op vakantie gaan zonder reserveringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:47

Half Europa zo doorgegaan en nooit problemen gehad om een camping te vinden. Zeker als je een beetje op tijd bent (en dus niet om 11 uur s avonds aankomt) is er altijd wel binnen redelijke tijd wat te vinden. Erg leuk want je komt op de meest verrassende plekken op deze manier. :j

Heb overigens alleen ervaring met camperen met een klein tentje op deze manier. Maar als hotel en B&B ook tot de mogelijkheden behoort kan het niet misgaan toch? :) Veel plezier!!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:48

Jennyj01 schreef:
Een buitenland data bundel op je tel. Booking.com en airb&b app erop en je vind altijd wat.

Dan is de charme van kamperen wel volledig verdwenen...

Ik heb jarenlang iedere zomer door Spanje en Frankrijk getoerd; nooit ook maar iets van te voren besproken, misschien in 10 jaar tijd 2 keer voor een ''volle'' camping gestaan.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:50

Ik reserveer nooit, en heb in de ruim tien jaar dat ik alleen op vakantie ga vrijwel altijd een camping gevonden. Voor mijn kleine tent is altijd plek. Een enkele keer was ik te laat om nog binnen te kunnen en heb ik in de auto geslapen, of bij mensen thuis.

Mijn ouders reserveerden vroeger ook niet, maar wij hadden toen een enorme bungalowtent en gingen in het hoogseizoen naar Frankrijk en Italië. Zo hebben we wel eens op zo'n schuine helling gestaan (laatste plek op de camping) dat we op handen en voeten door de tent moesten lopen, omdat het te steil was om rechtop te lopen. Ook wel met ons vieren in de snikhete auto geslapen. En in een hotel dat kamers per uur verhuurde, jaja... ik was toen tien of zo, de kamer nogal vies en de bedden waren ongelooflijk slecht, maar we hebben geloof ik zelden zo ontzettend gelachen als daar. Ook bij onbekende mensen thuis, op priveterrein (na toestemming). En ook een tijdje op een beginnende camping, die niet meer was dan een groot stuk van een bos met bergstroompjes erdoor. Het enige dat er was was een kraan en 1 toilet (soort voorloper van de dixie) voor een camping van 40 hectare. Er stond ergens nog een tent, maar die bewoners zagen we alleen soms bij de kraan. Het was als wonen in een groot prachtig ongerept bos.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:51

ikke schreef:
Sheran schreef:
Sommigen vinden het fijn en vertrouwd, maar ik denk dan: waarom ga je op vakantie :')
Toch is een campinggidsje een fijne backup, mocht je niets kunnen vinden dan heb je plekken waar je sowieso heen kan. Maar in Frankrijk is er zoooooveel onderweg :)

Nou, omdat ik m'n paard meeneem, bijvoorbeeld :) In NL reserveer ik dus juist wel omdat ik dan dusdanig afwijkend op stap ga dat ik dat wel gereserveerd wil hebben. Daarnaast stelt de organisatie van de NVVR het op prijs als je vooraf reserveert omdat de meeste lokaties een beperkte capaciteit hebben en er vaak meer inschrijvingen dan beschikbare plaatsen zijn.
Als ik op trektocht ga, reserveer ik dan juist weer heel weinig.

Ik had het over heel veel Nederlanders op een camping. :P