Self Drive Safari in Botswana

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 20:20

Anoli schreef:
... Sprakeloos. Wat een mooie reis moet dat zijn geweest zeg <3
Ik wil ooit nog een keer die kant op en ook zoiets doen, maar misschien dan niet alleen :') (dat klinkt toch wel heel spannend)

Ja het was echt een prachtige reis :j

Ik kan het je zeker aanraden om er een keer heen te gaan.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 12:04

Nog een paar fotootjes dan :-)

Afbeelding
Witkapbijeneter

Afbeelding
Namaqua sandgrouse

Afbeelding
Gevlekte hyena

Afbeelding
Dwergaalscholver

Afbeelding
Steppe arend

Afbeelding
Europese bijeneter

Afbeelding
Wrattenzwijn

Goof

Re: Self Drive Safari in Botswana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:12

Fantastisch weer!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:20

Wat ontzettend gaaf! Wij zijn bezig met oriëntatie voor onze reis naar Zuid-Afrika, volgend jaar.
Hoe of wat zijn we nog niet helemaal uit (mijn man durft een self drive safari niet aan), maar dit schuif ik hem toch even onder zijn neus :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:42

Cayenne schreef:
Wat ontzettend gaaf! Wij zijn bezig met oriëntatie voor onze reis naar Zuid-Afrika, volgend jaar.
Hoe of wat zijn we nog niet helemaal uit (mijn man durft een self drive safari niet aan), maar dit schuif ik hem toch even onder zijn neus :D

Kan makkelijk in Zuid Afrika.
Dat is heel wat minder spannend dan deze reis hoor haha. Zeg dat maar tegen je man ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 13:04

manzano schreef:
Cayenne schreef:

Kan makkelijk in Zuid Afrika.
Dat is heel wat minder spannend dan deze reis hoor haha. Zeg dat maar tegen je man ;)

In Zuid Afrika is het inderdaad heel goed te doen hoor. :j In 2007 hebben wij ook een safari gedaan, toen zijn we begonnen in Zuid Afrika (Kruger Park) om even een beetje in een wat minder spannende omgeving te wennen aan het hele self drive safari/kampeer gebeuren. Daar heb ik ook een reisverslag van gemaakt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:08

Oh, wat leuk FlyAway! Ik ga het verslag straks uitgebreid lezen :D

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 13:13

Cayenne schreef:
Oh, wat leuk FlyAway! Ik ga het verslag straks uitgebreid lezen :D

Als je dan toch bezig bent, die van 2012 staat er ook. Maar die was alleen naar Botswana.

Veel leesplezier :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:30

Cayenne schreef:

Zelf rijden is in ZA echt heel goed te doen! In mijn onderschrift staat een topic van onze ZA reis afgelopen zomer. Wij hebben met een camper rond gereden maar kan ook prima met een auto natuurlijk. Ik had het zonde gevonden om iets georganiseerds te doen, nu konden we lekker ons eigen plan maken. Als je vragen hebt, pb staat open hoor!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:40

Leuk!!! Ga je oude verslagen ook lezen.
Wij zijn 6 weken met de auto rond getrokken door ZA en dat is prima bevallen. Zeker goed te doen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:41

ooow wat gaaf volgens mij heb jij echt een waanzinnige vakantie gehad daar, en wat een prachtige dieren ook en die vogels

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 13:44

manzano schreef:
Leuk!!! Ga je oude verslagen ook lezen.
Wij zijn 6 weken met de auto rond getrokken door ZA en dat is prima bevallen. Zeker goed te doen.

Klinkt ook lekker. Waar ben je allemaal geweest?

In 2005 ben ik 4 weken door Zuid Afrika getrokken, van Kaapstad naar het Kruger. Ook een prachtige reis.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 13:45

NathalietjeB schreef:
ooow wat gaaf volgens mij heb jij echt een waanzinnige vakantie gehad daar, en wat een prachtige dieren ook en die vogels

Ja we hebben echt enorm genoten. We willen eigenlijk als we net terug zijn altijd al weer de volgende reis gaan plannen :D Maar ja, dat kan niet helaas.

Daarom vind ik het ook altijd wel leuk om er een heel reisverslag van te maken voor op mijn website en maken we altijd een fotoboek en jaaragenda met de foto's, dan houd je de reis nog een beetje levend :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:49

Oh ik jok..... 5 weken..... Hetzelfde idee als jij. Begonnen in Kaapstad en geëindigd in J'burg. Was in 2013 overigens.

