Wintersport 2015- 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

Re: Wintersport 2015- 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 09:38

Ben nu 2x in januari naar Sölden geweest. Zelf heb ik geen last gehad van de kou, ook niet op de Gletcher. Ik had me dan wel warm aangekleed met thermokleding van Under Armour, echt een topmerk!!

Dit jaar ga ik naar Ischgl. Ben heel erg benieuwd en hoop dat ik geen spijt ga krijgen, want vind Sölden altijd erg leuk.

Heeft iemand van jullie ervaring met aangepaste (steunzolen) voor in skischoenen?

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:24

Jaaa wij gaan ook! De laatste week van januari met een groep van 22 man.

Vorig jaar ben ik ook mee geweest, toen alleen wezen wandelen, zwemmen en ein-de-lijk die boeken eens lezen waar ik anders nooit aan toe kom. Wij zijn toen naar Königsleiten geweest.

Dit jaar is ook míjn debuut op de skilatten. We gaan dit jaar naar Westendorf, iemand ervaringen met deze plaats? :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:08

Ik ga al jaren naar Westendorf! Leuk skigebied, vooral om het te leren. Alleen heel heel heel erg veel nederlanders!! En het ligt vrij laag, dus skiën tot dal is soms lastig! Maar de apres ski is top! Vooral bij Gerry's Inn.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:13

Wij zitten altijd in Kirchberg en gaan dan ook zeker 2 x naar Gerry's Inn in Westendorf voor de apres ski :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:17

Jaa ik heb er alweer zin in. Moet alleen nog wachten tot eind maart :(. We gaan net als vorig jaar naar Val Thorens een weekje.
Ik wil eigenlijk ook nog een weekendje pakken maar mijn spaarrekening laat dat niet toe ben ik bang.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:34

Waar moet het weekendje naartoe gaan Dee_Es?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:36

Dee_Es schreef:
Jaa ik heb er alweer zin in. Moet alleen nog wachten tot eind maart :(. We gaan net als vorig jaar naar Val Thorens een weekje.
Ik wil eigenlijk ook nog een weekendje pakken maar mijn spaarrekening laat dat niet toe ben ik bang.

Dan gewoon naar winterberg, kost niet zoveel :)
Winterberg heeft mij vorig jaar aangenaam verrast! Het was zoveel groter geworden sinds ik er geweest was.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:53

Ik ben daar nog nooit geweest, ben een beetje huiverig voor de drukte ;).

Ik zat zelf aan Oostenrijk te denken. We gaan eigenlijk altijd naar Frankrijk naar de grote gebieden aangezien we meestal een paar sjeeskezen bij hebben. In Oostenrijk ken ik alleen Neustift en mijn vriend is een keer naar Kaprun geweest.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:11

Wil me hier graag even melden voor wat advies :D

Wij willen dit jaar ook gaan, mijn vriend wil graag tussen kerst en oud en nieuw maar die prijzen :wow: :$
Oostenrijk heeft onze voorkeur en voor mij maakt de periode niet uit, zolang er maar sneeuw ligt. Aangezien we graag uit eten gaan willen we voor 's avonds leuke eettentjes en gezellige apres ski.

Lang geleden ben ik met mijn ouders hier geweest: Gerlos, Sölden, Ellmau, Lech, Mayerhofen, Serfaus en Hippach. Maar aangezien ik toen onder de 13 was herinner in me vooral de pistes. Daarna nog 2x naar Tsjechie geweest maar dat valt zo tegen als je Oostenrijk gewent bent.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:15

Wij gaan dit jaar weer naar Galtür! Nu al heeeeel veel zin in!!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:28

Wij hebben vorige week ook geboekt, voor 23 januari.
Na diverse keren Oostenrijk en Italië gaan we nu een keer naar Frankrijk, naar Châtel.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:03

Als je goedkoop naar Oostenrijk wil, raad ik de kleinere gebieden aan. Die skipassen zijn goedkoper en het is er vaak nog super rustig ook. Ook Tsjechië is erg goedkoop, maar wat patty zegt, dat valt tegen als je mooie grote gebieden gewend bent.
Wij gaan tussen kerst en oud en nieuw naar Winterberg, we zijn allemaal arme studenten en dat kon er wel vanaf haha. Geen van ons is bekend met het gebied, dus we gaan zien hoe druk het is..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:49

Tierania_ schreef:
Wij hebben vorige week ook geboekt, voor 23 januari.
Na diverse keren Oostenrijk en Italië gaan we nu een keer naar Frankrijk, naar Châtel.

Erg leuk gebied, maar wel totaal anders dan O'rijk of Italië. Ski of snowboard je?

Wij gaan weer 'n nieuw gebied verkennen: Fügen in Oostenrijk.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:31

Oh leuk Hilli, ben benieuwd! Die staat ook nog op m'n verlanglijstje.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:26

Wij skiën beide.
Hebben voor de skipas gekozen voor het hele gebied, dus pistes genoeg.

