terug van weggeweest, en direct jullie hulp nodig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:07

Ik ben een paar jaar terug naar Wales gegaan om te paardrijden en had mijn cap gewoon in mijn handbagage. Wel in een rugzak want ik had geen koffertje. Ik werd idd uit de rij gehaald omdat mijn rugzak er "verdacht" uitzag en heb de med3werkster deslappe lach bezorgd toen ze zag dat het mijn cap was...

Hij mag dus gewoon de cabine in.

Edit: ik vloog ook met Ryan air.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:07

Ik zou hem gewoon op zetten.

Grapje, om zekerheid te hebben kun je ze toch gewoon even bellen?

Steeph

Re: terug van weggeweest, en direct jullie hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:11

Volgens mij nog niet geopperd, maar is het niet een idee om je cap vooruit te sturen, gewoon met de post?

Heb ik 2 jaar geleden wel gedaan toen ik naar familie in Canada ging :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:13

daar een cap lenen..
verder idd, rijkleding aantrekken, rest in je handbagage.

edit..

rijzweep thuislaten (ook niet in je rijlaars steken), dat wordt gegarandeerd als wapen aangemerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:22

Waarom zou je zo moeilijk doen? Gebruik je koffer voor kleding en leen ter plekke gewoon een cap. Ik zou mijn chaps al niet eens meenemen, ze accepteren ook wel een rijbroek + goede schoenen. Zo rijd ik altijd op vakanties, ik ga echt mijn spullen niet meeslepen.

Ik zou niet perse uitgaan van nog een tas naast je koffer. Een vriendin van me vertelde van de week doodleuk dat de passagier die naast haar stond en idd een handtas bij zich had toch echt maar 1 tas mocht meenemen het vluegtuig in. Toch vervelend.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:22

Goof schreef:
Waarom zou je zo moeilijk doen? Gebruik je koffer voor kleding en leen ter plekke gewoon een cap. Ik zou mijn chaps al niet eens meenemen, ze accepteren ook wel een rijbroek + goede schoenen. Zo rijd ik altijd op vakanties, ik ga echt mijn spullen niet meeslepen.

Ik zou niet perse uitgaan van nog een tas naast je koffer. Een vriendin van me vertelde van de week doodleuk dat de passagier die naast haar stond en idd een handtas bij zich had toch echt maar 1 tas mocht meenemen het vluegtuig in. Toch vervelend.

Ik weet gelukkig wel zeker dat ik bij Ryanair twee tassen mee mag nemen :) en ik heb toch graag mijn eigen spullen bij me aangezien ik behoorlijk wat uurtjes te paard door ga brengen.

Zweepje was ik zoiezo niet van plan nee te nemen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:23

Steeph schreef:
Volgens mij nog niet geopperd, maar is het niet een idee om je cap vooruit te sturen, gewoon met de post?

Dat vind ik een goeie thanks!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:25

fohadie schreef:
Ik ben een paar jaar terug naar Wales gegaan om te paardrijden en had mijn cap gewoon in mijn handbagage. Wel in een rugzak want ik had geen koffertje. Ik werd idd uit de rij gehaald omdat mijn rugzak er "verdacht" uitzag en heb de med3werkster deslappe lach bezorgd toen ze zag dat het mijn cap was...

Hij mag dus gewoon de cabine in.

Edit: ik vloog ook met Ryan air.

Hahah fijn om te horen dat iemand er ervaring mee heeft. Ik verheug me nu al op de reacties :') al vlieg ik vanuit Weeze... en die duitsers zijn altijd behoorlijk serieus.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:27

Je mag twee stuks handbagage meenemen! Dus je koffer en dan nog een tas of iets waar je je cap en eventueel andere dingen in doet. :) (Als het past qua afmetingen en ze gaan je heel raar aankijken, maar als het past is er echt geen probleem.)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:48

BlackShadowZ schreef:
Steeph schreef:

Dat vind ik een goeie thanks!

