Rondtrip door Canada voor goeie prijs, wie wil mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 23:45

Icecrystal schreef:
Ik heb eventueel ook interesse! Ik ben al eens in Canada geweest en heb ook op een onwijs gave stal gewerkt daar.

Wat zullen de kosten precies zijn en heb je een link naar de aanbieding?

Wat leuk dat je interesse hebt!

We hebben vandaag een offerte aangevraagd met wat de kosten zullen zijn en deze zouden we morgen krijgen.
Wat we zelf hebben kunnen vinden is dat het nog +/- 1000 pp gaat kosten voor vliegticket, camper, verzekeringen en 1 nacht hotel. Natuurlijk moet je dan wel zelf brandstof en campeerplaatsen betalen, maar met zijn vieren zou dat goed te doen zijn. De route kunnen we helemaal zelf bepalen.

Dit is de link: https://camperreizen.wtc.nl/noord-amerika/canada/british-columbia/vancouver/wegbrengactie-cruise-west-canada/prijsberekening
De datum van vertrek kan verandert worden.

Als je nog vragen hebt laat het dan maar weten :)

Icecrystal

Re: Rondtrip door Canada voor goeie prijs, wie wil mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:55

Onwijs gaaf!
Mijn plan was al om nog eens terug te gaan naar de ranch. Ik zie dat het ook echt op de route ligt.. :D

Ik kan alleen niet fotograferen. Ik weet niet of jullie echt iemand zoeken die daar van houd?

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 23:58

Icecrystal schreef:
Onwijs gaaf!
Mijn plan was al om nog eens terug te gaan naar de ranch. Ik zie dat het ook echt op de route ligt.. :D

Ik kan alleen niet fotograferen. Ik weet niet of jullie echt iemand zoeken die daar van houd?

Leuk zeg! Het is natuurlijk leuk als je kan fotograferen, maar zeker geen vereiste. Zolang jij het maar
niet erg vind als wij gaan fotograferen en als je het leuk vind kunnen we je altijd nog wat leren :D

Mooi dat de ranch op de route ligt!
We willen ook sowieso kijken of we bij wat stallen langs kunnen ;)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:06

Lijkt mij erg leuk, als ik maar niet hoef te rijden (in druk verkeer) :P En geen koud weer

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 00:12

Gucci_ schreef:
Lijkt mij erg leuk, als ik maar niet hoef te rijden (in druk verkeer) :P En geen koud weer

Haha, met het rijden zou het wel goed komen. Al zou het wel fijn zijn als je kleine stukjes wil rijden :P . Het koude weer kan ik niet beloven, al is het is die periode niet heel koud meer ;)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:13

Kom even snel wat vertellen, ben een paar maandjes terug op rondreis geweest in west Canada. Maak je over het verkeer maar geen zorgen, heb ze nergens zo vriendelijk gezien op de weg als daar. Heb er mijn hele vakantie niemand horen toeteren enzo haha.
Was van Calgary naar Vancouver gereden maar ben geen kale maisvlakte tegengekomen!
Voor vragen over Canada verder zelf zijn jullie welkom :p

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 00:34

Poess91 schreef:
Kom even snel wat vertellen, ben een paar maandjes terug op rondreis geweest in west Canada. Maak je over het verkeer maar geen zorgen, heb ze nergens zo vriendelijk gezien op de weg als daar. Heb er mijn hele vakantie niemand horen toeteren enzo haha.
Was van Calgary naar Vancouver gereden maar ben geen kale maisvlakte tegengekomen!
Voor vragen over Canada verder zelf zijn jullie welkom :p

Wat gaaf!
Als het lukt zal je van me horen :)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:51

Ik was daar in april en toen sneeuwde het nog. Mooi weer kan, maar is dus niet zeker.

Ik vind het leuk om wat te leren over fotografie!

