Stedentrip Dublin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: Stedentrip Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:00

Over dat pinnen op straat heb ik ook nooit wat gehoord, maar pinnen in de winkels lukt mij ook altijd slecht. Ik dacht altijd dat het aan mijn rabo bank pas lag, maar jij hebt dus ook slechte ervaring.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:32

Ik wil in de toekomst ook zeker nog een keer naar Dublin.
Hoe veel dagen zouden jullie aanraden? 3 of 4? :)

TS, heel veel plezier. Ik ben benieuwd naar je foto's!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:43

Kan allebei natuurlijk. Bij 3 dagen heb je al 2 reisdagen en 1 volle dag in Dublin. Het kan wel hoor, dan heb je wel heel veel kunnen doen. Maar als je budget het toelaat, zou mijn voorkeur uitgaan naar 4 dagen. Dan heb je net even wat meer ruimte en kan je rustiger aan doen.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:44

Ik woon hier nu een jaar en heb nog steeds niet alles gezien. Als je van natuur houd is Howth ook aan te raden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:49

Even offtopic.
Ben je al lans Strawberry Beds gefietst Forbiddenpie?

Maar de toeristische dingen zou je best kunnen redden in 3 dagen. Uiteraard kan je veeeel langer. Dublin uit, naar Howth en Bray, of een dagtrip naar de Wicklow Mountains is ook heel gaaf. Zeker als je wat langer gaat.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:09

Nee, helaas niet hoewel het zo dichtbij is! Ben wel voor het eerst richting Rosslare gereden.
Ik kan ook zeker een dagtrip aanraden naar Wicklow Mountains, is zeker prachtig!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:10

Nou, komt vanzelf wel. Strawberry Beds blijft daar nog wel een tijdje.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:42

Dublin is zeker in 2 volle dagen wel te doen, wil je ook nog wat natuur buiten Dublin pakken dan idd 3.

Ik woon hier nu bijna 3 jaar en tja... ik ben nog steeds niet verliefd op Dublin. Verliefd op het land absoluut, de mensen etc maar ik mis een beetje de sfeer ofzo. Vind Galway of Killarney leuker! Maar vooruit, het kan ook stukken beroerder ;)! Het is vooral ook gewoon een fijne, compacte stad waar je veel in korte tijd kunt zien.

De tip van de Hop on Hop off bus vind ik een hele goede, je betaalt idd even wat (zo'n €20), maar je ticket is 2 dagen geldig en het brengt je langs alle (toeristische) plaatsen in de stad. Ik vind de chauffeurs altijd heel gezellig, vooral de live chauffeurs (heb het rondje al zeker 5x of meer gedaan :') ).

Verdere tips zijn denk ik al wel gegeven! In George street zitten ook een flink aantal restaurants, vlak bij elkaar en verschillende types (Mexicaans, Japans, Chinees, burger etc etc) en ik vind Henry Street shopping area fijner dan Grafton, voor de Henry street Penneys (Primark <3)
Wil je ergens in het park oid lunchen (Phoenix park bijv. tussen de hertjes, of Merrion Square), je kunt in eigenlijk elke Spar, Centra Londis oid vers belegde broodjes krijgen. Héél lekker, makkelijk en goedkoop. Favorieten zijn de grote Spar op Dame street en uhmmm nog een paar maar daar kom ik even niet op hahaha.

Je kunt ook nog altijd een bokt meeting in Dublin organiseren zo te zien, ik ben daar best voor in :D!

Edit 2: ik zit ArGieVai's blog te lezen en bedenk me ineens: ga, zeker als je van bier houdt, een biertje drinken in The Portherhouse. Belachelijk veel soorten bier en ze brouwen ook hun eigen bier wat, heb ik me laten vertellen, heel lekker is (ik drink het niet :') )

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:57

Grappig Sodera, ik heb dat ook een beetje met Dublin. Zoals ik al eerder schreef, waardeer ik de stad inmiddels wel, maar zeker in het begin was ik er niet zo van gecharmeerd. Maar het is wel een leuke stad voor een citytrip.

Een boktmeeting zou kunnen, jullie wonen met meer in of vlakbij Dublin.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:00

Oh, nog een tip, ik moet het nog steeds doen maar staat heel hoog op mijn verlanglijstje: Viking Splash :') :') Hilarisch!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:09

Ilsiie schreef:
Ik vlieg donderdag heen voor een citytripje van 5 dagen, dus ik ben heel blij met dit topic haha!
Zal je bij terugkomst wel wat tips kunnen geven denk ik; alhoewel je nu ook al een hoop goede gehad hebt denk ik :)

Volgens mij ben je inmiddels geweest. De vraag is natuurlijk: hoe heb je het gehad?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:30

mbkaatje schreef:
Ilsiie schreef:
Ik vlieg donderdag heen voor een citytripje van 5 dagen, dus ik ben heel blij met dit topic haha!
Zal je bij terugkomst wel wat tips kunnen geven denk ik; alhoewel je nu ook al een hoop goede gehad hebt denk ik :)

Volgens mij ben je inmiddels geweest. De vraag is natuurlijk: hoe heb je het gehad?

