Kroatië 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Knofje

Re: Kroatië 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 10:46

hier nog 19 nachtjes slapen! :))

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:39

Oh ik zie net dat we zelfs ongeveer op de grens zitten, scheelt niet veel :') Weet iemand of het strand in Kroatië mooi is, en hebben ze daar wel gewone zandstranden? Dat miste ik wel een beetje aan de kust van Slovenië, een normaal zandstrand. Maar we zitten nog dichter bij de kust van Kroatië dus dat komt mooi uit.

Hier nog 5 nachtjes slapen *\%/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:45

Ik heb nog nooit een zandstrand in Kroatië gezien, alleen maar losse stenen of beton.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:47

Bij Split heb je een paar zandstrandjes, maar dat is helemaal in het zuiden. Ik ga zelf nog even achter waterschoentjes aan :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:48

En als je met de auto gaat, zou ik een zonnebedje meenemen.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 13:07

nog 13 nachtjes.... en dan voor het eerst alleen vliegen.. ben erg benieuwd!
er veel zin in .

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:10

finnens schreef:
Oh ik zie net dat we zelfs ongeveer op de grens zitten, scheelt niet veel :') Weet iemand of het strand in Kroatië mooi is, en hebben ze daar wel gewone zandstranden? Dat miste ik wel een beetje aan de kust van Slovenië, een normaal zandstrand. Maar we zitten nog dichter bij de kust van Kroatië dus dat komt mooi uit.

Hier nog 5 nachtjes slapen *\%/*

Daar zul je geen zandstranden tegenkomen. Allene in het zuiden zijn 'wat' zandstrandjes te vinden.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:50

Ik ben net twee weken terug uit Split, het was fantastisch!
Het was voor mij de eerste keer dat ik in Kroatië was, maar wat een mooi land.
En inderdaad, in Split was maar 1 zandstrand en verder waren het vooral rotsen of kiezels.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:14

Wat zijn echte aanraders in Istrië? Ik ben een aantal jaar geleden naar Split gereden met de auto en afgezakt richting Dubrovnic. Dit jaar wil ik graag weer naar Kroatië maar toch wat minder ver rijden dus dacht ik aan Porec en omgeving. Ik hoorde al wel iets over Rovinj, is dat een aanrader?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:17

Hier ook, voor het eerst. We beginnen in Slovenië en rijden daarna langzaam door naar Kroatië.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:22

Sjira schreef:
Wat zijn echte aanraders in Istrië? Ik ben een aantal jaar geleden naar Split gereden met de auto en afgezakt richting Dubrovnic. Dit jaar wil ik graag weer naar Kroatië maar toch wat minder ver rijden dus dacht ik aan Porec en omgeving. Ik hoorde al wel iets over Rovinj, is dat een aanrader?

Ik ben half juni in Porec geweest, met een daguitstap met de boot naar onder andere Rovinj. 't is daar heel mooi, een geweldige stad om door te slenteren. Porec zelf trouwens ook.
Wij zijn ook met de auto gereden, in één keer door en dit was best te doen. Met 2 elke 4u afwisselen, en dan lukt het best.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:32

Voor iedereen die naar Istrie gaat: erg leuk daar en prachtige omgeving! Ben als kind/tiener jarenlang elk jaar geweest: Umag, Rovinj, Porec, Pula, Crikvenica (niet helemaal Istrie meer, maar toch). Erg leuke herinneringen aan kamperen aan het strand, mooie blauwe zee en heerlijk eten in kleine achteraf dorpjes. Dit laatste was m.n. in de jaren 80 best een heel avontuur!! :')
Inderdaad weinig tot geen zandstranden daar; kiezels, rotsen of beton. En neem waterschoentjes mee!! Zee-egel in je voet is erg pijnlijk!!
Uitstapjes die wij deden in/vanuit Istrie: dagje Venetie, dagje Lipica (naar de Lipizzaner fokkerijen), Postojna grotten, naar de meest zuidelijke punt van Istrie (Pula), Limski fjord.

