Stage met paarden in Qatar en Spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Re: Stage met paarden in Qatar en Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:58

Veel plezier!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 22:48

@Amies100 voorlopig is het voor tijdelijk maar ik zou het zeker niet erg vinden om vaker en meer te reizen en werken net als Ramona :)

Dank je Miss Nikki! Gaat vast wel goed komen. Heel iets anders als Qatar, dat wel.

Alle anderen ook bedankt! Foto's zal ik inderdaad blijven plaatsen, ik ben net een uurtje geleden aangekomen dus ik heb nu nog geen foto's maar die komen er een dezer dagen zeker!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:19

Leuk!

Heel veel plezier in Spanje :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:22

Waauw, wat een gave ervaringen zeg! Veel plezier in Spanje!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:20

Ah, ElS :) afgestudeerd ELS'er hier. Vond je de tijd trouwens niet kort? Mijn 10 weken heb ik toen in NL gedaan en half jaar in het buitenland.

Veel plezier in Spanje! Wat zonde dat de paarden nu stil staan!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 15:02

@Selka, Eline91 Dank je wel :D

@Fortitude, leuk dat je ELS gedaan hebt! Wat doe je nu, als ik vragen mag? Ik vond een maand Qatar wel genoeg, toen het kamp daar afgelopen was, was er gelijk niks meer te doen. Dat maakte dat ik het niet erg vond om terug naar NL te gaan. In principe was het ook de bedoeling om 10 weken naar een bedrijf te gaan (wel in het buitenland), maar Qatar ben ik heel toevallig tegenaan gelopen en aangezien het me niks kostte om erheen te gaan heb ik het maar gewoon gedaan. Nu in Spanje blijf ik in principe 5 weken, maar langer kan en mag ook. Ik heb nog geen terugticket geboekt.

Spanje is tot nu toe leuk :j Gisteren en vanochtend mee geweest op een 2-uurs rit. Ook wat gelongeerd en gewoon wat standaard dingetjes gedaan zoals zadels vetten en paarden in de stapmolen zetten. De paarden hier zijn bijna allemaal ruin of hengst, ze hebben 6 merrie's en die zijn voor de fokkerij. Dat alles in het Spaans gaat is soms nog best lastig, maar met handen en voeten komen we er wel, en gelukkig is mijn stagebegeleidster Nederlandse.

Vanmiddag/vanavond ga ik waarschijnlijk mee op 4-uurs rit. Heel veel zin in, want de omgeving hier is prachtig!

Hier een fotootje :o
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:28

Mooie omgeving!

Die buitenritten zijn deze voor de leuk of is het de bedoeling dat je toeristen begeleidt oid?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 16:20

De buitenritten zijn inderdaad voor toeristen e.d. Naast de 2 of 4 uurs ritten die je hier kunt doen, organiseren ze ook trektochten van 7/8 dagen. Voor nu ga ik alleen nog maar mee om de routes en paarden te leren kennen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:31

Welke regio zit je? Is misschien al gezegd, maar heb er overheen gelezen dan :o
Ziet er redelijk droog uit daar {:}
Mamsie en veulie <3

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:48

Wat een leuke ervaring. Veel plezier!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 23:18

@Pandora2 Ik zit in Castilla y León, tussen Lerma en Burgos in.
Inderdaad behoorlijk droog, als je in de bak wilt longeren moet je m eerst nat sproeien anders stoft het te veel O:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:52

:D Kan mij er iets bij voorstellen {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:46

Echt heeerlijk zeg, als ik komende vijf weken me verveel, weet ik dus waar ik een weekendje heen op vakantie moet om mooie ritten te maken ;) Het klinkt nu al heel erg leuk, en weer heel anders dan Hoofbeatz was!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 16:05

Jaa hoor kom maar langs! Gezellig Miss Nikki :o

Is inderdaad heel anders dan Hoofbeatz, maar dat was ook niet verkeerd!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 00:37

Even een korte foto update.
Ik vind het nog steeds leuk hier, heb alleen een beetje last van heimwee. Hopen dat het snel over gaat, haha. Gek is het ook, want in Qatar had ik daar totaal geen last van. Het is hier trouwens ook koud 's nachts! Brrrr... :brr:
Hier een paar foto's :)

Afbeelding

Stallen
Afbeelding

Stukje bak en paddocks
Afbeelding

Vriendje Garboso
Afbeelding

Zadels
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 06:31

Wat fijn dat er bij iedere paddock een schuilstalletje staat :)

Je moet uiteindelijk de buitenritten alleen gaan begeleiden? Lijkt mij nog best lastig om de buurt zo snel te leren kennen. Knap hoor!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:01

Mooie foto's !! Zijn dat waterputten vooraan in die paddocks ?
Sneu van je heimwee...hopelijk gaat het snel over !

