Voor de eerste keer vliegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsa

Re: Voor de eerste keer vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:37

Probeer te slapen zodat je daar de jetlag beter kan opvangen. Kussentje, oordopjes, blindfold.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:04

Op deze vluchten zullen je koffers doorgelabeld worden, al zou ik op Schiphol wel even vragen of dat inderdaad zo is of dat je bijvoorbeeld in Melbourne wel zelf je koffers van de band moet halen, wat ik niet verwacht.

Ook de boardingpassen moet je even navragen, maar iedereen zal erg je best doen om je te helpen. Wat in het begin al gezegd werd: vragen staat vrij en doe dat ook gewoon.

Tasmanië, geweldig!! Melbourne was voor ons vorig jaar een heel leuk en relaxed vliegveld trouwens. Veel plezier!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:11

je kan wel een leeg flesje meenemen en die vullen bij de wc nadat je de douane hebt gehad!!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:16

Als je de eerste keer gaat vliegen : Zorg voor oordopjes.
Mijn trommelvliezen reageren nogal op het opstijgen en landen en dat doet ZEER !!
Met van die rubberen doppen haal je de druk er heel makkelijk af. Kost weinig en ik kan je zeggen : veel plezier.
Je hebt het gevoel dat je hoofd uit elkaar klapt als je er niks aan doet.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:21

Ik heb juist totaal geen last van mijn ooren dus dat verschilt wel per persoon maar een enkele vlieg maatschappij heeft een tasje per persoon met oordopjes dekentje blinddoek tandpasta etc voor lange vluchten

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:22

En je moet gewoon niet vergeten bij het opstijgen en landen te klaren dus neus dicht knijpen met je hand en dan proberen door je neus met veel lucht druk naar buiten te blazen of door te gapen maar kauwgom kan ook goed helpen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:09

kitlover schreef:
je kan wel een leeg flesje meenemen en die vullen bij de wc nadat je de douane hebt gehad!!

Op dit soort lange intercontinentale vluchten krijg je water en andere drankjes zoveel je als je wilt. Bovendien hoef je niet een leeg flesje mee te nemen, maar kan je ook gewoon een flesjes water kopen om mee aan boord te nemen als je eenmaal door de security heen bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:19

MoniqueT schreef:
kitlover schreef:

Op dit soort lange intercontinentale vluchten krijg je water en andere drankjes zoveel je als je wilt. Bovendien hoef je niet een leeg flesje mee te nemen, maar kan je ook gewoon een flesjes water kopen om mee aan boord te nemen als je eenmaal door de security heen bent.

Voor 5 euro :')

Gewoon veel tijd nemen TS! Komt helemaal goed. Alleen vliegen is ook superchill, je kunt makkelijker even je rust nemen indien nodig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:24

Dan kan je beter gewoon wachten, want in het vliegtuig kan je drinken krijgen zoveel je wel op intercontinentale vluchten.

Ik snap trouwens ook niet dat mensen die zich een vlucht naar de andere kant van de wereld kunnen veroorloven, zich druk maken om de kosten van een flesjes water.

Op Schiphol kan je gerust water pakken uit de kraan, maar les 1 voor mensen die naar andere landen reizen is dat dat echt niet overal kan. Ik heb onlangs op een Spaans vliegveld nog een Nederlands meisje daarvoor gewaarschuwd, het kraanwater is gewoon niet goed genoeg om te drinken.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:35

Niet zenuwachtig zijn, het komt vanzelf goed. Alles spreekt wel voor zich (zegt diegene die nog steeds zenuwachtig is voor een lucht terwijl ze er dit jaar 11 heeft gemaakt).
Niet vergeten extra kleding in je handbagage te doen. Mijn backpack was verdwaald in Dublin terwijl ik al in Bangkok stond. Niet heel handig om pas na 5 dagen je tas weer te hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:42

Niet vergeten om een medisch paspoort mee te nemen. Ik maak ook altijd een kopie van m'n paspoort, ziekenfondskaart en donorcodicil mocht ik het verliezen. Donorcodicil weet ik niet waarom maar die doe ik standaard mee

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:47

Op 21 december ('15) vlogen we na Ierland . Ik heb al heel vaak gevlogen , mijn jongste zoontje ( bijna 3) was het de eerste keer. Hij vond het opstijgen geweldig. En heeft nergens last van gehad. Hij riep alleen maar harder en harder. :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:55

Goh ik begrijp dat dit spannend is.

Kijk nog even goed na of alles klopt met je visum. Ik las hier iemand dat je een soort elektronisch visum via je e-mail ontvangt en wordt gekoppeld aan je paspoort maar dit klopt niet. Een visum moet je fysiek kunnen tonen dus ga nog even goed na of alles klopt. Een printje is vaak ook niet voldoende.

Verder kun je aan boord water krijgen. Je kunt eventueel een leeg flesje meenemen en die vullen op Schiphol nadat je door de douane en handbagagecheck bent. Die mag je gewoon meenemen aan boord.

Zorg dat je in je handbagage in elk geval wat toiletspullen, schoon ondergoed, setje kleding en nachtkleding meeneemt voor het geval je ergens op een luchthaven strand. Vaak kan je dan niet bij je ingecheckte bagage komen.

Als je Engels spreekt kan vrijwel al het luchthavenpersoneel helpen met overstappen. Zodra een overstap krap lijkt te worden door bijvoorbeeld een vertraging, dan zal het cabinepersoneel je vanzelf op de hoogte stellen. :)

Veel succes, je hebt een flink lange vlucht voor de boeg. Hoe lang zijn je overstaptijden?

