen goeie ervaringen met airbnb.
Ik had t al eerder gevraagd, maar niemand had er antwoord op gegeven.
Is CS nu gratis? Bij airbnb betaal je nl wel gewoon.
En zag dat een verhuurder daarvan ook aanbood op CS. Dus leek me raar als je via Airbnb betaald bij hem, je dan via CS gratis zou slapen...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:05

Klopt regelmatig voor ja. CS is inderdaad gratis, dat zorgt voor een aantal soort bezoeker en minder verwachtingen, vandaar wellicht de keuze om het allebei te doen.