Kano trip in Polen: aanrader!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:20

Solleke_Noah schreef:
Haha deal :D als ik mijn beesten mag meenemen tot bij jou :P

Ja, dan kunnen ze gelijk dat gras opvreten zodat ik Zosja volgend jaar niet weer moet zoeken! :D

risje

Re: Kano trip in Polen: aanrader!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:43

Ik heb inderdaad ook niets dan positieve ervaringen, nou ja vooral dan.
Kom sinds 1992 in polen, maar nu helaas al zo'n 7 jaar niet geweest. Tante is poolse, dus heb er nog familie wonen ook. Eerste ervaring in polen was meteen heftigste, auto over de kop.....tsja en dan ben je 12....Heel veel meegemaakt en op vreselijk veel corruptie na, de "gewone" polen zijn allemaal vriendelijk, goed eten, enorm gastvrij en prachtig land.

Favoriete plekken zijn denk ik toch wel Kraków, Zakopane, Ostróda en Gdansk. Letterlijk van zuid naar noord;-)

Wat inhaal manouvres betreft, is al enorm veel veranderd. Tone ik er voor eerst kwam was het allemaal nóg beleefder. Je hebt er halve rijstroken naast een 2-baans weg. Wanneer je inhaalt gingen beide rijrichtingen aan de kant. Is allemaal wat westerser geworden (gehaaster), maar goed om te horen dat die gewoonte nog niet verdwenen is. Heb destijds ook wel eens meegemaakt dat van beide kanten vrachtwagens gingen inhalen, niks aan de hand. Op zelfde weg paard en wagen, "straatverkopers" vrouwen met 3 potjes bessen bijvoorbeeld.....vanalles.

Hoop er snel weer naartoe te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:59

Solleke_Noah schreef:
Ah leuk! We dachten over Slovenië voor volgend jaar, maar Bosnië of iets in die richting klinkt ook goed. Kan je daar ook een beetje (water)sport vakanties doen of rondtrekken?

Slovenië is erg goed voor buitensporten ( Bovec , ik ken nog een hele leuke en goeie gids voor white water kajakken en canyoningen )

Maar Bosnie ook genoeg mogelijkheden, moet je iets beter zoeken, want wat minder toeristisch.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:30

Wij zijn afgelopen jaar in Slovenie geweest, er goed bevallen :j

Bosnie zijn we ook geweest. Misschien waren wij nog te vroeg (ruim 10 jaar geleden) maar ik wilde voor het donker weer terug zijn in Kroatie, hing echt geen fijn sfeertje daar toen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:55

Wij hebben vorig jaar door Bosnie gereisd ( en nog een aantal andere landen), fijne sfeer. Serajevo is een heel bijzondere stad. Heel Oosters , bijzondere mensen ook.
Mostar is een tourist trap in de zomer , dat raad ik af. Verder zijn er mooie kleine dorpen en dus ook watersport mogelijkheden .

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 09:26

Thanks voor de tips! Denk dat het Slovenië zal worden voor volgend jaar en dan flink wat watersporten, maar we hebben nog een heel jaar om dingetjes uit te zoeken :)

Misschien wel eens de kust van Polen, Gdansk, zag er ook wel tof uit (iemand ervaring daarmee? Niet te toeristisch?)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:34

Gdansk is zeker in de zomer wel toeristisch, maar vindt persoonlijk dat het goed te doen is. Niet overdreven druk erdoor bijvoorbeeld.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:56

Wat een mooie foto's, moet een bijzondere trip zijn geweest.

Ik ben 16jaar terug (een dagje) in Polen geweest. Dat gebied lag vrij hoog en was wat dor en droog, we hadden wel prachtige vergezichten. Het eten was prima maar werd wel geserveerd door dames in hele korte rokjes waar de jarretels onderuit piepten :+ Maar dit was vlak langs de Tsjechische grens en daar stikte het gewoon van de dames-van-plezier. Maar goed, dat is dus mijn associatie met Polen :D.

Voor volgend jaar staat Slovenië op de planning. Ik ben daar ook al eens een dagje/nachtje geweest en ik vond het een prachtig land! Super groen en hele vriendelijke mensen die ook gek zijn op the outdoors.

Mijn vriend is ook naar Bosnië geweest, Sarajevo. Hij vond het er prachtig, zou er zo naar terug gaan maar zelf ben ik er nooit geweest dus kan er niet veel over zeggen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 10:38

Haha, ja in Warschau werd je bedolven onder kaartjes van "dames van plezier". Dat is nog niet veel verandert ;)

risje: ok thanks om de ervaring te delen!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:08

Joh die dames is alleen erger geworden sinds 1992. Ach ja, ze hebben ook werk nodig;-)