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:10

Vorig jaar ben ik als 19-jarig meisje alleen naar Jakarta gevlogen, overstap op kuala lumpur. Éen van de grootste vliegvelden, maar ik vond het allemaal super duidelijk aangegeven! Mijn tip is om een slotje te doen aan je koffer, je weet maar nooit, je bent toch een vrouw alleen en zo kan je voorkomen dat er wat ingestopt wordt!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:14

Melbourne is niet groot, is goed te doen. Ik ging vorig jaar ook voor het eerst via dubai en singpore naar melbourne, maar het valt allemaal erg mee :)
Komt goed!
Ik neem aan dat je met etihad vliegt, daar krijg je gewoon eten en drinken! Op alle intercontinentale vluchten wel eigenlijk!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:48

Domme vraag misschien, maar kan iemand hier vertellen wat ik moet doen als ik eenmaal ben aangekomen op schiphol, neem aan dat ik er 3 uren van te voren moet zijn. Dat bagage wordt gecontroleerd, en visum en paspoort worden gecheckt. Is dat trouwens het inchecken, je paspoort laten controleren? Ik heb een kleine koffer, die kan gewoon als handbagage? en daarnaast een tas of kan ik die beter in de koffer doen. Ik neem niet als iedere vrouw mijn halve kledingkast mee en kan daar wassen enz :D Anders hoef ik geen grotere koffer te halen.. Moet nog een grote koffer halen, kan ik beter eentje doen met een harde buitenkant of stoffen zegmaar. ?

Dus dingen als shampoo, douchegel, scheerschuim en scheermesjes moeten in de gewone bagage?

Dan heb ik wel een beetje een probleem wat iemand hier zei over dat visum, ik kreeg namelijk ongeveer een uur na aanvraag mijn visum al. Ik dacht dat dat meteen wel gekoppeld wordt aan mijn paspoort en uit kan printen. Het is straks toch niet zo dat als ik straks aankom in Australie en meteen weer terug kan :P

Heb nog geen slotje voor mijn koffer, waar kan je die halen? Bedoel je dat ze er drugs ofzo in kunnen stoppen?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:59

Bij het inchecken geef je je (grote) koffer voor in het ruim af, word je paspoort gecontroleerd en krijg je je instapkaart. Daarna ga je door de security, moet je even 3 seconden met je handen in de lucht staan zodat er een scan van metalen kan plaatsvinden. Ook gaan je tas, mobiel, sleutels, laptop en eventueel je laarzen in zo'n bak en die gaan de scanner door.

Het hangt meestal van de luchtvaartmaatschappij af hoeveel stuks handbagage je mag meenemen en hoe groot die mag zijn, het beste kijk je even op de site van de maatschappij voor de maximale afmetingen.

Dingen als shampoo, douchegel, scheerschuim en scheermesjes kun je beter in je gewone bagage doen, maar als je alleen een koffer voor in de cabine hebt dan is dat wel een beetje problematisch.

Mocht je besluiten om een grote koffer te kopen, zou ik absoluut een met een harde buitenkant nemen, er wordt nog wel eens vaker gegooid en gesmeten met koffers.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:10

Ik raad je aan gewoon een koffer kopen die niet zwaar ik. Ik reis nu standaard met zo'n gigantische stoffe schoudertas zelfs zonder wieltjes. Dan kan je er meer instoppen zonder de gewichtslimiet te overschreiden.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:18

Heb je een e-visitor visum? Zo ja dan hoef je het niet in je paspoort te zetten, dat wordt op het vliegveld van aankomst zelf gedaan :) Althans dat was bij mij het geval. Schrik dus niet als je gevraagd wordt mee te lopen met een douanier bij de paspoortcontrole. Ze zetten dan je stempel. Oh en loop gelijk door als je aankomt. Bij mij was het spitsuur en ik wilde heel even mijn tanden poetsen. Toen kon ik aansluiten omdat er net 3 boeing 777's aan waren gekomen.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 01:31

Ja dat bedoelde ik idd met het slotje! Je hoort het niet zo vaak meer, maar ik doe er voor de zekerheid altijd een slotje om!

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:49

Je ging naar Australië of niet?

Zo wel je krijgt een vragen lijst met allerlei vragen zoals heb je vrees mee etc belangerijk die zorgvuldig in te vullen en eerlijk te zijn ookal ben he daar te moe voor

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:53

Btw ookal heb ik zelf ooit eens een hoeve krabber van een vriendin mee aan boord gekregen _O- is het slim nagelschaartjes enzo ook nietig hand bagage te doen die worden wel ingenomen

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 19:40

Oke, kan dus ook gewoon een grote tas als handbagage doen en m'n koffer (maat s) als ruimbagage?. Wat ik mij wel afvraag of ik tandpasta mee kan nemen in de handbagage, ben wel bijna 24 uur onderweg...

Het visum was inderdaad een e visitor

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:04

Meestal mag je maar 1 stuk handbagage meenemen.
In je handbagage mag je maar kleine flesjes vloeistoffen meenemen, dus ik zou een kleine tandpasta kopen. De vloeistoffen moeten ook gezamenlijk in een plastic tasje die je kan afsluiten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:08

Gucci_ schreef:
Dankje voor jullie tips. Ga naar Tasmanië, moet overstappen in Abu Dhabi en Melbourne.
Krijg je gewoon alle eten en drinken in het vliegtuig en hoe zit het met vloeistoffen, mag je bijv een flesje water meenemen?

Ik zou een leeg waterflesje meenemen en na de check gewoon in toiletten vullen. Evt een klein potje geconcentreerde limo meenemen, zolang het maar een max 70 cl flesje is mag dit mee. Zorg er wel voor dat je dit altijd apart houd van de rest van je bagage.