Ierland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:54

Ierland is zeker de moeite waard. Zelf zou ik de reis iets korter maken. Het zal er dit jaar denk ik niet van komen, maar mijn vriend en ik willen ook graag nog eens een deel van de Wild Atlantic Way doen.

http://www.wildatlanticway.com

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:56

wij hebben wild atlantic idd gevolgd van ong cork tot galway.. prachtig <3
Wil heel graag ook nog een x vanaf Sligo door naar boven. Lijkt me ook echt prachtig <3.

Mbkaatje, ja we gaan het zien allemaal... Voor nu iig maar even lange-afstanden..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:58

In Killarney logeren in het Sugan Hostel. Dat is echt fantastisch gezellig :)

En verder vond ik Limerick echt niet interessant. Galway staat nog op het verlanglijstje.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:03

Limerick kan je inderdaad wel overslaan. Als je er langs komt is het kasteel daar nog wel de moeite waard, maar de stad zelf ...... ik vond het vreselijk.

Galway is heel leuk, zeker doen als je de kans krijgt.

Killarney is sowieso leuk met een prachtige omgeving. Ik ken het hostel verder niet.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 22:48

We gaan 10 dagen en hebben inderdaad best een strakke planning wat betreft reizen :D We gaan met de bus en trein , dus kunnen onderweg ook rondkijken. Willen dit jaar 'globaal' het land door en misschien nog andere reizen gaan wijden aan specifieke streken.
Ik ga dit weekend alle reacties en tips even goed doorlezen!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:53

Ik ga jullie volgen.

Kerst 2015 nog in Ierland geweest en met de kerst 2016 zitten we ( zoontjes) er weer. Mijn broer en schoonzus wonen in Ierland.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:03

Zonde, meer dan een indruk van Ierland zal je denk ik ook niet krijgen. Heel veel reizen in een te korte tijd. Jullie zullen het zeker naar jullie zin hebben, maar nergens veel tijd hebben om dingen goed te zien.

Mijn reis met mijn vriendinnen was twee weken en we hebben toen ook alles gedaan met openbaar vervoer. Met reizen ben je best veel tijd kwijt, maar is goed te doen. Wij zijn niet in Noord Ierland geweest omdat we geen tijd meer hadden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:16

10 dagen?! In dat geval zou je je trip verkleinen en minder plekken zien, maar ze wel goed bekijken. Met wat jullie van plan zijn zie je dan echt alleen maar stations, de binnenkanten van treinen en bussen en je bed. Het is echt gewoon zonde van je tijd om dit te doen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:18

Enorm zonde eerlijk gezegd om dit in 10 dagen te proppen....
Leuk zul je het inderdaad vast hebben, maar ik denk dat je enorm veel moet gaan haasten etc en niet de tijd kunt nemen waar en wanneer je wilt. Verder vraag ik mr af of je het überhaupt redt met openbaar vervoer, zulke afstanden per dag.

Edit: zelfde idee als vjestagirl dus. Houd er ook echt rekening mee dat het openbaar vervoer echt niet zo goed geregeld is als in Nederland... Treinen rijden alleen tussen de grote steden, verder ben je aangewezen op stopbussen als je nig iets anders wilt zien dan snelweg.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:23

Loess3108 schreef:
Leuk dat je naar Ierland gaat Joyce! Zelf ben ik nu diverse keren in Galway geweest ( mn zus woont daar) en t gebied boven Galway, Connemera, vond ik erg mooi. Wij hebben toen vanuit Galway een dagtour gedaan met de bus. Ook the Burren en de cliffs of Moher waren erg gaaf. Galway zelf is een leuke stad met leuke pubs en heerlijk aan de baai, zeker een aanrader!

Dit zou ik geschreven kunnen hebben :) Ben er een aantal jaar geleden naartoe geweest, vooral deze gebieden. We zaten bij vrienden in Kinvara, een ontzettend schattig dorpje en vanuit daar hebben we de prachtige omgeving gezien. Dit jaar twijfelde we tussen Ierland en IJsland. Toch maar voor dat laatste gegaan, omdat het een grote droom van jongs af aan is. Maar Ierland is zeker een prachtig land.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:29

Wanneer ga je?
Want van 24 tot 21 augustus moet je als paarden ( eehh pony) liefhebber eigenlijk gewoon in Clifden zijn!
( The annual Connemara pony festival)

Ik ben er in ieder geval dit jaar ( voor de derde keer op rij dan..) weer bij!

