Wie ook naar Italië deze zomer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Re: Wie ook naar Italië deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:34

Wij gaan over 8 weken naar Italië. Het is voor ons allebei alweer heel wat jaren geleden dat we zijn geweest. Van alle landen die ik heb bezocht blijft Italië toch wel mijn lievelingsland. Ik kan dus ook echt niet wachten tot we gaan :D

We hebben een camper geleend van vrienden van ons en hebben al een rondje in gedachten. We willen tot ongeveer 100 km boven Rome gaan, dan nemen we de trein en gaan we daar nog een paar dagen zitten. Daarna trekken we langzaam richting de oostkust om vervolgens weer richting NL te gaan. Dus Rome is eigenlijk ons enige vastgestelde doel.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:57

Wat leuk eva!
Wij zijn 2 jaar geleden naar Bolsena geweest en toen ook met de trein op en neer geweest naar Rome, was erg goed te doen!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:01

Wij hebben een aantal jaar geleden aan het meer van bracciano gestaan en gingen vanaf daar ook met de trein naar Rome. Je kan dan midden in de stad op verschillende plekken uitstappen, ideaal

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:04

Bolsena is ook erg mooi! Het idee is ook een beetje gejat van mijn ouders. Toen ik klein was hebben we dat ook zo gedaan.

Ben benieuwd wat mijn vriend er van zal vinden. Hij is nog nooit met de trein geweest :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:14

Wij zijn vorig jaar naar Italië geweest, naar San Bartolomeo,was erg mooi.
We hebben de heenweg in twee keer gedaan, toen hebben we overnacht in Schwarzwald. De terugweg wilden we in één keer doen, maar we stonden zo lang in de file dat dat niet lukte. Helaas konden we ook geen slaapplek vinden, dus zijn we een aantal uur op een parkeerplaats gestopt, zodat manlief toch een paar uur kon slapen. Maar ik vond dat echt niet leuk.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:21

Ik ga over 2.5 week met het vliegtuig. Dagje Milaan, trein naar Pescara. Daar een dag of 5 en dan nog paar daagjes Rome. Ben benieuwd, ben er nog nooit geweest.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:29

Hebben jullie nog goede adresjes voor een tussenstop? We gaan toch maar wel in 2x rijden :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:57

Via welk land ga je rijden?
Wij proberen altijd onderin Duitsland ergens een hotel te zoeken. Dan is het mooi verdeeld als je vanuit het hoge noorden rijdt. ;)
Ga je via Zwitserland dan zou ik niet te dicht bij de grens gaan zitten want de enorme hoeveelheid kuurhotels zorgen voor enorme drukte en hoge prijzen.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:03

Wij hadden een hotel in oostenrijk, ik heb alleen geen idee meer hoe het heette, het lag igg goed op de route!
Nog 2 weken en dan gaan wij, k heb enorm veel zin om weer in italie te zijn :)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:06

Ik ga voor het eerst naar Italië en na lang puzzelen is het Sardinië geworden! Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:19

Ik ga ook naar Italie, dit is voor mij de 2e keer. Ik (mijn ouders enz. gaan ook mee) ga eerste een week wandelen/klimmen in het Aostadal (of daar in de buurt). En daarna gaan we ongveer anderhalve week zeilen rond Elba, daar heb ik echt ontzettend veel zin in! Daarna rijden we in een paar dagen terug, nog even langs wat mooie stadjes etc.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:24

Wij (mijn ouders, broer (19) en ik (16), gaan ook dit jaar weer naar Italië. Zeker al de 6de keer. We gaan eerst 8 dagen naar Umbrië naar een agroturismo/ bed & breakfast, een boerderij die verbouwd en gemoderniseerd is voor gasten. Daarna rijden we terug voor een 8-daags verblijf op een boerderij in toscane waar een stuk of 8 appartementen liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:56

sologirl schreef:
Ik ga voor het eerst naar Italië en na lang puzzelen is het Sardinië geworden! Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!

Waar ga je heen? Wij gaan ook voor het eerst naar Sardinie/Italie.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 03:29

Wij wilden zojuist vertrekken. Wachten onmiddels op de anwb. Koplampje stuk.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:00

Dat is geen fijn begin Detroit -O-. Lukte zelf vervangen niet?

Over ANWB gesproken, ik zal zo even langs hun winkel :)*. Kaart van Italië en vignet regelen. Nog maar een paar dagen!

