Rondreis Bali

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: Rondreis Bali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:31

Heerlijk Suzanne, gewoon daar lekker op de bonnevooi rondkijken is heel goed te doen, zeker met de tijd die je hebt.

verblijven genoeg Nathaliee, de vooraf te boeken hotels zijn vaak wat duurder door de tussen personen..
gewoon aanwaaien en kijken of het wat is werkt ook prima over het algemeen. of je moet heel luxe willen en verzekerd zijn van een kamer in een specifiek hotel natuurlijk.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:59

Ja we boeken daarom ook vanuit een reisbureau van een tante van ons op de molukken. Scheelt een stuk dan vanuit hier. Hebben daardoor al 300 euro pp bespaart op het vliegticket :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:31

dat is altijd een bonus :D

van die 300 euro kun je heel wat leuke dingen doen daar.

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 10:07

connie64 schreef:
absoluut op de bonnefooi gaan!de mensen zijn vriendelijk,behulpzaam en correct naar meisjes.
Geen enkele nare ervaring meegemaakt!
Je kan er makkelijk ter plekke een hotel of kamer vinden,er zijn er genoeg!
Rugzak mee en gaan,dan kom je op de mooiste plekken.
Vliegen zou ik je aanraden met catar (moet ff goede naam opzoeken)de reis duurt wat langer wegens stop in hongkong maar zeer ruim en moderne vliegmaatschappij.

Je kan ter plaatste voor 15 0f 20 euro een hele dag een chauffeur vinden die je op de meest mooie plaatsen kan brengen.

Vergeet niet te zwemmen met dolfijnen daar,machtige ervaring en zeer zeer diervriendelijk omdat de dolfijnen ieder weekend vrij worden gelaten.

Ook een aanrader is het olifantenpark wat heel bekend is vanwege de diervriendelijkheid.
en vooral lekker eten!

Hoe heet het olifanten park en waar zit die ?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:31

elenaMM77 schreef:
dat is altijd een bonus :D

van die 300 euro kun je heel wat leuke dingen doen daar.

Ja precies. Garuda is altijd al wel een van de duurdere dus zijn erg blij dat we ermee kunnen vliegen :j

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:14

Garuda is echt top!! Ik zit voor 5 maanden nu op Bali omdat ik hier op school zit! Je moet echt op de bonnefooi gaan hoor dat is veel leuker! Wij huren ook elke keer een taxi mannetje en die brengt ons dan overal heen, kost bijna niks en je ziet de mooiste plekjes

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:29

pfff zou ik eens goed moet nadenken of opzoeken...het olifantenpark staat overigens bekend als een van de diervriendelijkste!
we hebben er een filmpje van,wij zitten aan een soort grote waterbak wat te drinken,de olifanten spelen met hun slurf met je voeten,zo dichtbij...geweldige ervaring!

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:30

Elephant Safari Park, Taro Ubud
gevonden
erg lieve verzorgers,fantastisch lunchen en vergeet de kleine babies niet te voeren!

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:36

Elephant Safari Park, Taro Ubud
gevonden
erg lieve verzorgers,fantastisch lunchen en vergeet de kleine babies niet te voeren!

Vogelpark Bali is een vogelpark bij Batubulan op Bali,ook echt een aanrader!
grote toekans op je schouder,en heel veel exotische vogels en reptielen!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:36

Men_Sven schreef:
Garuda is echt top!! Ik zit voor 5 maanden nu op Bali omdat ik hier op school zit! Je moet echt op de bonnefooi gaan hoor dat is veel leuker! Wij huren ook elke keer een taxi mannetje en die brengt ons dan overal heen, kost bijna niks en je ziet de mooiste plekjes

ik gebruikte gewoon het openbaar vervoer,
als je geen haast hebt is dat hartstikke leuk..

weer eens wat anders om met 20 man in een busje te zitten dat bestemd is voor twaalf,
waarbij er nog minstens 5 man aan de buitenzijdes hangen (wel als een havik mijn tas in de gaten gehouden die op het dak lag :') ), klem tussen de balen rijst en een stel ontsnapte kippen :')

