1ste keer op vakantie met hond, waarheen? duitsland/frankrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: 1ste keer op vakantie met hond, waarheen? duitsland/frankrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:37

Een boxer in Frankrijk is geen probleem ,maar neem voor de zekerheid zijn papieren mee.
Ik vind sommige delen van Frankrijk heerlijk met honden,maar normandie en de pyreneën doe ik niet meer.In Normandië mogen ze praktisch nergens op het strand en in de Pyreneën de bergen niet mee in.Langs de middelandse zeekust waren ze juist overal weer welkom.

Duitsland is ook hondvriendelijk,daar hebben we ook nooit geen probleem gehad met de honden.Maar ja,we hebben dan ook wel Duitsers he ;-)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:43

Wij zijn met onze hond op camping 'la mialaret' in de Dordongne (Zuid-Frankrijk) geweest. Hele mooie, ruime camping. Honden zijn toegestaan en mogen ook los mits ze onder apèl staan. Bos grenst aan de camping, meertjes waren er ook (ook voor vissen), weet alleen niet of je er kon zwemmen met de hond...

Verder ook een aantal toeristische dingen, ook kanoën op de rivier (hebben wij niet gedaan). :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:52

Wij zijn met de hond in de vogezen geweest (7 uur rijden). Was geweldig, mocht overal in de meren zwemmen en erg mooie (bergachtige) omgeving.
Het was in Granges sur Vologne, camping heet gademont plage. Ze hebben een prive meertje met kano's op de camping, daar mag de hond ook in. Mooie huisjes, flinke huizen eigenlijk, te huur.
Wij hebben het daar ontzettend naar ons zin gehad. Nederlandse eigenaren ook.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:30

Ik ieder geval zou ik zeker alles goed uitpluizen als je met de honden naar het buitenland gaat.
Pas geleden heeft een van onze honden zijn vaccinatie gehad en de da zei dat i.v.m de vluchtelingen/asielzoekers de grenscontroles scherper (kunnen) zijn. En je wilt niet dat je hond de grens bv niet over mag.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 17:38

Frno ik heb op de boxer pagina gevraagd en iedereen zegt dat wanneer je een boxer hebt je Frankrijk wel in mag. Dit kun je dan aantonen met het paspoort. Papieren worden nooit om gevraagd.

Toch gaan we natuurlijk alles goed regelen via de anwb en de dierenarts voor de nodige entingen en gezondheidsverklaring. Onze hond is wat dat betreft net ons kind dus we doen alles wel volgens de regels.

We gaan zoals het nu lijkt op de grens van België/Frankrijk. Weten nog niet precies waar.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:46

Tot nu toe nog nooit problemen gehad in Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Frankrijk met de hond. Als je zuidelijk gaat zitten is het ook verstandig bij thuiskomst en 4 weken erna te ontwormen met een middel dat ook hartworm meeneemt.

Verder hebben wij voor de vakanties naar zuid Frankrijk ook schoentjes voor haar gekocht bij wandelingen door de bergen, er zijn daar een hoop stenen en mijn hond heeft gevoelige voetzooltjes die ze zonder schoentjes open loopt. (Ik weet eigenlijk niet meer of we ze bij de andere landen ook aan hadden)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:51

kusvoorjou schreef:
Frno ik heb op de boxer pagina gevraagd en iedereen zegt dat wanneer je een boxer hebt je Frankrijk wel in mag. Dit kun je dan aantonen met het paspoort. Papieren worden nooit om gevraagd.

Toch gaan we natuurlijk alles goed regelen via de anwb en de dierenarts voor de nodige entingen en gezondheidsverklaring. Onze hond is wat dat betreft net ons kind dus we doen alles wel volgens de regels.

We gaan zoals het nu lijkt op de grens van België/Frankrijk. Weten nog niet precies waar.

Het was ook alleen maar als extra advies bedoeld. Ik ga er van uit dat jullie het goed regelen.
Maar tegenwoordig zijn er meer grenscontroles.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 19:04

FrNo schreef:
kusvoorjou schreef:

Het was ook alleen maar als extra advies bedoeld. Ik ga er van uit dat jullie het goed regelen.
Maar tegenwoordig zijn er meer grenscontroles.

En ik bedoelde het niet aanvallend haha. Maar meer in de zin van, ik denk dat we het zo voldoende goed geregeld hebben.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:26

Ik ook niet, prima. Haha

Maar ik zelf zou het nu ook dubbel checken als ik met ze naar het buitenland ga. En eerst zou ik gewoon denken:ze zijn goed gevaccineerd en de paspoorten mee.
Klaar.
Nu zou ik het ook nog evt navragen bij bv de da of inderdaad alles klopt. Veelste bang dat er toch iets niet klopt.

Wel fijn dat je met een boxer naar Frankrijk kunt.