Wat was jou mooiste vakantie bestemming en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StormMilagro

Re: Wat was jou mooiste vakantie bestemming en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:22

Voor mij: Zuid-Afrika!
Prachtig land, ik ben gek op wilde dieren en hier leven ze nog echt in het wild in plaats van een dierentuin. Verder is de natuur er prachtig, de mensen zijn vriendelijk. Ik ga er binnenkort een halfjaar stagelopen, laat maar komen!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:46

Ik las dat je plaatsen wilt weten? Ben je geïnteresseerd in een bepaald land of activiteiten die je wilt doen? ik heb van mijn reis naar Afrika een blog aangemaakt. Australië heb ik dat helaas niet bijgehouden. Ik ben ruim 5 weken in Australië geweest (Backpack/camper) en ruim 5 weken in Afrika(Alles zelf met backpack en lokaal transport, wat overigens normaal geen hele logische manier is voor veel mensen maar met wat tijd en vertrouwen het allemaal goed te doen was. (Tanzania, Malawi en Zambia).
http://chantalalbers.waarbenjij.nu/

In Australie ben ik gevlogen op Melbourne, domestic flight naar Brisbane, naar Hervey bay en van daaruit naar fraser island gegaan. Ik heb daar 3 dagen geslapen in tentjes zonder stroom/netwerkverbinding etc en rond gereden in een 4wheel drive. (Echt prachtig!!) Hierna naar surfers paradise (Meer stappen/strand). In Byron bay geweest waar we kerst aan het strand hebben gevierd. Van daaruit kon j een tour doen naar Nimbim wat een oud hippie stadje is en waar drugs gedoogd word. We zijn daarna doorgetrokken naar Sydney. We hebben een camper opgehaald en zijn van daaruit verder gaan trekken. We hebben daar oud en nieuw gevierd en vuurwerk gekeken bij the harbour bridge. Je hebt daar ook het opera house en een prachtige dierentuin. Vanuit onze slaap plek zijn we met de camper ook naar de blue mountains gereden. Prachtige hikes gedaan met veel mooie uitzichtpunten en watervallen en uitzicht vanaf de flat rock (Google)!
Jervis Bay, op Hyams Beach... met het witste zand van de wereld, recorded in de Guiness Book of Records. Daarna naar the grampians geweest. Ook hier indrukwekkende hikes en mooie uitzichten! En.... weilanden vol met kangeroe's! (Lees: rijden alsof je in een woonwijk met overstekende kinderen bent haha). Vervolgens naar the great ocean road gereden, hier ook veeel gezien (Watervallen 12 apostles etc.) en weer afgesloten in Melbourne.

Afrika was ook heel bijzonder.
Zijn gevlogen op Zanzibar (tanzania) en zijn een week gebleven in Nungwi om onze Duik PADI te halen. Van daaruit zijn we naar Stone town gegaan om van daaruit de boot te pakken naar Tanzania. Veel regen gehad dus aangekomen in Dar es Salaam eigenlijk alleen maar de hotelkamer gezien en doorgetrokken naar Mbey om de grens naar Malawi over te steken. Daar zijn we in Nkata bay geweest om lekker te luieren en wat van het lokale leven te zien. Naar Lilongwe doorgetrokken (Hele belevenis op zich al die hoofdsteden waar we ook naar kleine dorpjes zijn geweest) om vervolgens naar Zambia te gaan. Hier zijn we op safari geweest (2 day drives en 2 night drives) echt een prachtige lodge waar de nijlpaarden en olifanten gewoon tussen je tenten lopen met enorm vriendelijke mensen! lokale dorpen, school, dokter bezocht. Vervolgens zijn we naar livingstone geweest. Daar heb je de beroemde victoria waterfalls en hebben we gebungeejumpd 111m hoog boven de kloof! Een bridge swing gedaan en een zipline over de kloof met nog wat lokale dorpjes. Van daaruit doorgetrokken terug naar Lusaka vanwaar we weer naar huis vlogen. Veel luxe/gave dingen gedaan maar alle kleine momentjes, het reizen onder de locals en het zijn in de kleine dorpjes en de dagelijkse manier van leven heeft eigenlijk net zoveel indruk gemaakt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:51

Amerika!
Omdat het heel afwisselend is en zeer indrukwekkend.
We zijn langs de westkust gereisd met een gehuurde auto 3 weken en dan zie je al zoveel, van woestijn naar de sneeuw.
De natuurgebieden zijn tig keer groter dan ons hele land, de natuur vind ik zelf het belangrijkst, maar er is zoveel te beleven...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 04:33

Australië zal altijd op 1 blijven, maar Cuba was ook erg bijzonder. De natuur, cultuur, de mensen.. er is geen ander land als Cuba.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 06:06

Met stip op 1: met walvishaaien snorkelen in Tofo, Mozambique.
Op 2: Wildparken in Zuid-Afrika.
Op 3: Overnachten in de hoogste kroeg van Afrika in Lesotho.