De wereld heeft mooiere plaatsen in de wereld dan Pakistan.
Iran lijkt me al een mooie uitdaging. India is al een uitdaging.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babeth schreef:Lieve bokkers, willen jullie alsjeblieft mijn laatste bericht nogmaals lezen, dank daarvoor. Ik laat me niet wegjagen uit Pakistan. Ik ben een ervaren reiziger die al 3 jaar non stop de wereld rondreist, ook in gevaarlijke landen. Het risico is voor mijzelf.
Iran staat overigens ook op de lijst, ik ga via Iran naar Pakistan.
gekvanfleur schreef:Als je echt een ervaren reiziger geweest was had je
A: deze vraag niet hoeven stellen.
B: Geweten dat ontkennen van een potentieel gevaar de grootste valkuil is. Je laat je niet wegjagen, sorry maar ik moest er bijna om lachen. Elk mens met een beetje verstand wil daar niet zijn en degene die dat wel willen en ervaren genoeg zijn daarvoor doen 1 ding: niet in hun eentje rondtrekken zeker niet als vrouw. Je klinkt niet als ervaren maar zeer naïef. Zelfs ervaren zakenlui verplaatsen zich hier veelal in konvooien en nooit zonder gewapende bewakers.
Wat was tot nu toe je 'spannenste' land?
Babeth schreef:Lieve bokkers, willen jullie alsjeblieft mijn laatste bericht nogmaals lezen, dank daarvoor. Ik laat me niet wegjagen uit Pakistan. Ik ben een ervaren reiziger die al 3 jaar non stop de wereld rondreist, ook in gevaarlijke landen. Het risico is voor mijzelf.
_San87_ schreef:Ik snap reisdrang helemaal. Reisdrang naar landen waar je je leven niet zeker bent, snap ik niet. Vooral niet wanneer er legio andere mogelijkheden zijn voor spannende reizen waar de kans groot is dat je deze wel overleeft. En denk ook aan de mensen die jou moeten gaan helpen als het wel mis gaat, je bent, helaas voor jou misschien, niet alleen op de wereld en moet daarom ook denken aan je omgeving.
Wel een Darwin-nominatie waard mocht je echt gaan, dat dan weer wel.
NatasjavE schreef:Pakistan staat in de in de top 10 van meest gevaarlijke landen op 10. De mooiste stad Peshawar staat op 3 van meest gevaarlijke Steden.
Ga je kijken hoe dat echter voor vrouwen is.
Dan staat Pakistan ineens op nummer 3 van meest gevaarlijke landen.
Na Afghanistan en Congo.
http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/3 ... ouwen.html
Goof schreef:Maar TS is wel een alleen reizende Westerse vrouw. Hoe veilig gaat zij zijn in Pakistan, denk je?NatasjavE schreef:Pakistan staat in de in de top 10 van meest gevaarlijke landen op 10. De mooiste stad Peshawar staat op 3 van meest gevaarlijke Steden.
Na Afghanistan en Congo.
Voor Pakistaanse vrouwen ja, in verband met eerwraak.
Ik gok zomaar dat TS niets te maken heeft met de Pakistaanse eerwraak.
MacavityL schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het standpunt van de ambassase is in dit soort zaken, als mensen voor plezier (en dus niet werk) naar dit soort landen willen reizen, worden er dan uberhaupt wel een visum uitgegeven?
Goof schreef:NatasjavE schreef:Pakistan staat in de in de top 10 van meest gevaarlijke landen op 10. De mooiste stad Peshawar staat op 3 van meest gevaarlijke Steden.
Na Afghanistan en Congo.
Voor Pakistaanse vrouwen ja, in verband met eerwraak.
Ik gok zomaar dat TS niets te maken heeft met de Pakistaanse eerwraak.
verootjoo schreef:MacavityL schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het standpunt van de ambassase is in dit soort zaken, als mensen voor plezier (en dus niet werk) naar dit soort landen willen reizen, worden er dan uberhaupt wel een visum uitgegeven?
Als je maar betaalt wel... Je moet als toerist alleen wel de papieren van je reisorganisatie overleggen om te voorkomen dat mensen alleen gaan reizen.
Verder kan bij problemen de Nederlandse ambassade niks voor je doen omdat alle westerse diplomaten geweigerd worden. Dus als je ontvoerd, verkracht of vermoord wordt (en die kans is ook nog eens behoorlijk aanwezig) heb je een serieus probleem. Niemand weet waar je bent en je komt zowel levend als dood niet meer terug.