Zorg dat je met de honden de papieren in orde hebt. Rabies en wormkuur. Daar wordt echt streng op gecontroleerd Ik geloof dat je de wormkuur max 4 dagen voor het reizen moet hebben en officieel moet je dan in Noorwegen na 10 dagen ook nog een wormkuur geven. Maar dit hebben wij nog nooit gedaan. verder is Noorwegen echt een geweldig land, qua boodschappen gewoon opletten naar welke winkel je gaat. Meny en coop prix, joker zijn bv duurder dan de coop obs, rema1000. Dit kan soms echt heel veel schelen
MoniqueT
Geplaatst: 29-07-16 18:24
_Nelleke_ schreef:
TS toch? Of heb ik nou veel te snel gelezen? Ivm verbouwing?
Misschien heb ik te snel gelezen
Soprano
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-16 10:32
Dank je wel allemaal nog voor de tips, die van die goedkopere winkels is inderdaad ook handig om te weten.
En wat een zalige foto's komen er voorbij, krijg er al helemaal zin in!
We beseffen wel dat het een duur land is (spijtig genoeg ) maar we willen toch proberen om op zoveel mogelijk te besparen. We reizen met een camionette met daktent dus we kunnen gelukkig de camionette wel volproppen met eten We gaan dan ook zoveel proberen meenemen in de mate van het mogelijke.
We gaan dit weekend naar de Ardennen om de daktent uit te testen en of het haalbaar is om met onze honden te reizen.
Verder zijn al onze campingspullen ook al in orde, kunnen gelukkig heel veel spullen lenen van mijn ouders die paar keer per jaar kampeervakanties doen Het enigste wat we nog moeten doen is dus het eten en drinken inslaan. En oh ja onze route nog verder specificeren haha.
jeetje77
Geplaatst: 03-08-16 13:54
Oh ik word helemaal jaloers op die foto's, ik wil wel weer terug. Vorig jaar zijn wij voor het eerst naar Noorwegen geweest. Ik heb mijn hart er verloren.
De daktent is helemaal goedgekeurd na ons weekendje weg. De honden hebben zich ook voorbeeldig gedragen, gisteren nog met hen naar de dierenarts geweest en ze zijn helemaal in orde om mee te reizen voor Noorwegen enkel nog ontwormen de dag voor we vertrekken.
Nog 2 weken en we zijn eindelijk weg
Mjoor
Geplaatst: 11-08-16 10:05
Oh leuk zo'n topic! wij vertrekken over 1,5 naar zweden/noorwegen met de auto tent en twee mountainbikes. We hebben een aantal plekken die we leuk vinden om te zien, maar gaan verder ook een beetje heen waar het weer acceptabel is Heb er ontzettend veel zin in!
Ja ik heb ook schrik dat ik het koud ga hebben haha. Het hangt blijkbaar ook echt af van regio tot regio. Ik ga echt alles van skijas, muts en thermisch ondergoed tot gewone kleren tot badpak meenemen :p
Eh ,weet niet waar jij zit, maar gisterochtend was het hier 6 graden Gelukkig vandaag weer zon en dat is het meteen ook wel weer lekker warm,maar 30 graden halen we niet meer. Monique,goede keus om in juni te komen
ooh, super mooie plaatjes! We gaan absoluut niet voor een zon/strand/zee vakantie hoor . Plan is om via Malmo en Zweden richting gudvangen en het nationaal park hardangervidda te rijden. Iemand nog tips qua campings? We willen kleinschalig, nauwelijks voorzieningen (toilet en douche is voldoende). We hoeven zegmaar niet op een rijtje tussen de witte campers te liggen
Wij wonen in het oosten,niet ver bij de Zweedse grens en ook hier lijkt de herfst definitief begonnen
Jullie gaan met tent? Je komt genoeg campings onderweg tegen en je zit niet in het drukste seizoen. Kun je ter plaatse kijken of een camping je bevalt. Ga anders naar nafcamp.no daar zie in ieder geval de campings die daar aangesloten zijn. Kun je meteen zien wat voor een faciliteiten ze hebben en of er honden toegestaan zijn.
Ohnee ik was nog aan het hopen op mooi weer. Ja we gaan met een daktent op onze bestelwagen. We willen vooral wildkamperen. Om de paar dagen is op een camping. Moest het nu echt 3 weken aan een stuk regenen gaan we vermoedelijk ook wel eens een hutje huren voor een nacht.
Wauw! Wat een mooie foto's! Wij willen volgend jaar ook graag naar Noorwegen en misschien Zweden. Wij zitten er aan te denken om met een camper en de honden te gaan. Ben benieuwd of dat goed te doen is om de honden mee te nemen.
Wat leuk! Een Noorwegen topic! Ik ben nu in Oslo, zaterdagochtend aangekomen met de boot vanuit Kopenhagen. We vertrekken dadelijk met de auto richting Hardangervidda, precieze bestemming is nog onbekend. We willen eerst richting Trondheim, en dan via de kust afzakken naar Kristiansand. En daar op de boot naar Hirtshals. Maar dat is pas over 2 weken en daar wil ik nog niet aan denken, want dan is de vakantie voorbij...
Wat je moet doen is zorgen dat de rabbies enting in orde is. En dat de wormenkuur de doorn de da is gegeven en genooteerd in de honden pasporten de ontworming moet uiterlijk 1 dag van te voren gegeven worden en maximaal 5 dagen. Als je met de auto of camper gaat dan kom je eerst door duitsland en Denemarken. Ik zou zorgen dat je 1 dag voordat jen de grens over gaat laat ontwormen, zo hebben wij dat gedaan. Officieel moet het na 10 dagen weer gebeuren, dit hebben wij niet gedaan.. Wel hadden wij een extra pil mee dat als we echt zouden moeten het ter plekke konden doen. Maar op de terug weg hebben wij geen controle erop gehad. Het is echt prachtig in Nooorwegen en wij vonden het ideaal om met de camper te gaan.
Soprano
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 16:00
Nou het was een fantastische reis hoor! Super veel geluk met het weer gehad. Is een enkele keer regen gehad maar net altijd op momenten dat we moesten doorrijden met de auto. Super veel mooie dingen gezien. Ik heb al heimwee Ook de honden vonden het fantastisch, zowat alle hikes mee gedaan en overal mee naartoe geweest, die zijn ook aan het afkicken nu Zeker voor herhaling vatbaar. Zal zien dat ik deze week wat foto's post.