Afbeelding

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 13:52

Zo op het eerste gezicht ziet het er redelijk hetzelfde uit, met uitzondering van stap 18 en 19 bij jou. Ik ben vanaf stap 17 naar boven gegaan richting Johannesburg, naar familie die in NewCastle woont. Daarna richting het Kruger en daarna weer terug. Ziet er uit als een gave reis hoor :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:35

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:53

Wauw, zo ontzettend gaaf!!
Mag ik je vragen hoeveel dat nou ongeveer kost allemaal? Inclusief alles (vliegtickets, eten, overnachting, huurauto,...) per persoon? Mag natuurlijk ook via pb :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:30

Cayenne schreef:
Ik zit net je eerste verslag te lezen, en vanuit m'n ooghoek zie ik dit voorbij komen op Omroep Brabant := http://www.omroepbrabant.nl/?news/24045 ... +auto.aspx

Ja, dat soort verhalen zie je vaker voorbij komen. Wat voor self drive safari je ook gaat doen, of waar, je moet hoe dan ook heel goed opletten op hoe de dieren reageren en daar zelf ook adequaat op reageren. Bij de meeste filmpjes van dit soort verhalen zie je dat de dieren eerst een "schijn-aanval" doen op de auto, en dat de automobilist vervolgens niet, of niet goed genoeg ruimte geeft voor het dier. Dan vallen ze écht aan, want dat zien ze dan als een strijd om hun territorium.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:30

Hanna_94 schreef:
Mag ik je vragen hoeveel dat nou ongeveer kost allemaal? Inclusief alles (vliegtickets, eten, overnachting, huurauto,...) per persoon? Mag natuurlijk ook via pb :)

Ik stuur je later even een pb :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:36

FlyAway schreef:
Cayenne schreef:
Ik zit net je eerste verslag te lezen, en vanuit m'n ooghoek zie ik dit voorbij komen op Omroep Brabant := http://www.omroepbrabant.nl/?news/24045 ... +auto.aspx

Ja, dat soort verhalen zie je vaker voorbij komen. Wat voor self drive safari je ook gaat doen, of waar, je moet hoe dan ook heel goed opletten op hoe de dieren reageren en daar zelf ook adequaat op reageren. Bij de meeste filmpjes van dit soort verhalen zie je dat de dieren eerst een "schijn-aanval" doen op de auto, en dat de automobilist vervolgens niet, of niet goed genoeg ruimte geeft voor het dier. Dan vallen ze écht aan, want dat zien ze dan als een strijd om hun territorium.

Ik lees net dat verhaal nog even over dit tilburgse stel. Typisch geval van niet goed reageren op een schijn aanval. De olifant liet weten ze als bedreiging te zien, dus maakte een schijnaanval. Dan is er maar 1 reactie; wegwezen. Je bent namelijk in zijn gebied. Dat hebben ze niet gedaan maak ik uit het verhaal op. Ze zijn blijven staan, want dat doen olifanten wel vaker. Ja duh!! Met reden, namelijk dat jij weg moet :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:55

Wow wat een geweldige foto's!
Ik heb ook last van Africa Addiction, ben in 2013 een kleine 2 mnd in Kaapstad (ZA) geweest en heb er een geweldige tijd gehad. Plan is om in maart weer terug te gaan.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 22:50

FlyAway schreef:
Hanna_94 schreef:

Ik stuur je later even een pb :)

Je hebt een pb :-)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 22:54

gabyfedde schreef:
Wow wat een geweldige foto's!
Ik heb ook last van Africa Addiction, ben in 2013 een kleine 2 mnd in Kaapstad (ZA) geweest en heb er een geweldige tijd gehad. Plan is om in maart weer terug te gaan.

Lijkt mij ook geen straf 2 maanden in Kaapstad. Ben je ook het kaaps schiereiland op geweest? Boulders Beach enzo?

Heerlijk vooruitzicht om in maart weer terug te gaan :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:29

Waarmee heb je foto's gemaakt? Vind echt knap hoe je de vogels er zo mooi op hebt gekregen!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 23:35

manzano schreef:
Waarmee heb je foto's gemaakt? Vind echt knap hoe je de vogels er zo mooi op hebt gekregen!

Ik fotografeer met een Canon EOS 7d en een 5d MkI. Tijdens onze vorige reizen had ik 2 telezooms bij mij (EF 100:400 en 70-200). De 100:400 was qua bereik wel goed, maar is niet de snelste met scherpstellen, vooral niet bij vogels. De 70-200 is supersnel en vlijmscherp, maar te kort voor vogels. Dus ben ik na onze laatste reis (in 2012) heel hard gaan sparen voor een vaste Canon EF 500mm. Wad voor mij ook de eerste keer met dat objectief op vakantie, maar ik ben er echt zo ontzetten blij mee. Doordat je niet hoeft te zoomen is hij supersnel met scherpstellen en het bereik is fantastisch, vooral voor vogels. Met de olifanten kwam het af en toe niet helemaal uit :D