Bungalow: Center Parcs of Roompot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissi

Re: Bungalow: Center Parcs of Roompot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:09

Ik ben zelf echt Landal-fan. Goede prijs-kwaliteitverhouding en goed verzorgde parken in een mooie omgeving. Wij doen al jaren niets anders. CP vind ik echt vergane glorie voor veel te veel geld en voor Roompot geldt eigenlijk een beetje hetzelfde. Maar dat vind ik hoor, een ander zweert weer bij CP.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:10

sunrise, dan is het voor jou minder geld.
maar jij boekt dan niet budgetair..

budget technisch is het verstandiger om iets te boeken waar je kunt koken.
dan ben je goedkoper af dan in een hotel.

zwembad van een hotel is om even te dobberen en een paar baantjes te trekken,
cp heeft een subtropisch zwemparadijs..

denk dat ze niet echt vergelijkbaar zijn.

overigens, ik boek cp, als ik ga altijd via een aanbieding.. en voor minimaal een midweek.. dan valt een hotel, zeker als het inclusief ontbijt en dinner is toch meestal wel ongunstiger uit.

zeker als ik er nog een privesauna'tje bij optel ;)

cissy: Bij cp ligt het er aan welk park en welk huisje.. gefasseerd worden ze gerenoveerd en dat gaat al enkele jaren zo.. De nieuwere huisjes, zijn wat mij betreft minstens gelijkwaardig aan landall, zo niet luxer ;). Landall, ligt het er ook maar net aan welk park je boekt wat je ervoor terugziet.. heb zelf schuin tegenover een gewoond en er een jaar lang gebruik gemaakt van de wasserette (wasmachine had ik wel, maar werd gek van wasgoed aan de lijn of binnen in mijn kleine huisje hangen).. De snackbar was meer dan de helft van de week gesloten, het restaurant was een deel van de week gesloten, het zwembad was slechts beperkt open.. je moest daar echt heengaan voor de omgeving want van het park zelf moest je het daar echt niet hebben.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:21

Ik ga al jaren naar center parcs erperheide en inderdaad de huisjes zijn gedateerd maar ik vindt dat echt niet erg. Brengt mijn jeugd weer een beetje boven. :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:03

Wij zaten dus inderdaad in een oud huisje op centerparcs.

Ik zou als ik niet met kinderen zou gaan, lekker ergens anders heen gaan met z'n tweeën.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:07

Als je echt wil kiezen tussen Center Parcs en Roompot.... Dan Centerparcs.
Persoonlijk vind ik centerparc leuker dan roompot.

Maar mijn voorkeur wat betreft vakantieparken gaat eigenlijk altijd uit naar Landal. Zijn ook mooie parken en betaalbaar. Miggelenberg en Coldenhove zijn erg leuk. Ook een hele mooie omgeving.

en natuurlijk zit ik ook meteen op de site te kijken :+

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:24

Ik ben echt fan van Centre Parcs. Maar ik boek dan ook alleen maar huisjes waarbij de parken vier of meer vogels (sterren) hebben en altijd een comfort huisje. Net iets luxer dan premium. Je betaald wel wat meer, maar er zijn dan genoeg activiteiten voor kinderen en altijd een mooi zwembad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:28

Zou Roompot in Cadzand-bad lekker laten schieten. De huisjes zijn leuk, hoor, maar het staat zo dicht op elkaar dat je elkaar de kamer zo in kijkt. Weinig tot geen privacy.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:30

woon niet ver van port zelande, maar de bungalows zijn niet altijd schoon ha ha verder mooi park, en zeker wat te doen, fijn zwembad en goed eten

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:31

Het centrum enzo can Centerparcs vind ik echt prima maar die huisjes kunnen ze allemaal wel platgooien! Die zijn echt vreselijk. Landal heeft bij veel parken veel mooiere huisjes, ook vrijstaand ook zijn er veel met een leuk zwembad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:31

En de huisjes van Landal in Nieuwvliet bieden ook geen privacy, dat is nog meer open en als je een huisje aan de 'grote straat' hebt, kan ik iedere ochtend naar je zwaaien :7. Wel zijn het prachtige woningen en heel luxe uitgerust met sauna e.d.. Roompot St. Pierre kun je ook beter wegblijven (Nieuwvliet), daar heb ik nog geen goed woord over gehoord.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:35

Bij Roompot Port Zelande hadden wij een ronduit smerig huisje. Te vies voor woorden, dus ik zou dit park zeker niet aanraden.

