Wie kan me helpen? Tickets Azië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:08

KL is leuk! Grote stad, maar best mooi, lekker eten, leuke mensen :) Het is iets duurde dan de andere steden in Maleisië, maar het vervoer en eten is aardig goedkoop. Wij verbleven in het Backhome Hostel, in een twee persoonskamer. Is me goed bevallen en de douches waren hemels :D

Vanuit KL kan je vrij makkelijk op excursie buiten de stad waar meer natuur is. Wij zijn juist gaan rondreizen en hebben dus maar een paar dagen in KL gezeten. We hebben de meer bekendere steden van Maleisië bezocht, zeer luxe verbleven voor weinig geld en heerlijk gegeten, maar ook twee dagen vol rust op een Bounty strand van de Perhintians gelegen. Verblijf was daar overigens wel iets duurder..
Over het algemeen is Maleisië een iets welvarender land dan andere Aziatische landen, waardoor je iets duurder uit bent. Aan de andere kant vond ik alles wel goed geregeld, is het er vrij schoon en netjes en was het vervoer tussen de steden heel prettig :D

Afbeelding

Afbeelding

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:56

Je zou inderdaad Cameron Highlands en/of Teman Negara kunnen bezoeken (de lokale orang asli stam bezoeken, raften etc), en daarna door kunnen vliegen naar Langkawi voor de zon/zee/relax dagen. de eilanden aan de oostkust zijn helaas deze periode gesloten door de moesson.

Ik ben zelf tot 20 december in Maleisië toevallig. Ik ga zelf in Teman Negara een natuurproject voor tijgers doen, en surfen aan de oostkust.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 17:58

Thanks voor jullie antwoorden! Ik ga wel even meer onderzoek doen :) want wij willen niet in een stad zitten, maar het liefst ergens waar het rustig is met een mooi strand, beetje jungle, veel natuur dus!! Ik ken Maleisië niet, maar het lijkt me een erg mooi land! Wij willen echt tot rust komen, dus gaan ook niet rondreizen, maar we willen het liefst op 1 of 2 plekken verblijven. Een bungalowtje aan het strand of in de jungle zou perfect zijn :)
Heb je wel echt een binnenlandse vlucht nodig om ergens te komen waar het rustig/mooi is?

Jungles

Re: Wie kan me helpen? Tickets Azië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 17:58

Vaxie, ben jij een wereldreis aan het maken? Jaloers! Misschien zie ik je wel op Maleisië ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:10

Cameron Highlands is mooi hoor, wij zijn er op eigen vervoer doorheen gereden, maar ook veel is niet zoals de plaatjes die je online tegen komt. Stuk oerwoud, stukken bos, plots door hele drukke chaotische dorpen (en dan niet zo idyllisch maar gewoon druk, auto's en hoogbouw), de theeplantage was maar een onverwacht klein deel... Als je echt natuur wil zien denk ik dat Teman Negara toch nog mooier is. Maar dat hebben wij over geslagen, dus weet het niet.

Ik weet niet precies hoeveel andere locaties er nog zijn voor een tropisch eiland, wij zijn op de Perhintians geweest wat prachtig mooi was, maar waar je best een aardig bedrag betaald. Je kan ook niet echt excursies doen, want die eilanden hebben geen wegen en alles gaat met de watertaxi. Je kan wel geweldig mooi snorkelen. Maar of je er echt een week zou moeten gaan zitten..
Ik denk dat als je dat graag wilt, je bijna beter naar Bali kan gaan. Goed de juiste locatie opzoeken want ik hoorde van Australische vrienden al dat een deel van Bali gelijk is aan Salou...

Maleisië is denk ik meer geschikt als je iets meer wilt rondreizen en ook cultuur wil snuiven. De steden zijn namelijk ook erg bijzonder, zeker met de oude koloniale stijl aan gebouwen nog.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 18:24

Thanks Rianne voor je uitgebreide reactie!
Ik heb dat in Thailand meegemaakt, dat een deel van het eiland leek op van die Spaanse badplaatsen... Daar zit je echt niet op te wachten als je naar Azië reist, haha!