Credits voor ons pap die destijds met het idee kwam :D

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:49

En ik neem aan dat ik mijn jodphurs en chaps al meteen opde band kan leggen, aangezien daar ritsen inzitten ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:51

Eventueel kun je je cap volstoppen met bv sokken, ondergoed en zo. Als hij toch in een tas moet dan maar flink gebruiken als bagagetasje.

Kleding over elkaar is een risico dat je oververhit kunt raken. Grote zakken in je jas of broek is wel handig. Met wat proppen kun je slippers of platte schoenen in een jaszak kwijt.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:53

Het is natuurlijk even afwachten wat voor weer het 12 september is. Je weet het maar nooit in dit landje haha.

Jullie tips zijn echt top, wat moet ik zonder bokt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:52

Ik denk dat als je iets met een rits in je tas hebt, dat ze dat wel herkennen als rits.

Wel moeten zaken als tablet, telefoon en laptop eruit. Als je dat mee neemt zou ik zorgen dat deze er makkelijk in en uit kan zonder je hele koffer uit te hoeven pakken.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 19:30

palousa_boy schreef:
Ik denk dat als je iets met een rits in je tas hebt, dat ze dat wel herkennen als rits.

Wel moeten zaken als tablet, telefoon en laptop eruit. Als je dat mee neemt zou ik zorgen dat deze er makkelijk in en uit kan zonder je hele koffer uit te hoeven pakken.

Nou ik bedoelde meer omdat ik mijn rijkleding aan heb tijdens de vluchg. Zal het poortje wel piepen als ik er met jodhpurs doorheen ga.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:43

Hoe lang reis je?

Voor twee weken vakantie heb ik ook alleen maar handbagage mee.
Handigste is om ook een klein tasje (rugzak of handtas) leeg bovenop in je koffer of reistas te leggen. Als je dan in de bus naar het vliegtuig staat, of iets daarvoor, hevel je alle dingen die je tijdens de vlucht wilt gebruiken over in je kleine tasje en die houd je op je schoot tijdens het vliegen.

Bij mij zitten daar dan mijn telefoon, een fles water, ereader, klein hapje en koptelefoon in.

Overigens: een reistas (weekendtas) is veel ruimer als een koffertje op wieltjes ondanks dat het dezelfde maat is.
Een koffer zelf is soms al 4 kilo, dan heb je héél weinig pakgewicht over.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:26

BlackShadowZ schreef:
En ik neem aan dat ik mijn jodphurs en chaps al meteen opde band kan leggen, aangezien daar ritsen inzitten ?

nee hoor, ik kom net terug uit Ierland en had ook cap/chaps mee past precies en koffer hoefde niet open, ik vloog met air Lingus maar dat maakt niet uit, zelfde bagage check waar je door gaat naar een niet-Shengen land. Op de terugweg had ik ook teugels en stijgbeugelriemen bij....werd ook niet moeilijk over gedaan. Wel moest ik mijn broekriem af doen en in zo'n bakje door de scanner :')

flessen vloeistof worden wel zonder pardon weggegooid, dus die pas na de check aanschaffen, dan mag het wel mee het vliegtuig in.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 21:18

Mist schreef:
BlackShadowZ schreef:

nee hoor, ik kom net terug uit Ierland en had ook cap/chaps mee past precies en koffer hoefde niet open, ik vloog met air Lingus maar dat maakt niet uit, zelfde bagage check waar je door gaat naar een niet-Shengen land. Op de terugweg had ik ook teugels en stijgbeugelriemen bij....werd ook niet moeilijk over gedaan. Wel moest ik mijn broekriem af doen en in zo'n bakje door de scanner :')

flessen vloeistof worden wel zonder pardon weggegooid, dus die pas na de check aanschaffen, dan mag het wel mee het vliegtuig in.

Wat leuk, ik kom ook net uit Ierland! :j
En dit is toch even een geruststelling haha, thanks!