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:39

Vervelend van je heimwee. Zou het niet zo kunnen zijn dat Qatar heel erg 'afgebakend' was? Zo van: 4 weken en dan weer naar huis. En nu zit je dus in Spanje zonder einddatum en ga je jezelf misschien eerder afvragen of je hier wel op je plek zit enzo.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:11

Wat ik nu doe? Ik zit op de administratie :) maar dat zijn verhalen die de nog studerende ELS'ers nooit willen horen :')

Wat ziet het er gaaf uit daar!
Heimwee is niet gek hoor, dat moet even een plekje vinden. Lekker bezig blijven hielp voor mij goed.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 15:27

@Selka, Ja dat is inderdaad fijn. Ze passen er dan wel niet met z'n vijven onder, maar toch.

@Pandora2, Nee het zijn tonnen waar in wordt gevoerd. We rijden langs de paddocks met een shovel waar emmers met voer op staan en dat wordt dan in die betonnen bakken geschept. Er zijn zoveel bakken als paarden, zodat ieder paard rustig kan eten.

@Iris82, Dat zou zeker kunnen ja, ik denk dat het ook te maken heeft met de taal en het feit dat er verder niet echt iemand van mijn leeftijd is.

@Fortitude, Ik ben juist wel heel benieuwd, haha. Je bent vast ook niet de enige die een baan buiten de paarden heeft ofwel?

Ja die heimwee is hopelijk gauw over inderdaad. Maar dat zal vast wel.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:21

Fortitude schreef:
Wat ik nu doe? Ik zit op de administratie :) maar dat zijn verhalen die de nog studerende ELS'ers nooit willen horen :')

Wat ziet het er gaaf uit daar!
Heimwee is niet gek hoor, dat moet even een plekje vinden. Lekker bezig blijven hielp voor mij goed.

bij die cijfers over hoeveel er binnen een jaar een baan hebben staat ook niets over in de paarden helaas.

jammer dat je heimwee hebt! hier is het helemaal niet zo leuk hoor, bewolkt koud en iedereen is thuis thuis ( of nou ja bijna iedereen ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:37

Je mist mij gewoon, geef maar toe Y;(
Nee, maar in alle serieusheid, in Qatar had je natuurlijk een team van inderdaad jouw leeftijd, iedereen die toch in elk geval Engels sprak, je deelt je appartement met gelijktaligen en ongeveer van dezelfde leeftijd, etc. Dat is toch anders. Maar ik hoop dat je na een paar dagen je meer gesettled voelt, maar het komt vast goed! Het ziet er wel echt mooi typisch Spaans uit daar, heel gaaf!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 21:19

Ik mis jou inderdaad wel een beetje hoor Miss Nikki. :*

En precies, wat dat betreft was het in Qatar veel makkelijker om te aarden. Maar het gaat hier vast ook goedkomen. We gaan straks in ieder geval bbq'en met het team, dus dat is wel gezellig.

Mooi is het hier zeker, inderdaad typisch Spaans.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:28

Jammer en lastig dat je wat heimwee hebt. Als je moeite hebt met wat vertalen of wat dan ook, dan stuur je me maar een pbtje hoor, als ik je kan helpen doe ik dat.

Probeer net als in Qatar zoveel mogelijk te genieten!!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 21:38

Thanks Rocymax, maar dat hoeft niet hoor. Mijn stagebegeleidster is ook Nederlands, alleen is ze niet zoveel op stal. Toch bedankt voor het aanbod!

Jaa ik ga er uiteraard het beste van maken. Morgen ben ik vrij dus dan ga ik lekker uitslapen en aan het zwembad liggen :)