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:37

Vraagje voor de degenen die daar hebben gereisd; hoe lang gingen jullie en hoeveel geld hadden jullie mee?
Lijkt me echt enorm gaaf!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:02

ik ben drie maanden weggeweest.
buiten onze basis reis (djoser kleine sunda eilanden 21 dagen)
hebben we zo'n 2000 euro per persoon uitgegeven.
dat is inclusief een stuk of 6 binnenlandse vluchten, nachttrein van djakarta naar yokja, busreis van yokja naar bali, eten, drinken, overnachtingen.

inclusief alle toegangen gedurende de hele reis.
En inclusief het diner + drankjes tijdens de djoserreis

niet inclusief ticket van indonesië naar maleisië, die hadden we bijgeboekt toen we de reis boekten.

wel weer de binnenlandse vluchten in maleisië (stuk of 4), de visums die we nodig hadden voor saba en sarawak, enkele dagen georganiseerde trip naar een jungle stay en trip met verblijf naar een longhouse.
ook hier de overnachtigen eten en drinken.

Wij noemden onze zelf luxe backpackers.. het hoefde niet op z'n goedkoopst, maar zaten ook niet iedere dag in een duur hotel.. maar af en toe wel een fijn hotelletje ter afwisseling van de b&b's.

van de 4000 met z'n tweeën kun je globaal zeggen dat we
1750 hebben uitgegeven in onze twee maanden indonesië
en 2250 in de maand in maleisië (t leven daar is gewoon duurder)..

oh ja. niet te vergeten.. inclusief rookwaar.

-----

je kunt het duur maken maar ook heel goedkoop houden.
op bali kun je makkelijk voor zo'n 5-10 euro per nacht in een homestay verblijven inclusief ontbijt.
eten kun je voor 1.5-2.5 euro op de pasar s avonds (uitgebreide noodlesoep en wat na), of voor 2.5-3.5 in een restaurantje.. westers restaurantje kun je voor zo'n 4-5 euro, prima eten.. inclusief een drankje.

enige grote uitgave die ik op persoonlijke basis heb gedaan daar nog gedaan heb:
zo'n 100 euro aan souvenirs (heb een heel mooi houtsnijwerk wat zo'n 60 euro gekost heeft.. de rest kostte niet zoveel, maar gewoon veel gekocht)
en mijn duikbrevet gehaald in maleisië

ik zou persoonlijk wel investeren in een lonely planet, zodat je een beetje in kaart hebt waar wat zit, kwa eten en slapen. op internet zoeken, dan vind je vooral de homestays die ook werkelijk dus toegang tot internet hebben en daarmee zichzelf hoog in de markt plaatsen.. immers mensen neigen vooruit te boeken.. Dan zijn prijzen van 20 euro heel normaal voor een nacht.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:28

Ik ben wel benieuwd naar hotel ervaringen. Wij zijn op zoek naar een hotel voor max. 500 euro per persoon voor 3 weken en gaan met z'n 4en. We willen of 2 slaapkamers in een hotel of een appartement/bungalow met 2 slaapkamers. En iemand dan ook gelijk ervaring met boeken via booking.com ?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:30

op bali?

vooral niet vooraf boeken, dan is het tig keer zo duur..
als je in sanur of poedersuiker wilt zitten, dan is er meer dan genoeg info al op het vliegveld over de beschikbare hotels.. of je laat je gewoon naar poedersuiker brengen en zegt: stop! bij het eerste hotel dat je aanstaat op het zicht en checkt de prijs.

voor ruim 25 euro per nacht per persoon heb je heel wat keuze.
als je toch vooraf wilt boeken, kun je het beste kijken of er ergens nog een bali forum bestaat..
ik was toentertijd lid van de msngroep vrienden van bali, een schat aan informatie, maar die groep bestaat niet meer helaas.