wie heeft high school year gedaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 17:39

miccamaaike schreef:
Ik ben in 2003-2004 een jaar naar de VS geweest. Mijn zus en broertje zijn ook allebei weg geweest en ik ken nog een heel aantal die zijn gegaan.

Ik ben met de Rotary een jaar weg geweest en dat was helemaal niet duur. Je moet alleen wel een rotaryclub vinden die je uit wil zenden naar het buitenland. Via de Rotary gaat alles op vrijwillige basis dus geen enorme kosten. Je hebt natuurlijk altijd kosten aan visum en het selectieweekend, maar dat viel hierbij echt mee. Bovendien kreeg ik van de club die mij ontving in de VS, 100 dollar zakgeld per maand. Reken maar uit. Ik vond het echt een super ervaring en er werden gedurende het jaar heel veel activiteiten georganiseerd met alle exchangees in het district waardoor je mensen van over de hele wereld leerde kennen. Ik zou zou weer gaan!

Informatie: http://www.rotary.nl/yep/programma/jaaruitwisseling/

Kostenoverzicht van de site, maar dan aangepast tot wat je echt nodig hebt (zakgeld en rondreis zijn natuurlijk optioneel. Voor zakgeld kun je zelf ook sparen).

Organisatiekosten: 850 euro
Verzekering: 450 euro
Reiskosten: 1250 euro
Visum: 550 euro

Totaal: 3100 euro

Rondreis is wel heeeeel gaaf om te doen aan het eind, dus dan komt er wel ongeveer 2000 euro bij.

Dit is inderdaad al beter te betalen. Hoe ben jij aan een rotaryclub gekomen? Ik zie nu dat dit dezelfde organisatie is waarmee een andere uitwisselingsstudent uit amerika bij ons op school is gegaan.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:51

Mijn zusje is naar Amerika geweest om een high school year te doen, en ze heeft het echt giga naar haar zin gehad. Afgelopen zomer is ze terug gegaan naar haar foster family om daar de zomer door te brengen, elk jaar kerstcadeau's heen en weer, dus gewoon super tijd gehad. Ze heeft dit via de organisatie EF gedaan.

Zij heeft het bekostigt op de volgende wijze;
- spaargeld wat m'n ouders al jaren voor ons sparen, dit potje van haar is nu dus leeg
- stukje voor haar verjaardag / halen van haar havo diploma
- overige stuk heeft ze zelf bij elkaar gespaard met werken.

Mijn ouders hebben een stukje voorgeschoten, maar dat heeft ze langzaam aan terug en dus afbetaald.

Als je dit echt graag zou willen dan kan ik het je zeker aanraden. Stukje zelfstandigheid wat je opdoet is super, je komt in een heel andere omgeving terecht (realiseer ook dat je foster family niet altijd even leuk hoeft te zijn, mijn zusje heeft echt mazzel gehad). Het staat ontzettend goed op je cv en je Engels ontwikkeld zich echt super.

Zelf heb ik gekeken naar een stage in het buitenland voor mijn hbo studie, om dezelfde redenen, maar helaas niets kunnen vinden.

Sheran

Re: wie heeft high school year gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:32

En, als het niet te betalen is, misschien tijdens je studie weg met een Erasmus- of Marco Polo-beurs? :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:46

Chivanah schreef:
miccamaaike schreef:
Ik ben in 2003-2004 een jaar naar de VS geweest. Mijn zus en broertje zijn ook allebei weg geweest en ik ken nog een heel aantal die zijn gegaan.

Ik ben met de Rotary een jaar weg geweest en dat was helemaal niet duur. Je moet alleen wel een rotaryclub vinden die je uit wil zenden naar het buitenland. Via de Rotary gaat alles op vrijwillige basis dus geen enorme kosten. Je hebt natuurlijk altijd kosten aan visum en het selectieweekend, maar dat viel hierbij echt mee. Bovendien kreeg ik van de club die mij ontving in de VS, 100 dollar zakgeld per maand. Reken maar uit. Ik vond het echt een super ervaring en er werden gedurende het jaar heel veel activiteiten georganiseerd met alle exchangees in het district waardoor je mensen van over de hele wereld leerde kennen. Ik zou zou weer gaan!

