Tips voor lange vlucht naar Nieuw Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: Tips voor lange vlucht naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 10:26

Ik heb juist plekken aan het raam gekozen. Makkelijk een wandelingetje maken is fijn, maar in zo'n stoel kan ik denk ik slechter slapen. Vind het fijn om ergens tegen aan te kunnen leunen. :)

Morgen is het al zover! :):)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:33

Spannend Sanne!

Ik zou een dunne maar wel warme sjaal mee nemen, en keelsnoepjes. De laatste keer dat ik zo lang gevlogen heb ben ik door de airco en droge lucht compleet m'n stem kwijt geraakt, kon een week niet meer praten. Lijkt me niet zo handig met het begin van je stage :=
Verder inderdaad een leeg flesje en een reis-size crème en lippenbalsem: dat redt je huid voor de droge lucht.

Qua vermaak etc. heb je al genoeg tips denk ik! Goede reis, en geniet van NZ :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:33

Ik vlieg zelf altijd in een trainingsbroek met sloffen in mijn handbagage. Altijd lekker om de schoenen uit de kunnen doen en de voetjes toch warm te houden. Ook heb ik altijd gympen aan op langere vluchten (voor op het vliegveld) omdat ik de laatste keer dus mooi niet meer in mijn laarzen kwam met mijn opgelopen pootjes. Ga je dan op je sloffen over LAX :p

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:43

Leuk dat je daarheen gaat. Zal ik ook wel willen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:50

Dirndl schreef:
Spannend Sanne!

Ik zou een dunne maar wel warme sjaal mee nemen,

Ach ja, die vooral niet vergeten!
En nog een tip, spuit er op het vliegveld een lekker luchtje op. Mocht je naast een minder fris persoon zitten kun je lekker je sjaal om je gezicht slaan ;)

Bovenstaande is uit eigen ervaring...... :+

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:07

Hier nog een tip. Neem extra schoon ondergoed mee in de hand. Altijd fijn om te kunnen verschonen en mocht er een ongelukje gebeuren kan je ook schoon ondergoed aan. De reis die ik veel heb gemaakt was wel iets korter. Naar zuid Amerika. Ik nam altijd muziek en boeken mee. Toen waren laptops en zo nog niet zo veel. En ik was nog een tiener. En zuig snoepjes voor het dalen en stijgen. Ook heb je als je daar veel last van hebt oordopjes voor. Ik ging eigenlijk de avond voor de vlucht heel laat naar bed zodat ik goed moe was en kon slapen.
Ik vloog toen met klm en daar kon je altijd de hele vlucht door drinken pakken. Weet niet hoe dat nu gaat. Is namekijk al meer dan 10 jaar geleden.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:14

Ik was dolgelukkig met mijn teenslippers na de lange vlucht naar Brisbane (via Singapore). Ik kreeg geen normale schoenen meer aan, niet normaal.

Oh en inderdaad die tip van Goof! Sjaal met parfum. Had ik die maar bij me gehad, dan was ik vast een stuk minder misselijk geweest :P

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:26

Ik heb zo'n standaard lijstje voor langere (>8-9 uur) vluchten.
Ik heb altijd een poncho bij (=gelijk aan een sjaal of deken), ik probeer ook lekker zittende kleding aan te hebben (dunne broek want die stoelen worden zo warm als ik er zoveel uur op zit) en een warme trui, een opblaasbaar kussentje (val echt altijd in slaap) een buff (tegen de eventuele vliegtuigverkoudheid), goed boek, sokken (schoenen moeten UIT), mijn koptelefoon met geluidsonderdrukkingsgebeuren :+ en mijn tablet+USBsnoertje (zodat je misschien ook nog op internet kan en je accu niet leeggetrokken wordt). En vaak zijn dit ook werkreizen, dus dan moet de laptop met allerlei kabeltjes er ook nog bij...Mijn werk-handbagage is vaak 40 % van wat ik aan gewicht meeneem. Ik snap niet hoe dat mensen met een klein handtasje dat vliegtuig in kunnen rennen :(:) en er ongekreukeld en wakker weer uit kunnen wandelen.
Oh ja extra onderbroek kan handig zijn en ik vind mijn tandenborstel en tandpasta echt een heel fijn iets om ook bij me te hebben. En crème voor dat droge gevoel van je handen en gezicht in zo'n vliegtuig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:58

Ik heb trouwens ook altijd oordopjes mee, voor het geval er luidruchtige mensen/kids in het vliegtuig zitten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:03

Op lange vluchten kan je volgens mij altijd onbeperkt water krijgen. Ik ben niet zo van het navullen van flesjes en op de toiletten heb ik vaak gezien dat er bordjes bijstaan dat het geen drinkwater is.

Ik heb altijd muziek op mijn telefoon en natuurlijk oordopjes, ik slaap het beste in op mijn eigen muziek. Verder zijn alle tips wel gegeven, denk ik. Dat douchen onderweg is trouwens heerlijk, heb ik vorig jaar op Doha ook gedaan, op weg naar Australië.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:08

Bij Qatar Air staan er altijd creme´s en verfrissers in de wc en ik ga ervan uit dat Emirates dat ook zeker heeft. Ik gebruik ze eigenlijk altijd.

Ondergoed en een schoon shirt heb ik ook wel vaak in de handbagage, zeker als ik ergens een tussenstop heb.
Begin dit jaar moest ik van Miami via NY naar Ams en guess what...gestrand op NY en mijn koffer al in Ams. Ik had al zo´n voorgevoel omdat ik ook al een dag op Miami had vertoeft , voelde mij net Tom Hanks :D , dus ik was blij dat ik wat extra´s in mijn handbagage had gedaan.

Dikke voeten heb ik ook altijd en enkels.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:09

Bij de meeste lange vluchten heb je een eigen schermpje met films, serie, muziek en spelletjes.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 12:48

Bedankt voor alle tips iedereen! Mijn vliegtuig zit nu ergens boven India en het gaat best oke! Al flink wat series en films gekeken en gelukkig ook wat kunnen slapen. Avondeten was niet zo lekker, lunch gelukkig wel. Ik krijg als het goed is nog 2 x ontbijt. Ben wel helemaal confused qua tijden enzo. Heb nu ingesteld op Sydney aangedien ik daar een kleine stop heb, waarbij ik gelukkig in het vliegtuig mag blijven. Maar daar is het nu dus 10 uur savonds, terwijl mijn gevoel zegt 2u smiddags haha :))

Nogmaals bedankt voor alle tips!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:51

Succes met je vlucht.
Ik ben 3 jaar geleden daar geweest
Dit moet je zeker gedaan hebben wandeling maken tongariro national park in taupo. Vroeg vertrekken
En waitomo glowworm caves. Een Tour in het water door een grot met glow Worms.
Erg leuk