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:50

Ik meld mij hier ook even. Ga met mijn collega in augustus naar Ierland, we zullen niet veel zien van ierland maar wat we zien wel heel intensief. We gaan met paard en wagen een weekje rondtrekken in de omgeving van Wicklow!! Collega is zelfs een beetje bang voor paarden maar heeft altijd gedroomd van zo'n vakantie. We hebben er in ieder geval super veel zin in!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:02

Ooh, dat lijkt me ook leuk! Prachtige manier om zo door Ierland te trekken. En inderdaad, maar een klein deel, maar heerlijk slow.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 00:09

Het is inderdaad een drukke planning, maar we hebben overal wel voldoende tijd gepland om de dingen te doen die we graag willen, dus dat komt vast goed :) Twee jaar geleden ook ruim 8000km roadtrip door Amerika gedaan (sightseeing roads, niet de hoofdwegen genomen). Ook de dagen tot de nok toe vol, weinig rust, maar wel heel gaaf :)

En voor Ierland hebben we al meerdere reizen in de planning, vandaar dat we het nu aardig globaal opzetten, er is over nagedacht! :D Wel bedankt voor de tips en het meedenken.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:26

Blijf het zonde vinden. Waarom zo'n groot rondje als het niet hoeft. Zeker als er meerde reizen naar Ierland in de planning staan, zou ik nu een deel doen en de volgende keer een ander deel.
Maar ja, zelf maar weten natuurlijk.

De vergelijking met Amerika gaat natuurlijk niet op. In je openingspost schrijf je dat je daar vier weken over gedaan hebt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:12

Het is overigens niet de bedoeling om te negatief te zijn hoor. Je gaat het denk ik heel erg naar je zin krijgen en dat hoop ik ook. Zelf zou ik het gewoon anders doen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:19

Ik ben een lang weekend naar Ierland geweest vorig jaar en wij zijn vanuit Killarney wat rondgereden. Ook een rit gemaakt door het Killarney National Park. Echt op van die heerlijke sufknollen die goed aan de hulpen waren en je lieten genieten van het mooie uitzicht!

Wij zijn vanuit Cork naar beneden gegaan en op de gok gereden:
Kinsale, Clonakilty, Kenmare etc.

Erg leuk!! Het uitgaan in Killarney was ook erg leuk en onze gids van het paardrijden heeft ons wat leuke barretjes gewezen.

Zou zo weer gaan :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:19

Ik ben het echt heel erg met je eens Mbkaatje... Je kunt minimaal 5 dagen rondom Galway vertoeven en ook rondom Cork en rondom Killarney.... Zelfs volg mij wel je hele vakantie in een van die gebieden.

Idd, niet om negatief te zijn maar om je een optimale reis te laten maken!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 00:01

Klopt, zijn we ons van bewust, maar we willen het nu gewoon zo doen ;)

Amerika was weliswaar 4 weken, maar wel veel onderweg geweest, vergelijkbaar met nu, alleen een kortere periode. De opzet komt aardig overeen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:49

Ik ga komende maand in Ierland op vakantie. Zijn er nog dingen die je echt mee moet nemen? Geen idee wat ik van het Ierse weer kan verwachten.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:50

Connemara natuurlijk!!!
:)

Edit:
Qua weer kan alles, maar reken toch maar op wat buien.

Ohhhh ben nu al jaloers, ik moet zelf nog wachten tot augustus ( internationale Connemara pony week)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:57

Esther_ schreef:
Ik ga komende maand in Ierland op vakantie. Zijn er nog dingen die je echt mee moet nemen? Geen idee wat ik van het Ierse weer kan verwachten.

'Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding'. Oftewel, neem goede regenkleding mee. Ierland heeft de neiging om soms nogal nat te zijn, al kun je mazzel hebben.

Verder, gewoon aantrekken wat je in NL ook aan zou trekken. Voor echt wandelingen in outdoor, werk met laagjes!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:42

Het kan alle kanten op met het weer in Ierland dus wees overal op voorbereid.
Waar gaan jullie heen in Ierland?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:54

Zuidwest, tussen Cork en Spanisch point. Ben benieuwd, 1e keer Ierland.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 23:05

Wij moeten ook nog even de laatste dingetjes regelen. Schiet al mooi op :)