Waar in Europa walvissen spotten in augustus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Waar in Europa walvissen spotten in augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:33

Noorwegen, orkasafaris zijn zeker een aanrader :j Dan heb je het alleen wel over oktober/november :-)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:22

Als je interesse hebt TS kan ik je wel wat foto's doorsturen van mijn whalewatch tochten in Tenerife en de Middelandse Zee (driehoek tussen Zuid Frankrijk, Italië en Corsica)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:25

In IJsland :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:37

Pearlx schreef:
Als je interesse hebt TS kan ik je wel wat foto's doorsturen van mijn whalewatch tochten in Tenerife en de Middelandse Zee (driehoek tussen Zuid Frankrijk, Italië en Corsica)

Als je dan toch bezig bent? Ik kijk op tv ook altijd mijn ogen weer uit als er iets over 'the big blue' op is en kan ademloos naar die machtige walvissen kijken!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:47

Heb je een pb gestuurd met de foto's!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:52

Pearlx schreef:
Heb je een pb gestuurd met de foto's!

Práchtig! Dankjewel :D *\o/*

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:01

Ik kom ook net terug van de Azoren! Wat een prachtige omgeving en heerlijke mensen daar!

Als je Azoren wilt raad ik je aan te boeken naar Terceira via Arke.nl en dan naar de stad Angra Do heriosmo en het hotel Terceira Mar**** (alle kamers balkon op zeezicht). Super personeel daar!! Walvistocht boeken bij Ocean Emotion (Soraia zit bij de receptie en je kunt al boeken via facebook) kost 50 p.p.. Dit zijn normale prijzen. Mijn ervaring is dat andere bedrijven achter hun boot aanvaard omdat zij bij verre weg de beste spotter hebben en andere boten jagen de dieren nog wel eens op terwijl ze bij Ocean Emotion met respect voor de dieren om gaan.

Mijn advies is om, als je vrijdagavond aangekomen bent in het hotel, naar de Arke-meeting te gaan, Breno is hier ook aanwezig en zal je wat vertellen over Ocean Emotion! Je kunt er inderdaad zwemmen met dolfijnen, walvistocht ect. boeken en zij zullen je adviseren welke dagen het beste zijn om te boeken qua weer enzo.

Niks gezien = gratis een tweede tocht ;)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:26

De trip waar ik het over had was 34 euro.
We hebben 5 uur gevaren en 4 keer walvissen gespot.
Daarnaast heel leuk gespeeld met dolfijnen die enthousiast speelden op de golven die de boot veroorzaakte.
3 jaar geleden ook mee geweest en toen ook de walvissen gezien.
Het Was echt een super ervaring

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:38

Suusie22 schreef:
In IJsland :D

Inderdaad! En geen lange vlucht. Ook niet bepaald goedkoop, toen wij gingen, maar vond IcelandAir een zeer prettige maatschappij. En Reykjavik is een mooie stad.
Wij gingen whale spotten in Husavik, in t Noorden. De binnenlandse vlucht duurde 45 minuten, uit het hoofd, en was zeer betaalbaar. En het rijden in die regio was geweldig (evenals het raften).

Was het al duidelijk dat ik helemaal weg ben van IJsland? :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:44

Wij hebben ook walvissen gezien in IJsland. Wij hebben een zeiltocht van een aantal uren gedaan vanuit Husavik via deze organisatie: http://www.northsailing.is/home/ Begin Augustus kun je dan ook nog puffins zien. Echt een aanrader!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:45

IJsland, de walvissen spot trip is niet heel erg duur, maar een vakantie naar IJsland wel...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:57

Martine_R schreef:
Alleen denk ik niet dat ik dan het citytrip gevoel op Tenerife wel krijg, en ik denk dat het ook een stukje duurder is.

Ik ben 2 jaar geleden voor 310 euro in het hoogseizoen 8 dagen naar Tenerife geweest. Was incl hotel en vlucht en transfer. Dus denk dat je t wel spotgoedkoop zou moeten kunnen vinden, zeker in mei.
Grappig detail: ik had uiteindelijk winst gemaakt op die vakantie omdat de vlucht 3 uur vertraagd was. Dan krijg je namelijk 400 euro :D

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 22:00

Ja dat is voor mij helaas niet betaalbaar. Ik hoopte eigenlijk iets te vinden voor onder de 350 euro incl. vlucht en verblijf. Gaat om 3 of 4 dagen ongeveer.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:06

Huh ik snap je niet.. 310 is zelfs minder dan 350. En ik heb het over meer dagen, namelijk 8, én in het hoogseizoen. Dus dan zou je het makkelijk dik onder de 200 euro moeten kunnen vinden

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 22:17

Sorry Dorine, wij plaatsten onze berichten tegelijk dus ik bedoelde eigenlijk de berichten boven jou, over Ijsland ;)

Tenerife trekt mij niet zo eg, want ik ben eigenlijk echt op zoek naar een stedentrip en geen strandvakantie.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:36

Ik volg even mee!

