vakantiebestemming voor iemand die slecht ter been is?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: vakantiebestemming voor iemand die slecht ter been is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:26

Maar hij heeft een hekel aan strand? en ook geen natuurliefhebber... en hij kan niet lang lopen.
Wat was er dan in Griekenland wat hem wel leuk leek?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 20:28

We zouden naar Rhodos gaan en daar had hij erg veel zin in.
Natuur weet ik niet zo zeer, maar het is niet iemand die je wekelijks in het bos oid zou vinden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:29

een cruse, ik zag van de week een najaarscruise in de middellandse ze 4 sterren nog geen 500,00 euro

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:30

Maar je zegt dat hij niet houd van het strand... Als je dat een week doet tegen je zin in, dan duurt zo'n week zeker met een blessure heel erg lang.
Wij proberen alleen tips te geven. Wat je er mee doet moet je uiteraard zelf weten :)
Wat jullie ook besluiten, wel veel plezier gewenst!

Misschien is anders een weekje naar Duitsland een leuk idee? Hoef je niet te vliegen wat fijn is voor je vriend en je hebt er in Augustus prima weer en mogelijkheden genoeg om een leuke vakantie te hebben.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:32

Als hij bang is om te vliegen zou ik daar al vanaf zien.

Waarom zo ver weg, je kunt ook heerlijk vakantie houden in Zuid Duitsland of de Ardenne.
De temperatuur is prima dus daar hoef je niet ver weg voor.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 20:32

Ja in Duitsland heb je net als in Nederland volop kans op regen. Dan kan ik net zo goed thuis blijven...
En mijn vriend is overal al geweest, Amerika, Thailand... dus die 2 uur vliegen naar bijvoorbeeld Spanje moeten dan ook wel lukken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:34

Dus geen echte zware vliegangst dan.

Tja, helpt toch als je iets gaat doen wat je samen leuk vind maar blijkbaar heb je geen idee wat hij nu leuk vind :?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:37

Is iets van een vaarvakantie iets voor jullie? Dat je van stad naar stad vaart, rustig aan boord, als je wilt kan je wat gaan doen, als je niet wilt blijf je, alles kan geregeld worden..... Eventueel, als jij bijvoorbeeld een fietser bent, is dat heel goed te combineren. Schip vaart me je vriend naar volgende plek, jij fietst samen met de groep naar volgende plek. Kan een cruise zijn, maar ook in nederland vind je zulke dingen. Of een weekje met een charter weg, lekker zeilen?

Of gewoon vakantie wat dichter bij huis, Brugge is bijvoorbeeld errug leuk. niet vliegen, wel vakantie, nog een beetje romantiek ook!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:38

Jouw vriend klinkt als mijn ex. Die heb ik in 2,5 jaar tijd bij gods gratie een keer mee op vakantie gekregen. Ik dacht dat hij het leuk zou vinden en vond, het tegendeel was waar. Hij heeft er leuke momenten gehad, maar hij gaat nooit in zijn leven nog op vakantie.
Sommige mensen willen gewoon niet TS, je kunt ook absoluut niet verwachten dat een ander 'dat dan maar moet overhebben voor je'.

Denk er nog eens goed over na, vraag een vriendin en ga lekker doen wat je zelf wil. Je vriend wil kennelijk niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:40

Hahaha ik moet hier toch hartelijk om lachen. Ik ben al eens een week in Griekenland volkomen weggeregend en in Duitsland bloedhitte gehad. Zeker in Augustus in de kans op prima vakantie weer in Duitsland echt net zo groot als in Spanje of Griekenland.

Een cruise is ook nog een idee inderdaad. Heb ik ook gedaan. Perfect voor iemand die niet goed / lang kan lopen. Je komt wel overal :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 20:40

Ik vind varen heel eng, dus dat zou verre van ontspannend zijn voor mij :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:46

Een huifkar huren dan?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:13

Vraag eens aan je vriend wat hij wil en niet wil.

Als ik weer eens geopereerd ben wil ik ook niet op vakantie.
Zeker niet met een vliegtuig.

Ik vind het onredelijk om hem tot een vakantie te verplichten.
Jij hebt tijd in hem gestoken en nu moet hij mee.
Het is toch geen ruilhandel.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 21:20

Het is duidelijk wat jullie vinden, we kijken samen wel verder want het nut van dit topic is toch al verloren gegaan.
Wat mij betreft kan er een slotje op.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:08

Beste TS, omdat ook ik je adviseerde zonder je vriend op vakantie te gaan, wil ik toch nog even reageren. Mijn laatste idee was om je aan te vallen, mijn bedoeling was juist om je een leuke vakantie te geven.

Dan, vanaf september al een vriend die niks kan! Dat wist ik nog niet toen ik mijn bericht typte, ook niet dat hij nu weer stukjes mag lopen. Zo'n situatie is lastig, voor jullie allebei. Mijn vriend heeft "maar" een halfjaar met zijn knie gezeten vorig jaar en dat was al super lang en frustrerend voor ons allebei. Dus ik kan me een klein beetje voorstellen hoe je je voelt.
Ik hoop dat je samen met je vriend gaat kijken en gaat overleggen. Op die manier heeft hij ook zijn aandeel in het regelen van de vakantie. Het moet super zwaar zijn voor jou om sinds september al voor hem te zorgen, alles om je studie te regelen en alle drukte overal. Ik vermoed dat je constant op de toppen van je tenen loopt.

