Marrakech

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Marrakech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 19:10

Wederom bedankt voor de tips!!!

Scooter huren, dat is een goede, daar had ik nog niet aan gedacht!
Bergen lijkt mij fantastisch gaaf, maar we gaan slechts een langer weekendje en willen dus gewoon voornamelijk de stad lekker verkennen. Koken had mij ook heel erg leuk geleken, maar wil in de korte tijd dat we er zijn niet een hele of halve dag kwijt zijn aan koken. Had ik waarschijnlijk wel geboekt als we er een weekje hadden gezeten.

Hamman had ik eigenlijk wel in gedachten, maar wist niet eens dat er toeristische en echte waren. Ga ik me even in verdiepen, thanks!

Tuinen staan ook op de lijst erbij. Had al iets over tuinen gelezen, maar vergeten welke het was en link niet opgeslagen. Slim :').

Dat plein klinkt ook wel fantastisch.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:55

Wij zijn afgelopen september geweest en na alle bovenstaande tips twee goede eetgelegenheden

cafe clock, wat duurder dan de standaard couscous 10 euro pp maar ook zeer de moeite waard. lekker rustig zitten, gezellig en de camelburger was erg goed.

en even opgezocht in lonely planet samak al-bahriya http://www.lonelyplanet.com/morocco/marrakesh/restaurants/seafood/samak-al-bahriya in het nieuwe gedeelte van de stad, dus misschien kom je er niet, maar als je er wel bent en van vis houdt dan zoooo de moeite waard. Aanschuiven aan lange tafels, bijna geen toeristen en voor een paar euro heerlijke gebakken vis, gamba's en vissalades. Wat wij hadden zou in nederland zeker 30 euro pp zijn. Een van onze leukste herinneringen!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:08

OH man man man, dat verkeer! Wij waren met een hele groep motorrijders een dag voor het slachtfeest in en om Marrakech. Hoe die mensen dieren meenamen voor hun offerfeest :wow: heb mijn ogen uitgekeken terwijl we echt moesten opletten op de weg.
Verkeersregels worden massaal aan hun sandalen gelapt.... Weet eigenlijk niet of ze uberhaupt wel verkeersregels hebben!
Schapen tussen de benen voorop de tomos brommer.
Net niet uit elkaar vallende pick-up trucks met pallets als geitenkooi achterop.
En afval bakken kennen ze er ook niet, afval wordt gewoon op de pleinen achteraf in de fik gestoken.
Kindertjes zijn ernaast aan het voetballen in de giftige rook.

Maar het centrum is echt buitengewoon schitterend op zijn eigen manier! Heb mij niet verveeld in de stad en ben altijd vriendelijk te woord gestaan en geholpen.
Al moet ik zeggen dat ik na 12 dagen Marokko de opdringerige manier van verkopen wel erg zat werd.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:13

Yv_ schreef:
Wederom bedankt voor de tips!!!

Scooter huren, dat is een goede, daar had ik nog niet aan gedacht!
Bergen lijkt mij fantastisch gaaf, maar we gaan slechts een langer weekendje en willen dus gewoon voornamelijk de stad lekker verkennen. Koken had mij ook heel erg leuk geleken, maar wil in de korte tijd dat we er zijn niet een hele of halve dag kwijt zijn aan koken. Had ik waarschijnlijk wel geboekt als we er een weekje hadden gezeten.

Hamman had ik eigenlijk wel in gedachten, maar wist niet eens dat er toeristische en echte waren. Ga ik me even in verdiepen, thanks!

Tuinen staan ook op de lijst erbij. Had al iets over tuinen gelezen, maar vergeten welke het was en link niet opgeslagen. Slim :').

Dat plein klinkt ook wel fantastisch.

Atlas gebergte is buitengewoon prachtig kan ik je vertellen! En helemaal niet zo ver rijden van Marrakech, zoek maar op Oukaïmeden.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:27

Ik ben vorige week vijf dagen met mijn ouders gegaan! Prachtige ervaring. Hadden een hotel vlakbij Jma el Fnaa, en zijn met een gids (/chauffeur) een stukje het Atlas gebergte in gegaan. Talloze foto's gemaakt van alles :+

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:20

Even kort verslagje van mijn reis van 2 weken terug:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was mijn verslagje. :D Was geweldig!
Watervallen (Ouzoud) zijn op 3 uur rijden van Marrakech, zeker een aanrader!