Wanneer we eenmaal tickets hebben geboekt, ga ik een uitgebreid onderzoek doen natuurlijk! Maleisië lijkt me wel geweldig, maar dan zal ik inderdaad even goed moeten uitzoeken waar we heen moeten, want wil echt lekker natuur om me heen of een leuke jungletocht maken. Vorig jaar ook gedaan in Thailand op eigen houtje, op slippers Hahaha :D

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:52

Ben je gebonden aan december? Ik vind de prijzen die je noemt erg hoog. Zelf ben ik vorig jaar in augustus voor €500 naar java en retour Amsterdam gevlogen. In maart voor €500 retour Bangkok en het jaar daarvoor naar China retour voor nóg minder. Ik vind 750 voor een retour naar Bali erg veel.. Kun je het niet wat weken uitstellen? Zelf boek ik altijd via cheaptickets!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 20:10

Ik weet het! Maar mijn vriend is ZZPer en zit helaas aan deze tijden vast.... 750 euro is idd erg veel, maar dat wil ik er nog wel aan uitgeven, maar 1200 euro vind ik echt te gek....

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:14

@madison nee ik studeer een half jaar in Singapore. Veel vrije dagen/vakanties/weekenden heb ik doorgebracht in de omliggende landen :)

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 21:50

Aaaah oké, top! Mooie kans :)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:07

Vind je het een probleem om nog een binnenlandse vlucht te nemen dan? Voor de kosten hoef je dat echt niet te laten. En er is ook altijd wel iets wat redelijk tot goed aansluit of je intercontinentale vlucht. Wat jij zoekt is gewoon makkelijker te bereiken met een binnenlandse vlucht dan per bus of met de auto. KL ligt niet direct in de buurt van een mooi natuurreservaat of een mooie kust.

Als je echt natuur wil zou ik Taman Negara of Maleisisch Borneo aanraden (Vooral dat laatste. Echt super mooi daar met veel dieren die echt alleen daar voorkomen). Als je wil relaxen op mooie stranden zou ik naar Langkawi gaan. Of juist de oostkust maar dan moet je even goed kijken hoe het met het regenseizoen zit.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:27

Ik ben een keer in mei voor 515 euro naar Jakarta op en neer gevlogen, dus kan me voorstellen dat 1200 euro wel beetje veel is.

Je kunt ook eens kijken naar vliegen vanaf Dusseldorf. Ik weet niet waar je woon in NL maar dat heeft ons van het zomer heel veel gescheeld.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 14:07

Lestria: geen probleem om een binnenlandse vlucht te nemen! Als die tenminste dan niet nog 300 euro pp extra kost.... Maar dat gaan we dus zeker doen als we naar KL vliegen!
Miccamaaike: ja, daar kijk ik idd ook naar! Dat kan soms echt schelen, thanks voor de tips!

Heb echt iets aan dit topic! Niet dat ik zelf niet kan zoeken ofzo, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer als het gaat om een vakantie boeken!

Nog een vraagje dan maar, haha. Als we maar KL zouden reizen zou dat van 24 december tot 8 januari zijn (ivm gunstige ticketprijzen). Is dat een beetje de moeite waard qua tijd zeg maar?
Tweede optie is nog steeds Bali van 16 december tot 7 januari (ook nog gunstige ticketprijs!) Hoop dat m'n vriend snel gaat beslissen en we de tickets kunnen boeken, want straks is het alweer vol!
We reizen dan via het vliegveld van Denpasar naar Ubud, want die plekken vlakbij het vliegveld schijnen idd echt op Salou te lijken, ook qua toerisme... Maar net gelezen dat Ubud ongeveer 70'minuten rijden is, dus valt mee!

Ik krijg helemaal de kriebels en heb zo'n zin om te gaan! Krijg alleen van best veel mensen te horen dat ze nu niet zouden gaan met die aanslagen enzo, maar ik woon in Den Haag, vlakbij de Schilderswijk, volgens mij is het hier nog gevaarlijker haha :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:13

Maleisië is een islamitisch land, maar ik heb me geen moment onprettig gevoeld. Overigens viel het me op dat het een enorme meltingpot aan culturen en geloven is. Je hoort regelmatig de oproep voor het gebed, maar op iedere hoek staat ook een Hindoestaanse tempel en heb ook nog veel Christelijke kerken gezien. Overal ben je als toerist even welkom om te bezoeken. Geen onrust tussen bevolkingsgroepen gemerkt.