Ik zal vandaag kijken of het haalbaar is voor mij om mee te gaan :D

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:15

Het is wel een stukje verder dan 4000 km.. maar wel heel gaaf. De mooiste natuur zie je pas in west Canada en de foto bij je openingspost ( Morraine Lake ) ligt in Lake Louise. In Toronto is het al best mooi weer in mei, in de Rocky's zit je nog steeds met wintercondities en in mei is Morraine Lake nog gesloten. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer prachtige plekken.. Ik ken de Rockies als mijn broekzak, mocht je tips nodig hebben. Ik hoop dat je een reispartner vindt!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:55

Dus je zou in april/mei nog prima kunnen skiën in Whistler?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:47

Begin April is meestal de laatste week. Wij skien altijd de eerste week van April in Banff. Voor Whistler is het hetzelfde. Halverwege April/mei is te laat.

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 12:26

lennylenny schreef:
Begin April is meestal de laatste week. Wij skien altijd de eerste week van April in Banff. Voor Whistler is het hetzelfde. Halverwege April/mei is te laat.

Zou je nog wel genoeg sneeuw hebben om paarden in de sneeuw te fotograferen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:27

Phiep schreef:
Gucci_ schreef:

Haha, met het rijden zou het wel goed komen. Al zou het wel fijn zijn als je kleine stukjes wil rijden :P . Het koude weer kan ik niet beloven, al is het is die periode niet heel koud meer ;)

Houden jullie wel in de gate dat iedereen het juiste rijbewijs heeft om met zo'n ding te rijden?
weet niet hoe groot ie is en hoe het in Canada geregeld is maar wel iets om even na te gaan lijkt me?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:32

Ayasha schreef:
Phiep schreef:

Houden jullie wel in de gate dat iedereen het juiste rijbewijs heeft om met zo'n ding te rijden?
weet niet hoe groot ie is en hoe het in Canada geregeld is maar wel iets om even na te gaan lijkt me?

Ik heb indertijd een internationaal rijbewijs gehaald bij de ANWB; bestaat dat eigenlijk nog?

In die tijd (midden '90-er jaren) gold voor Nederlanders gewoon max 3500kg op B-rijbewijs in Canada, waar Canadezen tot, ik dacht, 7500kg op een B-rijbewijs mochten rijden.

Het kan natuurlijk zijn dat die regels intussen veranderd zijn, maar een degelijke controle lijkt me niet onverstandig.

Edit: blijkbaar bestaat het nog: http://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/het-r ... -rijbewijs
Laatst bijgewerkt door ikke op 07-02-16 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 12:34

Ayasha schreef:
Phiep schreef:

Heb ik naar gekeken en voor de camper heb je geen speciaal rijbewijs nodig, zolang je maar over de 18 bent :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:36

Phiep schreef:
Ayasha schreef:

Heb ik naar gekeken en voor de camper heb je geen speciaal rijbewijs nodig, zolang je maar over de 18 bent :)

Zie mijn reactie. Ik zou even terdege checken (bij de ambassade bijvoorbeeld) of die regels van 3500kg TMM en 7500kg TMM nog gelden.
Strikt genomen zou je onverzekerd rond kunnen rijden.......

Je zou hier eens kunnen beginnen: http://www.cic.gc.ca/english/newcomers/ ... riving.asp

Zoals je kunt lezen, een internationaal rijbewijs is verplicht in Canada als buitenlander!!

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 12:44

ikke schreef:
Phiep schreef:

Zie mijn reactie. Ik zou even terdege checken (bij de ambassade bijvoorbeeld) of die regels van 3500kg TMM en 7500kg TMM nog gelden.
Strikt genomen zou je onverzekerd rond kunnen rijden.......

Je zou hier eens kunnen beginnen: http://www.cic.gc.ca/english/newcomers/ ... riving.asp

Zoals je kunt lezen, een internationaal rijbewijs is verplicht in Canada als buitenlander!!

Dank dat wist ik niet, ik ga even kijken!

