miccamaaike schreef:Ik ben in 2003-2004 een jaar naar de VS geweest. Mijn zus en broertje zijn ook allebei weg geweest en ik ken nog een heel aantal die zijn gegaan.
Ik ben met de Rotary een jaar weg geweest en dat was helemaal niet duur. Je moet alleen wel een rotaryclub vinden die je uit wil zenden naar het buitenland. Via de Rotary gaat alles op vrijwillige basis dus geen enorme kosten. Je hebt natuurlijk altijd kosten aan visum en het selectieweekend, maar dat viel hierbij echt mee. Bovendien kreeg ik van de club die mij ontving in de VS, 100 dollar zakgeld per maand. Reken maar uit. Ik vond het echt een super ervaring en er werden gedurende het jaar heel veel activiteiten georganiseerd met alle exchangees in het district waardoor je mensen van over de hele wereld leerde kennen. Ik zou zou weer gaan!
Informatie: http://www.rotary.nl/yep/programma/jaaruitwisseling/
Kostenoverzicht van de site, maar dan aangepast tot wat je echt nodig hebt (zakgeld en rondreis zijn natuurlijk optioneel. Voor zakgeld kun je zelf ook sparen).
Organisatiekosten: 850 euro
Verzekering: 450 euro
Reiskosten: 1250 euro
Visum: 550 euro
Totaal: 3100 euro
Rondreis is wel heeeeel gaaf om te doen aan het eind, dus dan komt er wel ongeveer 2000 euro bij.
Dit is inderdaad al beter te betalen. Hoe ben jij aan een rotaryclub gekomen? Ik zie nu dat dit dezelfde organisatie is waarmee een andere uitwisselingsstudent uit amerika bij ons op school is gegaan.