Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:00

Op geen enkele manier snap ik deze behoefte.
De wereld heeft mooiere plaatsen in de wereld dan Pakistan.
Iran lijkt me al een mooie uitdaging. India is al een uitdaging.

Afbeelding

MarliesV

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:37

Met een beetje googlen kom ik als niet reiziger alle info tegen die ik nodig heb.

Dus of je plaatst dit op Bokt omdat je vreselijk dom en naïef bent.
Of omdat je denkt enorm interessant te zijn door naar zo'n gebied te reizen.

Wens je veel succes en hoop dat je het licht ziet en niet gaat, mocht je gaan......ach laat maar.....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:42

Babeth schreef:
Lieve bokkers, willen jullie alsjeblieft mijn laatste bericht nogmaals lezen, dank daarvoor. Ik laat me niet wegjagen uit Pakistan. Ik ben een ervaren reiziger die al 3 jaar non stop de wereld rondreist, ook in gevaarlijke landen. Het risico is voor mijzelf.
Iran staat overigens ook op de lijst, ik ga via Iran naar Pakistan.

Ik ben benieuwd in welke 'gevaarlijke' landen je al geweest bent. :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:13

ik ben ook in Pakistan geweest, maar dat was al in 2002 en 2004, met mijn tante. wij hebben toen een visum gehaald bij de ambassade in Den Haag. Dat was geen enkel probleem, maar wij gingen daar ook op bezoek bij familie (die daar als expats een paar jaar zaten)
Het zuiden was toen prima te reizen (alleen buiten de stad idd met bewaking), net als Lahore
maar Noordwest moet je niet komen als vrouw.

Het was er toen al wel aan het veranderen, steeds meer terug naar de strengere regels...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:22

gekvanfleur schreef:
Als je echt een ervaren reiziger geweest was had je

A: deze vraag niet hoeven stellen.
B: Geweten dat ontkennen van een potentieel gevaar de grootste valkuil is. Je laat je niet wegjagen, sorry maar ik moest er bijna om lachen. Elk mens met een beetje verstand wil daar niet zijn en degene die dat wel willen en ervaren genoeg zijn daarvoor doen 1 ding: niet in hun eentje rondtrekken zeker niet als vrouw. Je klinkt niet als ervaren maar zeer naïef. Zelfs ervaren zakenlui verplaatsen zich hier veelal in konvooien en nooit zonder gewapende bewakers.

Wat was tot nu toe je 'spannenste' land?

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.
Ervaren of niet, 3 jaar rondreizen of niet, Pakistan is geen vakantie land. Sommige plekken op de wereld moet je niet willen bezoeken. Helaas.
En gevaar wegwuiven?? Dom dom. Grote valkuil inderdaad, erken altijd gevaar.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:40

Babeth schreef:
Lieve bokkers, willen jullie alsjeblieft mijn laatste bericht nogmaals lezen, dank daarvoor. Ik laat me niet wegjagen uit Pakistan. Ik ben een ervaren reiziger die al 3 jaar non stop de wereld rondreist, ook in gevaarlijke landen. Het risico is voor mijzelf.

Hier zit het naïeve gedeelte. Het risico is niet alleen voor jezelf, maar ook voor alle andere mensen die risico gaan lopen als ze jou (of je dat nu wilt of niet) zullen gaan helpen als er wel wat gebeurd of als ze je voor iets willen behoeden (b.v. voor de wat minder vriendelijke acties van hun medelandgenoten).

Wat denk je in Pakistan te gaan ontdekken dat je nergens anders kunt zien/meemaken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:46

Ik snap reisdrang helemaal. Reisdrang naar landen waar je je leven niet zeker bent, snap ik niet. Vooral niet wanneer er legio andere mogelijkheden zijn voor spannende reizen waar de kans groot is dat je deze wel overleeft. En denk ook aan de mensen die jou moeten gaan helpen als het wel mis gaat, je bent, helaas voor jou misschien, niet alleen op de wereld en moet daarom ook denken aan je omgeving.

Wel een Darwin-nominatie waard mocht je echt gaan, dat dan weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:51

_San87_ schreef:
Ik snap reisdrang helemaal. Reisdrang naar landen waar je je leven niet zeker bent, snap ik niet. Vooral niet wanneer er legio andere mogelijkheden zijn voor spannende reizen waar de kans groot is dat je deze wel overleeft. En denk ook aan de mensen die jou moeten gaan helpen als het wel mis gaat, je bent, helaas voor jou misschien, niet alleen op de wereld en moet daarom ook denken aan je omgeving.

Wel een Darwin-nominatie waard mocht je echt gaan, dat dan weer wel
.

:')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:09

Pakistan staat in de in de top 10 van meest gevaarlijke landen op 10. De mooiste stad Peshawar staat op 3 van meest gevaarlijke Steden.

Ga je kijken hoe dat echter voor vrouwen is.
Dan staat Pakistan ineens op nummer 3 van meest gevaarlijke landen.
Na Afghanistan en Congo.

http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/3 ... ouwen.html

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:10

*knip*
Wat een asociale reactie, je moest je schamen! Dat zeg je toch niet op zon manier??
Laatst bijgewerkt door Nadia op 12-02-16 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderd bericht verwijderd

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:12

NatasjavE schreef:
Pakistan staat in de in de top 10 van meest gevaarlijke landen op 10. De mooiste stad Peshawar staat op 3 van meest gevaarlijke Steden.

Na Afghanistan en Congo.

Voor Pakistaanse vrouwen ja, in verband met eerwraak.
Ik gok zomaar dat TS niets te maken heeft met de Pakistaanse eerwraak.

