Eens iets heel anders: Grotduiken :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:44

Fascinerend lijkt mij dat, maar ik zou het nooit durven.
Ik krijg al last van claustrofobie bij het zien van de foto's :D

Zo kwamen wij vorig jaar duikers tegen bij een echt klein viezig poeltje, ook in Frankrijk. Wat hadden ze daar nou te doen?
Thuis gegoogeld en toen bleek je vanuit dat kleine vennetje recht naar beneden een heel grottenstelsel in te kunnen.
Afbeelding

germie

Re: Eens iets heel anders: Grotduiken :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 20:11

@Grit, ja dat is een typische foto van een ingang van een grot. Je kunt je dan niet voorstellen dat er soms kilometers gangen onder de grond loopt. Maar wel erg leuk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:14

Ooo ik word al bang als ik naar de foto's kijk. Wel onwijs gaaf zeg!! Wat een ervaring moet dat zijn.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:01

Dat is echt bizar en ik zou het nooit geweten hebben, hadden we de duikers niet gezien. Ik vond wat filmpjes van die grot, brrrr, ik vind dat je toch veel lef hebt om dit te doen hoor :j

Amparo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:26

Wauw, erg stoer hoor! Ik hoorde dat je alleen mag grotduiken als je ruime ervaring hebt. Is dat in Frankrijk ook zo? Lijkt me echt heel erg gaaf om eens te gaan doen! Al zou ik wel eerst de ervaring willen hebben:p

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:55

daar krijg je mij nou echt met geen 10 paarden in :P

knap dat jij het durft :P

gewoon duiken lijkt me heel gaaf... maar ik kan al niet zo fantastisch zwemmen en ben ook nogal claustrofobisch aangelegd :P dus weet niet of ik het ooit ga wagen... was ooit in IJsland en daar baalde ik wel als een stekker dat ik niet kan duiken... had graag tussen die continentplaten in willen duiken... heb jij dat al geaan? of heb je plannen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:41

Doodeng en ammenevernooitniet.
Ik vlieg wel trouwens, maar dan kan ik tenminste ademen zonder apparatuur. :')
En ik heb een reserveparachute, maar no way dat grotduiken. :oo

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 08:08

Amparo schreef:
Wauw, erg stoer hoor! Ik hoorde dat je alleen mag grotduiken als je ruime ervaring hebt. Is dat in Frankrijk ook zo? Lijkt me echt heel erg gaaf om eens te gaan doen! Al zou ik wel eerst de ervaring willen hebben:p

Je moet uiteraard eerst gewoon kunnen duiken. En dan kun je eventueel beginnen met 'cavern', dat zijn nog ruime ingangen van grotten, je gaat niet ver en daglicht moet altijd zichtbaar zijn.
Zeg je van dit is echt gaaf, tja, dan zul je moeten investeren in een andere uitrusting met dubbelset e.d. en ook echt moeten willen. Je moet dan echt goed kunnen duiken. En dan ben je straks verslaafd :D

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:24

Wauw wat gaaf! Ik ben opgegroeid in het duikers wereldje. Helaas heb ik zelf nooit echt kunnen duiken i.v.m oor problemen. Soms kriebelt het wel heel erg maar de pijn overwint! Maar dit grot duiken geweldig lijkt me dat!