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:08

Als je niet te duur een vignet wil, kan je die het beste een paar benzinepompen voor de Oostenrijkse grens halen. Wij zijn pas terug en hebben 2x een 10 dagen vignet gehaald samen voor 17 euro. Vignet wordt op datum geknipt zodat de tweede precies aansluit op de eerste.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:15

Italië <3

Vroeger ging ik vaak met m'n ouders naar het Gardameer. Vorig jaar ben ik met mijn man naar Elba geweest. Wat een fantastisch eiland <3

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:23

Essxan schreef:
Als je niet te duur een vignet wil, kan je die het beste een paar benzinepompen voor de Oostenrijkse grens halen. Wij zijn pas terug en hebben 2x een 10 dagen vignet gehaald samen voor 17 euro. Vignet wordt op datum geknipt zodat de tweede precies aansluit op de eerste.

Ik hoorde van een collega dat ze bij de ANWB ook niet zo gek duur waren. Zal even kijken wat het daar kost, en anders volgen we jouw tip op. Thanks!

Verder nog dingen waar we voor onderweg rekening mee moeten houden? Ik heb een CC en we nemen voldoende cash mee dus ik neem aan dat we daarmee alle tol enzo kunnen betalen. Veiligheidshesjes en gevarendriehoek hebben we ook.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:53

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:12

Nog 24 uur en ik zit in het vliegtuig richting milaan :):) :):)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:22

loveslimpie schreef:
Nog 24 uur en ik zit in het vliegtuig richting milaan :):) :):)

Leuk, wat zijn je plannen?

Het is hier momenteel wel erg warm en benauwd, dus bereid je voor. :')

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:47

Ik hoorde het van een vriend ja... Ik hoop dat t te doen is..
Het idee is om een dag door de stad te sjokken, samen met een Italiaanse vriend. Daarna een dagje naar de Expo, zaterdag een dag de omgeving samen met die vriend, om te eindigen in het zwembad en voor zondag hebben we nog geen plannen, zien we dan wel :P

Nog bepaalde dingen die ik niet kan missen in milaan? Waar zit de beste pizzaria? :P

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:04

Wij zijn al een aantal keer in italie geweest en gaan dit jaar 2x. Wij zitten eigenlijk altijd in of rond Peschiera del garda en ik ben gek op de marktjes. De markt in lasize op woensdag, kan ik iedereen aanraden, op maandag is het in Peschiera zelf. We zijn in mei, 8 dagen geweest, omdat mijn zus er graag wilde trouwen. Zij is in Verona getrouwd, in de thombe van juliette. Mooie plek ook om te bezichtigen.

Volgende week gaan we het voor 2 weken, iets zuidelijker opzoeken en gaan we naar Toscane. Niet zo ver van Pisa vandaan, dus we gaan ook de toren eens bekijken.

Wij gaan altijd met de auto en rijden dan over Oostenrijk. We hebben meestal op de grens met Duitsland een overnachting, maar rijden terug in 1x door. Dit keer gaan we waarschijnlijk 2x overnachten. 1x heen en 1x terug. Bij de ANWB, zijn de vignetten 10 euro en ben je lid, dan krijg je een euro korting. Ze zijn 10 dagen geldig

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:07

Heb de vignetten bij de ANWB gehaald, was rond de 18€ kwijt geloof ik.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:13

loveslimpie schreef:
Ik hoorde het van een vriend ja... Ik hoop dat t te doen is..
Het idee is om een dag door de stad te sjokken, samen met een Italiaanse vriend. Daarna een dagje naar de Expo, zaterdag een dag de omgeving samen met die vriend, om te eindigen in het zwembad en voor zondag hebben we nog geen plannen, zien we dan wel :P

Nog bepaalde dingen die ik niet kan missen in milaan? Waar zit de beste pizzaria? :P

Ach, zolang je het rustig aandoet en af en toe een pauze houdt voor een drankje of een ijsje moet het best te doen zijn. :)

Ik vond persoonlijk de Expo echt tegenvallen. De façade is mooi, maar inhoudelijk is er weinig tot niets. Ik had echt innovatieve ideeën over voedsel en duurzaamheid verwacht, viel me enorm tegen. Het grappige is dat de meeste van mijn internationale vrienden teleurgesteld waren, terwijl de meeste Italianen die ik erover spreek wel enthousiast zijn.

Waar in de omgeving ga je heen? Ik zou misschien eerder voor een van de meren kiezen dan voor het zwembad op zaterdag. Como en Maggiore zijn ongeveer een uur met de trein, Garda is anderhalf uur. Anders is dat misschien een idee voor zondag.

Tja, de beste pizzeria blijft altijd moeilijk. Italianen zullen het daar ook nooit over eens worden. :P Persoonlijk houd ik van Spontini, die zit op verschillende plekken, maar dat is meer 'street food' dan een echt restaurant waar je uitgebreid kunt dineren. Ik ben verder bij verschillende pizzeria's geweest die ik goed vond, maar geen die er in mijn herinnering echt uitsprong. Ik ga zelf vaker naar aperitivobarretjes (favorieten zijn o.a. La Hora Feliz, Bhangra Bar, Long Island) dan pizzeria's. :))