De do's en dont's van....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:50

Ik ben nu eindelijk volledig weg uit NL. :) ik woon bij ML en hij was ook de reden! Hier heb je ook Adecco en Randstad etc dus sta daar ingeschreven. Voor mij is het makkelijk omdat ML ons makkelijk beiden kan onderhouden en ik zoek nu dus op gemak naar een baan terwijl ik ondertussen werk aan mijn uitspraak :')

edit: ik mis mijn fam wel, maar er is gelukkig skype dus we bellen veel via skype :)

ik heb trouwens geen heimwee

Roquen

Re: De do's en dont's van....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:59

Ik woon nu 2 jaar in Denemarken. Ik mis Nederland helemaal niet. Natuurlijk wel mijn familie en beste vrienden. Andere vriendschappen zijn echt verwaterd. Hier in Denemarken is het maken van Deense vrienden wat lastig, Denen zijn erg gereserveerd. Dus dat mis ik ook wel een beetje.

Mijn vriend is ook geëmigreerd, hij komt uit Brazilië. En waar we nu tegenaan lopen is dat het met zijn oma heel slecht gaat, en dat kun je enkel en alleen van een afstand volgen. Dat is ook mijn grote angst, dat je te 'ver' weg bent voor als er iets gebeurd.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:03

ik vind je onderschrift ook wel toepasselijk :D

Het is een grote stap, maar het is het altijd waard want je hebt het geprobeerd!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:05

MayDayParade schreef:
Ik lees ook even mee :D

Sinds ik drie maanden op IJsland gewerkt heb speelt het idee om misschien (pas over een jaar of 5/10) voor een paar jaar op IJsland te gaan wonen.

Ik wil sowieso voor die tijd de basis van IJslands geleerd hebben.

Exact hetzelfde hier! :)

Woon nu in Oostenrijk, maar wil uiteindelijk graag naar Reykjavik verhuizen. Heb verder ook in Engeland en Duitsland en andere plekken in Oostenrijk gewoond, en ben sowieso altijd veel weg geweest uit NL.

Verder kan ik me ook goed voorstellen dat mensen niet willen emigreren, maar voor mij is het geen optie. Nederland ligt me qua sfeer, landschap en klimaat niet. Ik sluit niet uit er ooit terug heen te verhuizen, maar het zou me verbazen.
Ik mis mijn familie en vrienden, natuurlijk, maar het grootste deel woont over de hele wereld verspreid, en mijn ouders hebben precies zo'n internationaal leven geleid. Ik heb het niet van een vreemde, dus ze begrijpen me gelukkig ook helemaal :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:21

Ik volg ook mee. ik ben "geëmigreerd" naar Zweden voor een half jaar voor mijn studie. En eigenlijk zie ik mezelf hier wel blijven. Wel zou ik meer naar het noorden willen, want ik hou van wat bergen en sneeuw :D (Dus Noorwegen of Ijsland is ook nog een optie voor mij) Ja er zijn meer landen met sneeuw, maar ik hou van Scandinavië.

Wel heb ik nog een half jaar tot een jaar studie voor de boeg (afhankelijk van mijn prestaties). Maar ook mijn afstudeerstage zou eventueel hier kunnen plaats vinden.

Wat ik nu tegenkom: ik ben ziek en mis het om even lekker verwend te worden met een kopje thee en een kopje soep :+ Maar wat ik het meeste mis zijn mijn dieren, die moeten sowieso mee als ik voorgoed ga! En ondertussen probeer ik mijn moeder ook over te halen om mee te emigreren, dan laat ik naast mijn broer geen familie achter. *D

Mocht ik hier helemaal alleen heen gaan, dan zou ik dat toch best wel een beetje eng vinden. Ik leef nu in en corridor met 8 andere mensen, dus eigenlijk ben ik nooit alleen. Daarnaast is er nog een groep van ongeveer 170 exchange studenten dus er is altijd wel iemand in om wat te doen. Als ik al deze mensen niet zo hebben, dan zou ik me toch behoorlijk alleen voelen..
Er is mij verteld dat Zweden heel vriendelijk zijn en open staan blablabla... Maar als je met iemand wilt praten en je praat geen Zweeds dan hebben ze er vaak geen zin in en lopen ze weg. Ja ze beantwoorden al je vragen, want ze willen graag helpen, maar verder gaat het eigenlijk niet. Hopelijk draait dat de komende maanden nog bij

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:29

We hebben heel lang zitten wikken en wegen om te emigreren.
Diverse landen bezocht en van de lijst af gestreept.
Australie en New Zeeland vielen af omdat we dan te ver van onze familie in Nederland zouden komen te wonen.
Amerika was een kleine optie, maar geen JA gevoel. Dus ook afgestreept.
Canada vinden te lang met sneeuw en ijs, dus ook af gestreept.
Toen wezen kijken richting Zuid Afrika. Ik heb daar familie wonen, en daar avonden mee zitten praten.
Het land bekeken, en we hadden daar een toekomst.
Thuis gekomen werd mijn moeder ziek, en mijn man en ik hebben toen het bedrijf overgenomen van mijn ouders.
Dus de emigratie plannen gingen de ijskast in.
Daarna twee kinderen gekregen, waarvan er 1 onder constante zorg van het ziekenhuis staat.
Ons bedrijf ging failliet en we haalden heel kort de emigratieplannen weer boven water.
Waren we nog met zijn 2en geweest, dan waren we meteen naar Zuid Afrika geemigreerd.
Want mijn man kreeg nog die avond daar een baan aangeboden.
Maar vanwege de verdere onzekerheid wat betreft oa woning, veiligheid, durfden we het risico niet te nemen.
Niet met 2 kleine kinderen van 2 en 3 jaar oud. En nog de vele ziekenhuisbezoeken van onze jongste.
De volgende dag kregen we de mogelijkheid om een doorstart te maken, en die hebben we met 2 handen aangegrepen.
En nu is emigreren niet meer van toepassing. Maar wie weet in de toekomst..................

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:15

Jeetje wat een pittig verhaal zeg -O- .

Ik hoop dat jullie een dag je hard kunnen volgen en erop uit gaan :).

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:20

Mijn vriend kan voor zijn werk 3 of 4 jaar naar Curaco verhuizen. Prachtige kans natuurlijk en ik ga ook zeker mee. Maar helaas mogen de paarden niet mee en dat vind ik dus persoonlijk wel een dingetje. Ook mijn baan opzeggen en dan hopen dat ik na terugkomst in Nederland weer een baan vind, vind ik ook wel een puntje. Ondanks dat ik er wel zin in heb, zijn er ook wel dingen waardoor ik toch liever in Nederland blijf.