Rustig, niet te toeristisch tropisch (ei)land wintervakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:56

Afgelopen jaar hebben wij eilandhoppen gedaan in het caribisch gebied, St. Lucia, Barbados en Grenada. Totaal niet toeristisch voor het gevoel, wel veel overwinterende britten. Maar die zijn meer bewoner dan toerist.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Rustig, niet te toeristisch tropisch (ei)land wintervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 12:00

Klinkt ook goed! En Britten vinden wij niet erg, die zijn lief! Meestal...

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:15

Lienboon schreef:
Kaapverdische eilanden: Sal! Heerlijk eiland en maar 6 uurtjes vliegen.

Ik ga hier in december heen. Ben benieuwd :)

@ TS:
Verder kan ik je Gambia aanraden. Ook maar 6 uur vliegen en mooi weer sowieso. De stranden vond ik daar overigens wel wat minder.

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:31

Seychellen?

Je kunt daar heel leuk een aantal eilanden combineren. Er zijn mega mooie stranden en in het binnenland kun je ook nog leuke uitstapjes maken, of de zee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:11

Zanzibar, Kaapverdië, Gambia, Azie ergens?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:19

Neonlight schreef:
Afgelopen jaar hebben wij eilandhoppen gedaan in het caribisch gebied, St. Lucia, Barbados en Grenada. Totaal niet toeristisch voor het gevoel, wel veel overwinterende britten. Maar die zijn meer bewoner dan toerist.

Barbados kan ik helemaal aanraden, afgelopen juni was het er prachtig.

Ik zou ticketspy.nl, Vakantiepiraten.nl en holididayguru.nl in de gaten. Komen leuke aanbiedingen voorbij

Gambia zou ik niet doen, dan zou ik eerder naar Kenia of Zanzibar gaan als je voor Afrika wil gaan. Kenia is hemels qua strand en natuur en dan met name in Diani/Ukunda

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 19:15

Afrika, en vooral het noorden, vind ik momenteel te instabiel. Delen van Azie ook. Het moet mooi en tropisch zijn, maar zeker ook veilig, zonder dreigingen van wat dan ook. Ik ga al jullie tips nazoeken! Dank!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:01

Koh Lanta in Thailand, vlakbij Krabi.
Rustig eiland, (nog) niet te toeristisch, betaalbaar, stranden, maar ook jungle!
Het is echt een soort van hippie eiland, de sfeer is relaxed en de mensen ook. Volgens mij ook geen seks toerisme en nog niet vergald door Russen en andere vieze Europeanen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:07

Sri Lanka is al genoemd, terecht. Super fijn land, mooi en spotgoedkoop!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:26

Als je openstaat voor iets avontuurlijks? Verblijven op een local eiland in de Malediven!

Wij zijn zelf hier geweest (twee keer) en hebben echt een geweldige tijd gehad: https://www.facebook.com/amazingnoovilu ... u/timeline

Snorkelen met manta's, slapen op een onbewoond eiland, mooie riffen en de mooiste stranden die ik ooit heb gezien!

Sri Lanka is ook heel mooi maar wij (backpackend) vonden de mensen niet altijd aardig. Wel echt schitterend land.

Wat je ook kan overwegen is Miami/Florida Keys/Everglades (vanaf € 521 met KLM werelddeal weken). Eventueel in combinatie met een twee of driedaagse cruise naar de bahama's!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:33

Ik zeg ook Bali, Lombok en/of de Gili eilanden. Wij gaan in maart, ben er al eens met de kerst geweest en het was echt heerlijk, ik ben helemaal verliefd geworden op Indonesië.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:35

Bocas del toro, Panama. Geweldig en nog geen massatoerisme!

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:38

Zanzibar! Ik ben er deze zomer nog geweest :)

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:44

Rije schreef:
Afrika, en vooral het noorden, vind ik momenteel te instabiel. Delen van Azie ook. Het moet mooi en tropisch zijn, maar zeker ook veilig, zonder dreigingen van wat dan ook. Ik ga al jullie tips nazoeken! Dank!

Afrika is HEEL groot he... Het is echt niet overal een onstabiele ebola zooi in het hele gigantische continent. Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:38

Zag hier Bocas del Toro aangeraden worden, daar zou ik dus niet naar toe gaan voor een vakantie. :o Leuk voor 2 a 3 daagjes om aan een vakantie te plakken, maar niet voor een hele vakantie. Binnenland voor tochtjes heb je niet, ikzelf had het er na 2 dagen echt wel gezien. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:42

Florida! Betaalbaar, kan je zo toeristisch maken als je zelf wil, adembenemende plekken...voor de eilanden ga je de keys op of met de boot naar de bahama's. En aan de westkust heb je Sanibel en Captiva Island, helemaal gaaf!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:49

Jammer Neonlight, dat het je tegenviel. mijn zus woont er al 7 jaarr en persoonlijk vind ik het echt geweldig daar. Het heeft niet het massa toerisme en de stranden zijn er echt zo mooi. En het stadje zelf op het hoofdeiland is nog niet voorzien van macdinalds en dergelijke.
Deze eilandengroep is vooral in trek bij backpackers en surfers.
Mocht je in vogelvlucht een indruk willen krijgen dan kan je via deze link http://www.bnn.nl/video/df7193c9b3813ae ... 3774cc8f1f

Bnn op reis kijken...

Wat je er kan doen: catamarantocht, quadtocht, duiken, snorkelen, overnachten in de jungle,naar de kleinere eilanden oversteken en die bezoeken, geweldige eettentjes.
Maar neemt niet weg dat een ander er geen bal aan vind hoor maar ik ben er wel een beetje verliefd op.
Op heel Panama eigenlijk.