[Foto] Dolfijnen spotten bij Tenerife!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:01

Oohh wat leuk! Ik ben in 1999 met de flipper uno geweest. Varen ze nog steeds met dat soort van piratenschip?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [Foto] Dolfijnen spotten bij Tenerife!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:05

Wat leuk! Wij hebben dit op Gran Canaria ook gedaan. Ze garandeerden dat we dolfijnen zouden zien en dat klopte! :D Helaas had ik een dag van tevoren mijn hoofd heel hard gestoten nadat ik was flauw gevallen en vermoedelijk een hersenschudding opgelopen. Eigenwijs als ik ben wilde ik toch mee op de boot en werd ik dus gigantisch zeeziek := Maar toch was het gaaf! :D

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:06

Waauw zo gaaf! We hebben gister vakantie geboekt naar tenerife! Hoop dat ik dit ook kan zien <3

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:06

Wauw, gaaf!
Tenerife is zo leuk! :D Geniet van je vakantie verder!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:08

Wauw, echt supertof!
Mocht ik een keer naar Tenerife gaan, houd ik dit zeker in gedachte. Wat een ervaring joh! :D
Veel plezier nog.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 18:31

Wat grappig LadyMadonna! Die boot varen ze inderdaad nog steeds mee, als ik die vanaf ons balkon in de gaten houd kan ik zien waar dolfijnen zijn :D

Suliko, ze hebben echt heel veel kracht ja! we gingen ook super snel, dat houden ze gewoon bij!

Hier is inderdaad ook 100% visgarantie als het water goed is (dus dolfijnen, walvissen of orka's oid. maar dat is erg zeldzaam omdat die er alleen op trekking zijn)
Ze hebben een bootje wat vooruit gaat om ze te zoeken waardoor de tours er dus zo geen kunnen varen.

Cayenne, op de zijkant van onze boot hing ook een plek waardoor ik het van te voren wel even benauwd kreeg := Maar ik had gelukkig nergens last van, echt balen als je dat wel hebt!

Weet je ook al naar welke plaats je gaat sunnubellami? Leuk dat je ook gaat, je ziet ze vast wel :D

Verder bedankt iedereen!! Ik kan niet wachten tot morgen :):)

Dit is Flipper Uno/piraten boot vanaf mijn balkon met vinnen :D
Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:42

Tenerife, een prachtig eiland! Ga ooit een keer terug :D

Deze boottrip ook gemaakt, echt zo gaaf! En wat een gave foto's heb je zeg! Dat is mij niet gelukt :P

Ook in Gran Canaria geweest en ook een dolfijnentrip gedaan, alleen met een Catamaran, was niet zo'n pretje :')

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:32

Wij gaan naar playa las americas !
Ben benieuwd, kan niet wachten tot ik op vakantie ga!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:35

Als ik het me goed herinner is de kans op orcas het grootst in februari!
Wij hebben toen ook pilot Wales gezien, maar dat was vanaf los cristianos, dus niet bij los gigantes waar jij nu zit

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:42

Wat gaaf!! Ik heb ze gezien in Indonesië. Maar dat moment is echt magisch, blijft waanzinnig om ze in het echt te zien zwemmen en springen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:26

Bedankt weer!

Dat zou echt onwijs gaaf zijn LadyMadonna! Maar we hebben er nog niemand over gehoord dus ik ben bang dat ze er nu niet zitten.

Dat is niet heel ver weg van hier Sunnybellami, daar is een grote boulevard!

Magisch is een goeie omschrijving <3

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:28

Ohh gaaf!! :wow: <3

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:32

Oh wat leuk TS, ik ga volgende maand naar Tenerife, zit in Puerto de Santiago, dus vlak bij Los Gigantes. Ik heb al meerdere malen op verschillende locaties dolfijnen/walvissen gespot, maar het blijft altijd weer enorm indrukwekkend. Ga over een paar weken zeker ook, en zo te horen is de Flipper Uno een aanrader.

Geniet nog van je vakantie!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:35

Wat enorrrrmm gaaf!
Ik ben ook bij Playa de las Americas geweest en ben ook dolfijnen gaan spotten.
Werd helaas wel zeeziek dus niet enorm van kunnen genieten maar wauw, wat een ervaring he? <3

Wat een enorm gave foto's ook!
Als ik de kans krijg ga ik nog eens terug naar Tenerife!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:46

Dat is het zeker turtlelito! Ik zou wel een laag bootje nemen, dan springen ze echt naast je in plaats van onder je. Dat lijkt mij toch net wat gaver :D

Ja het is echt gaaf Jolmer! :)) Wel echt balen dat je zeeziek werd. Wij hadden expres een lage boot, hoe dichter je bij het water zit hoe minder snel je zeeziek wordt. Wie weet een tip voor de volgende keer?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:52

Ja, ik zit net op de website te kijken: hoe kleiner hoe beter in dit geval! Op de site wordt aangegeven dat de kleinere bootjes vooral voor de pendeldienst met La Masca zijn, maar schijnbaar doen ze dus ook dolfijnentoers. Des te beter!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:57

Nou,...ik heb wel ervaring met zeilen. En het is eerder hoe korter de golfslag hoe eerder je zeeziek bent.
Al kan je van het deinen ook wel heel misselijk worden.

Mijn ervaring hoe groter(langer)de boot en hoe meer vermogen de motor van de boot heeft hoe stiller hij in het water ligt.