Informatie: http://www.rotary.nl/yep/programma/jaaruitwisseling/

Kostenoverzicht van de site, maar dan aangepast tot wat je echt nodig hebt (zakgeld en rondreis zijn natuurlijk optioneel. Voor zakgeld kun je zelf ook sparen).

Organisatiekosten: 850 euro
Verzekering: 450 euro
Reiskosten: 1250 euro
Visum: 550 euro

Totaal: 3100 euro

Rondreis is wel heeeeel gaaf om te doen aan het eind, dus dan komt er wel ongeveer 2000 euro bij.

Dit is inderdaad al beter te betalen. Hoe ben jij aan een rotaryclub gekomen? Ik zie nu dat dit dezelfde organisatie is waarmee een andere uitwisselingsstudent uit amerika bij ons op school is gegaan.

Was voor mij makkelijk aangezien m'n vader er lid is. Maar je kunt altijd een club in de buurt benaderen. Misschien valt te achterhalen met welke club die andere weg was?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:49

Ik volg ook even,
Wil dit echt verschrikkelijk graag doen maar mn ouders vinden het te duur en als ik zelf ga sparen dan ben ik al lang van school af tegen de tijd dat ik genoeg geld heb..

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 22:38

miccamaaike schreef:

Was voor mij makkelijk aangezien m'n vader er lid is. Maar je kunt altijd een club in de buurt benaderen. Misschien valt te achterhalen met welke club die andere weg was?[/quote]
Ik weet niet of dezelfde clubs gelden als in amerika? anders zou ik dat inderdaad kunnen vragen. Stel dat dat niet zou lukken, weet jij dan hoe ik opzoek kan gaan naar zon club? Of hoe dat gaat? Want op de site kan ik daar niks over vinden

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:24

Je wordt zeg maar uitgezonden van een Nederlandse club naar een buitenlandse club. Ik ben vanuit de Rotary club in Meppel uitgezonden. Je zou dan moeten weten door welke club in jouw omgeving diegene is ontvangen. Ik denk dat je de clubs wel kunt vinden via de link die je stuurde. Waar ben je zelf woonachtig?

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 00:25

miccamaaike schreef:
Je wordt zeg maar uitgezonden van een Nederlandse club naar een buitenlandse club. Ik ben vanuit de Rotary club in Meppel uitgezonden. Je zou dan moeten weten door welke club in jouw omgeving diegene is ontvangen. Ik denk dat je de clubs wel kunt vinden via de link die je stuurde. Waar ben je zelf woonachtig?

Flevoland, dronten :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:28

Oh daar zit John nu of niet? Ken hem wel! Heb afgelopen zomer geholpen bij de talencursus voor de Exchangees. En hij sliep die week ook nog eens bij mijn ouders in huis. Je zou hem eens kunnen vragen of hij weet wie je kunt benaderen?

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 00:30

miccamaaike schreef:
Oh daar zit John nu of niet? Ken hem wel! Heb afgelopen zomer geholpen bij de talencursus voor de Exchangees. En hij sliep die week ook nog eens bij mijn ouders in huis. Je zou hem eens kunnen vragen of hij weet wie je kunt benaderen?

Ja john ja! Ja ik zou het hem wel even kunnen vragen ja, misschien wel een beetje raar heb ooit maar 1 keer tegen hem gepraat ofzo :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:36

Gewoon doen joh! Is alleen maar geïnteresseerd en hij is hartstikke aardig. Je zult ongetwijfeld een uitgebreid antwoord van hem krijgen. Juist leuk om hem hierover te spreken!

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:50

Kan je geen vergoeding aanvragen? Mijn vriendin vertelde dat het wordt vergoed, maar kan hier niks over vinden..