Ik zoek hetzelfde als de TS :Y) Even paar dagen weg en echt gaan voor de walvissen.
Tenerife te ver voor een paar dagen en naar de Azoren vind ik heel erg duur (alleen de vlucht al 600 euro..)

Ik ben dan wel weer veel eisend en wil dan ook wel graag de grote walvis soorten zien :))

edit: Nu iets gevonden over Lofoten in Noorwegen..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 01:13

Supervixen schreef:
Canarische eilanden? Of Madeira, daar hebben wij twee keer een boottocht gemaakt, maar alleen dolfijnen gezien.

Op Madeira hebben wij vorig jaar tijdens zo'n boottocht wel een walvis (en een schildpad, ik vond het echt helemaal cool) gespot! Is ook kwestie van geluk hebben denk ik.. Prijs viel toen ook mee, geloof dat we voor 2 personen 70€ kwijt waren.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:38

Ik heb ook geen tips, maar ik lees mee. De Azoren zijn inderdaad DE plek om walvissen te spotten. Via Arke waren er leuke aanbiedingen.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:40

Ik heb net een vakantie geboekt naar de Azoren :D
Vertrekken 31 augustus en willen ook walvissen gaan spotten. Wij zitten zelf in Ponta Delgada, Sao Miguel, maar hebben een huurauto.
Vraagje voor de mensen die al in de Azoren zijn geweest, hebben jullie dit gedaan vanuit Terceira of kan dit ook vanuit Ponta Delgada? Eventuele andere tips zijn meer dan welkom (via pb) :j

casperzazoe schreef:
Ik volg even mee!

Ik zoek hetzelfde als de TS :Y) Even paar dagen weg en echt gaan voor de walvissen.
Tenerife te ver voor een paar dagen en naar de Azoren vind ik heel erg duur (alleen de vlucht al 600 euro..)

Ik heb onze vluchten naar de Azoren voor 287,50 euro p.p. weten te boeken, wel vanaf Brussel.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:14

Ook voor de rest: Bij de Middellandse Zee is een "driehoek" tussen Zuid-Frankrijk, Italië en Corsica wat een toevluchtsoord is voor dolfijnen en ook grote walvissen (vinvissen, potvissen). Hier gaan vanuit veel plaatsjes in Zuid-Frankrijk en Italië boten naartoe.

Wij hebben het vanuit Zuid-Frankrijk gedaan (daar heb je ze in Cannes, Nices, Villefranche), maar we hebben ook bedrijfjes gezien in Genua en andere plekken in Italië. Je kunt dan dus zowel een stedentrip doen of een strandvakantie en ook de dieren zien. Dolfijnen zijn er eigenlijk altijd, walvissen optioneel. Ze maken vaak gebruik van een spotter-vliegtuig zodat ze ook weten waar de dieren zijn.

Wie foto's wil zien van mijn tocht daar (of die in Tenerife) stuur even een berichtje.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 18:17

Foto's mogen hier altijd geplaatst worden :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:37

dan hier een foto van Fuerteventura :) best een lucky shot trouwens!

Afbeelding

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 18:44

Wauw, mooi! Dat is een tuimelaar of niet?

Ik heb overigens besloten om deze citytrip ''gewoon'' naar een mooie stad te gaan en het walvissen spotten een andere keer te doen. Het is namelijk echt mijn droom om orka's in het wild te zien en ik denk dat ik dan beter nog even door kan sparen voor een reis naar Amerika, Canada of Noorwegen en dan ook echt zorgen dat ik ze ècht te zien krijg :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:47

yes, tuimelaar ;) ahh jij hebt dezelfde droom als ik heb :) ik zit te denken om na mijn studie een paar weken 'stage' te lopen bij een orkasafaribedrijf. Dat lijkt me echt vet!

Al een idee welke stad je nu wil gaan bezoeken? Ik vind zelf Milaan en Venetië supermooi :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 18:51

Jeetje jij hebt goede ideeen.. :oo Ik ben op het moment werkloos en aan zoiets had ik dus nog nooit gedacht! Wel een super goed idee om een paar weken te doen!

We gaan waarschijnlijk naar Praag. (Hopelijk) goed weer, sfeervolle stad, en zeer betaalbaar :D