Welke stad in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke stad in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:50

Maastricht, Leeuwarden, amsterdam, utrecht....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:56

MonaLieske schreef:
Rotterdam is zeker leuk! Moderne architectuur, leuke musea, enzovoorts. Ik zie dat er al veel opties als tweede stad zijn genoemd. Den Bosch en [plaats] vind ik leuk, maar ik ben wat dat betreft bevooroordeeld. Utrecht en Den Haag zijn ook heel leuk en Maastricht vind ik gezellig, maar ik weet niet of ik me daar meerdere dagen zou kunnen vermaken.

Wanneer ga je precies? In [plaats] is er de derde week van juli de vierdaagse en de vierdaagsefeesten. Dat is super leuk, maar je zult dan waarschijnlijk niet veel van de stad zien. Waarschijnlijk zitten veel hotels en zo dan ook al volgeboekt.

Inderdaad de zomerfeesten! Q music the Party is er, Gers Pardoel (was vorig jaar erg leuk!), Ali B, Kensington, Eva Simons, Causes, Kenny B. Q Music Foute muziek, Partysquad, Andre Hazes jr. ( :') ) Kraantje Pappie etc. etc. Dit is wat ik zo snel weet. :P

Ondanks dat er veel volgeboekt is: er worden ook veel slaapplaatsen bij mensen thuis aangeboden. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-15 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:58

ik heb mn ogen uitgekeken in Leeuwarden, voor mij een aanrader!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:24

Deetjeeuh schreef:
MonaLieske schreef:
Rotterdam is zeker leuk! Moderne architectuur, leuke musea, enzovoorts. Ik zie dat er al veel opties als tweede stad zijn genoemd. Den Bosch en Nijmegen vind ik leuk, maar ik ben wat dat betreft bevooroordeeld. Utrecht en Den Haag zijn ook heel leuk en Maastricht vind ik gezellig, maar ik weet niet of ik me daar meerdere dagen zou kunnen vermaken.

Wanneer ga je precies? In Nijmegen is er de derde week van juli de vierdaagse en de vierdaagsefeesten. Dat is super leuk, maar je zult dan waarschijnlijk niet veel van de stad zien. Waarschijnlijk zitten veel hotels en zo dan ook al volgeboekt.

Inderdaad de zomerfeesten! Q music the Party is er, Gers Pardoel (was vorig jaar erg leuk!), Ali B, Kensington, Eva Simons, Causes, Kenny B. Q Music Foute muziek, Partysquad, Andre Hazes jr. ( :') ) Kraantje Pappie etc. etc. Dit is wat ik zo snel weet. :P

Ondanks dat er veel volgeboekt is: er worden ook veel slaapplaatsen bij mensen thuis aangeboden. ;)

Wij hebben duidelijk niet dezelfde muzieksmaak. :') Gelukkig is er qua muziek altijd genoeg variatie.

Je kunt inderdaad kijken of iemand ergens nog een kamer of slaapplek aanbiedt, maar daar moet je ook maar net zin in hebben. Ik kan me voorstellen dat dat niet iedereens idee is een bij een paar dagen vakantie.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:25

Deetjeeuh schreef:

Oef dat zou voor mij alleen al een reden zijn om er met een enorme boog omheen te rijden. :')

Geen stad maar wel ontzettend leuk, Harderwijk en Elburg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:27

MonaLieske, dat begrijp ik inderdaad haha. Maar tis wel een hele (leuke) ervaring. :D

Qua muziek: ik heb er alleen uitgepikt waar mijn interesses liggen en wat ik weet natuurlijk. :) Er zijn ook genoeg kleine bandjes in cafe's, ander soort muziek etc. Maar daarvoor zou je gewoon op de planning moeten kijken. :P

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:32

Groningen! Ik sluit me aan bij de andere over Groningen :))

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:32

Den Haag en Amsterdam natuurlijk.... Als je maar twee steden bezoekt dan moet je gewoon naar deze twee. En meteen even Scheveningen meepakken als je dan toch in Den Haag bent :)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:33

Tazzey schreef:
Deetjeeuh schreef:

Oef dat zou voor mij alleen al een reden zijn om er met een enorme boog omheen te rijden. :')

Geen stad maar wel ontzettend leuk, Harderwijk en Elburg.

Zie mijn bericht boven je, gelukkig is er ook genoeg andere muziek. :D

Edit: de enige uit dit lijstje die ik nog wel leuk vind, is Kensington. Maar volgens mij heb ik die niet op het programma zien staan hoor? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:19

Sjira, ze heeft al aangegeven niet naar Amsterdam te willen omdat ze er al is geweest. :))

MonaLieske: Oh, dan heb ik verkeerd gekeken haha. Ik ga he teven opzoeken!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:23

Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven, vind het een super leuke stad! Het is hier nog niet echt genoemd zie ik. :P Je kan er lekker shoppen en qua architectuur is het ook een aanrader. Stratumseind is ook gezellig om naar toe te gaan 's avonds!
Alleen als je opzoek bent naar een historische stad oid, zou ik niet naar Eindhoven gaan.