Wij hebben een binnenlandse vlucht genomen die ons 25,- pp kostte. Maar vanuit KL zijn we naar ons tropisch eiland met de bus gegaan = 8 uren. Busreizen en taxi's zijn overigens erg goedkoop.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 14:15

Wow Rianne! Klinkt zeer hoopvol! Ik ben helaas m'n baan kwijt geraakt en nog steeds op zoek, dus ik heb niet mega veel geld meer, maar als ik dat zo hoor, moet dat zeker lukken!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:23

Ik had ook een zeer beperkt budget en Maleisië is één van de duurdere landen geloof ik, maar je euro is echt veel waard. De prijzen zijn ongeveer zoals hier, maar dan gedeeld door 5. Voor een uur voetmassage en rugmassage betaalden we bijvoorbeeld 65RM. 65 euro zou in NL een nette prijs zijn (misschien nog laag) maar omgerekend betaalde je dus 13 euro. Avondeten van 3,- pp etc. Twee uur snorkelen met vissen, haaien en zeeschildpadden voor 10,- is ook een koopje :D
Was even een shock toen we erna door reisden naar Australië en westerse prijzen tegenkwamen. Singapore is ook weer wat duurder.

Maar laat mijn enthousiasme voor Maleisië je niet tegenhouden te kijken naar andere bestemmingen hoor! Bali lijkt me ook prachtig! Zeker als je op de juiste locatie zit.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 14:32

Wow! Ja, nou ik word nu wel een beetje aangestoken! Haha!
Ik laat het uiteraard weten in dit topic wat het gaat worden, maar heb er veel zin in! Ik vind low budget reizen ook niet zo erg, maar het zal idd schrikken zijn geweest in Australië als je weer 30 euro voor een avondmaaltijd moet neerleggen :D

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:04

ik weet niet of je op Facebook zit, maar in de Azië backpackers facebook kunnen ze je ook vast goed helpen met tips! Daar kan en mag iedereen vragen stellen. Er zijn vast genoeg andere mensen die erg van natuur maar ook van strand houden die je kunnen helpen met een leuke bestemming. Vooral als je een plek zoekt die niét zo bekend is (geen salou zoals je zei) zou ik daar eens een gok wagen als ik jou was. Ik zie daar erg vaak vragen langskomen over Bali en Ubud, ik weet bijna zeker dat er mensen zijn die nog weinig ontdekte plekjes weten.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 00:56

Ik zit niet op Facebook helaas, dus ik kan dan niet op die pagina kijken.... Maar morgen gaat m'n vriend beslissen of we op de 16e al weg kunnen en zo ja, gaan we naar Bali en zal ik zeker goed onderzoeken hoe of wat! Ik las wel dat het daar nu regenseizoen is, maar dat dit ook wel weer mee schijnt te vallen... I hope so!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:16

Al iets besloten?

Ik heb zelf net een blog geschreven over wat mijn dagbudget was in Maleisië. Dat bleek veel lager dan ik had verwacht. Ik heb ongeveer 14 euro per dag uitgegeven. Ben daarvan ook naar de Perhentians geweest en nog een keer uitgeweest in KL.
Wil je een avondje op stap, doe het dan doordeweeks in KL. Dan heb je namelijk free drinks for ladies. Scheelt weer wat geld.
Ook in KL gewoon op straat eten. In chinatown is zo ontzettend veel lekkers te vinden en kost bijna niks. 2 euro voor een hele maaltijd.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:38

December is de duurste maand om richting bangkok te vliegen, je zit precies in de kerstvakantie. wij betaalde vorig jaar 1240 euro PP. verder is het druk en zijn zelfs de goedkoopste hotels en stuk duurder dan normaal.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:39

Budget in Maleisie is niet veel inderdaad.
Ik ben helaas gestrand in Kuala Lumpur. Bali was eigenlijk eindbestemming maar helaas door een vulkaan uitbarsting helaas niet gekomen.

Ik ben uiteindelijk in Langkawi geweest. Ook erg mooi. Wij zijn met vliegtuig vanaf Kuala Lumpur gegaan.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 00:15

We zijn er eindelijk uit! Net tickets geboekt naar Bangkok, directe vlucht voor 860 euro pp (Eva Air). Alsnog reteduur, maar goed, dan maar weer de komende maanden droog brood eten.. Reizen is leven voor mij, dus dat heb ik er dan wel voor over.... De rest van de reis doen we lowbudget. We gaan met de trein vanuit Bangkok naar Chiang Mai en vanuit daar naar Laos. We hebben drie weken de tijd, dus moet lukken!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:26

reteduur, das wel een aparte .. je zit heen en weer 22 uur all inclusive in de lucht, valt best mee dus :+ .

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 00:28

Jaa je hebt gelijk! Maar ik weet dat de tickets in maart bijvoorbeeld zo 200 euro goedkoper zijn, maar reteduur is dan idd niet het goede woord!