Enkele tips:

- Laat je niet 'gratis' de weg wijzen door jonge mannen, kost je een vermogen en ze sturen gerust hun hele familie op je af als je ze niks geeft
- Maak geen oogcontact als je niks wil kopen van iemand, anders kom je niet meer van ze af :D
- Ga niet met spaghettibandjes en hotpants over straat. Zag enkele toeristen er zo bij lopen en die werden regelmatig uitgescholden of zeer boos aangekeken.
- Doe een schietgebedje als je in de taxi zit, mensen in Marrakech krijgen namelijk hun rijbewijs bij een pakje melk. :+

Verder: heb plezier en geniet van het mooie land!

xSanne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:25

Ohja, nog een tip, weet niet of het al is gezegd, maar zorg dat je altijd van te voren een prijs afspreekt, of het nou voor een taxi is of als je een henna laat zetten bijvoorbeeld. Mijn zusje had dat dus met henna op het plein, hij stond er, vroeg die vrouw er opeens bakken vol geld voor. Gelukkig hadden we weinig op zak en konden we dr niet veel geven en liet ze ons maar gaan, maar zorg dus dat je van tevoren een prijs vaststelt!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:00

Omg scooter huren haha ben je levensmoe?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:23

unihorses schreef:

Ben je gek! Je moet je aanpassen aan hun rijgedrag, gewoon mee gaan met de flow komt het vanzelf goed!
Moet zeggen dat je het spelletje rijden in Marokko zo onder de knie hebt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:22

jorika1986 schreef:
unihorses schreef:

Ben je gek! Je moet je aanpassen aan hun rijgedrag, gewoon mee gaan met de flow komt het vanzelf goed!
Moet zeggen dat je het spelletje rijden in Marokko zo onder de knie hebt.

altijd raam open en goed gebekt zijn en je voorrang bij elkaar schelden en toeteren ik heb 2 dagen lang vol gehouden om gewoon over zebrapaden te stampen omdat ik daar voorrang heb nou t wordt je niet in dank afgenomen :')

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:39

Wat een prachtige kleurrijke foto's xLoki!
Een van de vele redenen waarom het echt de moeite waard is om te gaan, dat heb je goed vastgelegd :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:54

Berdien schreef:
Ik ben met een vriendin naar Marrakech geweest. Niks geen gids of wat, we hebben met z'n tweetjes heel wat door de stad gedwaald. Rok tot op de knie, bedekte schouders en nergens last van gehad. Ja, ze fluiten naar je. Ja, ze zeggen 'Kaiken kaiken nait koepen' als ze horen dat je uit Nederland komt :') maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Wij sliepen in een Riad niet ver van het centrum, maar je moest wel een stukje door donkere steegjes. Zelfs alleen voelde ik me daar niet onveilig.

Marrakech is een prachtige, intrigerende stad. Laat je niet gek maken, geniet van de cultuur, het eten en de mensen.

Ik kan mij alleen maar helemaal bij aan sluiten.

Ik vond het verder een heel heftige stad. Best pittig als je ergens van aan het herstellen bent. Dan zou ik mijn programma aanpassen.
Tip: vertrouw de bordjes jemna al fna niet. Die wijzen voor 80% de verkeerde richting op.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:24

Wauw xLoki, mooie foto's!

Wij hadden ook een excursie naar de watervallen, maar dat bleek een klein watervalletje te zijn haha.
Maar de omgeving en de weg er naar toe was gelukkig wel de moeite waard.

Afbeelding

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:37

Ik ben met dadesreizen naar marrakech en Marokko geweest. Een heel fijn Nederlands-Marokaans stel dat alle leuke plekjes kent.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:53

Wat een schitterende foto's xLoki! Ik krijg er direct flinke heimwee van, het is daar zó mooi :+:

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:46

asjemenou schreef:
Wauw xLoki, mooie foto's!

Wij hadden ook een excursie naar de watervallen, maar dat bleek een klein watervalletje te zijn haha.
Maar de omgeving en de weg er naar toe was gelukkig wel de moeite waard.

[ [url=m/bE1eDT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat klimmen en klauteren was heel leuk idd!

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:49

Ik ben met kerst in Marrakech geweest, ontzettend mooi!
De meeste tips heb je wel gehad.
Ik was ook heel enthousiast over Essaouira, maar daar ga je misschien te kort voor. En de hammam herritate is heel lekker.