Edit; Strijp S is ook een aanrader! Ligt net buiten het centrum, ook heel modern.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 23:35

Wat veel reacties al! Super, bedankt iedereen! Ik denk alleen dat Groningen wel een beetje té ver wordt, helaas. Vooral ook omdat wij niet in het noorden van België wonen.
Iedereen alvast bedankt voor de suggesties! Ik denk dat mijn voorkeur momenteel bij Utrecht ligt. En als andere Maastricht of toch Rotterdam (ook al vindt niet iedereen dat een aanrader blijkbaar). Den Haag lijkt me ook wel mooi :)

We zouden begin augustus of begin september gaan, zijn we nog niet helemaal over uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:41

Den haag. Haagse markt, Mauritshuis, Vredespaleis, gevangenpoort en natuurlijk de tweede kamer en het Binnenhof waar elk jaar de troonrede word voorgelezen

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:36

Haarlem en Breda!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:21

Volendam, en Brugge :).

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:27

Utrecht! :j Veel te doen, mooie en gezellige binnenstad, en erg leuke uitgaansmogelijkheden. Rotterdam is op zich wel leuk, maar ik ben er altijd snel uitgekeken, al zou ik wel graag nog naar de Markthal willen. Het uitgaansleven is echt drie keer niks daar, maar goed, dat is mijn mening. :+

Maastricht zou ook heel gezellig moeten zijn, maar daar ben ik jammer genoeg ook nog niet geweest.

Veel plezier alvast!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:34

Rotterdam is leuk om een keer gezien te hebben, maar voor 'gezellig' en 'mooi' moet je daar niet zijn := Arnhem is niks mis mee, maar ik vind het zelf niet zo bijzonder (heb er een paar jaar gewoond). Nijmegen en Utrecht zijn erg gezellige, bruisende steden!

Nijmegen en Maastricht hebben heel mooie oude architectuur. Ik vind Maastricht natuurlijk de grootste aanrader :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:38

Als je de combi doet kan Utrecht en Rotterdam denk ik wel heel leuk zijn. Utrecht is heel historisch en gezellig. Kleine binnenstad maar meer dan genoeg te doen. Je kan er heerlijk terrassen, maar er is ook meer dan genoeg cultuur om op te snuiven. Het nachtleven is echt top in Utrecht, je kan elke dag van de week (letterlijk: maandag heerenplein, dinsdag poema, woensdag pakhuis/filemon, donderdag overal, vrijdag overal, zaterdag overal en vooral de Ekko, zondag terrasjes/kroegjes) stappen en het is echt altijd druk en gezellig. Ik weet niet wanneer jullie willen maar aankomend weekend zou ik Utrecht in ieder geval echt met alle kracht die je hebt mijden. Ik ben in ieder geval blij dat ik voor de tourstart de stad uit gevlucht ben en over drie weken pas weer terug kom :=

Rotterdam is natuurlijk een stuk moderner, wat wel weer een leuk contrast geeft.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:52

Rotterdam, absoluut! Er is hier al ergens een topic over Rotterdam en er gebeurt zoveel in deze stad. Ik raad aan: via Dordrecht (binnenstad is mooi, maar niet zo groot) naar Rotterdam en daar slapen daarna via Delft (ook mooi, ook oud net als Dordt) naar Den Haag. Met mooi weer Scheveningen meepakken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:58

Amsterdam en Deventer :j
En dan kom je onderweg langs Zwolle en dat is ook wel een leuke stad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:59

Er staat in de openingspost dat Amsterdam sowieso al afvalt omdat ze daar al geweest zijn :)

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:05

Ceetje_bokt schreef:
Rotterdam, absoluut! Er is hier al ergens een topic over Rotterdam en er gebeurt zoveel in deze stad. Ik raad aan: via Dordrecht (binnenstad is mooi, maar niet zo groot) naar Rotterdam en daar slapen daarna via Delft (ook mooi, ook oud net als Dordt) naar Den Haag. Met mooi weer Scheveningen meepakken.

Dit!
Rotterdam is een prachtige stad. Kubuswoningen, grote aanrader. Leuke theatervoorstellingen en fijne winkels.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:16

Leeuwarden is leuk, en Heerenveen ook, in Friesland! Ik vind Nieuwkoop in Zuid-Holland ook gezellig:)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:18

Leiden vooral in de zomerperiode op zaterdag een echte aanrader.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:29

Utrecht is echt een aanrader ( maar ik ben er dan ook geboren en getogen ) :D
Woon nu in de buurt van rotterdam en dat vind ik dan weer geen aanrader.
Delft is super leuk en net als Utrecht lekker compact.
En als je echt ook een wat kleinere plaats zou willen bezoeken is Middelburg erg leuk.