Edit: de link en andere websites bekeken en met een gewoon rijbewijs B, zolang het rechtmatig is kan je gewoon een camper in Canada besturen. :)

https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic-g659487-i11598-k6323289-RV_driving_in_the_Rockies_on_a_UK_driving_licence-Canadian_Rockies_Alberta.html
Laatst bijgewerkt door Phiep op 07-02-16 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:45

Wat een gaaf idee! M'n vriend en ik hadden er ook naar zitten kijken maar ik vind dat ding eigenlijk net te groot (ruim 9 meter!) en die paar duizend km door het niets vind zou ik zonde van m'n tijd vinden ivm beperkt aantal dagen vakantie. 1,5 jaar geleden hebben we 2,5 week door de VS gereisd, dat was ruim 3500km in een fantastisch fijne auto en dat waren we op een bepaald moment qua afstand wel een beetje zat, laat staan bijna 5000 in 3,5 week. En dat rijdt je over een smalle klif door een national park en dan zie je die grote campers rijden op het randje van de weg, ik zou doodsangsten uitstaan denk ik :D

Je bent met B rijbewijs gewoon verzekerd, er zijn daar speciale deals gesloten met verzekeringsmaatschappijen, anders zouden ze ze nauwelijks kunnen verhuren. Wel heb je vaak een minimumleeftijd (21 of 25) en/of een minimum aantal jaar dat je je rijbewijs moet hebben (vaak 5 jaar).

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:47

Alleen in de bergen nog sneeuw in Mei. In Mei is het weer verraderlijk, het kan mooi zijn, sneeuwen, regen, modderstromen enz.. Je hebt idd een internationaal rijbewijs nodig, maar dat is peanuts, kun je zo halen bij de ANWB. Verder mag je met een gewoon rijbewijs in een camper rijden. Als je in mei gaat rijden ben je natuurlijk nog niet meteen in de Rockies, in de hoge gebieden zul je veel sneeuw vinden en wegen die nog gesloten zijn. Rond Vancouver is het in mei prachtig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:55

Yessy schreef:
Je bent met B rijbewijs gewoon verzekerd, er zijn daar speciale deals gesloten met verzekeringsmaatschappijen, anders zouden ze ze nauwelijks kunnen verhuren. Wel heb je vaak een minimumleeftijd (21 of 25) en/of een minimum aantal jaar dat je je rijbewijs moet hebben (vaak 5 jaar).

Detail: jouw NL rijbewijs staat niet toe voertuigen te besturen van meer dan 3500kg TMM. Dat staat ook in je internationele rijbewijs! Canadezen mochten op hun versie B-rijbewijs tot iets van 7 of 8 ton TMM rijden! DAT verschil is waar het over gaat. Die Canadezen (en Amerikanen) mogen gewoon legaal rijden met die grote campers, het rijbewijs en de wet zijn daarmee in overeenstemming. Dat gold niet voor jouw NL-rijbewijs!!

Check dus even terdege of die regels nog steeds zo gelden als 20 jaar geleden, toen ik in Canada was.

Dat is mijn punt, meer niet........

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 12:59

ikke schreef:
Yessy schreef:

Detail: jouw NL rijbewijs staat niet toe voertuigen te besturen van meer dan 3500kg TMM. Dat staat ook in je internationele rijbewijs! Canadezen mochten op hun versie B-rijbewijs tot iets van 7 of 8 ton TMM rijden! DAT verschil is waar het over gaat. Die Canadezen (en Amerikanen) mogen gewoon legaal rijden met die grote campers, het rijbewijs en de wet zijn daarmee in overeenstemming. Dat gold niet voor jouw NL-rijbewijs!!

Check dus even terdege of die regels nog steeds zo gelden als 20 jaar geleden, toen ik in Canada was.

Dat is mijn punt, meer niet........

Bedankt voor je tip!
Ik ga de organisatie bellen en vragen wat zij ervan weten!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:01

Onder de 25 moet je ook vaak best veel extra betalen als bestuurder. Wij waren toen met z'n 2 en hebben toen maar besloten dat ik niet zou gaan rijden. Scheelde zo'n 250,- geloof ik

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:13

Wat Poess zegt klopt ook, een extra bestuurder kost extra geld, maar om nu zelf de 5000 km te gaan rijden... dan heb je aan 3,5 week echt niet genoeg.

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 13:17

lennylenny schreef:
Wat Poess zegt klopt ook, een extra bestuurder kost extra geld, maar om nu zelf de 5000 km te gaan rijden... dan heb je aan 3,5 week echt niet genoeg.

Er is met de organisatie gesproken en het zal incl een extra bestuurder zijn. Dit staat ook op de offerte.
Want idd in je eentje heb je aan 3,5 weken niet genoeg...

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:18

Top, waar wacht je nog op :D