Deze zomer naar Griekenland; do of absolute don't?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:45

Boras schreef:
Ik zou nu niet meer naar Griekenland boeken.
Er zijn al problemen voor honderden toeristen ontstaan doordat een touroperator niet meer wenst te vliegen op corfu.
Niet heen en niet terug. Ik zou voor iets anders kiezen, keus genoeg, en het volgend jaar weer overwegen.

Dat is een kleine touroperator die vanaf Groningen vliegt, als je met een bekende, grote touroperator boekt is er niet aan de hand, vanaf Schiphol gaan er dagelijks nog tig vluchten naar de Griekse eilanden.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:18

Ja eerste keer Rhodos, oude stad was sowieso al het plan en Lindos zei mn vriend al, bedankt voor je tips! Wie weet gaan we dat doen! :))

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:21

Boras schreef:
Ik zou nu niet meer naar Griekenland boeken.
Er zijn al problemen voor honderden toeristen ontstaan doordat een touroperator niet meer wenst te vliegen op corfu.
Niet heen en niet terug. Ik zou voor iets anders kiezen, keus genoeg, en het volgend jaar weer overwegen.
Over dingen uit hun verband trekken gesproken. :') Hellas Travel - de naam zegt het al - is een kleine organisatie die volledig afhankelijk is van reizen naar Griekenland, en komt dus in de problemen doordat mensen op een dergelijke manier reageren. Het is niet zo dat ze niet meer vliegen omdat ze het een onveilige situatie o.i.d. vinden, maar doordat mensen geen reizen naar Griekenland meer boeken. Organisaties als Arke, Sunweb en Corendon hebben zoveel bestemmingen dat zij niet zomaar in financiële nood komen op het moment dat hun boekingen naar Griekenland teruglopen. Toen Oad failliet ging zei vast niemand dat je geen all inclusive hotel in Turkije meer moet boeken. Besides, wat is er mis met zelf je vlucht en hotel boeken? KLM en Transavia vliegen nog gewoon naar Griekenland.

miccamaaike

Re: Deze zomer naar Griekenland; do of absolute don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:25

Mn schoonouders zijn gisteren terug gekomen vanuit Rhodos en ze hebben t prima gehad. Ik zou gewoon genoeg cash meenemen en dan heb je daar volgens mij een prima vakantie!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:40

Ik zou vannacht en de goedkeuring van de parlementen nog even wachten. Als de nieuwe maatregelen niet door de parlementen wordt het alsnog een Grexit en dan weet niemand wat er gebeurt. Het land gaat dan nl. failliet. Wij zijn al 20 x naar Griekenland geweest maar dit is het eerste jaar dat wij echt twijfelen.
Nu is er idd niets aan de hand maar als het zometeen allemaal net even anders afloopt dan iedereen verwacht, kun je er imo maar beter niet naar toe gaan.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:12

Ik denk dat we juist gewoon als toeristen moeten blijven gaan. We moeten toch een beetje de Griekse kas spekken en wij hadden echt nergens last van.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:48

Wél lezen, Marlou. Ik zeg dat je beter niet kunt gaan als er onverhoopt toch een Grexit komt. En dat weet je binnen een week. Als er een Grexit komt, word je als toerist ook echt niet blij van lege schappen. Het ligt er dus helemaal aan wanneer TS gaat. Nu kun je prima maar vanaf half augustus zou ik me toch wel bedenken, nogmaals alleen als er een Grexit komt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:10

Feit is dat we allemaal de ontwikkelingen moeten afwachten.
Het is niet bussiness as usual in Griekenland op dit moment, dat is niemand ontgaan.
Een touroperator die niet meer vliegt, al is het maar een kleine, is wel een gevolg van die omstandigheden.
Of het daarbij blijft, of dat toeristen meer hinder zullen gaan ondervinden, dat weet helemaal niemand.
Neem voor de zekerheid toch maar contant geld mee. Zoals wordt geadviseerd omdat er iets onvoorspelbaar gaande is in Griekenland. Daarvan is niets uit zijn verband getrokken.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:48

Niet zo onaardig Fitzroy, sorry als ik iets over het hoofd gelezen heb. Ik bedoel alleen maar dat mensen zich niet zo druk moeten maken als toerist zijnde, ik heb niks gemerkt. Tja een grexit had er vorige week ook kunnen zijn.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:25

Als we gaan boeken dan is dat toch pas vanaf volgende week vrijdag. Tegen die tijd zal er vast al wel weer een hoop veranderd zijn. Aan de hand daarvan kunnen we dan in ieder geval nog even kijken wat we gaan doen. Wanneer er alsnog de hel losbreekt daar dan blijf ik net zo lief in eigen land. Onze eigen veiligheid gaat boven vakantieplezier!
Ik wilde voor nu gewoon heel graag weten hoe mensen het hebben ervaren die er recent waren geweest, of zelfs nog zijn :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:30

Marlou, ik bedoelde het niet onaardig maar jouw ervaring van nu zegt niets over hoe het over 2 weken zal zijn. Daarom vind ik het niet slim van mensen om nu te zeggen: boek maar, je merkt er niets van. Nu niet nee, maar de situatie kan over een week heel anders zijn en dan is de vakantie van TS wel naar de haaien.

Liene, ik denk idd dat het slim is om te wachten met boeken tot het akkoord door alle parlementen is goedgekeurd.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:11

Oke ik begrijp nu beter wat je zegt. Daar heb je ook gelijk in, het is een risico en je weet niet wat de gevolgen precies gaan zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:02

Ik ben benieuwd of je al geboekt heb, TS en waar je naar toe gaat?