Dat klopt, je hebt goed opgelet!
Heb veel aan de tips gehad hier. Nog een extra tip; als je een studentenkaart hebt, neem hem mee, want je krijgt op veel plekken er korting mee! Niet alleen musea e.d. maar ook bij bijvoorbeeld kledingwinkels enzo. Scheelt toch weer, ook al zijn de toegangsprijzen van de meeste bezienswaardigheden al niet zo hoog (vonden wij in elk geval).
Wij waren idd vroeg naar Kilmainham Gaol gegaan; zeker nodig want de rij was erg lang. Net als bij het Trinity College bij The Book of Kells; daar stond een enorme rij dus hebben wij niet gedaan.
Verder een bus dagtour gedaan naar Wicklow Mountains, Glendalough en Kilkenny; erg leuk, zeker een aanrader! Wel verstandig om een paar dagen van tevoren al te regelen (bij Tourist Info) anders zit 't vol.
Wij zaten een stuk buiten het centrum dus moesten met de bus naar de opstapplaats van die bus; echter zijn ons 7 bussen voorbij gereden. Dus als je met de bus gaat, ga ruiiiiimmmm van tevoren haha ;)

Dublinia was ook wel erg leuk; wel ingesteld op kinderen maar weergeeft wel de geschiedenis van de Vikings e.d..
Oh, en als ie dan nog draait: theatervoorstelling Once in het Olympiatheater. Echt een leuke voorstelling! ik vond het prima te volgen :)

De Old Jameson Distillery was ook zeker de moeite waard trouwens! Niet 's morgens vroeg aan te raden ivm de proeverij die er achteraan zit :+ (Ik zat dus om 13u 's middags al aan de whisky haha)

Wij hebben trouwens alles met de Dublin Bus gedaan (als we met de bus gingen); gepast muntgeld is dan wel zeer handig. Volgens mij kun je ook niet eens betalen met papiergeld in de bus maar dat weet ik niet zeker..

Veel plezier, geniet ervan, het is echt een leuke stad!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:42

Goed dat ik dit topic met zoveel goede tips nu nog tegen kom, ik ga dit weekend namelijk naar Dublin. :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:19

Leuk Ilsiie, jij hebt je goed vermaakt. Waar was het hotel waar jullie zaten.
Volgens mij kan je inderdaad niet met papiergeld betalen in de bus.

Veel plezier Jetske!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:47

Klopt, je kunt niet met de papiergeld betalen. Wat ook nog wel een tip is, mocht je echt veel met de bus moeten, is een 5-dagen kaart. Die kost €29 ofzo en dan kun je onbeperkt met de bus.

Dublinia wil ik ook nog idd eens heen!
Mijn moeder had het ook al over Once, zag er heel tof uit! Misschien vriendjelief toch nog maar even lief aankijken of we daar heen kunnen....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:50

Is jouw vriend Iers Sodera?

Dublinia ben ik ook nooit geweest. Ik weet ook niet of ik dat wel leuk vind, trekt me niet heel erg aan.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:21

Yep :)! Maar komt van het platteland en heeft een hekel aan Dublin (Lees hij woont er 30 min vandaan maar is er met geen stok heen te krijgen).

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:26

mbkaatje schreef:
Leuk Ilsiie, jij hebt je goed vermaakt. Waar was het hotel waar jullie zaten.
Volgens mij kan je inderdaad niet met papiergeld betalen in de bus.

Veel plezier Jetske!

Wij zaten in het Marilyn Mansion, bij Garville Ave. We hebben heel veel gedaan, heb hier nog niet eens alles geschreven haha :)

Once is echt, écht de moeite waard!! Daar moet ie gewoon mee naartoe en anders met iemand anders, maar is een echte must-see!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:28

mbkaatje schreef:
Is jouw vriend Iers Sodera?

Dublinia ben ik ook nooit geweest. Ik weet ook niet of ik dat wel leuk vind, trekt me niet heel erg aan.

Dublinia is een soort van vergelijkbaar met het Archeon hier in Nederland denk ik.. Redelijk op kinderen ingesteld, maar zeker leuk opgezet en aangekleed. De toegang valt ook enorm mee, dus echt wel keer leuk!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:31

Sodera schreef:
Yep :)! Maar komt van het platteland en heeft een hekel aan Dublin (Lees hij woont er 30 min vandaan maar is er met geen stok heen te krijgen).

Haha, volgens mij hebben alle Ieren buiten Dublin een hekel aan Dublin en iedereen met een Dublin accent.

Dan moet ik er toch maar eens heen, naar Dublinia.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:48

Oh, zie ik opeens Once voorbij komen, hoe kan ik daar overheen gelezen hebben. Dat was voor mij de reden om nu naar Dublin te gaan O:)
Afgelopen jaar heb ik het in London gezien en ik kan niet wachten om het weer te zien. Echt een hele mooie show! <3 Dat is inderdaad echt een aanrader!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:43

Ik zat even naar de kaartjes te kijken maar wow €55 vond ik wel even aan de prijs :=. Heb ik als arme student helaas niet zo op de plank liggen.

Heel veel plezier Jetske! Moet ook echt nog een x naar Schotland...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:33

Sodera schreef:
Ik zat even naar de kaartjes te kijken maar wow €55 vond ik wel even aan de prijs :=. Heb ik als arme student helaas niet zo op de plank liggen.

Heel veel plezier Jetske! Moet ook echt nog een x naar Schotland...

Wij zijn zaterdag naar de matinee voorstelling geweest, die was 39,50 geloof ik. Als je eerst buiten een kaartje aanneemt dan krijg je nog 5 euro korting zelfs. Scheelt toch weer :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 08:54

Morgenochtend vlieg ik! Ik vind het nog steeds dood eng :') Vandaag lekker alles inpakken en klaarmaken en dan morgenochtend rond een uur of 6 in de auto stappen. Mijn camera gaat mee dus foto's zal ik volgend weekend delen. Alleen wordt het wel poedersuiker weer daar :+

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:55

Heel veel plezier, geniet ervan. En hopelijk valt het weer mee.