Fijn dat je dus een vakantie gaat zoeken die jou rust bezorgt. Ik hoop vooral dat je tijd voor jezelf gaat vinden, waarin jij lekker verzorgd kan worden en je je nergens aan hoeft te ergeren. Want zoveel samen zijn met iemand die niks kan, daar kan (en mag) je je soms aan ergeren.
Misschien kun je in overleg iets vinden wat voor jullie allebei geschikt is. Denk aan je vriend, maar ook aan jezelf. Boek bijvoorbeeld een fijn hotel met in de buurt een kuuroord/spa. Geniet maar lekker een dagje zonder vriend van een fijne sauna, gekruide baden en een massage. Dan hoef jij even nergens voor te zorgen en kun je je eens lekker ontspannen.

Advies voor een bepaalde plaats daarbij vind ik lastig, ik ben niet zo bekend in zuid-europa, sorry. Veel succes met het vinden van een fijne vakantie!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 18:01

mirriezz schreef:
Beste TS, omdat ook ik je adviseerde zonder je vriend op vakantie te gaan, wil ik toch nog even reageren. Mijn laatste idee was om je aan te vallen, mijn bedoeling was juist om je een leuke vakantie te geven.

Dan, vanaf september al een vriend die niks kan! Dat wist ik nog niet toen ik mijn bericht typte, ook niet dat hij nu weer stukjes mag lopen. Zo'n situatie is lastig, voor jullie allebei. Mijn vriend heeft "maar" een halfjaar met zijn knie gezeten vorig jaar en dat was al super lang en frustrerend voor ons allebei. Dus ik kan me een klein beetje voorstellen hoe je je voelt.
Ik hoop dat je samen met je vriend gaat kijken en gaat overleggen. Op die manier heeft hij ook zijn aandeel in het regelen van de vakantie. Het moet super zwaar zijn voor jou om sinds september al voor hem te zorgen, alles om je studie te regelen en alle drukte overal. Ik vermoed dat je constant op de toppen van je tenen loopt.

Fijn dat je dus een vakantie gaat zoeken die jou rust bezorgt. Ik hoop vooral dat je tijd voor jezelf gaat vinden, waarin jij lekker verzorgd kan worden en je je nergens aan hoeft te ergeren. Want zoveel samen zijn met iemand die niks kan, daar kan (en mag) je je soms aan ergeren.
Misschien kun je in overleg iets vinden wat voor jullie allebei geschikt is. Denk aan je vriend, maar ook aan jezelf. Boek bijvoorbeeld een fijn hotel met in de buurt een kuuroord/spa. Geniet maar lekker een dagje zonder vriend van een fijne sauna, gekruide baden en een massage. Dan hoef jij even nergens voor te zorgen en kun je je eens lekker ontspannen.

Advies voor een bepaalde plaats daarbij vind ik lastig, ik ben niet zo bekend in zuid-europa, sorry. Veel succes met het vinden van een fijne vakantie!

Dankjewel voor je reactie :)
Fijn dat je het een beetje begrijpt, dat is inderdaad misschien wel een idee.
We gaan aankomende week samen kijken voor een vakantie, maar nog steeds geen idee waar naartoe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:16

luuntje schreef:
Vraag eens aan je vriend wat hij wil en niet wil.

Als ik weer eens geopereerd ben wil ik ook niet op vakantie.
Zeker niet met een vliegtuig.

Ik vind het onredelijk om hem tot een vakantie te verplichten.
Jij hebt tijd in hem gestoken en nu moet hij mee.
Het is toch geen ruilhandel.

Hier ben ik het geheel mee eens. Hij is vorige week nota bene geopereerd. Ik lees vooral een 'ik vind dit, ik wil dat, hij wil dat niet maar ik vind dat hij dat best voor me over mag hebben want je zorgt al het hele jaar voor hem'?

Mijn vriend heeft dik 2 jaar voor me 'gezorgd' en heeft daar nooit, maar dan ook nooit wat voor teruggevraagd. Iedere dag naar stal rijden omdat IK niet meer kon fietsen, iedere dag me opvangen als ik weer flauw viel in de douche, me continu in de gaten houden omdat ik niet op mezelf lette.

Het is je vriend, geen ruildienst. Jij wil aan het strand liggen, hij niet. Dan ga JIJ toch lekker naar het strand, al dan niet in eigen land?

Sorry hoor, maar HIJ kan er ook niks aan doen dat ie geen strandmens is en ook nog eens slecht ter been is, en daarbij; hij is vorige week geopereerd. Sorry hoor, toen ik net uit m'n operatie thuis kwam kon ik nog steeds geen boe of bah zeggen; sterker nog, ik kan mezelf nog steeds maar met vlagen energiek noemen.