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:14

Ik snap op zich de reislust wel naar 'onbekende' gebieden, al zou ik zelf Pakistan toch even overslaan maar goed..Waarom stel je niet met behulp van een reisagent een individuele reis samen? Groepsreizen zijn inderdaad vreselijk maar zoiets zou toch kunnen? Dan heb je wel de vrijheid van het alleen reizen maar toch wat hulp bij het plannen van 'veilige' hotels en bijvoorbeed alvast vervoer geregeld, want om nu zelf daar taxi's/drivers te regelen lijkt me al niet helemaal prettig.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:18

ik schaam mij helemaal nergens voor Waikiki, ik denk daar idd zo over!
En ik denk velen hier met mij, alleen zeggen ze het net ff wat anders ;)

Daarbij is Bokt een openbaar forum, waar je gelukkig je eigen mening mag geven.

Ik vind dat je niet spoort als je voor thrill-seeking naar zulk soort landen wil
als vrouw alleen, zonder begeleiding. (hoe naïef kun je zijn....)
Maar goed haar keus, haar leven!
Ik heb alleen medelijden met haar ouders/familie/vrienden...die doen geen oog meer dicht!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:21

Ik denk eigenlijk ook dat de strekking van de meeste berichten hetzelfde is als die ''asociale'' van listiglisje maar zij spreekt het keihard uit. Ik zou er ook niet voor kiezen om het op die manier te doen maar hey, ieders eigen keuze.

Het lijkt mij zeker niet slim om naar een land op vakantie (dus eigenlijk MOET het niet eens voor werk ofzo) te gaan wat een hoog veiligheidsrisico heeft. Hoe ervaren je als reiziger ook bent, dit moet je niet willen. En je laat je familie ook nog eens in stress achter, tenminste...het lijkt mij niet dat die lekker rustig zitten als jij naar een dergelijk land op vakantie gaat. In je eentje notabene.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:28

Op vakantie ook echt... Waanzin!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:30

Goof schreef:
NatasjavE schreef:

Na Afghanistan en Congo.

Maar TS is wel een alleen reizende Westerse vrouw. Hoe veilig gaat zij zijn in Pakistan, denk je?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:33

Waarom is het aan ons om een mening erover te vellen? Het is de keuze van TS. :)

Ik kan je helaas niet meer erover vertellen hoe het in zijn werk gaat met een visum voor Pakistan. Het lijkt me wel een prachtig land met prachtige natuur.

TS, wat trekt je naar Pakistan toe?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:37

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het standpunt van de ambassase is in dit soort zaken, als mensen voor plezier (en dus niet werk) naar dit soort landen willen reizen, worden er dan uberhaupt wel een visum uitgegeven?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:37

Ik snap die reislust ook. Absoluut. Maar alleen naar Pakistan? Nope. Als de Nederlandse overheid een dusdanig negatief reisadvies geeft, dan moet je je bedenken dat áls je in een benarde situatie komt, ze jou daar niet uit kunnen halen. Ze hebben in Pakistan nog een Nederlandse ambassade, maar er zijn landen waar die geheel weg is. Ik wil best geloven dat zo'n ambassade in een land als Pakistan ook ieder moment kan vallen. :n

Ik vind het wel enorm gaaf dat je zulke stoere reizen maakt. Iran zou je best nog eens kunnen proberen, maar er zijn nog zo veel andere bizarre landen op aarde, die je vast eerst kunt proberen. Als je toch gek wilt doen, ga dan eens naar Noord-Korea. Dat is pas interessant. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:42

MacavityL schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het standpunt van de ambassase is in dit soort zaken, als mensen voor plezier (en dus niet werk) naar dit soort landen willen reizen, worden er dan uberhaupt wel een visum uitgegeven?

Als je maar betaalt wel... Je moet als toerist alleen wel de papieren van je reisorganisatie overleggen om te voorkomen dat mensen alleen gaan reizen.

Verder kan bij problemen de Nederlandse ambassade niks voor je doen omdat alle westerse diplomaten geweigerd worden. Dus als je ontvoerd, verkracht of vermoord wordt (en die kans is ook nog eens behoorlijk aanwezig) heb je een serieus probleem. Niemand weet waar je bent en je komt zowel levend als dood niet meer terug.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:43

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:45

Babeth schreef:

Tja, jouw keus inderdaad.
Maar als je zo ervaren bent, waarom vraag je dan op Bokt tips over visa? Dat doe je toch beter bij een consulaat of ambassade lijkt me.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:45

Goof schreef:
NatasjavE schreef:

Na Afghanistan en Congo.

Niet goed gelezen :o

Blijft echter een onverstandige vakantiebestemming.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:46

verootjoo schreef:
MacavityL schreef:

Als je maar betaalt wel... Je moet als toerist alleen wel de papieren van je reisorganisatie overleggen om te voorkomen dat mensen alleen gaan reizen.

Verder kan bij problemen de Nederlandse ambassade niks voor je doen omdat alle westerse diplomaten geweigerd worden. Dus als je ontvoerd, verkracht of vermoord wordt (en die kans is ook nog eens behoorlijk aanwezig) heb je een serieus probleem. Niemand weet waar je bent en je komt zowel levend als dood niet meer terug.

Heb je dan überhaupt al niet een klein probleem? :D

Ik hoop dat TS nadenkt over alle risico's die andere mensen moeten nemen als zij spoorloos verdwenen blijkt te zijn.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:49

en nog een PS: probeer eens contact te leggen met Thomas Erdbrink, een van de laatste westerse journalisten in Teheran. Die kan je uit langjarige ervaring vertellen of je er goed aan doet. Maar voor het overige: veel succes, ik hoop dat je hollandse blik op de risico's die je loopt wel helder genoeg is.