Huwelijksreis eind Januari 2016: inspiratie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Re: Huwelijksreis eind Januari 2016: inspiratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:09

Miami!
Goed betaalbaar, zijn veel acties incl. Huurauto. Je bent er zo en prachtig weertje!!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:51

Wij hebben met Fox ook eens een individuele rondreis met privéchauffeur gedaan in Sri Lanka met aansluitend nog wat dagen op de Malediven. Super combinatie van natuur, cultuur en wat rust en luxe aan het eind.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:16

Als je naar Thailand wilt kijk dan eens bij Greenwood Travel, hele goede ervaringen mee, bestaande tours kun je helemaal aanpassen en uitbreiden....als jij je wensen doorgeeft kunnen hun zo een voorstel voor je maken!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:52

MiniMouse schreef:
Miami!
Goed betaalbaar, zijn veel acties incl. Huurauto. Je bent er zo en prachtig weertje!!

Eind januari is het hoogseizoen in Zuid Florida omdat alle snowbirds daar overwinteren. Dus TUI mag dan niet duur zijn, maar de gemiddelde hotelovernachting komt minimaal op € 100,- per nacht als je niet in een hostel wilt. En Miami Beach is nog veel duurder.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:25

Thailand of Indonesië misschien?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:15

NRV is nog goedkoper dan Fox (voor onze reis in ieder geval)

Wij gaan in september 2016 op huwelijksreis naar Sri Lanka :D

Ik zou zeker eens op NRV gaan kijken, staan echt heel leuke reizen op.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:19

sneeuwpop schreef:
Wij zijn naar mexico geweest voor de huwelijksreis in een super luxe riu hotel-resort. Echt een aanrader.
Veel te doen en ook heerlijk om te relaxen.
Als je de palace boekt, mag je ook bij de andere lagere riu hotels naar binnen en genieten van het zwembad en restaurant.
Er zijn er daar best veel, dus wij hebben een dagje riu's gecrasht :-)
Leuk om de verschillen te zien en heerlijk genoten, want ze zijn allemaal goed.

Mexico is heel groot. Op de touristische plek vond ik het echt niet gevaarlijk.

Wij zijn dit jaar ook naar Mexico geweest naar Riu Lupita. Als je dan toch een Riu wilt hebben, zou ik niet naar Lupita gaan :n
Maar er is zoooo veel te doen daar, zo veel te zien.. Ik ben ten huwelijk gevraagd in Mexico bij Chitzen Itza, dus Mexico is voor mij sowieso heel bijzonder.
Plus de excursies daar zijn ook super, heb nog wel een aantal aanraders voor je als je naar Mexico zou gaan :j :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:26

In bv Playa Del Carmen is Riu Palace echt wel mooi, met het bijkomstige voordeel dat je in elk Riu in de buurt kunt gaan eten...bv Cancun!
Er zijn idd best veel excursies maar die zijn toch ook wel aan de prijs, en ook vaak wel wat reistijd!

Thailand bv is in verhouding veel goedkoper met alles, maar dats net wat je wilt uitgeven xtra!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 19:38

Nou ik heb geboekt :D De Mexico individuele rondreis met huurauto via fox. Ik wacht nu op bevestiging. Spannend dit!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:57

Nou, dan maar alvast een hele leuke huwelijksreis gewenst! <3

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 02:11

Dank je :D mijn vriend wil zich laten verrassen dus nu ga ik proberen om tot zo ver mogelijk in de luchthaven het geheim te houden :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:58

Wat leuk dat je je toekomstige man zo gaat verrassen :j Dat zou bij mij niet lukken, die wil weten waar we naar toe gaan. Veel plezier alvast!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:31