Waar je voor moet zorgen is dat je niet met een kater op de boot zit, geen lege maag, voldoende drinken en niet in het overdekte gedeelte gaat zitten. Zorg dat je altijd de horizon kan zien en in de frisse lucht gaat zitten.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:58

Ieuwlll die krab is echt eng :wow: doet me meteen denken aan Jamaica, waar ze gewoon in het donker voor je koplampen verschijnen... en dreigen met hun scharen 'neeeuhh ik ga niet aan de kant!' heeele grote joekels brrr! Doodeng haha... %)

Maaarr..die dolfijnen zijn erg prachtig. Lijkt me super gaaf om dat van zo dichtbij mee te maken. En wat kunnen ze hard zwemmen he?! Super tof!! <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 21:00

Ja die hadden wij inderdaad! Dan ga je eerst dolfijnen spotten en daarna naar die baai bij La Masca waar ze de wandelaars op halen, die baai is ook heel leuk dus dat is een mooie combi :) Wij hadden 1,5 uur maar volgens mij kunnen die tochten in kleine bootjes ook 1 of 2 uur.

Ik weet niet of ze daar altijd dolfijnen tours mee doen, maar dat zul je vast kunnen vragen. Ik denk dat ze zoiets makkelijk aanpassen :j

Oh Natasja dat wist ik niet, mijn ouders zeiden dat hoe 'lager' hoe beter was :P En inderdaad zorgen dat je geen honger hebt en dat je de horizon kunt zien.. Maar ze hebben niet mega veel verstand van varen (gewoon wat ze hebben gehoord op reizen) dus ik geloof zo dat er nog meer dingen zijn waar je rekening mee kunt houden.

Ik vond die krabben ook echt ja, ze zijn ook zo groot! De dolfijnen gaan mega hard ja, echt gaaf :))

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:08

melody7 schreef:
Oh Natasja dat wist ik niet, mijn ouders zeiden dat hoe 'lager' hoe beter was :P En inderdaad zorgen dat je geen honger hebt en dat je de horizon kunt zien.. Maar ze hebben niet mega veel verstand van varen (gewoon wat ze hebben gehoord op reizen) dus ik geloof zo dat er nog meer dingen zijn waar je rekening mee kunt houden.

In ons "kleine" bootje zagen ze er dus zo uit.

https://www.facebook.com/natasjastangen ... =2&theater

Je zie dat het redelijk schommelt. Geen zeil op. Langzaam varen en dan voel je de golven wel.
Maar goed, inmiddels zeebenen.

Ze bleven ongeveer 10 minuten om ons heen zwemmen.

edit,...ik zou het geluid effe uitzetten :P

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:04

Wat gaaf Lysanne! Dat lijkt me echt een geweldige ervaring :) wil ik ook! ;) geniet ervan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:51

melody7 schreef:
Dat zou echt onwijs gaaf zijn LadyMadonna! Maar we hebben er nog niemand over gehoord dus ik ben bang dat ze er nu niet zitten.

Ze zijn er op jaarbasis maar ook een dag of 3, omdat de eilanden toevallig op hun trekroute liggen.
Toen een heel gesprek gehad met een plaatselijke visser.

Toen wij met een man of 40 op de flipper uno zaten was de zee echt heel ruig. Meer dan de helft was ziek (en ik werd ziek van de kotsende mensen om me heen :') )

En dan krijg je aan boord ook nog "haaienpis" ;) (weet de Spaanse naam niet meer, een gele likeur die naar pisang smaakte)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 00:14

Natasja, dat schommelt inderdaad vrij veel! Wij voelden het uiteraard ook wel, maar ik vond het alles meevallen. Nou gingen we natuurlijk vrij snel en de zee was volgens mij rustig (vandaag zie ik wel golven, gisteren niet) dus dat zal natuurlijk ook meespelen.

Wie weet komt het er bij jou ook nog wel van Leonie! :D

LadyMadonna, ah dan is de kans wel heel klein ja! Dan heb je echt geluk.

Pff ik zou ook ziek worden met zoveel kotsende mensen :=

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 19:54

Vandaag ben ik weer geweest :D

Dit keer kwamen we eerst bij een groep walvissen, wat zijn die groot zeg! En lelijk :+ Het waren grienden, die hebben zo'n ronde kop.
Daarna gingen we door naar een groepje dolfijnen, deze waren erg rustig dus helaas geen spring foto's dit keer, het meest actiefste wat ze hebben gedaan was een keer op het water meppen :P Maar het was toch weer erg gaaf, weer wat anders!

De walvissen:
Afbeelding

Al spuitend:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je zelfs een oog:
Afbeelding

En de dolfijnen:
Afbeelding

Afbeelding

Donderdag gaan we nog een keer, ik hoop dat we dan weer een drukke groep vinden want dat is toch wel het leukst :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:02

melody7 schreef:
Natasja, dat schommelt inderdaad vrij veel! Wij voelden het uiteraard ook wel, maar ik vond het alles meevallen. Nou gingen we natuurlijk vrij snel en de zee was volgens mij rustig (vandaag zie ik wel golven, gisteren niet) dus dat zal natuurlijk ook meespelen.

Hoe meer snelheid hoe vlakker je in het water ligt.

Wij hadden daar ook bft 5 op de kop. Hadden de moter hier net aangezet vanwege de dolfijnen.(ze komen op het motor geluid af.)

Die laatste foto's zijn ook weer heel mooi. :j