Wij zijn 2 weken geleden naar aruba geweest en hebben hier bij het camacuri geslapen. Een kleinschalig rust apartementen complex met hele vriendelijke eigenaren. Personeel sprak Nederlands. Dit is wel met zwembad maar ligt eraan welk huisje je hebt of de kleine binnen 2 tel erin kan duikelen...
#linnie we zijn ook op Bonaire geweest 2 weken terug (eilandhop gedaan) en wij hebben hier geslapen bij bonaire fun. Hier was mogelijkheid tot ontbijt (zonder zwembad wel) en nederlands sprekend personeel. Dit was ook vlak aan de zee (10 min lopen) maar echt een prachtig eiland ook! Mooier en veel minder Amerikaans dan Aruba vonden wij.
Ik hoor nu ook van mijn "nicht" daar dat het eten en drinken heel duur is daar. Ze zegt als je een all in resort kan boeken dat het misschien voordeliger is dan een duur appartement en dan nog best prijzig eten.
(het is niet mijn nicht maar de vrouw van mn mans neef, maar goed ik noem het maar effe mn nicht )
Ik heb nu iets gevonden (wel met zwembad ook) voor $700 per week. Dat lijkt nog te overzien. Ook eentje aangeraden gekregen van haar voor $180 per nacht. Dat zou dan $1800,- voor onze hele vakantie. Omgerekend naar euro kom je dan op € 1600,-
Tickets zijn we voor 2 man € 1200,- kwijt. Dan reizen we dus met twee personen voor minder dan dat je met 1 persoon reist naar een all in hotel via een touroperator. Die prijzen die ik gezien heb voor 10 dagen of langer beginnen pas bij 1800 a 2000 per persoon.
Eten en drinken op Aruba was duur maar ook weer niet zoveel duurder als hier.. Wij hadden huisje en hebben dus zelf ons ontbijtje gemaakt en 's avonds bijv een broodje subway gehaald 1x.. Derest veel gaan uit eten maat dit ook op plekken gedaan waar veel locals komen (bij de zeerover,! Dit was heerlijk overigens)
Een all in zou ik zonde vinden, je blijft dan toch meer in het hotel terwijl het leven meer buiten het resort plaatsvind. Zijn zoveel leuke dingen te zien! De prijzen kan ik niet mee vergelijken wij zijn in de bouwvak gegaan mega duur dus maat door school en werk helaas geen andere optie.
Wel kan ik je aanraden een auto te huren, wij hebben dit bij Jays gedaan, was allemaal goed en netjes gedaan. Dit is ook weer een 'local' en die zijn toch goedkoper dan die internationale car rentals.