En nu; zitten wij zelf te kijken om in september een weekje huwelijksreis naar Zadar te doen. :) Duss... wie is daar weleens geweest en wat is er te zien / te doen?
Keuze is op Zadar gevallen omdat het een vliegveld heeft waarnaartoe je geen 3x hoeft over te stappen EN aan het strand ligt. We willen dus gaan vliegen en ter plekke zoveel mogelijk te voet kunnen doen (taxi naar slaapplaats geen probleem hoor). Zee/strand in de buurt zijn een absolute must, we willen gewoon ff relaxen, 5-7 dagen max.
Tips/ideeen meer dan welkom dus!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:38

Hier in september naar turanj

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:40

Heeft iemand nog Krk tips? :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:41

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:25

Oh heerlijk!! Maar ik zit wel liever aan zee en in een wat meer bruisende omgeving zodat we 's avonds lekker door de straatjes kunnen struinen.

Iemand tips?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:31

Porec zit op twintig kilometer van dat plaatsje af, maar echte strandgebieden ken ik nog niet daar, wij zijn pas een keer geweest.

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:09

Ik ben weer terug van mijn 10 dagen Kroatie! En wat was dat genieten zeg!
We zaten in het plaatsje Starigrad, een erg leuk, klein, gezellig dorpje bij de zee. De zee was erg schoon (en koud :P), maar heerlijk om te zwemmen en af te koelen. We hadden super weer. k Ben ook een dagje naar de Plitvice meren geweest, indrukwekkend mooi, echt een aanrader. Verder hebben we ook nog het oude Romeinse stadje Zadar bezocht, ook een aanrader.
Voor alle mensen die nog gaan, alvast veel plezier!
Laatst bijgewerkt door KyaraMyBest op 24-07-15 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:14

Kyara: Ik ga as maandag naar Starigrad. Zo te lezen is het leuk :D

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:49

Winged schreef:
Kyara: Ik ga as maandag naar Starigrad. Zo te lezen is het leuk :D

Leuk! Ga je ook met een reis mee?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:49

Ik ga met Labyrinth. :)

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:56

Winged schreef:
Ik ga met Labyrinth. :)

Oh, wat grappig zeg! Ik ging met BAS een organisatie die samen werkt met labyrinth. Jij zit in een tent dan toch? Het labyrinth team was heel leuk, erg gezellige mensen! De busreis was wel heel lang, maar op zich wel te doen, wel koud 's nachts, dus een fleece dekentje mee oid is wel lekker. Met labyrinth iig genoeg mogelijkheden om activiteiten te doen, maar daar heb je waarschijnlijk al van alles over gehoord. Veel plezier iig!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:02

KyaraMyBest schreef:
We zaten in het plaatsje Starigrad, een erg leuk, klein, gezellig dorpje bij de zee. De zee was erg schoon (en koud :P), maar heerlijk om te zwemmen en af te koelen. We hadden super weer. k Ben ook een dagje naar de Plitvice meren geweest, indrukwekkend mooi, echt een aanrader. Verder hebben we ook nog het oude Romeinse stadje Zadar bezocht, ook een aanrader.

Wat is een echte aanrader in Zadar? Wij vliegen via Zadar en op de terugweg blijven we daar 1 dag :)

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:12

Ghostattack schreef:
KyaraMyBest schreef:

Wat is een echte aanrader in Zadar? Wij vliegen via Zadar en op de terugweg blijven we daar 1 dag :)

1 dagje is goed te doen, hoor, wij hadden ook 1 dag en hebben de meeste bezienswaardigheden wel gezien. Het beste kan je ervoor zorgen zo'n gratis stadsplattegrond te pakken te krijgen, zodat je weet waar alle bijzondere dingen zijn. Het zeeorgel vond ik zelf bijzonder, had nog nooit zoiets gezien. Verder zijn wij langs de stadsmuur en het water gelopen, wat een mooi route was. Verder niet heel veel specifieke dingen, de sfeer van het stadje is gewoon erg leuk!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:50

Net weer terug van Kroatië, dit keer vlakbij Porec geweest.

Eerder al bij plitvice, park Krka en hele highway langs kust al gedaan. Prachtig vakantie land <3