Ook ben ik bij Residence Cadzand-Bad geweest en dit was zeker voor herhaling vatbaar. Mooie, ruime, schone huisjes en dichtbij het strand. Op het park zelf is alleen wat minder te doen vonden wij.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:46

CenterParcs: als je met kinderen gaat, huisjes minder, amusement meer, duur.

Landal: goedkoper, vaak mooiere tot hele luxe huisjes, diverse parken sommige heel kindgericht, sommige echt voor ouderen.

Roompot: :x

Wij gaan zelf altijd naar Landalparken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:58

Wij zijn meerdere malen bij Roompot geweest, meerdere malen bij CenterParcs en ook meerdere malen bij Landal.

Bij alle 3 tevreden, maar het ligt wel aan de insteek waarmee je op vakantie gaat.

CP is prima op het park, maar ligt altijd onwijs afgelegen, als je op vakantie gaat om activiteiten te ondernemen en graag wat van de omgeving wilt zien dan is CP geen aanraden. Als je op het park wilt blijven is CP wel een aanrader. Veel activiteiten (maar daar betaal je wel goed voor). Echter zijn de huisjes wel gedateerd en stoffig.

Roompot en Landal is vergelijkbaar, ligt vaak bij een touristische plaats. Er zijn weinig tot geen activiteiten op het park, al is dit wel afhankelijk van het park. (Bowlen, midgetgolf en zwemmen kan altijd wel, maar er is geen ruime speelhal en avondprogramma's voor volwassenen zijn er niet)
Huisjes zijn vaak wel moderner.

Ik zie hier dat meerdere mensen aangeven over Roompot geen goed woord over te hebben omdat je bij elkaar naar binnen kan kijken. Dit is wel afhankelijk van het park die je hebt en ook bij CP en landal hebben wij dit al bij verschillende parken gemerkt.

Hetzelfde geld voor schoonmaken. Dit is mensenwerk en er kan altijd iets mis gaat. Ook dit hebben wij bij alle 3 de parken al eens meegemaakt.
Maar even een wandelingetje naar de receptie (nog gezond ook) en er wordt geregeld dat je huisje nogmaals schoongemaakt wordt.

Afhankelijk van het park dat je hebt heeft Roompot ook de beschikking over een suptropisch zwembad die te vergelijken is met die van CP.

Nog iets waar rekening mee te houden is. Bij CP zijn alle parken autovrij. Dit betekend dat als je de auto uitgepakt hebt deze van het park af gehaald moet worden. Als je veel boodschappen hebt gehaald (wij zaten wel eens met 12 man in een huisje) en je zit achteraan op het park, moet je dus wel creatief zijn met het vervoeren van je boodschappen :D.
Roompot en Landal hebben dit bij sommige parken wel en bij sommige parken niet :)

In sommige gevallen heeft Roompot ook een heel waterstelsel/slootjes rond en door het park lopen, in dat geval heeft elk huisje ook een bootje die bij het huisje hoort waarmee je heerlijk rond kunt varen (ook voor volwassen erg leuk en romantisch :) ).

Qua restaurant is het ook verschillend.
Roompot heeft vaak een a la carte restaurant en een buffetrestaurant.
Ook is er een snackbar aanwezig.

Landal heeft vaak een a la carte restaurant, afhankelijk van het park eventueel een buffet restaurant en een snackbar.

CP is hierin wat gevarieerder. Een snackbar is aanwezig, je kunt ook gewoon in het restaurant eten en afhankelijk van het park kun je ook midden op de plaza eten. Dit zijn de tafeltjes die vaak te midden van alle winkeltjes staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:55

Landal paar keer geweest , ex centerparcs park geweest dus perfect. Cp ook paar keer geweest, cp is vreselijk duur :+ . Heb liever landal dan

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 02:27

Geen ervaring met roompot, maar ben wel regelmatig op vakantie/weekendje weg bij center parcs geweest waarvan 2x port zeelande.