We hebben dit jaar ook voor het eerst ons hondje mee, dus ik ski 's middags niet meer.
Heb positieve en negatieve ervaringen gelezen over dit gebied, maar denk dat dat in elk gebied wel het geval is :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:38

Ohhh ik krijg helemaal de kriebels van dit topic!!
Ik wil ook weer zo graag!!
Voorheen deden we t elk jaar soms 2 keer.
Lekker met vrienden of fam.
Maar nu 2 te kleine kids dus nog even wachten helaas.
Wij gingen meestal naar grote gebieden of waar een leuk park stond,maar park kan ik helaas niet meer door een versleten heup.
Hopen dus ooit weer met t groepje boarders te kunnen gaan en km maken <3

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:46

Tierania_ schreef:
Wij skiën beide.
Hebben voor de skipas gekozen voor het hele gebied, dus pistes genoeg.

We hebben dit jaar ook voor het eerst ons hondje mee, dus ik ski 's middags niet meer.
Heb positieve en negatieve ervaringen gelezen over dit gebied, maar denk dat dat in elk gebied wel het geval is :)

Als skiër heb je in Châtel uiteindelijk meer plezier dan als boarder. Een flink deel van het gebied bestaat uit verbindingswegen en die zijn als boarder soms net te flauw om vaart te kunnen houden en als skiër kun je dan makkelijker even bijprikken. Er zijn een aantal nare/oude sleepliften (je krijgt een flinke ruk aan je lijf), maar er worden steeds meer liften vervangen door beter materiaal. Je kunt fantastisch naar Zwitserland skiën, al moet je wel zorgen dat je vroeg in Morzine bent, anders sta je daar eeuwig in de rij voor de tuinbankjeslift ;-) . Er is waanzinnig veel keuze om tours te maken, dus als je daarvan houdt, dan zit je wel goed. Verwacht niet teveel van de horeca: duur en minder gezellig dan O'rijk/Italië. Daarentegen kun je wel weer prima picknicken overal en zijn er zelfs speciale picknickhuisjes op verschillende plekken, waar je toch warm/droog kunt zitten zonder dat je meteen iets moet bestellen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:05

Bedankt voor de uitgebreide informatie! :D
Wij staan meestal om half 9 / 9 uur op de piste (ligt eraan hoelaat de lift open gaat)
Gaan ook zeker heen voor de tours, en gaan meestal ook non stop door tot 12:30 uur om te eten.
Aprés-ski zijn we niet geïnteresseerd in :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:42

Oh Châtel valt onder Portes du Soleil! Had ik niet door. Dat is echt een prachtig gebied waar je eindeloos lange tochten kan maken. Gaat vast een geslaagde vakantie worden.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:13

Oeh, ik meld me!

Wij gaan in 2016 met 6 man naar Königsleiten (of ja 1 vrouw en 5 mannen), wordt voor mij de 4e keer daar.
Ik moet alleen nog wel goed trainen, ben 7 september aan mijn knie geopereerd (ivm eerder kruisbandoperatie die ik tijdens het skiën scheurde), want anders gaat het niet lukken vrees ik.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:14

Ik meld me ook :) Wij zijn nu 1x naar Oostenrijk, en 2x naar Noorwegen op wintersport geweest! :)

Januari 2016 gaan wij naar Frankrijk, we zijn er alleen nog niet helemaal uit welk gebied en welke accomodatie, dus als jullie tips hebben?? :o

Ik ben nog niet zo'n gevorderde skiër dus heb lieve blauwe dan rode pistes, dus het gebied moet daar wel een beetje geschikt voor zijn :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:17

Fügen is mooi, Hili :j

Wij gaan zoals altijd weer naar Gerlos. Zin in!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:31

Ik meld!
Ik ben tot nu toe in Sölden en Châtel geweest, maar wat ik inderdaad eerder al las is dat je voor de gezelligheid wel echt richting Oostenrijk moet. Châtel is behoorlijk uitgestorven 's avonds. Wel vond ik de Portes du Soleil een prachtig, groot gebied.
Voorjaar 2016 ga ik eindelijk na 4 jaar (kruisbandoperatie n.a.v. laatste skivakantie in 2012) weer wintersporten! Ben afgelopen donderdag met knikkende knieën in Snowworld weer op de latten gaan staan, en het ging helemaal goed! Heb geen last van m'n knie gekregen, dus groen licht voor een wintersportvakantie! Is dus nog niet geboekt, maar we willen in ieder geval Oostenrijk.
En daarvoor in de kerstvakantie nog 3 dagen naar Winterberg, dus daar mooi even oefenen.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:10

Wij zijn nu aan het oriënteren voor komend jaar. Vriendengroep begint een beetje af te haken, dus zoals nu lijkt blijven vriendin en ik over voor een wintersport. Dus zoekende of we een studententrip willen doen om beetje mensen te leren kennen en in de avond ook de kroeg in te kunnen.... Met zijn tweeën de apreski in is toch anders helaas dan met een groepje jonge lui. Alleen anderzijds betekend een studententrip veelal ook dat we richting frankrijk moeten terwijl we liever de Oostenrijkse gemutlichkeit hebben en ook een beetje een appartement met ruimt i.p.v. een Frans 'Hok'.....dus we gaan het zien wat het wordt:)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:29

Ja wintersport <3!
Vorig jaar voor het eerst naar Solden geweest en in januari gaan we weer, wat een fantastische plek!
Hopelijk in Maart nog een lang weekend naar Saalbach.