Onze alternatieve huwelijksreis vorig jaar in januari was met Fox naar Barbados, St. Lucia en Grenada. Beetje eilandhoppen, en het zijn prachtige eilanden. Strand gecombineerd met natuur. Ben ook geen strandmens, dat bak en braad is niets voor mij, maar mijn man had een ongeluk gehad vlak na de bruiloft en was na 2 operaties aan het revalideren voor zijn knie. Dat is ook de reden voor alternatief, want de oorspronkelijke planning was eigenlijk Colombia, die hebben we afgelopen oktober gedaan. :)
Wij hebben daar huurauto's genomen en heerlijk rondgetourd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 00:34

Zaterdag vertrekken we! Ik heb een lonely planet en de rijsbescheiden van fox. Zo leuk! Ik zit nu druk te Googlen en te kijken. Een nichtje heeft de locatie verklapt dus mijn man weet nu dat het mexico wordt. Qua huurauto twijfel ik nog, ik heb momenteel nog drie reservatie staan, ik zie wel wat ik daarmee doe. Vond autoverhuur qua prijs best duur.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:04

Oh, wat jammer dat de verrassing verklapt is.
In ieder geval: geniet van jullie reis!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 14:14

Is wel makkelijk ergens. Ma goed ik had het graag tot op het vliegveld stil gehouden. Overmorgen al!!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:16

Zonde van de verrassing maar een goede reis gewenst en veel plezier!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 01:22

Zo we zijn terug :D heb de hele middag met de kat geknuffeld <3

We hebben een fikse trip gedaan van 2500 km op 12 dagen met een huurauto. De laatste dag en nacht waren we in Tulum en Playa del Carmen. Dat voelde helemaal niet als mexico na wat wij de dagen ervoor gedaan en gezien hadden. Letterlijk 2 tot 10 keer zo duur, alleen toeristen en zeer fake. Tulum zou ik alleen aanraden voor het prachtige stuk strand, verder stelt dat als maya site niets voor. Ook de dingen die je daar kunt kopen waren import en lelijk en veel te duur.

We hebben heerlijke dingen gedaan :) op 1 maya site waren we helemaal alleen en kon je de tempels nog helemaal beklimmen, in het oerwoud, zo indrukwekkend! Dat was in Becan. Verder zijn we in bergdorpen geweest met de tzotzel in originele prachtige kledij, hebben we jungle, grasvlakte en prachtige zee gezien. Veel dieren en ontzettende armoede, overal om je heen. Zoveel mensen die er in hutjes wonen. Ze hebben gewoon niets en verkopen langs straat de bananen en sinaasappels die er overal groeien.

De reis was erg goed geregeld. We hebben ons nooit onveilig gevoeld al is de auto wel twee keer doorzocht, een keer door de politie en een keer door het leger. Verder heel veel controleposten maar weinig gedoe.

Autorijden was even wennen maar ik vond het wel grappig :D eens je buiten de toeristische streek bent, zijn de afstanden niet te onderschatten. Overal gruwelijke verkeersdrempels (geregeld door de plaatselijke bevolking aangelegd zodat je vertraagt aan hun kraampje), bochtige wegen en zeer veel putten tot zelfs hele stukken wegdek die weg gezakt zijn. Kinderen die een touw spannen zodat je wat van ze koopt en dat elke kilometer. Overal honden en mensen en fietsen op straat, ook waar je 80 of meer mag. Maar wel prachtige uitzichten die je een goed beeld van de streek geven.

Het eten was heerlijk en zo goedkoop. Overal verse sapjes voor minder dan een euro voor een halve liter. En je zult er niet verhongeren ;) er is overal eten. Kraampjes en goedkope tentjes waren vaak beter dan dure restaurants.

Qua natuur en steden ook veel moois gezien.

Kortom, ik zou zo teruggaan. Heerlijk land met veel cultuur en zeer toegankelijk. Blijf weg van Playa en cancun, want dat is geen mexico. Maar eens daarbuiten kijk je je ogen uit en blijf je kijken :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:17

Nu dan dan mag je ons ook wel even spammen met mooie foto's...
Wat fijn dat jullie zo genoten hebben en ook veel beleefd met de lokale bevolking...mooie trucs
om je te laten stoppen.