Geschreven tekst komt misschien wat botter over, maar je kiest toch voor elkaar omdat je van elkaar houdt? Als mijn vriend me mee zou slepen naar het strand een week na m'n operatie zou ik echt vragen of dat ie gek geworden is.

Dus wat betreft vakantiebestemmingen; zoek eens naar een last-minute vakantie toch binnen Nederland of een fijn hotel o.id.

Kan hij zelf zijn eigen gangetje gaan en kan jij naar je strand toe. Als je het weer een beetje in de gaten houdt hoef je echt niet in de zeikregen van Nederland/Duitsland te zitten en heb je toch het gevoel dat je een beetje weg bent. Ongetwijfeld niet het antwoord wat je wil horen, maar iemand verplichten tot een vakantie omdat jij al zoveel voor hem hebt gedaan, lijkt me nou niet bepaald een eerlijke relatie. Hij heeft immers ook niet om het ongeluk gevraagd toch? Als dit zijn manier is om even bij te komen; door thuis te zitten en even te ontspannen achter de tv bij wijze van, dan is dat toch zijn goed recht? Dan kan jij op je gemakje naar het strand. Trommel wat vriendinnen op en ga daar een paar leuke dagen mee weg of organiseer een bootmeeting. Maar van je vriend verwachten dat hij maar mee moet omdat zijn dokter zegt dat ie best op vakantie wil en jij al zoveel tijd in hem hebt geïnvesteerd, klinkt mij echt van de zotten om heel eerlijk te zijn; er is ook nog een mentaal stukje na een ongeluk/operatie wat behoorlijk vermoeiend kan zijn.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 18:40

Ik denk dat ik mijn vriend beter ken dan jij, ik vraag jullie niet om te oordelen.
Ik vraag om mee te helpen met nadenken over een bestemming.
Daarnaast heb ik al met mijn vriend overlegd en hij wil wel met me mee.
Het is ook pas voor eind augustus en niet nu meteen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:43

Begin nu al naar last minutes te kijken. Daar zit vast wel wat leuks tussen. Of ga eens met zijn tweetjes naar een reisbureau, ze kunnen daar vast een goed advies geven wat bij jullie past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:46

Nou vakantie bestemmingen... Hij thuis, jij naar de zon. :+

Of je gaat alsnog met de boot; als hij dat eventueel wel als ontspanning ervaart is dat een kleine moeite toch?

En dat jij pas eind augustus wil heb ik prima gelezen hoor, maar je duwt het een week na operatie al door z'n strot heen. Misschien even wachten tot ie wat bijgekomen is, een operatie is nou niet bepaald opbeurend :+

Maar goed. Qua vakantiebestemmingen zal je daar toch samen uit moeten komen. Ik ben ook als de dood voor vliegen dus wij doen altijd alles met de auto, waardoor we nog niet verder zijn gekomen dan zwitserland :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-15 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:56

Waarom ga je niet alleen? ik ben ook zo vaak lekker alleen op vakantie geweest. Je kan heerlijk 100% je eigen ding doen. Geen rekening houden met anderen fantastisch haha :)

Mocht je toch samen willen gaan, kijk eens naar scandinavië <3 In de grote steden is er genoeg te vertoeven en vaak goed openbaar vervoer, aan de kust, midden in het land, voor ieder wat wils

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 03:03

Als je je aangevallen voelt had je het bij je vraag moeten houden. Mijn vriend is ten tijde van vakantie slecht ter been, wat zou een goede bestemming zijn? Je haalt er zelf een heleboel informatie bijwaardoor je zelf reacties uitlokt (hij wil niet, ik wel, hij vind dit niet leuk, ik wel) daardoor wel je zelf de impressie dat je hem tegen zijn zin mee sleept. Zeker op een online forum zoals bokt haal je dit jezelf op de hals. Dan moet je niet boos worden op de reactie schrijvers maar op jezelf.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 06:02

Ik zou een plek nemen met mooie, kleine stadjes in de buurt! Zo lossen mijn ouders het op want ik kan ook maar +/- 20-30 minuten lopen. In Toscane bv. is dat toch gewoon leuk en best goed te doen. Soms gaan ze dan een dag alleen naar een grote stad, of we doen een stad in 2 keer.
Nou gaan we meestal naar Oostenrijk en Italië dus heel veel kan ik niet aanraden.. Oostenrijk is wat minder goed te doen omdat je daar toch al snel voor bergwandelingen komt en ook in de steden is het door de bergen zwaarder lopen.. Maar Italië vond ik dus wel beter te doen :j

Maar ik weet niet wat voor hem niet ver lopen is? Toen ik nog wat beter was (ik gok 1 uur lopen) zijn we ook naar Venetië en Rome geweest, dan hobbelden we van terras naar terras tussen de bezienswaardigheden door en dat was toen prima te doen. Ik ben ook met een heel slecht been aan de Amalfi kust geweest (pompei, Napels, vesuvius) en dat kan ik iig afraden :+ Geweldige plek maar je moet zoveel lopen wil je wat zien.