Zwarte zaterdag in Frankrijk , gewone route of alternatief?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Zwarte zaterdag in Frankrijk , gewone route of alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:09

Zet de app Here op je telefoon, kun je offline wegenkaarten gebruiken.

Volledige kaart van Frankrijk via de wifi downloaden, bij de instellingen aanvinken dat de app alleen offline gebruikt kan worden.
Wie weet heb je dan nog een uitvalsweg die je via tomtom of normale wegenkaart niet zou zien.

Natuurlijk ook traditionele wegenkaart mee in de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:11

tienus63 schreef:
Zet de app Here op je telefoon, kun je offline wegenkaarten gebruiken.

Volledige kaart van Frankrijk via de wifi downloaden, bij de instellingen aanvinken dat de app alleen offline gebruikt kan worden.
Wie weet heb je dan nog een uitvalsweg die je via tomtom of normale wegenkaart niet zou zien.

Natuurlijk ook traditionele wegenkaart mee in de auto.

Bedankt voor de tip! Ik neem idd ook de oldskool kaart mee :D Ik ben best wel een handige navigatorin :')

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:13

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:13

Als je inzoomt, zie je zelfs de huisnummers verschijnen.
Ideaal in landen waar de huisnummering volgens het bouwjaar is geregeld ipv volgorde in de straat.
Spreek uit ervaring.
Zelfs mijn schoonmoeder 70+ kon de app gebruiken tijdens vakantie in Slovenië.

Ik kreeg de tip van iemand die de app gebruikte tijdens verblijf op Sri Lanka.
Scheelde een hoop onnodige taxikosten -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:18

Dati s ook handig Rianne, Kan altijd in Belgie even stoppen en bij een wifipunt op deze site kijken :)

Tienus, praat me niet van landen met nummering, of geen nummering :') Op Corfu doen ze daar niet aan, best lastig navigeren dan :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:22

Joolien schreef:
Tienus, praat me niet van landen met nummering, of geen nummering :') Op Corfu doen ze daar niet aan, best lastig navigeren dan :')

Even vragen was zeker ook niet gemakkelijk :Y)
App heeft mij geholpen bij de Slowaakse grens, onlogische nummering, een dove Slowaak, geen woord duits of engels.

Kon hem adres voor de neus houden, snapte het nog niet.
Uiteindelijk ingezoomd op de kaart en toen vond ik het huisnummer.
Bleek inderdaad paar kilometer verder op te zijn in de straat waar we stonden.

Fijne vakantie gewenst.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:58

Hannanas schreef:
lizy29 schreef:
N wegen kosten echt wel een stuk meer tijd. Naast maar 90 kom je ook veel dorpjes tegen waar je dus maar 50 mag. Om het ove de stoplichten en rotondes nog maar niet te hebben. Ga maar gerust uit van het dubbele aan reistijd als je pech hebt.

Heb je gelijk in maar dat zijn vooral de D wegen.
Ik rij nooit meer anders, twee uur tol en ik heb t gehad., wat is dat lelijk zeg.

Wij rijden vaak naar Barcelonette/Nice regio via alleen maar tolvermijdend. N57 en N83/85. Rijdt als de brandweer. Denk dat we er sowieso ongv 100/150€ per enkele reis op besparen. Daarnaast prachtig. Die twee uur reistijd is twee uur extra genieten. Meer langer dan twee uur extra hebben we nooit ervaren. Ja.. Omdat we overal stoppen wellicht'

Zal wellicht dan aan de regio liggen maar bij ons in de regio zijn zowel de N als de D wegen zo..... :')
Hartstikke leuk rijden maar als we haast hebben pakken we toch graag een stuk snelweg mee. Dit zijn overigens ook niet altijd tolwegen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:02

Het beste is niet morgen vertrekken maar bv vanavond alvast een deel gaan rijden.

Een route die we vaak nemen is redelijk filearm. En je komt ook vanuit het oosten dus dat scheelt weer. Twee mogelijkheden is of de standaard weg richting Luik en vandaar Stavelot/Hoge venen aanbouden. Van daaruit rijdt er een goede N weg richting Bouillon/Sedan. Die sluit goed aan op een doorgaande route national/departemental. Gaat uit het hoofd via Reims/Chalon/Auxerre. Dan ga je vooral N of D wegen die vrij aardig doorrijden. Nagenoeg of geen peage en leuker rijden.

Een andere optie die is wat om is via duitsland langs prum de snelweg volgen richting noordfrankrijk. Langs de moeze min of meer. Trier en dan bij Merzig de frande grens over. Dan kom je oostelijk van Metz Thionville uit. Eventueel kun je eerder al via luxenburg steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:14

Via Duitsland is niet handig, mijn vriendin komt uit het westen, we ontmoeten elkaar in Utrecht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:26

6 uur is ook wel echt zo'n tijd dat iedereen vertrekt en daarom is het ook zwarte zaterdag. Die stakingen van die boeren liegen er niet om, dat kost echt zo vreselijk veel tijd.

Is het geen optie om 's nachts om 3 of 4 uur te vertrekken? Dat is niet 's nachts maar wel vroeg genoeg om een hoop ellende voor te blijven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:24

Mijn ervaring met zwarte zaterdag en op vakantie gaan is dat het uiteindelijk allemaal best mee blijkt te vallen. Je staat iets langer dan normaal in de file op de grote knooppunten (Antwerpen en Parijs staan bijvoorbeeld echt al-tijd vast), maar voor de rest kan je relatief doorrijden. Houd er ook rekening mee dat half Nederland de tolwegen gaat vermijden en dat de N-wegen gewoon niet gebouwd zijn op zo veel vakantieverkeer. Ik zou het over de tol pakken en eventueel TomTom laten roepen als er te veel file staat. Dan geeft hij een melding en dan stuurt hij je via een B-route om de file heen. Hij geeft die optie alleen als het ook daadwerkelijk lucratief is om om te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 01:08

Op dit moment is Parijs Bordeaux al behoorlijk druk, met veel files ( Yep het is 01:00 uur en ik zie een dikke file aan de andere kant) Wij gaan de andere kant op (vakantie gehad in Portugal en Andalusie) en ook van bordeaux naar Parijs is het vrij druk. Maar geen files.

Een elektronisch kastje in je auto, zodat je doordoor kan rijden bij de tolstations werkt super en scheelt veel tijd.( anwB)

Wij hebben zo'n hekel aan files dat we het lange stuk altijd snachts rijden, maar dat is uiteraard geen optie met nachtblindheid.

Jullie hoeven niet zo heel ver morgen, dus komt vast helemaal goedg. Veel plezier daar