Zelf vind ik centerparcs altijd erg leuk; mooi zwembad, gezellige winkeltjes en eettentjes en activiteiten. De huisjes waarin je verblijft vind ik wel verouderd, maar ik ben iemand die echt alleen in het huisje komt om te slapen dus heb dat nooit erg gevonden.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:43

Grappig hoe de ervaringen verschillen. Voor mij is cp luxe, comfort en een heerlijk zwembad. Landal gaat meer om de omgeving en bij Roompot heb ik nog nooit iets leuks gedaan op het park zelf. Zwembad was ijskoud, snackbar continu dicht en 'winkeltje' had heel klein assortiment voor heel veel geld.

Port zelande vond ik heerlijk. Goed zwembad, strand op loopafstand, genoeg te doen, prima huisjes.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:46

er is zeker genoeg te doen rondom port zelande en zeker als je van strand houd, me broertje werkt op een roompot park maar ligt er enorm aan waar je heen gaat

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 10:55

Bedankt voor de ervaringen. Inderdaad wisselend, maar dat is natuurlijk altijd zo. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:50

Welke Roompot parken zijn dan wel 'luxe' volgens sommige Bokkers? Misschien kan ik mn mening dan nog bijstellen. :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:56

Ben ik ook wel benieuwd naar. Zwembad in zowel port zelande als de Eemhof vond ik niet heel warm trouwens.

Zandvoort en die in Limburg waren wel lekker warm toen ik er was. Eemhof was echt de meest koude. Heb toen echt met kippenvel gezwommen :+

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:10

Groot fan van Center Parcs.
Alleen niet van zelande en de eemhof ivm verouderd park (eemhof) en niet zo warm zwembad water (zelande) Ook niet van huttenheugte ivm dat het naast (en dan bedoel ik ook naast) het Plopsa Indoor Coevorden ligt. Daardoor veel kinderen (en aangezien ik dagelijks al met veel kinderen te maken heb, wil ik dat niet in mijn vakanties)

Ik ben zelfs Friends (dat betekend dat ik meerdere keren per jaar kom) waardoor ik veel gratis extra's heb. Daarnaast zit ik altijd in VIP huizen. Deze zijn namelijk 10 tot 50 euro duurder dan de comfort huisje met alles erop en eraan (dus bijbetalen voor de extra's die bij vip erin zitten)
Daardoor heb ik meer ruimte in het huisje, er is meer aanwezig in het huisje en heel belangrijk, er is een sauna bij het huis en een luxere badkamer. De tuin is vaak nog meer afgeschermd.

Ik kan je het Meerdal aanraden en Het Heijerbos

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:21

dorientjuh schreef:
Oke, bedankt voor de ervaringen. :)

Stoffig vind ik eigenlijk niet kunnen, je betaalt er toch een hoop voor. Maar ja, het is ook niet alsof ik thuis dagelijks stof, dus ik denk dat ik daar wel overheen kan komen. :Y)

Landal hebben we ook naar gekeken en vonden we vergelijkbaar met Roompot.

Wat een zware belediging. :=

Ik zou even goed naar recensies en awards kijken tussen de bedrijven als ik jou was.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:58

Dat was onze eerste indruk he Kim. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:00

Heijderbos van cp is wel aanrader , landal neig ik naar de lommerbergen. (Fikse heuvels pff :') , dorp is dichtbij en gezellig de ijszaak op de borden verleidelijk lekker )

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:37

Ik ben alleen een keer in een roompot park geweest vlak over de grens in Bad Bentheim. Ik vond het geen aanrader. Prima park opzich en qua ruimte was het huisje ook prima, maar de rieten meubels vond ik echt een hele grote aanfluiting. Je kon daar echt voor geen meter zitten. Maar goed dat kan bij andere parken natuurlijk anders zijn.

Landal al meerdere keren geweest en iedere keer fijne huisjes en prima ervaring daar!